Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00153 004752 14835968 na godz. na dobę w sumie
Fotografowanie panien młodych. 500 kreatywnych ujęć - książka
Fotografowanie panien młodych. 500 kreatywnych ujęć - książka
Autor: Liczba stron: 128
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-3972-4 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> fotografia cyfrowa >> techniki fotografowania
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Natchnienie na wyciągnięcie ręki!

Czy są dni, kiedy cierpisz na brak weny? Nie masz pomysłu na zdjęcie, nie wiesz, od czego zacząć, a fotografowanie nie sprawia Ci przyjemności? Nie martw się. Zdarza się to każdemu! Trudno być pomysłowym i kreatywnym dzień po dniu, rok po roku, lecz czasem wystarczy drobna sugestia - jedna iskra, która pomoże przełamać brak weny. W tej książce znajdziesz mnóstwo przykładów, które pomogą Ci ją wykrzesać!

Ten album to wyjątkowa pozycja na polskim rynku wydawniczym. Znajdziesz w nim 500 niezwykłych zdjęć, które porwą Cię swoim urokiem. Jego motywem przewodnim jest panna młoda. Dzięki tym zdjęciom zaskoczysz swoich klientów ciekawymi pomysłami oraz profesjonalnym podejściem do fotografii ślubnej. Kolejna sesja, którą przeprowadzisz, będzie zupełnie inna! Zachęcamy Cię również do sięgnięcia po albumy poświęcone fotografii par ('Fotografowanie kobiet. 500 kreatywnych ujęć').

Fotografujesz panny młode? Sięgnij po idealne pomysły na niebanalne:

Wyjątkowy zbiór fotografii panien młodych!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Tytuł oryginału: 500 Poses for Photographing Brides: A Visual Sourcebook for Professional Digital Wedding Photographers Tłumaczenie: Piotr Cieślak ISBN: 978-83-246-3972-4 Copyright © 2010 by Michelle Perkins. All rights reserved. Front cover photographs by Dawn Shields. Back cover photograph by Regeti’s Photography. No part of this publication may be reproduced, stored, or transmitted in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopied, recorded or otherwise, without prior written consent from the publisher. Polish edition copyright © 2012 by Helion S.A. All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://helion.pl/user/opinie/fotpam Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność Spis treści O książce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona .4 Zdjęcia Ujęcia .do .ramion . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia .1 .– .125 Ujęcia .od .pasa .w .górę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia .126 .– .182 Ujęcia .trzy .czwarte .— .pozy .leżące . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia .183 .– .190 Ujęcia .trzy .czwarte .— .pozy .siedzące . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia .191 .– .216 Ujęcia .trzy .czwarte .— .pozy .stojące . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia .217 .– .318 Ujęcia .całej .sylwetki .— .pozy .leżące . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia .319 .– .333 Ujęcia .całej .sylwetki .— .pozy .siedzące . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia .334 .– .377 Ujęcia .całej .sylwetki .— .pozy .stojące . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia .378 .– .487 Detale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia .488 .– .506 Najważniejsze informacje o pozowaniu Rodzaje .portretów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona .120 Ujęcia .twarzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona .121 Ramiona . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona .121 Głowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona .121 Ręce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona .122 Dłonie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona .122 Klatka .piersiowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona .123 Talia .i .brzuch . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona .123 Nogi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona .123 Uda .i .łydki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona .123 Stopy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona .123 Fotografowie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona .124 Spis odsyłaczy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona .126 3 O książce Znalezienie najlepszego sposobu na upozowanie modelki — takiego, przy którym będzie wyglądała najkorzyst- niej, a zarazem odpowiedniego do sytuacji i atrakcyjnego pod względem estetycznym — może być jednym z najtrudniej- szych zadań w aranżacji portretu. Odgrywa ono szczególną rolę w przypadku portretów panien młodych, zwłaszcza że fotograf może być poproszony o zrealizowanie zdjęć w bar- dzo różnym stylu, począwszy od klasycznych, oficjalnych ujęć do ramion, na wystudiowanych aranżacjach obejmu- jących całą sylwetkę, naśladujących fotografie z czasopism mody skończywszy. Możliwości jest bardzo wiele, a presja związana z bezbłędnym spełnieniem oczekiwań klientów — olbrzymia, gdyż w przypadku wydarzenia takiego jak ślub nie ma mowy o powtórkach. Niniejszy album został opracowany z myślą o ułatwie- niu rozwiązywania tego typu problemów. Znajdziesz w nim zdjęcia wykonane przez zawodowych, cenionych fotografów ślubnych, które mogą być inspiracją dla ambitnych arty- stów, szukających ciekawych środków wyrazu we własnej pracy. Nie wiesz, jak poprowadzić sesję z panną młodą, za- stanawiasz się, jak zaaranżować ujęcie w określonej scene- rii? Przejrzyj przykładowe fotografie, wybierz interesujące motywy i zaadaptuj je. Szukasz pomysłów na urozmaicenie prac nowymi pozami? Poszukaj takich, które przypadną Ci do gustu, i pomyśl nad ich zaaranżowaniem lub zaczerpnij z nich interesujące Cię elementy. Dla wygody portrety zostały pogrupowane w zależności od tego, jak duża część sylwetki została ujęta w kadrze. I tak, album rozpoczyna się od ujęć do ramion, bezpośrednio po nich znajdziesz podobne fotografie, lecz z uwzględnieniem jednej lub dwóch dłoni. W dalszej kolejności zamieszczone są zdjęcia od pasa w górę, czyli takie, które obejmują głowę, ramiona, ręce i dłonie, a także przynajmniej część klatki pier- siowej. Kolejną grupę stanowią portrety trzy czwarte, przed- stawiające modelkę do połowy uda lub do łydek. Znaczną część książki zajmują portrety całych postaci — najtrud- niejsze do poprawnej realizacji ze względu na konieczność upozowania całej sylwetki. Zarówno ujęcia trzy czwarte, jak i całej postaci zostały podzielone na pozy stojące, sie- dzące i leżące. Jeśli było to możliwe, zdjęcia pogrupowano tematycznie ze względu na rekwizyt lub stylizację ujęcia, na przykład panna młoda z bukietem, z obrączką, prezentująca suknię z tyłu itp. Na podstawie tych ujęć można się łatwo przekonać, że nawet subtelna zmiana pozy może całkowicie przeobrazić charakter ujęcia. To także znakomite przykłady różnego podejścia fotografów do twórczych aspektów pozo- wania. Trudno być pomysłowym i kreatywnym dzień po dniu, rok po roku, lecz niekiedy wystarczy drobna sugestia, iskra, by przełamać brak weny. W tej książce znajdziesz mnóstwo inspirujących przykładów, które mogą Ci w tym pomóc. 4 426 Autorem zdjęciA jest kevin jAirAj 427 Autorem zdjęciA jest kevin jAirAj 428 Autorem zdjęciA jest kevin jAirAj 429 Autorem zdjęciA jest doug box 430 Autorką zdjęciA jest trAcy dorr 431 AutorAmi zdjęciA są dAve i Quin cheungowie 432 .(powyżej) AutorAmi zdjęciA są dAve i Quin cheungowie 433 .(po .pRawej) Autorką zdjęciA jest trAcy dorr 434 Autorem zdjęciA jest kevin jAirAj 435 Autorem zdjęciA jest kevin jAirAj 436 Autorem zdjęciA jest mArk chen 437 Autorem zdjęciA jest mArk chen 438 Autorem zdjęciA jest mArk chen 439 Autorem zdjęciA jest mArk chen 440 Autorem zdjęciA jest mArk chen 441 Autorem zdjęciA jest mArk chen „Nie popadaj w schematy. Nawet dobry pomysł trzeba przystosować do określonych okoliczności. Najbardziej nieszczęśliwi i niespełnieni artyści — choć tę analogię można przenieść także na całe życie — to ci, którzy widząc jakąś nową koncepcję, twierdzą: »To się nie może udać«. Najszczęśliwsi i najbardziej usatysfakcjonowani są ci, którzy w każdej nowości potrafią dostrzec potencjał i powiedzieć: »Myślę, że mogę to zrobić jeszcze lepiej!«”27. — Jeff Smith „Fotografowanie przed uroczystością sprawia mnóstwo radości. Fotografowanie po ceremonii to zadanie na czas. W trakcie przerwy między ceremonią a weselem ludzie bez przerwy patrzą na zegarki: »O której zaczyna się przyjęcie? O której powinniśmy wyjść z kościoła?«. Jeśli można by było wówczas po prostu nie robić zdjęć, całe przedsięwzięcie byłoby znacznie prostsze”28. — Dawn Shields 442 AutorAmi zdjęciA są dAve i Quin cheungowie 444 Autorem zdjęciA jest kevin jAirAj 443 AutorAmi zdjęciA są jeff i kAthleen hAwkinsowie 445 Autorem zdjęciA jest kevin kubotA 446 .(po .lewej) Autorką zdjęciA jest trAcy dorr 447 .(poNiżej) Autorką zdjęciA jest trAcy dorr 448 Autorką zdjęciA jest trAcy dorr 449 Autorką zdjęciA jest trAcy dorr 450 Autorką zdjęciA jest trAcy dorr 451 AutorAmi zdjęciA są jeff i kAthleen hAwkinsowie 452 Autorem zdjęciA jest kevin kubotA 453 Autorem zdjęciA jest dAmon tucci 454 Autorem zdjęciA jest dAmon tucci 455 Autorem zdjęciA jest dAmon tucci 456 Autorem zdjęciA jest dAmon tucci 457 Autorem zdjęciA jest kevin jAirAj 458 .(po .lewej) Autorem zdjęciA jest dAmon tucci 459 .(poNiżej) Autorem zdjęciA jest dAmon tucci 460 Autorem zdjęciA jest riccis vAllAdAres 461 Autorem zdjęciA jest mArc weisberg 462 Autorem zdjęciA jest mArc weisberg
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Fotografowanie panien młodych. 500 kreatywnych ujęć
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: