Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00814 012127 20223192 na godz. na dobę w sumie
Grupologia - jak zarządzać grupami na Facebooku - ebook/pdf
Grupologia - jak zarządzać grupami na Facebooku - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 43
Wydawca: SELF-PUBLISHER Język publikacji: polski
ISBN: 9788395873607 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> biznes it >> social media
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Grupologia - jak zarządzać grupami na Facebooku

Autor: Jakub 'unknow' Mrugalski

Jeśli chcesz założyć i efektywnie prowadzić grupę na Facebooku, a przy tym na niej zarabiać, to ten poradnik jest dla Ciebie.

Zgromadzona w poradniku wiedza to efekt mojego wieloletniego doświadczenia w prowadzeniu dochodowych grup na FB.

W Ebooku poruszane są takie tematy jak:

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Budowanie społeczności i zasięgów Grupy na Facebooku (jak wszystko w tej sieci społecznościowej) skazane są na tzw. cięcie zasięgów. Jeśli Twój odbiorca należy do 50 grup i każda grupa publikuje po 20 postów, to naturalne jest, że nie zobaczy on 1000 wpisów na  swojej ścianie  na  Facebooku, a  jedynie  garstkę tych, które portal uznał za wartościowe. Które wpisy zobaczy Twój odbiorca? ‣ przede wszystkim wyświetlą  się wpisy z  grup, z  którymi  użytkownik najczęściej wchodzi w interakcje (lajkuje, komentuje, klika w linki itp) ‣ pojawią się też wpisy z kategorii „hot”, czyli takie, które w krótkim czasie zebrały dużo  interakcji  lub mają  ponadprzeciętną liczbę  komentarzy/ lajków. Co musisz zrobić, aby pojawiać się u kogoś na ścianie częściej? Po  pierwsze zadbaj, aby ludzie wchodzili  z  grupą  w interakcje znacznie częściej. Nie możesz oczywiście nikogo do tego zmusić, ale jest kilka sposobów jak można to osiągnąć. Przede wszystkim pytaj. Zadaj swojej grupie raz na jakiś czas jedno, szczere pytanie z prośbą o poradę. Zapytaj np. czy polecają aplikację X do zrobienia rzeczy Y, czy może znają coś lepszego. 28 Bardzo dobrze działa proste dopisanie (tylko nie za często) na końcu posta zdania: „Mam prośbę — zalajkuj proszę ten wpis, aby inni członkowie grupy mogli go zobaczyć.” Niby jest to  takie proszenie  o  lajka wprost, ale  działa wyśmienicie. Przeważnie zwiększa kilkukrotnie liczbę polubień i gwarantuje, że więcej o s ó b z o b a c z y d a n y w p i s . D o b r z e t a k ą wzmiankę  do  naprawdę ważnych wpisów — np. organizacyjnych, ogłoszeniowych itp. Zwiększasz  w ten sposób widoczność posta, podbijasz  liczbę interakcji  poprzez  lajki, a  przez  to, że  więcej osób l i c z b a k o m e n t a r z y p o d n i m . w i d z i  w p i s , z w i ę k s z a s i ę  Czyli właśnie osiągnąłeś kumulację lajk/komentarz. j e s t d o k l e j a ć 29 Druga sprawa — odpisuj na  komentarze. Rób to  jednak tak, aby z a c h ę c i ć d o  d a l s z e j d y s k u s j i . N a j p r o s t s z a m e t o d a , to  zadawanie  dodatkowych pytań. Komentarz  w świecie facebookowym wart jest wielokrotnie  więcej od zwykłego  lajka. Jeśli  więc udało  Ci  się  sprawić, że  Twój odbiorca napisał cokolwiek pod postem, to już wygrałeś. p o s t n a  o gło s z eń . D o w o l n y Uży w a j g r u p i e można  przemienić  w  ogłoszenie. Klikasz  po  prostu na  trzy kropki  w  narożniku wpisu i  wybierasz  „Oznacz  jako  ogłoszenie”. Spowoduje to, że  każdy odwiedzający, który wchodzi  na  Twoją  grupę, a  jeszcze nie  widział danego  ogłoszenia, z  pewnością je zobaczy. Jest to idealne rozwiązanie do np. promowania ofert, które chcesz aby każdy przeczytał. Gdy wejdziesz  do  kategorii  „ogłoszenia” na  swojej grupie (kategoria pojawi się tylko wtedy, gdy masz na grupie przynajmniej jedno ogłoszenie), 30 będziesz  mógł usunąć ogłoszenia z  listy (można  ich mieć tyle, ile się  zechce) oraz  co  ważniejsze, możesz  kliknąć  na  kropki  przy danym ogłoszeniu i zastosować funkcję „przypnij na górze”. Jest to opcja, która sprawia, że  dany wpis będzie widoczny na  początku całej grupy, dla wszystkich i to niezależnie od tego, czy ktoś go już widział, czy nie. Publikuj ankiety. Napisanie komentarza na grupie wymaga czasu i chęci. Wzięcie udziału w  ankiecie to  przeważnie  jedno  kliknięcie. Prawdopodobnie  nie  ma prostszej metody na  nabijanie  ludziom licznika interakcji  z  grupą, jak cykliczne tworzenie  ankiet. Oczywiście nie  mówię tutaj o  znienawidzonych przez  wszystkich ankietach w  stylu „Witam w  poniedziałek! jesteście team—kawa, czy team—herbata?”. Zapytaj o  coś sensownego  i  do  tego  o  coś, co  jest ważne dla Twojej społeczności. Możesz  dzięki  takiej ankiecie nawet zrobić proste badanie  społeczności  (o  tym jest oddzielny rozdział) i  dostosować treści na grupie do tego, czego chcą ludzie. Poproś ludzi o włączenie powiadomień na grupie. Prosta rzecz, a sprawi, że  Twoje wpisy nie  będą ukrywane przed ludźmi  z  grupy. Prawdopodobnie  nie  wszyscy członkowie posłuchają prośby, ale  zwiększenie  dotarcia do  grupowiczów nawet o  kilkanaście procent, to i tak sukces. 31 Namów ludzi  z  grupy, aby obserwowali  konta adminów i  moderatorów. Dzięki  tej prostej sztuczce, gdy administrator/moderator będzie coś publikował, Facebook zaliczy to  tak samo, jakby publikował to  jeden z  naszych znajomych, więc takie wpisy będą wyświetlane w  pierwszej kolejności. Zastosuj tę metodę tylko  jeśli  Twoje personalne konto na Facebooku jest publicznie dostępne i profesjonalnie prowadzone (nie chcesz chyba zmuszać wszystkich grupowiczów do oglądania Twoich zdjęć z wakacji?). 32
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Grupologia - jak zarządzać grupami na Facebooku
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: