Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00071 005886 13638234 na godz. na dobę w sumie
Gra o tron: Początek - poradnik do gry - ebook/pdf
Gra o tron: Początek - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 108
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Rok wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook (-9%), audiobook).

W poradniku do gry Gra o Tron: Początek znajdziecie szereg porad dotyczących samej rozgrywki, jak i jednostek, budynków oraz rodów. Nie zabrakło w nim również szczegółowego opisu przejścia kampanii, wzbogaconego wieloma obrazkami oraz dokładnymi mapkami.

Skrócona wersja spisu treści:
-[Wprowadzenie]
-[Informacje ogólne] Porady
-[Informacje ogólne] Pieczęć sojuszu oraz charakterystyka lordów
-[Jednostki]
-[Jednostki] Pomocnicze
-[Jednostki] Bojowe
-[Jednostki] Armia
-[Jednostki] Specjalne
-[Budynki] Podstawowe
-[Budynki] Specjalne
-[Rody- historia, siedziby i premie]
-[Samouczek] Zawieranie sojuszy
-[Samouczek] Fortele
-[Samouczek] Wojna i pokój
-[Samouczek] Zwycięstwo i pakty
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 35

Informacja o grze

Strategia stworzona na podstawie sagi „Pieśń Lodu i Ognia”, napisanej przez George’a R.R. Martina. Produkcja została podzielona na wprowadzającą kampanię i otwarty tryb Królestwa, w którym mamy pełną swobodę działań i musimy zdobyć władzę absolutną. Sposó

Gra A Game of Thrones: Genesis, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Gra o tron: Początek autor: Mateusz „Boo” Bartosiewicz Producent Cyanide Studio, Wydawca Focus Home Interactive, Wydawca PL Ubisoft Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2011 GRY-OnLine S.A. A Game of Thrones: Genesis – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie ___________________________________________________3 Informacje ogólne ________________________________________________4 Porady ____________________________________________________________________ 4 Pieczęć sojuszu oraz charakterystyka lordów ___________________________________ 6 Jednostki _______________________________________________________7 Pomocnicze ________________________________________________________________ 8 Bojowe ___________________________________________________________________ 13 Armia ____________________________________________________________________ 16 Specjalne _________________________________________________________________ 20 Budynki _______________________________________________________24 Podstawowe ______________________________________________________________ 24 Specjalne _________________________________________________________________ 26 Rody: historia, siedziby i premie ____________________________________28 Samouczek _____________________________________________________30 Zawieranie sojuszy ________________________________________________________ 30 Fortele ___________________________________________________________________ 34 Wojna i pokój _____________________________________________________________ 38 Zwycięstwo i pakty ________________________________________________________ 41 Rozdział 1: Rhoynarowie lądują w Dorne _____________________________45 I. Początki Dyplomacji _____________________________________________________ 45 II. Wezwanie do broni______________________________________________________ 49 III. Wybór sojusznika ______________________________________________________ 52 IV. Pokłosie wesela ________________________________________________________ 55 V. Konsolidacja siły ________________________________________________________ 58 Rozdział 2: Wojna Zdobywcy _______________________________________61 I. Czerwona Twierdza ______________________________________________________ 61 II. Burzowe Ziemie ________________________________________________________ 65 III. Kontratak _____________________________________________________________ 68 IV. Pakt __________________________________________________________________ 71 V. Siła perswazji ___________________________________________________________ 75 Rozdział 3: Taniec smoków ________________________________________78 I. Taniec smoków __________________________________________________________ 78 Rozdział 4: Podbój Dorne__________________________________________81 I. Podbój Dorne ___________________________________________________________ 81 II. Pomyślność ____________________________________________________________ 84 Rozdział 5: Bunt Blackfyre’a _______________________________________87 I. Krwawa dyplomacja _____________________________________________________ 87 Rozdział 6: Wojna Uzurpatora ______________________________________90 I. Bitwa o Summerhall _____________________________________________________ 90 II. Bitwa o dzwony ________________________________________________________ 93 Rozdział 7: Wojna Pięciu Królów ____________________________________97 I. Łupy ___________________________________________________________________ 97 II. Odrodzenie ____________________________________________________________ 99 Rozdział 8: Mur _______________________________________________ 102 I. Mur ___________________________________________________________________ 102 II. Dzicy _________________________________________________________________ 105 Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2011 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 A Game of Thrones: Genesis – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Poradnik do najnowszej strategii studia Cyanide – Gra o Tron: Początek zawiera szczegółowy opis przejścia samouczka oraz kampanii, opowiadającej o burzliwych losach krainy Westeros, wzbogacony licznymi obrazkami oraz mapkami. Ponadto, znaleźć w nim można komplet porad dotyczących gry swobodnej (Ród vs Ród), zależności między charakterami lokalnych lordów a ich nastawieniem wobec potencjalnych sojuszników, charakterystykę jednostek oraz przedstawienie poszczególnych rodów, których historia determinuje rozmaite premie rodowe. Gra o Tron: Początek daje nam możliwość sterowania wieloma zróżnicowanymi jednostkami. By ułatwić graczowi ich rozpoznawanie, użyty został podział jednostek (wedle zakładek szkoleniowych w Siedzibie Rodowej, nie licząc Jednostek Specjalnych) zamieszczony w poniższej legendzie: zielony – Jednostki pomocnicze; pomarańczowy – Jednostki bojowe; niebieski – Armia; brązowy – Jednostki specjalne. Cyfry w nawiasach zwykłych, np. (1), odnoszą się do miejsc zaznaczonych na zamieszczonym powyżej tekstu obrazku, a cyfry w nawiasach kwadratowych, np. [#1], dotyczą miejsc oznaczonych na mapce znajdującej się na początku danej misji. Czarny – uwagi, kombinacje klawiszy, ważne elementy; [Czarny w nawiasie kwadratowym] – umiejętności jednostek; Kursywa – działy poradnika, tryby gry. Mateusz „Boo” Bartosiewicz (www.gry–online.pl) Strona: 3 A Game of Thrones: Genesis – Poradnik GRY-OnLine Informacje ogólne P o r a d y – W danym momencie można rekrutować tylko jedną jednostkę, ale w kolejce da się umieścić cztery kolejne. – Koniecznością jest działanie dynamiczne; decyzje dotyczące pierwszych ruchów mogą bardzo ułatwić, ale i utrudnić drogę do zwycięstwa. – W celu szybszej ekspansji, na początku potyczki należy zwerbować dodatkowego emisariusza. – W trakcie osłabiania sojuszu wroga trzeba zwracać uwagę na to, czy emisariuszowi nie zagraża prawo banicji – pozbawia ono możliwości wydawania poleceń emisariuszowi przez zbyt długi okres czasu! – Tajna umowa to najlepszy sposób pozbawienia przeciwnika przychodów z miast położonych najbliżej jego Siedziby Rodowej już we wczesnych etapach rozgrywki. – Aby tajna umowa była skuteczna, jej poziom musi być wyższy niż poziom oficjalnego sojuszu przeciwnika z lokalnym lordem. – Przeciwnik nie widzi sojuszy, które są zawierane przez gracza. – Warto umacniać umowy z lokalnymi lordami poprzez zawiązywanie sojuszy krwi – w szczególności z tymi lordami, których charakter czyni z nich trudnych sojuszników. – Sojusz krwi zwiększa dochód z miasta o 50 , a także zapobiega działaniom dyplomatycznym wrogiego emisariusza i szpiega na jego obszarze. – Nie należy szczędzić funduszy na gwardzistów – są oni w stanie skutecznie bronić naszych budynków i emisariuszy, przez co możemy zapewnić sobie pewny dochód. – W Westeros nie istnieje pojęcie zaufania. Regularne inspekcje miast i emisariuszy to podstawowe zadanie szpiega (tym bardziej obligatoryjne, jeśli na sojuszniczym terytorium pojawi się szpieg wroga). – Strategiczne miejsca, takie jak kopalnie złota, sept, pola (tylko jeśli są uprawiane przez trzech lub więcej wieśniaków), warto zdobywać – i pozostawiać pod obserwacją szpiega. Strona: 4 A Game of Thrones: Genesis – Poradnik GRY-OnLine – Podsyłanie zdrajcy (w postaci szpiega) do Siedziby Rodowej wroga to najłatwiejszy sposób wpłynięcia na poczynania jego jednostek. – Używanie najemnych jeźdźców/jeźdźców w celu wybijania obcych wieśniaków oraz kupców wprowadza przeciwnika w stan dezorientacji, a dodatkowo pozwala zdobyć Tytuł Prestiżowy (najwięcej zabitych). – Celem nr 1 skrytobójcy zawsze będzie szlachta, jednak mało który przeciwnik naraża ich na niebezpieczeństwo, dlatego działalność skrytobójcy powinna skupić się wokół eliminowania emisariuszy i rozbijania sojuszy krwi (poprzez mordowanie szlachetnych pań). – Wzniecanie powstań opłaca się szczególnie, gdy celem łotra będzie miasto graniczące z innymi budynkami przeciwnika. W ten sposób przy odrobinie szczęścia buntownicy rozsieją zamęt również na sąsiednich terytoriach. – Najlepszym sposobem na wrogich najemników jest przekupstwo – pilnujmy więc, by nasz łotr był zawsze wyposażony w 50 złotych smoków. – W czasie wojny armia powinna zawsze być prowadzona przez dowódcę. W przypadku starcia warto go trzymać na tyłach. – Jednostki znajdujące się na terenie pokrytym bujną roślinnością posiadają premię do ataku i obrony. – Koniecznością jest pamiętanie o wadach i zaletach poszczególnych jednostek (patrz: Jednostki), by tanim kosztem rozgromić wojska przeciwnika. – grupowanie oddziałów tego samego typu za pomocą kombinacji CRTL + 1 itp. pozwala, po naciśnięciu 1, szybko wybrać daną grupę. – rozpętanie wojny jest równoznaczne z utratą tylu Punktów Prestiżu, ile pozostało Punktów Pokoju w trakcie rozpoczęcia wojny. Strona: 5 A Game of Thrones: Genesis – Poradnik GRY-OnLine P i e c z ę ć s o j u s z u o r a z c h a r a k t e r y s t y k a l o r d ó w (1) Pieczęć rodu kontrolującego miasto. (2) Kciuk skierowany w górę lub w dół oznacza czy charakter lorda ułatwia czy utrudnia zawarcie sojuszu z naszym rodem (patrz: tabela poniżej). (3) Wskaźnik pokazujący poziom sojuszu. Wskaźnik może mieć kolor czerwony lub zielony, zależnie od tego, czy miasto jest wrogie czy sprzymierzone. (4) Pasek ilustrujący poziom tajnej umowy (na załączonym obrazku jest pusty, gdyż z tym miastem został zawiązany oficjalny sojusz; pasek tajnej umowy ma kolor niebieski). By umowa była skuteczna, pasek ten musi być bardziej zapełniony, niż wskaźnik pokazujący poziom sojuszu. (5) Mieszek złota oznacza, że do miasta lub kopalni został wysłany kupiec. Charakter lorda Efekt Lojalny Uparty Kłótliwy Pokojowy Wierzący Liberalny Egalitarny Idealistyczny Buntowniczy Preferuje sojusze, utrudnia zawarcie tajnych umów. Preferuje rody z najmniejszą liczbą Punktów Prestiżu. Preferuje rody z Tytułem Prestiżowym – najwięcej zabitych. Preferuje rody z najmniejszą liczbą ofiar. Preferuje rody kontrolujące sept. Preferuje rody niekontrolujące septu. Preferuje rody o niskim dochodzie. Preferuje rody mające niewielu sojuszników. Jeżeli poziom sojuszu spadnie poniżej 30 punktów, pojawią się buntowniczy najemnicy atakujący wszystkie dostrzeżone jednostki. Niepokorny Jeżeli poziom sojuszu wzrośnie powyżej 70 punktów, w mieście wybuchnie powstanie. Charakter lorda możemy sprawdzić zaznaczając miasto lub zamek LPM – widnieje on w nawiasie koło nazwy budynku. Strona: 6 A Game of Thrones: Genesis – Poradnik GRY-OnLine Jednostki Podstawowe informacje dotyczące jednostek: – W Grze o Tron: Początek mamy dostęp do trzech typów jednostek (rekrutujemy je za pośrednictwem osobnych zakładek): pomocniczych, bojowych oraz armii regularnej. – Każdy ród ma dostęp do jednostki unikatowej, które w zależności od zastosowania mieszczą się w ramach wyżej wymienionych typów. – W zakładkach werbunku, u dołu każdego portretu jednostki, widnieje koszt szkolenia. Jest on wyrażony w liczbie, która w zależności od koloru reprezentuje inny surowiec: złoto (żółty), żywność (biały) oraz czas (niebieski). – Każda jednostka zdobywa doświadczenie, które pozwala awansować jej na kolejny poziom (maksymalnie trzeci). Niektóre jednostki dzięki temu mogą zdobyć nowe umiejętności (np. skrytobójca może nauczyć się umiejętności [Zasadzka]), inne zwyczajnie zwiększają swoją skuteczność (np. kupiec). Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Gra o tron: Początek - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: