Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00318 004960 14827703 na godz. na dobę w sumie
Fotografowanie modelek. Techniki pozowania - książka
Fotografowanie modelek. Techniki pozowania - książka
Autor: Liczba stron: 128
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-3967-0 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> fotografia cyfrowa >> techniki fotografowania
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Dobra poza to połowa sukcesu!

Na końcowy efekt dobrej fotografii składa się wiele czynników: oświetlenie, sprzęt, kunszt fotografa oraz… poza modelki. Właściwie dobrana, potrafi uwydatnić urodę i wdzięk, ukryć ewentualne mankamenty, wyeksponować prezentowaną kreację lub promowany produkt i zachęcać potencjalnych zleceniodawców do nawiązania współpracy. Osiągnięcie tych celów wykracza poza możliwości klasycznie rozumianej fotografii portretowej i wymaga opanowania szczególnych umiejętności.

W trakcie lektury tej książki poznasz najważniejsze zagadnienia związane z wyborem pozy. Dowiesz się, jak właściwie ustawić modelkę w zależności od przeznaczenia zdjęcia. Nauczysz się kontrolować położenie głowy, tułowia oraz mimikę twarzy. Ponadto zrozumiesz, jak komunikować się z modelką, budować nastrój oraz wybierać tło. Jeżeli do tego dołożysz szeroki wachlarz przykładowych zdjęć, otrzymasz podręcznik idealny dla każdego fotografa. Warto również zapoznać się z inną książką z tej serii: 'Fotografowanie modelek. Techniki oświetleniowe'. Świetnie dobrane oświetlenie to podstawa udanego zdjęcia!

O czym przeczytasz?

Poznaj świat profesjonalnego fotografowania modelek!


Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

• Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność Spis treści Wstęp ............................................................................. 6 Sztuka pozowania do zdjęć ............................................ 6 Pomoc modelce w zaprezentowaniu się od najlepszej strony ................................................... 6 Troska o satysfakcję klienta ...................................... 6 Wyzwania związane z fotografią pozowaną ................ 9 Wyzwania techniczne ............................................. 10 Stylizacja .................................................................... 10 Praca z ludźmi .......................................................... 12 Kilka słów o tej książce ................................................. 13 1. Najważniejsze zasady ...................................... 14 Umiejętność wizualizacji .............................................. 14 Wzoruj się na sukcesach innych fotografów ........ 14 Pracuj z wyobraźnią ................................................ 14 Jasno wyrażaj swoje oczekiwania .......................... 15 Cele sesji ......................................................................... 17 Tworzenie nurtu ...................................................... 17 Skupianie uwagi ....................................................... 18 Narzędzia ........................................................................ 20 Linie proste ............................................................... 21 Krzywe ....................................................................... 21 Kompozycja i kadrowanie ...................................... 24 Perspektywa .............................................................. 28 Tonacja i kolorystyka .............................................. 28 Poza ........................................................................... 31 2. Pozowanie: ciało ................................................ 33 Trzy najważniejsze zasady ............................................ 33 Postawa ........................................................................... 33 SpiS treści 3 FOTMOD_Fotografowanie modelek.indd 3 2012-03-29 13:31:11 Program CSI: rozwiązanie na dobry początek .......... 34 Historia i cel programu CSI ................................... 34 Diagramy póz ........................................................... 35 Pozy C, S oraz I ........................................................ 35 Ustawienia stóp ........................................................ 36 Poza skrzyżna i otwarta .......................................... 36 Stopy i kostki .................................................................. 38 Pokaż jedną piętę ..................................................... 38 Kadrowanie .............................................................. 39 Prostowanie palców ................................................. 40 Nie pokazuj spodniej części stóp ........................... 42 Wysmuklanie i wydłużanie nóg ............................. 42 Sugestie dla początkujących modelek ................... 44 Biodra i pośladki ............................................................ 44 Ujęcia z tyłu .............................................................. 44 Pozy siedzące ............................................................ 45 Unoszenie jednej stopy ........................................... 45 Dłonie i nadgarstki ........................................................ 47 Rola dłoni .................................................................. 47 „Złe” dłonie .............................................................. 47 Ogólne wskazówki ................................................... 47 Swobodne ułożenie .................................................. 48 Dłonie a rekwizyty i produkty ............................... 49 Dłonie wokół twarzy ............................................... 51 Dłonie w talii ............................................................ 52 Dłonie na biodrach i w pasie .................................. 54 Ręce w kieszeniach .................................................. 56 Dłonie, kołnierze i zamki ........................................ 57 Ręce na udach ........................................................... 59 Dłonie na kolanach .................................................. 61 Przykłady praktyczne .............................................. 62 Ręce i ramiona ............................................................... 67 Oddzielnie od ciała .................................................. 67 Łokcie ........................................................................ 67 Oprawa twarzy ......................................................... 68 Podniesione ręce ...................................................... 68 4 FotograFowanie modelek. techniki pozowania FOTMOD_Fotografowanie modelek.indd 4 2012-03-29 13:31:12 Wybór tła ......................................................................120 Ubranie .........................................................................120 Oświetlenie ...................................................................121 Tworzenie portfolio ....................................................122 Zdjęcia otwierające i zamykające .........................122 Układanie środkowych zdjęć ...............................122 Grupowanie ............................................................122 Upychanie ...............................................................122 Puste strony ............................................................122 Różnorodność ..............................................................123 Podsumowanie .............................................................124 3. Pozowanie: głowa i twarz ............................. 69 Różne ujęcia twarzy ...................................................... 69 Z przodu .................................................................... 69 Trzy czwarte ............................................................. 69 Z profilu .................................................................... 71 Pochylenie głowy ........................................................... 71 Oczy ................................................................................. 72 Usta ................................................................................. 76 Wyraz twarzy ................................................................. 80 4. Pozowanie na potrzeby różnych gatunków zdjęć .................................................. 81 Określanie docelowej grupy klientów ........................ 81 Wiek .......................................................................... 81 Wzrost ....................................................................... 82 Ogólny wygląd ......................................................... 82 Reklama .......................................................................... 83 Moda ............................................................................... 86 Glamour .......................................................................... 86 Bielizna ........................................................................... 90 Modelki o pełniejszych kształtach .............................. 90 Prasa ................................................................................ 93 Ćwiczenia fizyczne i sport ............................................ 94 Katalogi ........................................................................... 96 Kostiumy kąpielowe ...................................................... 97 Wyjątkowe zalety .........................................................100 5. Praktyczne przykłady ....................................101 Bethany: portret całej sylwetki ...................................101 Ciana: symetria ............................................................103 Janeen: naturalne kształty ..........................................106 Lexie: prezentowanie osobowości .............................109 Monique: dziewczęca, słodka, roześmiana ..............110 6. Sugestie i sztuczki ...........................................112 Poproś o przykładowe portfolio ................................113 Jakość ............................................................................115 Komunikacja z modelką .............................................115 Rozpocznij od klasycznych portretów ......................116 Budowanie nastroju ....................................................118 Komfort psychiczny modelek ....................................118 SpiS treści 5 FOTMOD_Fotografowanie modelek.indd 5 2012-03-29 13:31:14 Wstęp Sztuka pozowania do zdjęć Lata doświadczeń nauczyły mnie, że kierowanie pozowaniem modelek jest sztuką, którą powinni posiąść i rozwijać wszyscy fotografowie portre- towi marzący o sukcesie. Pomoc modelce w zaprezentowaniu się od najlepszej strony. Modelki, zwłaszcza początku- jące, często liczą na umiejętności i doświadczenie fotografa w kwestiach doboru najkorzystniejszej dla nich pozy. Nawet te doświadczone — choć z upływem czasu opanowują bogatą gamę póz i  potrafią elegancko, płynnie przechodzić od jednej do drugiej w trakcie całej sesji — nadal potrzebują pieczy fotografa, który powinien ko- rygować kosmetyczne błędy, podkreślać ich naj- mocniejsze strony i tuszować te słabsze. Zdarza się, że stremowana modelka po pro- stu biernie stoi przed obiektywem w oczekiwaniu na wskazówki. Niedoświadczeni fotografowie często mają ogromne problemy z kierowaniem modelką, zwłaszcza że większości portrecistów znacznie łatwiej wyobrazić sobie jakąś pozę ani- żeli wyjaśnić modelce, czego oczekują. Troska o satysfakcję klienta. Przy fotogra- fowaniu modelek w grę wchodzi jeszcze jeden ważny element: klient. Może to być zlecenio- dawca konkretnego projektu bądź też — w przy- padku fotografii do portfolio modelki — jej wszyscy potencjalni klienci. Umiejętność upozowania modelki jest trudną sztuką, którą można opano- wać jedynie dzięki wytrwałej nauce i praktyce 6 FotograFowanie modelek. techniki pozowania FOTMOD_Fotografowanie modelek.indd 6 2012-03-29 13:31:15 Dobre pozowane zdjęcie nie jest dziełem przypadku, lecz stanowi wypadkową cierpli- wości, umiejętności, wiedzy i zaangażowania w pracę Na fotografiach reklamowych modelka często pełni drugorzędną rolę, na pierwszy plan wysuwa się bowiem promowany produkt. Zadanie modelki polega w tym przypadku na wykreowaniu odpowiedniego nastroju. Jej poza powinna zwracać uwagę na reklamowany towar lub usługę. Jeśli uda się jej ta sztuka, a zdjęcie będzie wywoływało oczekiwane emocje, to zleceniodawca lub reklamodawca z pewnością nie będą zawiedzeni. Zastanów się: co chciałbyś wyeksponować? Czy chodzi o konkretny element garderoby, czy raczej o jakiś detal (np. zapięcie, tkaninę lub jej deseń)? Co będzie dla widza impulsem, który skłoni go do zakupu promowanego produktu? Jeśli robisz zdjęcia do portfolio, powinieneś zaaranżować je z myślą o kon- kretnym typie klientów, na jakich nastawia się dana modelka. Mogą to być na przykład projektanci mody, wydawcy czasopism, producenci, jubilerzy czy przedstawiciele dowolnej innej branży, która chętnie promuje swoje wyroby lub usługi za pośrednictwem modelek. Ponadto zdjęcia powinny pokazywać modelkę od najlepszej strony, maskować ewentualne mankamenty jej urody oraz korespondować z jej wrażliwością estetyczną i osobowością. Ponownie warto zadać sobie kilka pytań: co chciałbyś wyróżnić na zdjęciu? Co zachęci klienta do wynajęcia właśnie tej, a nie innej modelki? Celem portfolio jest zaprezentowanie bogatej gamy ról, w  jakie po- trafi się wcielić modelka, a także jej największych zalet. Potencjalny klient wStęp 7 FOTMOD_Fotografowanie modelek.indd 7 2012-03-29 13:31:16 W przypadku foto- grafii reklamowej należy dokładnie określić, co powinno skłonić klienta do zakupienia reklamo- wanego produktu FOTMOD_Fotografowanie modelek.indd 8 2012-03-29 13:31:19 Potencjalny klient przeglądający zdjęcia mo- delki powinien znaleźć w jej portfolio coś, co mu się spodoba — i na tej podstawie podjąć decyzję o wynajęciu jej na sesję. Kluczem do osiągnięcia tego celu jest zróżnicowana es- tetyka fotografii, jak w przypadku tych zdjęć Ciany przeglądający zdjęcia powinien znaleźć w portfolio coś, co mu się spodoba — i na tej podstawie podjąć decyzję o wynajęciu danej modelki na sesję. wyzwania związane z fotografią pozowaną Nietrudno sobie wyobrazić, że dobrze upozowane i zrobione zdjęcie nie jest dziełem przypadku. Nie zdarza się, by fotograf ot, tak sobie napotkał dosko- nałą modelkę w wymarzonej pozie i tak fenomenalnie oświetloną, że wy- starczy sięgnąć po aparat i nacisnąć spust migawki. Tworzenie doskonałych, wStęp 9 FOTMOD_Fotografowanie modelek.indd 9 2012-03-29 13:31:21 Odniesienie sukcesu w dziedzinie fotografii pozowanej wymaga mistrzowskiego opano- wania klasycznych arkanów tej sztuki oraz umiejętności cyfrowego udoskonalania ob- razu zwracających uwagę zdjęć wymaga cierpliwości, umiejętności, wiedzy i zaan- gażowania. Nieodzowne jest też mistrzowskie opanowanie innych aspektów fotografii. Wyzwania techniczne. Niezależnie od tego, jak doświadczonym jesteś fo- tografem, zawsze musisz być otwarty na poznawanie nowych technik i trików, nowego sprzętu, nowych filmów oraz metod rejestrowania obrazu, a także no- wych trendów w fotografii. Twój repertuar artystyczny powinien nieustannie ewoluować i wpisywać się w obowiązujące tendencje rynkowe. Te wyzwania stały się szczególnie istotne w epoce cyfrowej ze względu na olbrzymią dyna- mikę rozwoju technologii rejestrowania i przetwarzania obrazu. Stylizacja. Kolejnym wyzwaniem związanym z fotografią pozowaną jest konieczność sprawnego poruszania się w świecie mody — modelowania fry- zur, robienia makijażu i stylizacji. Zgrany zespół specjalistów z tych dziedzin stanowi jeden z najważniejszych warunków decydujących o uzyskaniu statusu zawodowego fotografa. Gdy zdecydujesz się już, jakie elementy chciałbyś za- akcentować na zdjęciu, skorzystaj z usług zespołu fachowców (wizażysty, fry- zjera, stylisty), aby wspólnie wypracować oczekiwany efekt. Wykwalifikowani 10 FotograFowanie modelek. techniki pozowania NA SĄSIEDNIEJ STRONIE. Gdy zdecydujesz się już, na jakim efekcie Ci zależy, skorzystaj z usług zespołu fachowców, którzy pomogą Ci go osiągnąć FOTMOD_Fotografowanie modelek.indd 10 2012-03-29 13:31:23 FOTMOD_Fotografowanie modelek.indd 11 2012-03-29 13:31:24 Fotografowanie mody nie polega na bez- namiętnym rejestrowaniu kolejnych scen. Trzeba jeszcze umieć nadać im konkretną wymowę podczas sesji należy być cierpliwym i dbać o pozytywną atmosferę. asystenci odciążą Cię od niektórych zajęć, a niekiedy mogą mieć istotny wkład w  proces twórczy. Dzięki zgraniu i  zaangażowaniu zespołu nawet amator z pewnym doświadczeniem może stworzyć prace na profesjonalnym poziomie. Praca z ludźmi. Fotografowanie mody nie polega na beznamiętnym reje- strowaniu kolejnych scen. Trzeba jeszcze umieć nadać im konkretną wymowę. Podczas sesji należy być cierpliwym i dbać o pozytywną atmosferę. Modelka musi być zrelaksowana i pewna siebie — tylko wówczas da z siebie wszystko, zaś do fotografa należy stworzenie komfortowego, przyjaznego nastroju, który będzie sprzyjał przebiegowi sesji. 12 FotograFowanie modelek. techniki pozowania FOTMOD_Fotografowanie modelek.indd 12 2012-03-29 13:31:26 kilka Słów o tej kSiążce Ta książka ma na celu wyeliminowanie wątpliwości dotyczących wykonywania pozowanych zdjęć. Znajdziesz w niej wiele cennych informacji oraz wskazó- wek, które pozwolą Ci uniknąć typowych błędów popełnianych przy pozo- waniu, a dzięki wielu przykładowym fotografiom wzbogacisz repertuar póz i nauczysz się dobierać właściwą stylistykę, umożliwiającą uzyskanie oczeki- wanego efektu. Przede wszystkim jednak niniejsza książka ma służyć pomocą w wypracowaniu indywidualnego stylu i realizowaniu własnych, oryginalnych pomysłów. Uzyskanie najwyższej klasy zdjęć niejedno- krotnie zależy od asysty zespołu specjali- stów z różnych dziedzin FOTMOD_Fotografowanie modelek.indd 13 2012-03-29 13:31:27
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Fotografowanie modelek. Techniki pozowania
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: