Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00083 007740 15914249 na godz. na dobę w sumie
Freelancer - poradnik do gry - ebook/pdf
Freelancer - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 160
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> symulatory
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do Freelancer zawiera istotne informacje o dostępnych statkach, broni i innym wyposażeniu, cenach produktów czy zagrożeniach wynikających z podróży wybranymi szlakami, a także obszerny opis systemów planetarnych.

Skrócona wersja spisu treści:
-Odprawa
-Wątek fabularny
-Poruszanie się po bazach i po planetach
-Reputacje
-Poruszanie się w przestrzeni
-Korzystanie z map
-Walka
-Zarabianie na życie
-Spis organizacji
-Spis systemów sektora Syriusza
-Spis statków dostępnych w sprzedaży
-Spis statków cz.1
-Spis statków cz.2
-Spis statków cz.3
-Uzbrojenie - Działka i wieżyczki
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 68

Informacja o grze

Kontynuacja przygód we wszechświecie znanym ze Stanlancera, gdzie tym razem gracz wciela się w rolę cywila przemierzającego przestrzenie kosmosu w poszukiwaniu sławy i pieniędzy.

Gra Freelancer, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku symulatorów. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Freelancer autor: Borys „Shuck” Zajączkowski (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Freelancer – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Odprawa _____________________________________________________________ 4 Wątek fabularny _______________________________________________________ 5 Poruszanie się po bazach i po planetach _____________________________________ 6 Reputacje_____________________________________________________________ 7 Poruszanie się w przestrzeni ______________________________________________ 8 Korzystanie z map ______________________________________________________ 9 Walka_______________________________________________________________ 10 Zarabianie na życie ____________________________________________________ 11 Spis organizacji _______________________________________________________ 12 Spis systemów sektora Syriusza __________________________________________ 15 Spis statków dostępnych w sprzedaży______________________________________ 18 Lista dostępnego uzbrojenia _____________________________________________ 25 Działka i wieżyczki ___________________________________________________ 25 Rakiety____________________________________________________________ 30 Miny ______________________________________________________________ 30 Torpedy ___________________________________________________________ 31 Flary______________________________________________________________ 31 Dopalacze__________________________________________________________ 31 Tarcze ____________________________________________________________ 32 Alfabetyczny spis planet i stacji___________________________________________ 35 Mapy i opisy systemów _________________________________________________ 40 California (Liberty) __________________________________________________ 41 Colorado (Liberty) ___________________________________________________ 45 New York (Liberty) __________________________________________________ 48 Texas (Liberty) _____________________________________________________ 52 Kepler ____________________________________________________________ 55 Galileo ____________________________________________________________ 57 Hudson____________________________________________________________ 60 Bering ____________________________________________________________ 62 Cortez_____________________________________________________________ 64 Magellan___________________________________________________________ 66 Cambridge (Bretonia) ________________________________________________ 68 Dublin (Bretonia) ____________________________________________________ 71 Edinburgh (Bretonia) _________________________________________________ 73 Leeds (Bretonia) ____________________________________________________ 76 Manchester (Bretonia) ________________________________________________ 79 New London (Bretonia) _______________________________________________ 82 Tau-31 ____________________________________________________________ 85 Tau-29 ____________________________________________________________ 88 Tau-23 ____________________________________________________________ 91 Tau-37 ____________________________________________________________ 94 Chugoku (Kusari) ____________________________________________________ 97 Hokkaido (Kusari) ___________________________________________________ 99 Honshu (Kusari)____________________________________________________ 101 Kyushu (Kusari) ____________________________________________________ 104 New Tokyo (Kusari) _________________________________________________ 107 Shikoku (Kusari) ___________________________________________________ 110 Sigma-13 _________________________________________________________ 113 Sigma-17 _________________________________________________________ 115 Sigma-19 _________________________________________________________ 117 Dresden (Rheinland) ________________________________________________ 119 Frankfurt (Rheinland) _______________________________________________ 122 Hamburg (Rheinland) _______________________________________________ 125 New Berlin (Rheinland) ______________________________________________ 128 Stuttgart (Rheinland)________________________________________________ 131 Strona: 2 Freelancer – Poradnik GRY-OnLine Omega-3 _________________________________________________________ 134 Omega-5 _________________________________________________________ 137 Omega-7 _________________________________________________________ 140 Omega-11 ________________________________________________________ 143 Omega-41 ________________________________________________________ 146 Omicron Alpha _____________________________________________________ 149 Omicron Beta ______________________________________________________ 152 Omicron Gamma____________________________________________________ 154 Omicron Theta _____________________________________________________ 157 Porównanie cen towarów ______________________________________________ 159 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 3 Freelancer – Poradnik GRY-OnLine Odprawa Nie uważam, żeby gra pokroju „Freelancera” prosiła się o poradnik. Po to została ona obmyślona w taki a nie inny sposób, by każdy gracz odkrył z przygotowanego dla niego świata tyle, ile zdoła, bądź na ile będzie miał ochotę. Głównym założeniem „Freelancera” jest bowiem udostępnienie graczom ładnej rzeczywistości alternatywnej i rzucenie ich w jej głębię. Jest jednakże do odwalenia robota, którą ktoś musiał zrobić i padło na mnie – pobawić się w kartografa i ankietera, by zebrać w jednym miejscu opis miejsc, które można w grze znaleźć. Opis o tyle każdemu podróżnikowi przydatny, iż zawierający istotne informacje o dostępności rzadkich statków, broni, innego wyposażenia, cen produktów, czy zagrożeń wynikających z podróży wybranymi szlakami. Poza kilkoma uwagami względem poruszania się po świecie, odbywania walk oraz wytyczania tras, będzie więc niniejszy poradnik takim zbiorem map i tabel, który powinien znakomicie ułatwić przeżycie i pomnożyć zarobki niekoniecznie początkujących gwiezdnych pilotów. Nie jest jednak ten poradnik absolutnie kompletny. Niestety. Dzieje się tak z tego prostego powodu, iż każdą pracę – w tym pisanie poradnika – należy wykonać w skończonym czasie. Dlatego część systemów nie została przeze mnie zbadana do samego końca, a część z odkrytych baz nie została precyzyjnie opisana. Niebagatelny wpływ na istnienie tych braków mają reputacje. Niepodobna bowiem ze wszystkimi pozostawać w zgodzie i tym samym odwiedzenie każdego wymaga wielu dziesiątek godzin nie tylko latania nie wytyczonymi szlakami, lecz również wiele czasu potrzebnego na pozyskiwanie nowych przyjaciół. Problem z nie zbadanymi bazami dotyczy przede wszystkim organizacji przestępczych, gdyż wejście z nimi w układy może być czasem kłopotliwe i wymagać poświęcenia wielu dobrych znajomości. Niemniej jednak najważniejsze, najsilniejsze i największe organizacje przestępcze jak Corsairs, Outcasts i Red Hessians zostały przeze mnie dostatecznie zinfiltrowane – głównie z tego powodu, iż to one dysponują najpotężniejszym sprzętem w grze. Strona: 4 Freelancer – Poradnik GRY-OnLine Wątek fabularny Nic się na to nie da poradzić – inaczej niż to miało miejsce w „Privateerze”, tutaj główna opowieść dopada gracza już na samiutkim początku i przez cały czas jej trwania skutecznie uniemożliwia większość własnych działań. Misje związane z głównym wątkiem należy odbyć, ale i cieszyć się nimi, gdyż doskonale budują klimat świata, w którym gracz się znalazł. Dopiero po ich ukończeniu można się zabrać za niczym nieskrępowaną eksplorację i zarabianie na coraz to lepsze statki i bronie. Misji składających się na fabułę „Freelancera” jest 13 i – jeśli nie będziemy tracić zbyt dużo czasu pomiędzy nimi – ich odbycie nie powinno zabrać więcej niż 15 godzin gry. Po tym czasie gracz powinien znajdować się na 18 poziomie doświadczenia i dysponować prawdopodobnie statkiem Anubis – doskonałym myśliwcem, który zapewnia bezpieczeństwo we wszystkich systemach pozostających pod kontrolą policji i wojska. Aby jednak zwiedzić systemy graniczne władane przez Outcasts, Corsairs, Red Hessians oraz Zoners będzie trzeba zaopatrzyć się w sprzęt dużo lepszy, dużo droższy, a dodatkowo nie zawadzi zadbać o dobre stosunki z gospodarzami. Samej nauce latania nie poświęcę wiele miejsca, gdyż początkowe misje fabularne mają charakter szkoleniowy i niemal każdy aspekt gry jest w nich dokładnie wyłożony, a ćwiczenia praktyczne odbywają się przeważnie zaraz po wykładzie. Każdy gracz musi te misje odbyć, a jeśli po ich wykonaniu nadal nie będzie potrafił się w świecie gry znaleźć, nic mu już nie pomoże. Strona: 5 Freelancer – Poradnik GRY-OnLine Poruszanie się po bazach i po planetach W każdej bazie, czy to planetarnej, czy sztucznej, znajdować się może pięć lokacji, pomiędzy którymi gracz się może przemieszczać. Są to: landing pad (lądowisko), bar, commodity trader (kupiec), equipment dealer (sprzedawca wyposażenia), ship dealer (sprzedawca statków). Na lądowisku jedyną czynnością, którą się da wykonać jest odlot. Jest od tej reguły jeden wyjątek – jeśli statek gracza jest uszkodzony, wówczas pojawia się możliwość bezpośredniego przeniesienia się do sprzedawcy wyposażenia, gdzie przeprowadzane są naprawy. U kupca przeprowadzane są wszelkiego rodzaju transakcje handlowe, stanowiące podstawę zarobku graczy nastawionych do życia mniej agresywnie. Każdy kupiec gotów jest kupić każdy towar, lecz jeśli nie jest nim szczególnie zainteresowany, wówczas zapłaci zań najniższą możliwą cenę. Czasami można tu spotkać inne postaci gotowe do rozmowy z graczem. Sprzedawca wyposażenia udostępnia bronie, amunicję, tarcze, roboty naprawcze oraz baterie do tarcz. U niego również przeprowadza się naprawy uszkodzeń oraz sprzedaje się mu niepotrzebny sprzęt – przeważnie zdobyczny. Ceny na sprzęt są ujednolicone we wszystkich systemach, a cena sprzedaży stanowi 30 ceny kupna (jeśli sprzęt jest uszkodzony, wówczas jego cena jest odpowiednio niższa – dokładnie o cenę jego naprawy). To, do jakiego sprzętu gracz ma dostęp, jest uzależnione od jego reputacji u gospodarza bazy. Aby zakupić najlepsze bronie, trzeba pozostawać z nim w bardzo dobrych stosunkach. Sprzedawca statków nie występuje we wszystkich bazach. W przypadku kupna statków ograniczenia wynikające z nie lubienia się z gospodarzem bazy nie są, o dziwo, zauważalne. Cena sprzedaży zaś statku oscyluje w granicach 70 jego wartości i jest bardzo zależna od uszkodzeń – absolutnie przed sprzedażą należy zaszpachlować wszystkie dziury w pancerzu, żeby uzyskać dobrą cenę. Dodatkowo dostęp do każdego sprzętu ograniczony jest poziomem rozwoju gracza. Przeważnie jednak to nie poziom a ilość gotówki uniemożliwia pożądany zakup. Tak więc jak bardzo wprowadzenie do gry poziomów nie byłoby sztuczne, nie ma przeważnie wielkiego znaczenia. Z tego powodu, jak i z innego –niemożliwym jest sprawdzenie wszystkich baz na najniższym poziomie – informacja o wymaganym poziomie gracza dla zakupu takiego czy innego sprzętu pojawia się w tabelach sporadycznie. Zwykle jednak klasa sprzętu pomnożona przez 3 daje orientacyjny poziom gracza wymagany do jego zakupu. Najważniejszym miejscem w każdej bazie jest bar. Tutaj można: zdobyć zlecenia, poznać najnowsze wiadomości, kupić reputację i kupić informacje. Zlecenia można dostać zarówno z tablicy jak i od napotkanych w barze osób (ikona teczki). W jednym i w drugim przypadku należy pozostawać z gospodarzem bazy w dobrych stosunkach, by móc dla niego pracować. Zlecenia brane od osób w barze mogą się okazać minimalnie lepiej płatne, gdyż w przypadku pomyślnego wykonania pierwszego, kolejne wzięte od tej samej osoby będą lepsze. Zawsze zaś należy sprawdzić, kto na wykonaniu danego zlecenia ucierpi, żeby niepotrzebnie nie popsuć sobie reputacji u przyjaciół. Wiadomości można zdobyć również od osób w barze (ikona dymku z tekstem) jak i z serwisu informacyjnego (znajduje się on w większości baz, lecz nie we wszystkich). Przeważnie wiadomości mają charakter jedynie zabawowy i dodają grze klimatu, lecz czasem można dzięki nim poznać jakiś intratny szlak handlowy. Kupno reputacji wygląda półlegalnie, lecz nie niesie ze sobą żadnych prawnych konsekwencji. Można go dokonać u napotkanych osób (ikona dolara) i przeważnie możliwe jest poprawienie sobie reputacji jedynie u przyjaciół gospodarza bazy. Zawsze należy dokładnie przeanalizować to, u kogo stracimy opinię w wyniku takiej transakcji, by niepotrzebnie sobie nie psuć stosunków. Dzięki zakupowi informacji od napotkanych osób (ikona litery „i” w kółku) można poznać lokalizacje odległych baz, jump holes (dziur do skoków nadprzestrzennych). Zwykle ich cena nie jest wygórowana, jakkolwiek zdarzyło mi się dokonać zakupu nawet za 50 tys. lokalizacje ukrytych ich opis, czasem Strona: 6 Freelancer – Poradnik GRY-OnLine Reputacje Jest to bardzo istotny element gry i należy mu poświęcać baczną uwagę. Dzięki niemu gra będzie albo bardzo łatwa, albo bardzo trudna. W miarę możliwości należy dbać o to, by mieć jak najmniej wrogów i w ograniczonym zakresie jest to możliwe. Za przykład niech służy moja własna polityka, dzięki której udało mi się przez długi czas pozostawać w przyjaźni zarówno ze wszystkimi policjami, jak i z całym wojskiem, z łowcami głów oraz z korsarzami, których nikt nie lubi. Ja zaś byłem na etapie wykonywania misji właśnie dla korsarzy i to ich sprzętem się posługiwałem. Satysfakcja wynikająca z bezpiecznego przelatywania przez obszar bitwy, w której walczy ze sobą kilkadziesiąt statków należących do kilku organizacji, jest naprawdę spora. Na zmianę reputacji mają wpływ wszystkie poczynania gracza. Fundamentalne są cztery algebraiczne zasady: przyjaciele moich przyjaciół są moimi przyjaciółmi; wrogowie moich wrogów są moimi przyjaciółmi; przyjaciele moich wrogów oraz wrogowie moich przyjaciół są moimi wrogami. Dlatego należy uważać na to, kogo się atakuje i przed czyim atakiem się broni. Czasem może się okazać koniecznym ucieczka miast walki, by nie popsuć sobie stosunków z kimś zupełnie w bieżącą sytuację niezaangażowanym. Wszystkie organizacje, z którymi gracz miał kontakt można obejrzeć na liście znajdującej się pod ikoną player status (status gracza). Wybranie którejkolwiek z nich pozwala zapoznać się z organizacjami jej przyjaznymi i wrogimi. Reputacja określona jest skalą od –9 do 9, przy czym: -9 do –7 oznacza wrogość, -6 do 6 neutralność, 7 do 9 przyjaźń. O ile popsucie sobie reputacji jest bardzo proste – wystarczy zaatakować statki danej organizacji – o tyle naprawienie jej może być kłopotliwe. Najprościej dokonać tego atakując wrogów wybranej organizacji. Jeżeli dodatkowo wrogowie ci mają przyjaciół pośród innych jej wrogów, wówczas poprawa reputacji jest kwestią chwili. Inaczej rzecz się ma, jeśli chcemy naprawić reputację u kogoś, nie tracąc przy tym przyjaźni z jego wrogami. Jako przykład niech posłuży moja praktyka pozyskania przyjaźni z Corsairs. Corsairs nie mają żadnych sprzymierzeńców, wrogów zaś mają wszędzie. Wrodzy są im: Red Hessians, GMG, Outcasts, Mollys, IMG, Bounty Hunters, korporacje handlowe, policje i całe wojsko. Najprościej byłoby wkraść się w ich łaski za pomocą ataków na statki korporacyjne, policyjne i militarne. Można jednak, nieco wolniej, pozyskać ich uznanie za pomocą ataków na inne organizacje przestępcze: Mollys, Outcasts i Red Hessians oraz ich przyjaciół: LWB i Unioners. W takim przypadku zarówno Corsairs jak i policja i wojsko będą gracza coraz bardziej lubić. Tak też zrobiłem. Gdy tylko korsarze stali się dla mnie neutralni, wówczas udałem się do ich bazy i zakupiłem na miejscu stosowną reputację – zepsuło to nieco moje stosunki z ich wrogami, lecz nie na tyle, bym ja zyskał wśród nich wrogów. Przy tak dużej liczbie wzajemnych powiązań istnieją różne wariacje. Np. atak na Corsairs wykonany na zlecenie Bounty Hunters nie poprawi reputacji u Outcasts, którzy są wrodzy Corsairs, gdyż są oni wrodzy również Bounty Hunters... O ile oczywistym jest, że poruszanie się po systemach pozostających we władaniu policji i wojska (wszystkie systemy w ramach Liberty, Bretonii, Kusari i Rheinlandu) jest łatwiejsze w przypadku przyjaźni ze stosownymi policjami i wojskiem, o tyle w przypadku zewnętrznych systemów sytuacja ma się następująco: • Wewnętrzne systemy pomiędzy wymienionymi czterema pozostają przeważnie we władaniu Zoners, a przynajmniej znajdują się tam ich bazy; Zoners nie mają ani sprzymierzeńców ani wrogów, więc nietrudno jest pozostawać z nimi na dobrej stopie. • Systemy „północne”, a szczególnie Omicron Alpha i Omicron Beta, należą do Outcasts i w ogóle nie ma sensu do nich zaglądać, jeśli się jest ich wrogiem – będzie to męczarnia ciągłych walk i rychła śmierć. • Systemy „południowe”, a szczególnie Omega-41 i Omicron Gamma, należą do Corsairs i sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku „północnych”. • Systemy Omega-11 i Omega-5 stanowią arenę walk pomiędzy Corsairs i Red Hessians i przynajmniej z jedną z tych organizacji warto być na dobrej stopie, by tam zaglądać. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Freelancer - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: