Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00905 012830 16005460 na godz. na dobę w sumie
Gothic 3 - poradnik do gry - ebook/pdf
Gothic 3 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 231
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> rpg
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do jednej z najbardziej rozbudowanych gier cRPG - Gothic III zawiera opis wykonania wszystkich zadań w grze, głównych i pobocznych, porady dotyczące rozwoju postaci, listę najważniejszych przedmiotów i NPC, a także trzy sposoby ukończenia gry.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-[Questy] Ardea
-[Questy] Reddock cz.1
-[Questy] Reddock cz.2
-[Questy] Cape Dun cz.1
-[Questy] Cape Dun cz.2
-[Questy] Cape Dun cz.3
-[Questy] Montera cz.1
-[Questy] Montera cz.2
-[Questy] Montera cz.3
-[Questy] Montera cz.4
-[Questy] Montera cz.5
-[Questy] Gotha
-[Questy] Okara cz.1
-[Questy] Okara cz.2
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 76

Informacja o grze

Gothic 3 to kolejna, trzecia już, odsłona jednej z najlepszych gier cRPG. Historia przedstawiona w tej części stanowi kontynuację wydarzeń opowiedzianych w jej poprzedniczce.

Gra Gothic 3, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Gothic 3 autor: Andrzej „Rylak” Rylski (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Gothic 3 – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Ardea ________________________________________________________________ 6 Reddock _____________________________________________________________ 10 Cape Dun ____________________________________________________________ 16 Montera _____________________________________________________________ 26 Gotha _______________________________________________________________ 43 Okara _______________________________________________________________ 45 Trelis _______________________________________________________________ 52 Nemora _____________________________________________________________ 61 Geldern _____________________________________________________________ 67 Silden_______________________________________________________________ 78 Faring ______________________________________________________________ 92 Vengard ____________________________________________________________ 101 Nordmar - Klan Ognia _________________________________________________ 106 Nordmar - Klan Wilka__________________________________________________ 116 Nordmar - Klan Młota__________________________________________________ 124 Klasztor ____________________________________________________________ 133 Bezdroża Nordmaru ___________________________________________________ 135 Braga ______________________________________________________________ 136 Ben Erai ____________________________________________________________ 143 Ben Sala____________________________________________________________ 149 Lago _______________________________________________________________ 154 Bakaresh ___________________________________________________________ 158 Ishtar______________________________________________________________ 168 Wykopaliska Al Shedim ________________________________________________ 177 Mora Sul____________________________________________________________ 181 Bezdroża Varantu ____________________________________________________ 203 Inne _______________________________________________________________ 204 Główne zadania ______________________________________________________ 207 Rozwijanie postaci ____________________________________________________ 217 Wojownik _________________________________________________________ 217 Łucznik___________________________________________________________ 218 Mag _____________________________________________________________ 219 Najważniejsze przedmioty i postaci_______________________________________ 220 Ogniste puchary ____________________________________________________ 220 Klucze ___________________________________________________________ 221 Artefakty Pradawnych (Artefakty Adanosa) ______________________________ 222 Kamienie teleportacyjne _____________________________________________ 222 Nauczyciele _______________________________________________________ 223 Trzy sposoby ukończenia _______________________________________________ 225 Ścieżka Rebeliantów ________________________________________________ 225 Ścieżka Orków _____________________________________________________ 227 Ścieżka Asasynów __________________________________________________ 229 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2006 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Gothic 3 – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Zapraszam do lektury poradnika do jednej z najbardziej wyczekiwanych gier – Gothic III. Od razu muszę zaznaczyć, że nie jest to poradnik w klasycznej formie. Ogrom gothikowego świata oraz olbrzymia liczba zadań i misji, nie pozwalają na skonstruowanie solucji prowadzącej graczy za rękę, krok po kroku. Dlatego też zdecydowałem się na podanie sposobu wykonania wszystkich zadań w grze bez wdawania się w szczegóły. Ograniczam się do podania informacji kto i gdzie daje zadanie oraz w którym miejscu należy je wykonać. Oczywiście w miarę możliwości podpowiadam jak to zrobić by wszystko szło gładko i przyjemnie (jeśli jest to możliwe). Na początek proponuję zapoznać się z kilkoma podpowiedziami ułatwiającymi grę i zrozumienie moich podpowiedzi. 1. Zadania są pogrupowane według miast w których je wykonujemy. W ramach jednego miasta zapisane są w kolejności alfabetycznej. Jako ostatnie zamieszczam główne questy, wykonywane czasem przez całą rozgrywkę. 2. Nie wszystkie questy da się wykonać podczas jednej gry. Część będzie niedostępna po zdecydowaniu się na współpracę z konkretną frakcją (wtedy druga strona nie będzie z nami rozmawiać). Niektórych pewnie nie uda się znaleźć bo świat jest ogromny i trudno będzie odszukać wszystkie postaci. No i niestety nie raz pewnie zmierzymy się z błędem gry, kiedy to niektóre osoby nie będą z nami rozmawiać (chociaż powinny) albo też ignorują nas choć dajemy im właściwy przedmiot. 3. Kolejność odwiedzania miast jest w zasadzie dowolna, trzeba jednak uważać na niektóre questy, bo mają ograniczenie czasowe (muszą być wykonane np. w dwa dni). 4. Zapisuj stan gry bardzo często (nawet przed każdą walką, przynajmniej na początku grania). W Gothic III każda potyczka może okazać się ostatnią. Nawet najsłabszy potwór może zabić Cię udaną serią ciosów, a takie sytuacje zdarzają się bardzo często. Nie wiem czy to ma być jakieś combo, czy też błąd gry (raczej to drugie) ale z pewnością nie raz doświadczysz sytuacji kiedy to po przyjęciu ciosu jesteś bity aż do śmierci, bez możliwości skontrowania. Strona: 3 Gothic 3 – Poradnik GRY-OnLine 5. W trakcie walki nie wahaj się uciekać na bezpieczniejsze pozycje. Niemal cały czas będziesz zmagał się z przeważającymi siłami wroga, nie ma więc nic wstydliwego w wycofywaniu się w celu uleczenia i przygotowania do dalszej walki. Właściwie to jest jedyna skuteczna taktyka, kiedy przyjdzie Ci na przykład uwolnić miasto spod okupacji Orków (stajesz wtedy przed koniecznością pokonania ponad stu wrogów). 6. Bardzo skutecznym narzędziem walki są łuki i kusze (te pierwsze szybciej strzelają, te drugie zadają większe obrażenia). Po wyuczeniu się efektywnego korzystania z łuku (wraz z bonusami), będziesz w stanie wystrzelać większość wrogów, zanim do Ciebie dobiegną. 7. Bronią strzelecką posługują się także wrogowie, musisz więc szczególnie uważać na przeciwników dysponujących łukami i kuszami. Jeśli zostaniesz otoczony przez siły wroga, a wokół rozstawią się łucznicy, zostaniesz naszpikowany strzałami. Takich rywali musisz likwidować na początku. Jeszcze groźniejsi są magowie. Szamani Orków czy nawet goblinów, ciskają ogniste kule z szybkością karabinu maszynowego, potrafią też na chwilę Cię zamrozić. Jeśli wtedy mają wsparcie wojowników, z reguły kończy się marnie. Magów likwiduj w pierwszej kolejności, najlepiej bronią dystansową. 8. Uważaj na starcia w ciasnych miejscach. Jednym z błędów gry jest notoryczne wstrzymywanie Twoich ruchów, przez przeszkody terenowe. Niby nic w tym dziwnego, ale jak zdarzy się tak, że w walce przez trzy sekundy nie możesz się poruszyć bo w jakiś dziwny sposób trzyma Cię ściana, albo też w trakcie ucieczki nie możesz przejść po małym kamieniu lub gałęzi, to robi się nieco frustrujące. Za każdym razem kiedy wróg zaskoczy Cię w np. w ciasnym korytarzu staraj się wycofać do bardziej przestrzennej lokacji. 9. Możesz nosić przy sobie nieograniczoną ilość przedmiotów, korzystaj więc z tego. Wszystko można sprzedać, a pieniędzy nigdy za wiele (jednorazowo będziesz wydawał nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych monet). 10. Zbieraj także wszystkie rośliny, minerały, skóry, zęby itp. W grze jest całe mnóstwo questów polegających na przyniesieniu nawet kilkudziesięciu sztuk różnych przedmiotów. W związku z tym, musisz także dbać o wszechstronny rozwój postaci, tak byś mógł oprawiać ze skóry zwierzęta, wydobywać rudę i złoto itd. 11. Przed rozpoczęciem wykonywania zadań w danym mieście, dobrze jest najpierw oczyścić teren z wałęsających się wokół potworów i dzikich zwierząt. Bardzo duża liczba zadań dotyczy eskortowania postaci w dane miejsce. Wtedy Twoi towarzysze mają tendencje do wybierania fatalnych dróg, notorycznie wchodząc w sam środek grupy wrogów. Ty musisz dbać o to by przeżyli a jest to niemal niemożliwe po wejściu w stado lodowych wilków albo nosorożców. Jeśli je wcześniej wybijesz oszczędzisz sobie kłopotów. 12. W trakcie gry spotkasz postaci, które chcą się przyłączyć do Ciebie. Czasem na czas nieokreślony a czasem tylko by wykonać dane zadanie. Z reguły nie jest to ułatwienie gry tylko utrudnienie. Oprócz przypadków opisanych powyżej, najczęściej takie zadania dotyczą pokonania licznej grupy przeciwników. W takich przypadkach masz olbrzymie kłopoty by samemu przeżyć, a Twoi towarzysze zginą niemal na pewno. Żeby nie tracić punktów doświadczenia za niewykonanie zadania postępuj w taki sposób: najpierw zaproponuj danej postaci wspólny atak, podprowadź ją w pobliże miejsca starcia i tam każ poczekać na sygnał. Potem samotnie udaj się na miejsce, załatw sprawę i wróć po towarzysza by zainkasować punkty. 13. Pamiętaj o wszechstronnym rozwijaniu postaci. W Gothic III nie można koncentrować się tylko na tym, by stworzyć postać idealnego wojownika czy maga. Daleko nie zajdziesz jeśli nie będziesz potrafił otwierać zamki, wydobywać rudę, przekonywująco kłamać, oprawiać zwierzynę itd. Dobrze się zastanawiaj wykorzystując rozwinięcia. 14. Rozmawiając z postaciami staraj się wykorzystywać do maksimum możliwości dialogu. Bardzo często zadanie dostaniesz dopiero po dokładnym wypytaniu bohatera niezależnego. Staraj się być dociekliwy, drąż temat, nie wahaj się także odważnie odpowiadać na zaczepki (sporo questów dotyczy dania nauczki spotkanej postaci). Strona: 4 Gothic 3 – Poradnik GRY-OnLine 15. Bądź przygotowany na to, że atakując członka danej grupy, reszta ruszy mu z pomocą. Właściwie to nawet zbliżając się z wyjętą bronią ryzykujesz starcie (jeśli zlekceważysz prośbę o schowanie broni). Sytuacja zmieni się dopiero po uzyskaniu wysokiej reputacji w danym mieście. Wtedy możesz pobić (a czasem nawet zabić) postać niezależną bez groźby kary. To jest mapa świata który przyjdzie Ci przemierzyć. Zaznaczone są tu wszystkie główne lokacje w których dostajesz i wykonujesz zadania. Nie oznaczam dodatkowych, pomniejszych lokacji, jaskiń, myśliwskich chat, kryjówek itp. gdyż jest ich zwyczajnie zbyt wiele. Co gorsza, niejedną lokację ciężko znaleźć, nawet znając jej położenie na mapie. W dalszej części poradnika zamieszczam dodatkowe mapy przydatne w podróży, a także wskazujące miejsca w których znajdują się najważniejsze przedmioty. Strona: 5 Gothic 3 – Poradnik GRY-OnLine Ardea 1 . G o r n p o k a z u j e C i k r y j ó w k ę b u n t o w n i k ó w Zadanie zleca Gorn w Ardei. Musisz udać się jego tropem do obozu buntowników w Reddock. Ważne jest byś nie zwlekał zbyt długo z jego wykonaniem (a nawet odebraniem zlecenia), bo Rebelianci sami się pojawią i przepadnie Ci okazja do zarobienia punktów doświadczenia. Zadanie najprostsze z możliwych – droga nie jest długa a do pokonania jest tylko jeden Ścierwojad. Zyski: • Punkty doświadczenia: 250 • Reputacja: Rebelianci +1 Strona: 6 Gothic 3 – Poradnik GRY-OnLine 2 . J a c k i s z c z u r y o k r ę t o w e Zadanie zleca stary wilk morski Jack, mieszkający na nabrzeżu w starej wieży. Twoje zadanie to zabicie bandy szczurów okrętowych, wałęsających się po okolicy. Banda ma obóz niedaleko wieży. Zabij rzezimieszków nie wdając się w walkę ze wszystkimi na raz – staraj się tak manewrować by wyciągać ich pojedynczo. Skrzynia przy ich ognisku wymaga umiejętności otwierania trudnych zamków. Po sprawie wracaj do Jacka po nagrodę. Zyski: • Punkty doświadczenia: 500 3 . J a c k i z ł o t o b u n t o w n i k ó w Zadanie zleca Serduk w Cape Dun. Wykonanie go jest bardzo proste – wystarczy udać się do wieży Jacka (zabiliśmy dla niego szczury okrętowe) i porozmawiać z nim. Pieniądze odda bez problemów. Zyski: Punkty doświadczenia: 750 • • Atrybuty: Kradzież +1 Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Gothic 3 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: