Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00321 006022 14496219 na godz. na dobę w sumie
Fotomontaż w Photoshopie. Sekrety doskonałego wyboru i łączenia obrazów cyfrowych - książka
Fotomontaż w Photoshopie. Sekrety doskonałego wyboru i łączenia obrazów cyfrowych - książka
Autor: Liczba stron: 400
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-3860-4 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> fotografia cyfrowa >> edycja zdjęć
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Adobe Photoshop to bezkonkurencyjne narzędzie do obróbki zdjęć, wybierane przez większość profesjonalistów. Jego możliwości są w zasadzie nieograniczone, również w zakresie fotomontażu. Łączenie pojedynczych warstw obrazów jest już tak powszechne, że możemy je zobaczyć niemal każdego dnia - w prasie, na billboardach czy plakatach. Dotyczy to każdej dziedziny fotografii, od portretów, przez zdjęcia sportowe i z podróży, aż po szablony, kolaże i zadziwiające, nierzeczywiste kompozycje. Niestety, takie obrazy często rażą swoją nachalnością, przesadą i absurdalnością. Zastanawiasz się, jak zrobić doskonały fotomontaż, który zaskoczy, zaintryguje i wywoła ogólny zachwyt?


Poznaj 10 sekretów udanego fotomontażu! »

Z tą książką stanie się to dziecinnie proste! Matt Kloskowski, znakomity ekspert Photoshopa, przedstawia cały proces tworzenia przekonujących, świetnych technicznie i fascynujących fotomontaży. Krok po kroku poznasz sposoby wykorzystania różnych narzędzi i technik. Dowiesz się, jak skutecznie zaznaczać obiekty, dobierać tło i oświetlenie z myślą o późniejszej pracy oraz ukrywać wyraźne ślady montażu. Ponadto dowiesz się więcej o przydatnych rozszerzeniach do programu Adobe Photoshop, które uczynią Twoją pracę łatwiejszą, szybszą i przyjemniejszą. Książka ta jest idealną pozycją dla profesjonalistów i hobbystów chcących tworzyć jeszcze lepsze i ciekawsze zdjęcia!

Poznaj:

Zdobądź niezbędną wiedzę i opanuj sztukę tworzenia cyfrowych kolaży!


Matt Kloskowski pracuje jako wykładowca i ekspert w stowarzyszeniu National Association of Photoshop Professionals (NAPP). Uczestnicy jego zajęć nazywają go Photoshop Guy. Jego książki, filmy i warsztaty uprościły oraz przybliżyły edycję cyfrowych zdjęć ogromnej rzeszy ludzi. Kloskowski jest autorem kilku bestsellerowych książek poświęconych Photoshopowi, takich jak choćby Warstwy. Wykorzystaj najpotężniejsze narzędzie Photoshopa, Photoshop Elements 8. Perfekcyjna edycja zdjęć ze Scottem Kelbym (jako współautor) oraz bloga Lightroom Killer Tips. Każdego roku Matt uczy fotografii cyfrowej oraz obsługi Photoshopa dziesiątki tysięcy ludzi na całym świecie. Współprowadzi ceniony program Photoshop User TV, a także audycję The Grid - fotograficzne talk show na żywo.



Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Tytuł oryginału: Photoshop Compositing Secrets: Unlocking the Key to Perfect Selections and Amazing Photoshop Effects for Totally Realistic Composites Tłumaczenie: Piotr Cieślak ISBN: 978-83-246-3860-4 Authorized translation from the English language edition, entitled: PHOTOSHOP COMPOSITING SECRETS: UNLOCKING THE KEY TO PERFECT SELECTIONS AND AMAZING PHOTOSHOP EFFECTS FOR TOTALLY REALISTIC COMPOSITES; ISBN 0321808231; by Matt Kloskowski; published by Pearson Education, Inc., publishing as Peachpit Press. Copyright ©2012 by Kelby Corporate Managament, Inc. All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system, without permission from Pearson Education Inc. Polish language edition published by HELION S.A., Copyright ©2012. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://helion.pl/user/opinie/fotomo Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE SPIS TREŚCI 27 rOzdzIAł 1 TAJNIKI TWORZENIA ZAZNACZEŃ Najlepsi przyjaciele gra(cid:31) ka. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 Korygowanie zaznaczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 Wyodrębnianie włosów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44 Doskonalenie zaznaczenia włosów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 Optymalny dobór koloru tła pod kątem tworzenia zaznaczeń iich wyodrębniania . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 rOzdzIAł 2 PROSTY FOTOMONTAŻ Planowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 Przygotowywanie tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 Przygotowanie portretu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72 Tworzenie fotomontażu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77 63 rOzdzIAł 3 WRAŻENIE DYNAMIKI Przygotowanie tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90 Przygotowanie zdjęcia motocykla. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 Tworzenie fotomontażu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .102 89 rOzdzIAł 4 PORTRET DLA ABSOLWENTA Przygotowanie tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .118 Przygotowanie sylwetki gracza Przygotowanie sylwetki gracza. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .125 Tworzenie fotomontażu Tworzenie fotomontażu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .131 117 8 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE 8 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE SPIS TREŚCI rOzdzIAł 5 PORTRET FIRMOWY Przygotowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .146 Przygotowanie portretów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .149 Tworzenie fotomontażu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .155 145 rOzdzIAł 6 GRUPOWE ZDJĘCIE RODZINNE Przygotowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .166 Przygotowanie portretów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .170 Tworzenie fotomontażu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .176 165 rOzdzIAł 7 STUDYJNY PORTRET SPORTOWY Przygotowanie tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .186 Przygotowanie zdjęcia itworzenie zaznaczenia. . . . . . . . . . . .192 Tworzenie fotomontażu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .195 185 rOzdzIAł 8 KONCERT NA ŻYWO Przygotowanie tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .212 Zaznaczanie sylwetki rockmana oraz kształtów rąk. . . . . . . . .217 Tworzenie fotomontażu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .223 211 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE 9 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE SPIS TREŚCI 235 rOzdzIAł 9 DYNAMICZNY FOTOMONTAŻ WIELU EKSPOZYCJI Przygotowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .236 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji (wariant prosty) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .239 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji (wariant nie całkiem prosty). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .243 rOzdzIAł 10 PLAKAT FILMOWY Przygotowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .254 Przygotowanie tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .257 Zaznaczanie sylwetki samuraja. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .261 Tworzenie fotomontażu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .264 253 rOzdzIAł 11 EFEKT W STYLU GRUNGE Z KONTRASTOWYM TŁEM Tworzenie tła. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .280 Tworzenie zaznaczenia iprzygotowanie portretu . . . . . . . . . .285 Tworzenie fotomontażu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .290 279 rOzdzIAł 12 PLAKAT SPORTOWY Tworzenie tła. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .302 Umieszczanie sylwetek graczy na plakacie. . . . . . . . . . . . . . . . .310 301 rOzdzIAł 13 FOTOMONTAŻ Z JEDNEGO ZDJĘCIA Fotomontaż zjednego zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .322 Fotomontaż zjednego zdjęcia —opcjonalny wariant 1. . . .330 Fotomontaż zjednego zdjęcia —opcjonalny wariant 2. . . .333 321 10 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE SPIS TREŚCI ROZDZIAŁ 14 JEDEN CZŁOWIEK, WIELE PÓZ Przygotowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .338 Tworzenie fotomontażu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .341 337 ROZDZIAŁ 15 DODAWANIE ILUSTRACJI Poszerzanie tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .354 Tworzenie fotomontażu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .358 353 373 ROZDZIAŁ 16 ZAAWANSOWANY FOTOMONTAŻ NA POTRZEBY REKLAMY Burza mózgów, czyli pomysł na reklamę. . . . . . . . . . . . . . . . . . .374 Przygotowanie tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .376 Tworzenie fotomontażu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .381 Co dalej? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .394 SKOROWIDZ 398 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE 11 DYNAMICZNY FOTOMONTAŻ WIELU EKSPOZYCJI Sztuczka opisana w tym rozdziale cieszy się ogromną popularnością w fotografi i sportowej. Jej realizacja nie wymaga oświetlenia studyjnego. Ba, nie wymaga nawet studia! Wystarczy dobry temat, aparat fotografi czny i statyw. To napraw- dę fascynujący efekt, a choć nie jest nowy, nieodmiennie robi ogromne wrażenie — na potencjalnych klientach, rodzinie i przyjaciołach. L O B M O T FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE 235 Rozdział 9 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE Rozdział 9 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji PRZYGOTOWANIA Przygotowania do tego rodzaju ujęcia są naprawdę proste. Jeśli zaaranżujesz wszystko wprzemyślany sposób, to realizacja projektu wPhotoshopie także nie sprawi Ci najmniejszych problemów. Wtym miejscu chciałbym gorąco podziękować mojemu dobremu przyja- cielowi, azarazem bardzo utalentowanemu fotografowi-podróżnikowi Tomowi Bolowi (http://www.tombolphoto.com), który udostępnił mi zdjęcia do wykorzystania wtym rozdziale. Dlaczego go onie poprosiłem? Ponieważ mieszkam na Florydzie ijedyne wmojej okolicy, co choć trochę przypomina śnieg, to wnętrze zamrażarki, do której sięgam po kostki lodu… Tymczasem zima to dla Toma naturalna sprawa. Ba, dopóki temperatura nie spadnie poniżej –5°C, Tom dzielnie fotografuje wszortach ipodkoszulku, gdyż właśnie tak wygląda uniego lato (mieszka na Alasce). Dzięki, Tom! KROK 1. Najpierw kilka słów otym, co jest potrzebne do tego typu sesji. Przede wszystkim przy- dałby się jakiś ruchomy obiekt do fotografo- wania. Nie musi to być koniecznie narciarz ani snowboardzista. Ta sztuczka świetnie sprawdzi się także winnych dziedzinach sportu —koszykówce, piłce nożnej, krosie motorowym, kolarstwie itak dalej. Byłoby fantastycznie, gdybyś miał do dyspozycji coś wrodzaju trasy albo boiska. Sceneria ujęcia jest stosunkowo ważna, ale wniektó- rych przypadkach już sam ruch wystarczy, by uzyskać interesującą kompozycję. Wopi- sanym tutaj przykładzie będziemy monto- wać zdjęcia skaczącego snowboardzisty. KROK 2. Przy rejestrowaniu takich sekwencji zdjęć bardzo pomaga statyw, który ułatwia ujed- nolicenie zawartości poszczególnych ka- drów. Innymi słowy, sceneria wtle pozosta- nie nieruchoma —zmieniać się będzie je- dynie położenie sportowca, co zdecydo- wanie ułatwi zmontowanie kompozycji wPhotoshopie. Kolejna sprawa to ekspo- zycja. Przed przystąpieniem do właściwych zdjęć sfotografuj scenę wtrybie preselekcji przysłony izapamiętaj czas, jaki dobrał apa- rat do wybranej przez Ciebie wartości. Przy- puśćmy, że ustawiłeś f/8, aaparat określił czas na 1/500 s. Przełącz wówczas aparat na tryb manualny iręcznie ustaw wartości f/8 oraz 1/500. Dzięki temu pomimo ewen- tualnych zmian wwarunkach zewnętrz- nych lub wwyglądzie sceny unikniesz przy- padkowej zmiany parametrów ekspozycji wtrakcie wykonywania sekwencji zdjęć. 236 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIERozdział 9 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji KROK 3. Teraz należy przełączyć aparat wtryb fo- tografowania seryjnego. Różni producenci nazywają ten tryb inaczej (np. continuous albo burst), ale idea jest za każdym razem taka sama: aparat ma rejestrować zdjęcia jedno po drugim, tak szybko, jak to tylko możliwe. Także sama szybkość rejestro- wania zdjęć (ich liczba na sekundę) bę- dzie się różniła wzależności od aparatu. Podstawowe modele lustrzanek osiągają szybkość rzędu 4 klatek na sekundę, zaś aparaty profesjonalne —9 lub 10 klatek na sekundę. Największa różnica wynikają- ca zszybkości aparatu wprzypadku tego typu zdjęć polega na odległości między kolejnymi ujęciami tematu. Im mniejsza liczba klatek na sekundę, tym odległości będą większe; wraz ze wzrostem szybko- ści odległości ulegają skróceniu. Wnie- których przypadkach, jeśli obiekt porusza się stosunkowo wolno, jego kolejne ujęcia mogą się nawet na siebie nakładać. Przy- kładowe zdjęcia ilustrują różnice wod- ległości między kolejnymi ujęciami przy mniejszej oraz większej liczbie klatek na sekundę. Mała liczba klatek na sekundę Duża liczba klatek na sekundę FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE 237 Rozdział 9 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE N N A M R H O R M A D A KROK 4. Oto poglądowe zdjęcie przedstawiają- ce całą scenę, wraz zTomem fotografu- jącym skaczącego sportowca. Akurat tu- taj mamy do czynienia znarciarzem wy- konującym podniebną ewolucję, ale idea jest taka sama jak wprzypadku snowbo- ardzisty. Jak widać, Tom fotografuje lecą- cego narciarza aparatem zamontowanym na statywie. 238 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIERozdział 9 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji DYNAMICZNY FOTOMONTAŻ WIELU EKSPOZYCJI (WARIANT PROSTY) Jak widać, do zasadniczego tytułu tego podrozdziału dopisałem „wariant prosty”. Zrobiłem tak dlatego, że istnieją dwa sposoby tworze- nia tego typu fotomontaży, ja zaś postanowiłem zacząć od łatwiejszego, automatycznego. Czasami ta metoda jest wystarczająca, lecz nie zawsze, toteż wnastępnym ćwiczeniu pokażę Ci trochę inne rozwiązanie (co nie znaczy, że owiele trudniejsze). KROK 1. Wszystkie zdjęcia zcałej sekwencji należy otworzyć wPhotoshopie iumieścić wjed- nym dokumencie. Można to zrobić na raty —otworzyć kolejno wszystkie fotogra(cid:24) e iprzeciągnąć jedną po drugiej do okna zbiorczego dokumentu —lecz istnieje prostsze rozwiązanie, wpostaci jednej zwbudowanych funkcji Photoshopa. Naj- pierw wydaj polecenie File/Scripts/Load Files into Stack (Plik/Skrypty/Wczytaj pliki do stosu), aby otworzyć okno dialogowe Load Layers (Wczytaj warstwy). FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE 239 Rozdział 9 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE KROK 2. Kliknij przycisk Browse (Przeglądaj) iod- szukaj na dysku serię zdjęć, które wyko- nałeś (lub po prostu wykorzystaj udostęp- nione przeze mnie). Po odnalezieniu wła- ściwego folderu woknie dialogowym Open (Otwórz) kliknij plik na samej górze, następnie przytrzymaj klawisz Shift iklik- nij plik na samym dole, aby zaznaczyć je wszystkie. KROK 3. Po zaznaczeniu wszystkich zdjęć klik- nij przycisk Open (Otwórz), apotem przy- cisk OK woknie dialogowym Load Layers (Wczytaj warstwy), aby zainicjować pro- ces ich otwierania. Utworzenie całego sto- su warstw zprzykładowymi fotogra(cid:24) a- mi zajęło mojemu Photoshopowi około 30 sekund. 240 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIERozdział 9 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji KROK 4. Po zakończeniu tej operacji na ekranie po- jawi się okno dokumentu składającego się zkilku warstw, których zawartość możesz obejrzeć wpanelu Layers (Warstwy). Przy okazji kliknij dolną warstwę wtym panelu, apotem naciśnij klawisz Shift ikliknij gór- ną, aby zaznaczyć je obie oraz wszystkie warstwy znajdujące się między nimi. KROK 5. Przypominam, że opisuję teraz metodę uproszczoną, azatem do biegu, gotowi… Wydaj polecenie Edit/Auto-Blend Layers (Edycja/Auto-mieszanie warstw), agdy na ekranie pojawi się okno dialogowe Auto- Blend Layers (Auto-mieszanie warstw), wy- bierz opcję Stack Images (Utwórz stos zob- razów) wsekcji Blend Method (Metoda mie- szania) —oczywiście jedynie wówczas, jeśli nie została wybrana automatycznie. Upewnij się też, że opcja Seamless Tones and Colors (Płynne tony ikolory) wdolnej części tego okna jest zaznaczona, iklik- nij przycisk OK. Cała operacja może za- jąć dłuższą chwilę, zależnie od liczby zdjęć —na moim komputerze trwało to niemal dwie minuty —więc trzeba uzbroić się wodrobinę cierpliwości. Jednak na efekty naprawdę warto poczekać. FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE 241 Rozdział 9 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE KROK 6. Jeśli wykorzystałeś do projektu te same zdjęcia, które udostępniłem, to powinie- neś otrzymać coś podobnego do przykła- dowej fotogra(cid:24) i obok. Przyznasz chyba, że efekt jest naprawdę ciekawy? A przy tym nie trzeba było wykonywać żadnego ma- skowania, malowania, kompletnie nic! Po- lecenie Auto-Blend Layers (Auto-mieszanie warstw) po prostu samo scaliło wszystkie zdjęcia, wdodatku bez śladów ich połą- czenia! Spójrz tylko na panel Layers (War- stwy), aby się przekonać, jak skompliko- wane maski utworzył program wcelu wy- konania tej operacji. Moim zdaniem ope- racja przebiegła niemal bez zarzutu. Na- pisałem „niemal”, gdyż na drugiej klatce od lewej widać drobne pozostałości innej klatki, które można złatwością zatuszo- wać poprzez umiejętne skorygowanie za- wartości maski. Zanim przystąpię do omówienia dru- giego wariantu tego ćwiczenia, powinie- nem Cię przestrzec: polecenie Auto-Blend Layers (Auto-mieszanie warstw) nie zawsze sprawdza się tak dobrze jak wtym przy- padku. Jednym zpowodów, dla których udało nam się uzyskać tak dobry efekt, jest zachowanie sporych odstępów mię- dzy kolejnymi ujęciami snowboardzisty. Jeśli sylwetki wjakikolwiek sposób nakła- dałyby się (z taką sytuacją będziemy mie- li do czynienia wnastępnym ćwiczeniu) bądź gdyby sportowiec bardziej dyna- micznie wpływał na kształt otoczenia, to efekt nie byłby już tak dobry. Dobrze, tyle tytułem wyjaśnienia —mogę przystąpić do omawiania kolejnego sposobu. 242 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIERozdział 9 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji DYNAMICZNY FOTOMONTAŻ WIELU EKSPOZYCJI (WARIANT NIE CAŁKIEM PROSTY) W poprzednim ćwiczeniu poznałeś bardzo prosty sposób na połączenie kilku kolejnych fotogra(cid:24) i snowboardzisty. Na końcu wspomnia- łem, że jeśli kolejne ujęcia fotografowanego obiektu nie nakładają się, to polecenie Auto-Blend Layers (Auto-mieszanie warstw) powinno się sprawdzić bez zarzutu. Przyznam jednak, że trochę Cię oszukałem, gdyż użyłem jedynie połowy zdjęć, które zostały wykonane wra- mach tej sekwencji (ściślej rzecz biorąc —co drugiego). Efekt wygląda nieźle, ale mógłby być jeszcze ciekawszy, gdyby udało się umie- ścić na fotogra(cid:24) i większą liczbę sylwetek. Moim zdaniem całość nabiera naprawdę fantastycznego charakteru, gdy poszczególne sylwetki odrobinę się nakładają. Niestety, nie da się uzyskać takiego efektu przy użyciu opisanej wcześniej metody. Trzeba to zrobić ręcznie. KROK 1. Zanim przystąpimy do pracy, przyjrzyj się, co by się stało, gdybym użył polecenia Auto-Blend Layers (Auto-mieszanie warstw) do zmontowania projektu ze wszystkich zdjęć, jakie miałem do dyspozycji, anie zco drugiego, jak wpoprzednim ćwicze- niu. Niestety, efekt nie jest najlepszy. Co gorsza, ze względu na bardzo skompliko- wane maski tworzone przez Photoshopa wtrakcie montażu wprowadzanie ręcz- nych poprawek wgotowym projekcie nie ma większego sensu. Znacznie łatwiej iszybciej będzie go zmontować ręcznie —wsposób, który za chwilę opiszę. KROK 2. Do dzieła. Rozpoczniemy tak samo jak po- przednio. Wydaj polecenie File/Scripts/ Load Files into Stack (Plik/Skrypty/Wczy- taj pliki do stosu), aby otworzyć okno dia- logowe Load Layers (Wczytaj warstwy), kliknij przycisk Browse (Przeglądaj) iod- szukaj serię przykładowych zdjęć. Są to te same fotogra(cid:24) e co poprzednio —tym ra- zem jest ich po prostu trochę więcej. FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE 243 Rozdział 9 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE KROK 3. Po otwarciu folderu ze zdjęciami woknie dialogowym Open (Otwórz) kliknij plik znajdujący się na samej górze, następ- nie przytrzymaj klawisz Shift ikliknij plik na samym dole, aby zaznaczyć je wszyst- kie. Gdy to zrobisz, kliknij przycisk Open (Otwórz), apotem przycisk OK woknie dia- logowym Load Layers (Wczytaj warstwy), aby rozpocząć proces ich wczytywania. KROK 4. Po zakończeniu wczytywania otrzymasz nowy dokument składający się zdużej liczby warstw. Potraktuj dolną warstwę jako rodzaj tła, warstwy bazowej dla po- zostałych. To będzie nasze główne zdję- cie, awszystkie pozostałe będą dopaso- wywane do niego. Na razie tło jest zupeł- nie niewidoczne ze względu na sporą licz- bę warstw, które je przesłaniają. Najpierw kliknij górną warstwę projektu, aby wy- brać ją do edycji, anastępnie przytrzymaj klawisz Alt (Mac OS: Option) ikliknij przy- cisk Add Layer Mask (Utwórz maskę war- stwy), znajdujący się wdolnej części pane- lu Layers (Warstwy), aby utworzyć całko- wicie kryjącą (czarną) maskę, która sprawi, że bieżąca warstwa dokumentu stanie się niewidoczna. 244 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIERozdział 9 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji KROK 5. W analogiczny sposób należy ukryć wszystkie pozostałe warstwy oprócz dol- nej. Zamiast przełączania warstw, klikania inaciskania klawisza Alt/Option wypróbuj inne rozwiązanie: przytrzymaj klawisz Alt (Mac OS: Option), apotem przeciągnij mi- niaturę maski górnej warstwy ponad war- stwę znajdującą się pod spodem. Przez naciśnięcie klawisza Alt/Option przed roz- poczęciem przeciągania informujesz Pho- toshopa, że chciałbyś skopiować maskę (a nie ją przenieść). Wten sposób możesz błyskawicznie powielić tę samą, czarną maskę dla wszystkich warstw projektu. KROK 6. Powtórz czynności opisane w5. kro- ku ćwiczenia dla wszystkich pozostałych warstw oprócz dolnej. Ta jedna powin- na pozostać bez maski. Ponieważ ukryłeś wszystkie warstwy oprócz jednej —ostat- niej —na ekranie powinieneś widzieć syl- wetkę snowboardzisty wostatniej fazie skoku. FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE 245 Rozdział 9 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE KROK 7. Włącz narzędzie Zoom (Lupka) (Z) ipo- większ lewą stronę zdjęcia —tam, gdzie znajdują się chorągiewki wyznaczające początek odbicia. Rozpoczniemy od tego miejsca, apotem sukcesywnie będziemy odsłaniać poszczególne warstwy iujęcia snowboardzisty wtrakcie ewolucji. Mamy jednak drobny problem: ponieważ ukryli- śmy całą warstwę za pomocą czarnej ma- ski, nie wiemy, gdzie znajduje się snowbo- ardzista, prawda? Owszem, można zama- lować na biało pewien fragment maski „na oko”, aż uda się namierzyć jego sylwet- kę, lecz istnieje lepszy sposób. Przytrzy- maj klawisz Shift ikliknij miniaturę maski górnej warstwy dokumentu, aby ją chwi- lowo wyłączyć. Miniatura zostanie wów- czas przekreślona dużym, czerwonym ik- sem, sygnalizującym nieaktywność maski, aTwoim oczom ukaże się postać skaczą- cego snowboardzisty. KROK 8. Przytrzymaj klawisz Shift iponownie klik- nij miniaturę maski, aby znów ją włączyć, iupewnij się, że jest aktywna. Następnie włącz narzędzie Brush (Pędzel) (B) iwy- bierz niewielką końcówkę pędzla omięk- kich krawędziach. Naciśnij klawisz D, aby zmienić kolor narzędzia na biały (ponie- waż maska jest czarna), izacznij zamalo- wywać miejsce, wktórym powinien się znajdować snowboardzista. Zamaluj ten fragment zdjęcia tak, by wcałości go od- słonić. Chwilowe ukrycie maski warstwy zgodnie zinstrukcją opisaną w7. kroku ćwiczenia stanowi sposób na znalezienie miejsca, wktórym należy rozpocząć ma- lowanie. 246 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIERozdział 9 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji KROK 9. W przypadku pierwszej maski należy zamalować nie tylko snowboardzistę, lecz całą rampę po lewej stronie zdjęcia. Wten sposób odsłonisz także tuman śniegu, który wzbił się wpowietrze wtrakcie wyskoku. KROK 10. Jedna warstwa zgłowy, zostało jeszcze dwanaście… Cały proces za każdym ra- zem przebiega bardzo podobnie. Uaktyw- nij kolejną warstwę, przytrzymaj klawisz Shift ikliknij maskę warstwy, aby ją wyłą- czyć (co zostanie zasygnalizowane czer- wonym symbolem „X”), anastępnie przyj- rzyj się miejscu, wktórym znajduje się snowboardzista na danym ujęciu, izapa- miętaj je. FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE 247 Rozdział 9 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE KROK 11. Ponownie przytrzymaj klawisz Shift iklik- nij miniaturę maski, aby ją uaktywnić, upewnij się, że jest wybrana do edycji, iodsłoń kolejny etap ewolucji snowbo- ardzisty. Nie musisz przy tym zachowy- wać idealnej dokładności, lecz postaraj się wmiarę możliwości nie malować poza jego sylwetką. Po zakończeniu tej ope- racji na ekranie będą widoczne dwa eta- py skoku. KROK 12. Odsłanianie kolejnych etapów skoku po- winno przebiegać bardzo podobnie, lecz przy trzeciej warstwie od góry czeka Cię mała niespodzianka. Spójrz na rysunek obok, aby się przekonać, co mam na myśli: jak widać, przy zamalowywaniu sylwet- ki snowboardzisty nie byłem zbyt dokład- ny, akilka pociągnięć znalazło się dość da- leko za jego postacią. Widzisz, do czego doprowadziła moja niefrasobliwość? Otóż okazało się, że niebo na tej warstwie jest jaśniejsze niż na pozostałych. Przyczyn może być kilka: jeśli zdjęcia były rejestro- wane wtrybie preselekcji przysłony (a nie wmanualnym, jak zalecałem), to mogło dojść do niewielkiej zmiany ustawień eks- pozycji. Tak niewielkie przekłamanie mo- gło też powstać wskutek działania funk- cji automatycznego regulowania balansu bieli. Na szczęście skorygowanie takiego drobiazgu nie będzie trudne. 248 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIERozdział 9 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji KROK 13. Jeśli tło jednej warstwy różni się od po- zostałych kolorem lub jasnością, to ozna- cza, że trzeba zachować większą dokład- ność wtrakcie zamalowywania postaci. Jak już wspomniałem, nie spodziewałem się problemów, toteż podczas zamalowy- wania maski na biało nie byłem specjalnie uważny. Wtakich przypadkach należy na- cisnąć klawisz X, aby zmienić kolor narzę- dzia zbiałego na czarny, bardzo silnie po- większyć retuszowany fragment, zmniej- szyć średnicę pędzla izamalować niepa- sujące fragmenty nieba. Trzeba jedynie uważać, by nie pociągnąć pędzlem zbyt daleko, aprzez to ponownie nie ukryć ka- wałka postaci. KROK 14. Kontynuuj zamalowywanie kolejnych warstw, aż dotrzesz do ostatniej, na sa- mym dole. Wniektórych miejscach ko- lejne ujęcia snowboardzisty odrobinę na siebie zachodzą (co mi się bardzo podo- ba). Wówczas należy wybrać zdjęcie, któ- re będzie się znajdowało zprzodu. Ja zwy- kle wybieram ujęcie zgodne zkierunkiem ruchu snowboardzisty. Ponieważ wtym przypadku porusza się on wprawą stro- nę, to do umieszczenia zprzodu wybie- ram to ujęcie zdwóch, które znajduje się po prawej stronie, ipozwalam, by miej- scami przysłoniło to po lewej. Wtakich sytuacjach trzeba niekiedy skorygować kształt maski poprzedniej warstwy, aby ukryć nakładające się fragmenty. Wybór jednego zujęć jest jednak kwestią czysto subiektywną —po prostu wypróbuj oby- dwa warianty isprawdź, który znich wy- gląda lepiej. FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE 249 Rozdział 9 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE KROK 15. Po zakończeniu pracy otrzymasz foto- montaż przedstawiający kolejne etapy skoku snowboardzisty. Zapisz go wfor- macie PSD wraz ze wszystkimi warstwami, wrazie gdybyś musiał cokolwiek zmienić wich maskowaniu. Nie chciałbyś chyba zaczynać całego projektu od początku, prawda? 250 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIERozdział 9 Dynamiczny fotomontaż wielu ekspozycji GOTOWY PROJEKT FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE 251 Skorowidz FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE SkOrOWIdz A Add a Layer Style, 50 Add Layer Mask, 92, 95, 107 Add to Selection, 30 Adjustment Brush, 104 Adobe Camera Raw, Patrz Camera Raw Adobe Photoshop, Patrz Photoshop agencje fotogra(cid:31)czne, 15, 16 Auto Blend Layers, 241, 242, 243 Auto Exposure Bracketing, 280 Auto mieszanie warstw, Patrz Auto Blend Layers Average, 266 B Barwa/Nasycenie, Patrz Hue/Saturation beauty dish, re(cid:30)ektor, 18 Bez aureoli, Patrz Defringe BiColor FIlters, (cid:31)ltr, 24 Blask wewnętrzny, Patrz Inner Glow Blask zewnętrzny, Patrz Outer Glow Bleach Bypass, (cid:31)ltr, 24 Borgman, Chris, 397 Brilliance/Warmth, (cid:31)ltr, 24 Brush, 37, 39, 75, 80, 83, 107 Nakładka, Patrz Brush, Overlay Overlay, 41, 75, 100, 128 budynki, zaznaczanie, 188 Burn, 56, 111, 204 C Camera Raw, 72, 73, 76, 82, 97, 104, 125, 129, 134, 135, 193, 261, 263 Adjustment Brush, 224 HSL/Grayscale, 135 HSL/Skala szarości, Patrz Camera Raw, HSL/Grayscale Canvas Size, 342 Chmury, Patrz Clouds chmury, dodawanie, 187 cienie, 78, 81, 177, 178, 179, 180, 200 Cienie/Podświetlenia, Patrz Shadows/Highlights Clear Guides, 344 Clouds, 283 Color Dodge, 227 Color Efex Pro, 24, 206, 231 BiColor Filters, 24, 206, 207 Bleach Bypass, 24 Brilliance/Warmth, 24 Tonal Contrast, 24, 205, 231, 276, 368 Color Picker, 51, 174 Color Range, 118, 119, 120 Colorize, 95 Content-Aware, 69, 93, 130 Copy Merged, 109, 189 Create a New Fill or Adjustment Layer, 82, 95 Create a New Layer, 38 Create Clipping Mask, 83, 225 Curves, 190, 226, 293, 294 398 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE D Defringe, 43, 152, 173, 175 Desaturate, 291 desenie, 302 Dodaj do zaznaczenia, Patrz Add to Selection Dodaj styl warstwy, Patrz Add a Layer Style Dodge, 56, 111, 204 Doggett, Eric, 395 Duplicate Group, 307 dynamika, 89, 102 E Edge Detection, 33 Edit/Fill, 38 Edycja/Wypełnienie, Patrz Edit/Fill efekty (cid:30)ary, 25, 213, 214, 215 grunge, 25, 279 HDR, 68, 121, 258, 259, 260, 280, 282 świetlne, 25 tekstowe, 308 winiety, 113 Ekran, Patrz Screen Elipsa, Patrz Ellipse Ellipse, 303 F Feather, 70 Fill, 79 Fill Light, 97, 217, 261, 263 Filtr fotogra(cid:31)czny, Patrz Photo Filter (cid:31)ltry Average, 266 BiColor Filters, 24, 206, 207 Bleach Bypass, 24 Brilliance/Warmth, 24 Chmury, Patrz (cid:31)ltry, Clouds Clouds, 283 Flara obiektywu, Patrz (cid:31)ltry, Lens Flare Gaussian Blur, 229 Górnoprzepustowy, Patrz (cid:31)ltry, High Pass High Pass, 84, 85, 111, 140 Korekta obiektywu, Patrz (cid:31)ltry, Lens Correction Lens Correction, 282 Lens Flare, 112, 204, 213, 215 Liquify, 153 Maska wyostrzająca, Patrz (cid:31)ltry, Unsharp Mask Motion Blur, 94, 106 Photo Filter, 199 Portrait Drama, 141 Poruszenie, Patrz (cid:31)ltry, Motion Blur Radial Blur, 94 Rozmycie gaussowskie, Patrz (cid:31)ltry, Gaussian Blur Rozmycie promieniste, Patrz (cid:31)ltry, Radial Blur Skraplanie, Patrz (cid:31)ltry, Liquify Średnia, Patrz (cid:31)ltry, Average Tonal Contrast, 24, 205, 276 Topaz Adjust, 141, 260 Unsharp Mask, 86 Flara obiektywu, Patrz Lens Flare (cid:30)ary, efekt, 25, 213, 214, 215 Flatten Image, 77, 102, 131 Flip Canvas Horizontal, 103 Flip Horizontal, 133 Forward Warp, 153 fotografowanie seryjne, 237 fotomontaże, 12 agencje fotogra(cid:31)czne, 15, 16 cienie, 78, 81, 177, 178, 179, 180, 200 dodawanie ilustracji, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369 dokładność, 20 jeden człowiek, wiele póz, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349 kolorystyka, 23 maskowanie przejścia między elementami kompozycji, 269 od czego zacząć, 14 planowanie, 64, 65 pomysł, 12 reklamy, 373 rozmycie, 229 sekrety, 14 składanie, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 stopy, 21, 22, 207 światło, 18, 19 tła, 16 wiele ekspozycji, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250 wrażenie ruchu, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 z jednego zdjęcia, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334 zaznaczenia, 17, 20 Fotorealistyczne o wysokim kontraście, Patrz Photorealistic High Contrast Free Transform, 49, 78, 90, 109, 122, 132, 156, 201, 215 Maintain Aspect Ratio, 325 G Gaussian Blur, 229 Górnoprzepustowy, Patrz High Pass gracz, sylwetka, 125, 126, 127, 128, 129 Gradient, 123, 191, 207, 269 Gradient Fill, 107, 108 Gradient Map, 206 Gradient Overlay, 305 Grimes, Joel, 279, 394 Group Layers, 306 grunge, efekt, 25, 279 Grupuj warstwy, Patrz Group Layers H Hard Light, 79, 85, 112, 140, 202 HDR Toning, 67, 68, 121, 258, 259 HDR, efekt, 68, 121, 258, 259, 260, 280, 281, 282 High Pass, 84, 85, 111, 140 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE Skorowidz Hill, Dave, 395 Horizontal Type, 275 Hue/Saturation, 95, 212 Colorize, 95, 212 Koloruj, Patrz Hue/Saturation, Colorize I ilustracje, dodawanie, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369 Image Size, 176 Inner Glow, 50, 52, 173, 174 Inverse, 71, 359 iStockphoto, 15, 226, 302, 322, 359 J Jaime, Ricky, 337 Jaskrawość, Patrz Vibrance Jaśniejszy kolor, Patrz Color Dodge K kluczowanie, 60 Knoll Light Factory, 25 Koloruj, Patrz Colorize kolorystyka, 82, 104, 134, 181, 193, 206, 295 koncert, 211 dodawanie dymu, 226, 227, 228 ręce widowni, 220, 221 składanie zdjęć, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231 tło, 212, 213, 214, 215, 216 wykonawca, 217, 218, 219, 220 kontrast, zwiększanie, 190, 276 Kopiuj scalone, Patrz Copy Merged Korekta obiektywu, Patrz Lens Correction Krzywe, Patrz Curves kształt, rysowanie, 363, 364 L lampy, 18 Land, Gary, 396 Layers, 36 Lens Correction, 282 Lens Flare, 112, 204, 213, 215 linie pomocnicze, 344 Liquify, 153 Load Files into Stack, 239, 243, 341 Ł Łagodne światło, Patrz Soft Light M Maintain Aspect Ratio, 224 Mapa gradientu, Patrz Gradient Map Maska wyostrzająca, Patrz Unsharp Mask Merge to HDR Pro, 281 mody(cid:31)katory światła, 18 Motion Blur, 94, 106 motocykl, przygotowanie zdjęcia, 96, 97, 98, 99, 100, 101 Motor Image Works, 397 Move, 49, 77, 92, 155 N Nakładka, Patrz Overlay Nałożenie gradientu, Patrz Gradient Overlay New Guide, 344 niebo, zaznaczanie, 118, 119, 120, 186 Nowa linia pomocnicza, Patrz New Guide O obiekt inteligentny, 98, 125, 134 Odbij obszar roboczy w poziomie, Patrz Flip Canvas Horizontal Odwrotność, Patrz Inverse Ostre światło, Patrz Hard Light oświetlenie, konturowe, 19 otoczka, usuwanie, 173, 174, 175 Outer Glow, 157, 178, 179, 330 Overlay, 41, 75, 100, 128 P Paguia, Justin, 396 Pen, 362, 363, 365 Pędzel, Patrz Brush Pędzel korekty, Patrz Adjustment Brush Photo Filter, 82, 83, 199, 225 Photorealistic High Contrast, 68 Photoshop pluginy, 24, 25 zaznaczenia, 17 Pióro, Patrz Pen plakat (cid:31)lmowy, 253, 254 chmury, 254 samuraj, 255, 261, 262, 263 składanie zdjęć, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276 tło, 254, 257, 258, 259, 260 tytuł (cid:31)lmu, 256, 274, 275, 276 walczący samuraje, 256 wątek miłosny, 255 wyostrzanie, 276 zwiększanie kontrastu, 276 plakat sportowy, 301 sylwetki graczy, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 tło, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309 planowanie, 64, 65 pluginy, Photoshop, 24 Color Efex Pro, 24, 205, 206, 231, 368 Knoll Light Factory, 25 Topaz Adjust, 25, 141, 260 Pomnóż, Patrz Multiply Popraw krawędź, Patrz Re(cid:31)ne Edge Portrait Drama, 141 portret dla absolwenta, 117 (cid:31)rmowy, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161 przygotowanie, 72, 73, 74, 75, 76 retusz, 129, 130, 153 sportowy, 185, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 203, 204, 205, 206, 207 w stylu grunge, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297 Poruszenie, Patrz Motion Blur Powiel grupę, Patrz Duplicate Group projekt kopiowanie do schowka, 109 zapisywanie, 199 Promień poprawiania, Patrz Re(cid:31)ne Radius proporcje, 224 Próbnik kolorów, Patrz Color Picker Przekształć swobodnie, Patrz Free Transform Przesunięcie, Patrz Move Punktowy pędzel korygujący, Patrz Spot Healing Brush Puppet Warp, 288 Q Quantz, James, 396 Quick Selection, 27, 28, 29, 36, 73, 98, 126, 149, 170, 186 domyślne działanie, 29 włosy, 45 R Radial Blur, 94 Rectangular Marquee, 70, 91 Re(cid:31)ne Edge, 27, 28, 31, 32, 36, 39, 74, 99, 126, 150, 171, 186 Contrast, 35 Decontaminate Colors, 35 Feather, 34 Inteligentny promień, Patrz Re(cid:31)ne Edge, Smart Radius Na białym tle, Patrz Re(cid:31)ne Edge, On White On Black, 32 On White, 32, 99, 171 Output To, 35 Re(cid:31)ne Radius, 127, 150 Shift Edge, 35 Show Radius, 33 Smart Radius, 34, 74, 150 Smooth, 34 włosy, 45, 46 Re(cid:31)ne Radius, 46, 47, 48 re(cid:30)ektor, beauty dish, 18 reklama, 373 pomysł, 374 składanie zdjęć, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392 tło, 376, 377, 378, 379, 380 wstępny projekt, 375 Remove Black Matte, 55 retusz, 153 Rotalux Deep Octa, softboks, 18 Rozjaśnianie, Patrz Dodge Rozmiar obrazu, Patrz Image Size rozmycie, 93, 94, 106, 229 Rozmycie gaussowskie, Patrz Gaussian Blur Rozmycie promieniste, Patrz Radial Blur FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE 399 Skorowidz FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE S Scal do HDR Pro, Patrz Merge to HDR Pro Screen, 54 Seventhstreet, 397 Shadows/Highlights, 292 Skraplanie, Patrz Liquify skróty, 45 Burn, 56 Create Clipping Mask, 83 Ellipse, 303 Free Transform, 49 Gradient, 269 grupowanie warstw, 306 Hue/Saturation, 389 kopia warstwy, 78 Move, 49 powielenie warstwy, 70 powiększenie, 30 Quick Selection, 29 Spot Healing Brush tworzenie warstwy scalającej pozostałe, 86 zaznaczanie odwrotne, 71 zmiana średnicy pędzla, 39 zmniejszanie średnicy pędzla, 30 słoneczko, re(cid:30)ektor, 18 smugi światła, 25 Soft Light, 108 softboks, 19 Rotalux Deep Octa, 18 Sonders, Douglas, 396 Spłaszcz obraz, Patrz Flatten Image Spot Healing Brush, 69, 93, 130, 153 stopy, 21, 22, 81, 207 strip bank, 19 Szybkie zaznaczanie, Patrz Quick Selection Ś Ściemnij, Patrz Burn Średnia, Patrz Average światło, 18, 19 główne, 18 mody(cid:31)katory, 18 oświetlenie konturowe, 19 źródła, 18 Światło wypełnienia, Patrz Fill Light świetlne, efekty, 25 T Tadder, Tim, 395 Tekst, Patrz Horizontal Type tekst, efekty, 308 temperatura barwowa, 82, 104, 193 tła, 16 białe, 58 boisko do koszykówki, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 budynki, 188 czarne, 59 400 FOTOMONTAŻ W PHOTOSHOPIE desenie, 302 dobór pod kątem tworzenia zaznaczeń, 57, 58, 59, 60 droga, 186, 187 eksperymenty, 32 koncert, 212, 213, 214, 215, 216 niebieskie, 60 odwrócenie, 133 plakat (cid:31)lmowy, 254, 257, 258, 259, 260 plakat sportowy, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309 reklama, 376, 377, 378, 379, 380 rozjaśnianie drugiego planu, 191 szare, 57 tunel, 90, 91, 92, 93, 94, 95 w stylu grunge, 280, 281, 282, 283, 284 zaułek, 67, 68, 69, 70, 71 zielone, 60 Tonal Contrast, (cid:31)ltr, 24 Tonowanie HDR, Patrz HDR Toning Topaz Adjust, 25, 141, 260 Portrait Drama, 141 tryb mieszania, 100 Color Dodge, 227 Ekran, Patrz tryb mieszania, Screen Hard Light, 79, 85, 112, 140, 202 Jaśniejszy kolor, Patrz tryb mieszania, Color Dodge Łagodne światło, Patrz tryb mieszania, Soft Light Multiply, 54 Nakładka, Patrz tryb mieszania, Overlay Ostre światło, Patrz tryb mieszania, Hard Light Overlay, 41, 75, 100, 128 Pomnóż, Patrz tryb mieszania, Multiply Screen, 54 Soft Light, 108 tryb seryjny, 237 U Unsharp Mask, 86 Usuń czarną otoczkę, Patrz Remove Black Matte Usuń linie pomocnicze, Patrz Clear Guides Utwórz maskę przycinającą, Patrz Create Clipping Mask Utwórz maskę warstwy, Patrz Add Layer Mask Utwórz nową warstwę wypełnienia lub korekcyjną, Patrz Create a New Fill or Adjustment Layer Utwórz warstwę, Patrz Create a new Layer Uwzględnianie zawartości, Patrz Content-Aware V Vibrance, 181 W Warp, 110 warstwy kopiowanie grupy, 307 scalanie, 102 tworzenie, 38 tworzenie grup, 306 tworzenie scalenia wszystkich warstw, 111 zmiana nazwy, 94 Warstwy, Patrz Layers Wczytaj pliki do stosu, Patrz Load Files into Stack winiety, efekt, 113 włosy, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 Inner Glow, 50, 51, 52, 53, 54 rozjaśnianie i przyciemnianie, 56 usuwanie otoczek, 55 Wtapianie, Patrz Feather Wykrywanie krawędzi, Patrz Edge Detection wyostrzanie, 111, 112, 276 Wypaczenie, Patrz Warp Wypaczenie marionetkowe, Patrz Puppet Warp Wypełnienie gradientem, Patrz Gradient Fill Wypełnij, Patrz Fill Z Zachowaj stosunek kątów, Patrz Maintain Aspect Ratio Zakres koloru, Patrz Color Range Zawijanie w przód, Patrz Forward Warp Zaznaczanie prostokątne, Patrz Rectangular Marquee zaznaczenia, 17, 20 budynki, 188 Color Range, 118, 119 dobór tła, 57, 58, 59, 60 korygowanie, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 narzędzia, 28 niebo, 118, 119, 120, 186 odtworzenie poprzedniego zaznaczenia, 189 odwrotność, 359 tworzenie, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 włosy, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 zdjęcia grupowe, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181 obracanie, 103 przekształcanie na skalę szarości, 135 przyciemnianie, 190 rodzinne, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181 rozjaśnianie, 97 rozjaśnianie detali w ciemnych miejscach, 217 rozmiar, 176 seryjne, 237 sportowe, 185, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 203, 204, 205, 206, 207 wyostrzanie, 111, 112, 276 zwiększanie kontrastu, 276 Zmniejsz nasycenie, Patrz Desaturate
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Fotomontaż w Photoshopie. Sekrety doskonałego wyboru i łączenia obrazów cyfrowych
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: