Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00362 007095 14486289 na godz. na dobę w sumie
Gotowanie na parze. Zdrowa dieta. Porady lekarza rodzinnego - ebook/pdf
Gotowanie na parze. Zdrowa dieta. Porady lekarza rodzinnego - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 36
Wydawca: Literat Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7898-474-0 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> zdrowie
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Praktyczny poradnik kulinarny zawierający wskazówki dotyczące gotowania na parze, zasad zdrowego odżywiania, diety osób starszych, a także ciekawe pomysły na zdrowe i szybkie obiady, kolacje czy desery. Znajdziesz tu instrukcje, jak krok po kroku przygotować na parze m.in. risotto z dynią, klopsiki cielęce z imbirem, indyka z fasolką szparagową, łososia z sosem jogurtowym, szparagi z szynką parmeńską i kurczaka z surówką.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

5. GULASZ WARZYWNY Składniki dla 2 osób (cid:1) 1 papryka czer- 50 min wona (cid:1) 1 papryka zielona (cid:1) 1 papryka żółta (cid:1) 1 cukinia (cid:1) 100 g fasolki szpa- ragowej (cid:1) pęczek świeżego szczypiorku (cid:1) 1 cebula (cid:1) 1 ząbek czosnku (cid:1) 2 łyżki oliwy (cid:1) papryka łagodna (cid:1) papryka ostra (cid:1) curry (cid:1) sól (cid:1) pieprz Wykonanie 1. Papryki myjemy, wydrążamy z nich gniazda nasienne i kroimy je w kostkę. 2. Cukinię myjemy, obieramy i kroimy na plasterki, które dzielimy na pół. 3. Fasolkę myjemy, odcinamy końce i kroimy na małe kawałki. 4. Cebulę obieramy i kroimy w drobną kostkę. 5. Czosnek wyciskamy przez praskę. 6. W garnku zagotowujemy około 3 cm wody i wkładamy do niego sito, na któ- rym umieszczamy fasolkę. Gotujemy ją na małym ogniu przez około 20 minut. Po tym czasie dodajemy cebulę, papryki i cukinię i gotujemy jesz- cze przez 10 minut. 7. Po ugotowaniu warzywa mieszamy z czosnkiem oraz oliwą, doprawiamy do smaku przyprawami i posypujemy posiekanym szczypiorkiem. 8. Potrawę możemy jeść samą albo z chlebem, ryżem lub makaronem. 16 6. INDYK Z PIECZARKAMI I RYŻEM Składniki dla 2 osób (cid:1) 400 g filetu z piersi 45 min indyka (cid:1) 400 g ryżu (cid:1) 300 g pieczarek (cid:1) 1 szalotka (cid:1) kurkuma (cid:1) bazylia (cid:1) oregano (cid:1) sól (cid:1) pieprz Wykonanie 1. Ryż gotujemy w parowarze lub w garnku z osoloną wodą i kurkumą. 2. Filet z indyka myjemy, kroimy w kostkę i doprawiamy solą oraz pieprzem. 3. Pieczarki myjemy, obieramy i przekrawamy na pół, a następnie połówki kroimy w plasterki. 4. Grzyby doprawiamy solą i pieprzem. 5. Szalotkę obieramy i kroimy w drobną kostkę. 6. W garnku zagotowujemy około 3 cm wody i wkładamy do niego sito, na któ- rym układamy mięso z indyka. Gotujemy je na małym ogniu przez około 15 minut. Po tym czasie dodajemy grzyby, szalotkę i wszystko gotujemy jeszcze przez 15 minut. 7. Po ugotowaniu pieczarki mieszamy z szalotką i ryżem. Całość doprawiamy do smaku solą oraz pieprzem i posypujemy suszonymi lub świeżymi ziołami. 17 7. KURCZAK ZE SZPINAKIEM I MANGO Składniki dla 2 osób (cid:1) 400 g filetu z piersi 30 min kurczaka (cid:1) 1 mango (miękkie) (cid:1) 200 g szpinaku w liściach (może być mrożony) (cid:1) imbir (cid:1) cynamon (cid:1) sól (cid:1) pieprz Wykonanie rzem. 1. Filet z kurczaka myjemy, kroimy w paseczki i doprawiamy solą oraz piep- 2. Mango obieramy, usuwamy pestkę, a miąższ kroimy w paski. Owoc dopra- wiamy imbirem i cynamonem. 3. Szpinak opłukujemy i doprawiamy solą oraz pieprzem. 4. W garnku zagotowujemy około 3 cm wody i wkładamy do niego sito, na któ- rym układamy kurczaka. Gotujemy go na małym ogniu przez około 10 minut. Po tym czasie dodajemy mango oraz szpinak i gotujemy jeszcze przez 10 minut. 5. Po ugotowaniu mięso mieszamy z mango i układamy na liściach szpinaku. 18 8. INDYK Z FASOLKĄ SZPARAGOWĄ Składniki dla 2 osób (cid:1) 400 g filetu z piersi 50 min indyka (cid:1) 200 g zielonej fa- solki szparagowej (cid:1) 1 łyżka oliwy (cid:1) świeży szczypiorek (cid:1) sól (cid:1) pieprz Wykonanie 1. Filet z indyka myjemy, nacieramy oliwą i doprawiamy solą oraz pieprzem. Mięso odstawiamy na około 1 godzinę do lodówki. Po tym czasie zawijamy każdy kawałek w folię aluminiową. 2. Fasolkę myjemy i odcinamy końcówki. 3. W garnku zagotowujemy około 3 cm wody i wkładamy do niego sito, na któ- rym układamy mięso w folii. Gotujemy je na małym ogniu przez 10 minut. Na- stępnie dodajemy fasolkę i gotujemy wszystko jeszcze przez 15-20 minut. 4. Po ugotowaniu fasolkę doprawiamy solą i pieprzem. 5. Danie możemy podać z ryżem lub ziemniakami. 19
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Gotowanie na parze. Zdrowa dieta. Porady lekarza rodzinnego
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: