Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00101 008465 10460907 na godz. na dobę w sumie
Harry Potter i Książę Półkrwi -  poradnik do gry - ebook/pdf
Harry Potter i Książę Półkrwi - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 76
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> akcja i strzelanki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

W poradniku do gry „Harry Potter i Książę Półkrwi” znajdziecie bogato ilustrowany opis przejścia oraz wiele wskazówek, przydatnych podczas rozgrywki. Ponadto zostały opisane wszystkie czary, minigry oraz miejsca, w których można znaleźć godła Hogwartu.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Czary
-Pojedynki
-Quidditch
-Eliksiry
-Opis przejścia
-Wstęp
-Wejście do Hogwartu
-Prawie Bezgłowy Nick i lekcja eliksirów
-Klub pojedynków
-Gabinet Dumbledore’a i quidditch
-Ginny i Klub eliksirów
-Mecz quidditcha
-Przyjęcie u Slughorna
-Draco, Snape i Bellatriks
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 41

Informacja o grze

Harry Potter and the Half-Blood Prince jest grą akcji opartą na słynnej powieści brytyjskiej pisarki J. K. Rowling o tym samym tytule (Harry Potter i Książę Półkrwi). Zabawa koncentruje się głównie na pojedynkach z innymi czarodziejami. Ponadto powracają

Gra Harry Potter and the Half-Blood Prince, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS3, Xbox 360, PS2, Wii, PSP, NDS. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Oficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Harry Potter i Książę Półkrwi autor: Marek „Fulko de Lorche” Czajor (c) 2009 GRY-OnLine S.A. Producent EA Games, Wydawca Electronic Arts Inc., Wydawca PL Electronic Arts Polska. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Harry Potter i Książę Półkrwi – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wstęp_________________________________________________________ 3 Czary _________________________________________________________ 4 Pojedynki ______________________________________________________ 5 Quidditch ______________________________________________________ 7 Eliksiry ________________________________________________________ 8 Opis przejścia___________________________________________________ 9 Wstęp _____________________________________________________________________ 9 Wejście do Hogwartu _______________________________________________________ 11 Prawie Bezgłowy Nick i lekcja eliksirów _______________________________________ 12 Klub pojedynków___________________________________________________________ 15 Gabinet Dumbledore’a i quidditch ____________________________________________ 17 Ginny i Klub eliksirów_______________________________________________________ 21 Mecz quidditcha____________________________________________________________ 24 Przyjęcie u Slughorna_______________________________________________________ 26 Draco, Snape i Bellatriks ____________________________________________________ 28 Tajemniczy eliksir __________________________________________________________ 30 Dumbledore, McGonagal i quidditch __________________________________________ 31 Mon Ron __________________________________________________________________ 33 Spotkanie w Wieży astronomicznej ___________________________________________ 35 Zakochany Ron ____________________________________________________________ 36 Kolejny mecz quidditcha ____________________________________________________ 36 Pościg za Draco ____________________________________________________________ 37 Eliksir dla Slughorna________________________________________________________ 38 Tajemnica Slughorna _______________________________________________________ 39 Finał quidditcha ____________________________________________________________ 39 Finał______________________________________________________________________ 40 Godła ________________________________________________________ 42 Kamienne lwy__________________________________________________ 72 Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2009 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Harry Potter i Książę Półkrwi – Poradnik GRY-OnLine Wstęp Poniższy poradnik to swoiste kompendium wiedzy na temat najnowszych przygód Harry’ego Pottera. Zostały w nim opisane wszystkie czary, minigry oraz miejsca, w których można znaleźć godła Hogwartu. Ponadto znajdziecie w nim kompletny i bogato ilustrowany opis przejścia gry oraz wiele wskazówek, przydatnych podczas rozgrywki. Niebieskie cyfry w nawiasach – [1], [2] – odnoszą się do obrazków nad tekstem. Jedynka oznacza zdjęcie z lewej strony, natomiast dwójka z prawej. Wszystkie ważne miejsca zostały oznaczone zielonym kolorem, natomiast czary brązowym. Miłego grania! Michał „Wolfen” Basta Strona: 3 Harry Potter i Książę Półkrwi – Poradnik GRY-OnLine Czary Podczas przygody Harry posługuje się dwoma grupami zaklęć. Pierwsza z nich (Zaklęcia i uroki) są używane w czasie przemierzania Hogwartu. Dzięki nim możemy między innymi przyciągać, rzucać oraz naprawiać różne przedmioty. Druga grupa czarów (Pojedynki) to z kolei zaklęcia bojowe, z których korzystamy jedynie podczas pojedynków. Poniżej znajdziecie dokładne opisy poszczególnych czarów z podziałem na dwie grupy. Nie wszystkie są dostępne od początku gry. Wiele z nich odkrywamy dopiero podczas przygody, a inne zostaną z czasem wzmocnione. Z a k l ę c i a i u r o k i Wingardium Leviosa – zaklęcie pozwalające na unoszenie przedmiotów i przenoszenia ich z miejsca na miejsce, przyciąganie lub rzucanie w wybrany punkt. Czar jest szczególnie przydatny podczas strącania wyżej ulokowanych herbów, które można zrzucić tylko przy pomocy elementów otoczenia takich jak ławki lub kamienne dzbany. Przy pomocy tego zaklęcia można też podnosić i rzucać łajnobomby. Reparo – umożliwia naprawienie zniszczonych rzeczy takich jak klucze i herby. Te pierwsze trzeba wykorzystać w niektórych miejscach, aby przedostać się przez zamknięte bramy. Natomiast herby ulegają czasem zniszczeniu, na przykład przy uderzeniu w ścianę lub przy spadku z dużej wysokości. W takich przypadkach należy podejść do rozbitej rzeczy i tak długo rzucać zaklęcie, aż przedmiot zostanie naprawiony. Incendio – czar przydatny podczas wysadzania skrzynek z fajerwerkami oraz niszczenia przeszkód takich jak rośliny lub pajęczyny, które blokują dostęp do niektórych herbów. P o j e d y n k i Drętwota – podstawowe zaklęcie wykorzystywane podczas walk. Początkowo jest dosyć słabe, ale z czasem staje się naprawdę potężne. Niewielką siłę rażenia nadrabia dużą prędkością z jaką można je rzucać. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dosłownie zasypać oponenta czerwonymi kulami. W późniejszym okresie przytrzymanie lewego przycisku myszy powoduje naładowanie niezwykle silnego pocisku. Protego – czar defensywny umożliwiający odbijanie ataków przeciwników. Nie dość, że pozwala uniknąć wrogich zaklęć, to jeszcze odbija te podstawowe, zadając oponentom straty ich własną bronią. Oczywiście jeśli ci nie zdążą zrobić uniku. Expelliarmus – zaklęcie przydające się, jeśli chcemy powalić oponenta na ziemię. Chociaż sam czar zadaje pewne obrażenia, to znacznie większą zaletą jest chwilowe unieruchomienie wroga, którego możemy atakować, kiedy leży na ziemi. Nie jest to zbyt honorowe, ale skuteczne. Należy mieć na uwadze, że rzucanie tego czaru nie odbywa się tak szybko jak w przypadku Drętwoty. Petrificus Totalus – przy pomocy tego zaklęcia możemy sparaliżować przeciwnika na kilka chwil. W czasie unieruchomienia stopniowo traci on energię. Podczas paraliżu nie możemy jednak w ogóle atakować wrogów, ponieważ odbijają się od nich zaklęcia. UWAGA: jest to jedyny czar, którego NIE zdobędziemy podczas przygody. Aby go otrzymać trzeba udać się na Wybrukowany dziedziniec i porozmawiać z jednym z uczniów, który wyzwie nas na pojedynek. Po walce będziemy już mogli używać czaru. Levicorpus – przydatny czar, który odwraca przeciwnika do góry nogami i unieruchamia go na kilka chwil. W tym czasie możemy bez żadnych przeszkód atakować wroga. Jeśli z kolei to my zostaniemy w ten sposób unieruchomieni, to należy szybko machać myszką w prawo i w lewo, dzięki czemu Harry wyswobodzi się. Wzmacnianie – nie jest to zaklęcie, tylko przydatna funkcja, dzięki której możemy wyprowadzać skuteczniejsze ataki drętwoty. Aby z niej skorzystać trzeba nacisnąć i przytrzymać lewy przycisk myszy. Przy pomocy wzmacniania możemy też dłużej przytrzymać czar defensywny Protego, aby rzucić go w odpowiedniej chwili. Wtedy należy wcisnąć i przytrzymać prawy przycisk myszy. Strona: 4 Harry Potter i Książę Półkrwi – Poradnik GRY-OnLine Pojedynki Opanowanie pojedynków jest jedną z podstawowych czynności, której należy się nauczyć. Walczyć będziemy dosyć często i to zarówno w klubach pojedynków, jak i w czasie przygody. Początkowo dysponujemy jedynie skromną ilością zaklęć, jednak w miarę postępów poznajemy kolejne, co stwarza nowe możliwości. Poniżej przedstawię kilka wskazówek oraz technik wyjaśniających jak należy walczyć. - Przede wszystkim należy stale się poruszać. Nie ma nic gorszego niż stanie w miejscu i przyjmowanie na siebie kolejnych ciosów przeciwnika. Dlatego podczas walki poruszaj się na boki, a kiedy widzisz, że wróg przygotowuje się do rzucenia zaklęcia, wyczekaj na odpowiedni moment i zrób unik lub zastosuj Protego. - Czasami warto korzystać z różnych przeszkód takich jak parawany czy regały z książkami. Wprawdzie nie występują one na każdej arenie walki, ale podczas pojedynku z silnym wrogiem możesz za nimi złapać chwilę oddechu i przygotować się do rzucenia czaru. Pamiętaj jednak, że niektóre z osłon mogą zostać zniszczone zarówno przez ciebie jak i przez rywala. - Jeśli chcesz szybko pozbyć się wroga to postaraj się go unieruchomić. Świetnie nadają się do tego takie zaklęcia jak Expelliarmus lub Levicorpus. Ich zastosowanie da ci kilka chwil podczas których atakuj przeciwnika jak najmocniejszymi czarami. - Jednocześnie pamiętaj, aby samemu nie wpaść w taką pułapkę. Jeśli zostaniesz powalony na ziemię czarem Expelliarmus to niestety nie możesz nic zrobić do czasu, aż Harry nie wstanie na nogi. Jednak jeśli rywal unieruchomi cię przy pomocy Levicorpus to zacznij machać myszką na lewo i prawo, dzięki czemu szybko oswobodzisz się z potrzasku. S t y l m i e s z a n y Ze stylu mieszanego będziemy korzystać najwięcej na początku zabawy, kiedy ogranicza nas mała liczba poznanych czarów oraz w przypadkach, kiedy chcemy pobawić się z oponentem. Jest to połączenie walki defensywnej z dużą ilością uników [1], po których wyprowadzamy własne ataki [2]. Podczas przemieszczania się warto często korzystać z Drętwoty, która utrudni życie przeciwnikowi. Strona: 5 Harry Potter i Książę Półkrwi – Poradnik GRY-OnLine S t y l d e f e n s y w n y W stylu defensywnym opieramy się głównie na obronie, bez wyprowadzania ataków. Jest to zdecydowanie najmniej efektowny i efektywny styl, ale dzięki niemu możemy zdobyć jedną z odznak oraz poćwiczyć zdolności obronne. Aby skutecznie się bronić powinniśmy posiadać czar Protego, dzięki któremu jesteśmy zdolni odbijać wrogie ataki [1]. Tylko w ten sposób możemy zadawać nieprzyjacielowi obrażenia. Podczas walki nie należy też zapominać o stosowaniu uników oraz korzystaniu z różnych osłon [2]. S t y l o f e n s y w n y Styl ofensywny jest nastawiony na jak najszybsze pokonanie przeciwnika. Należy po prostu zarzucić oponenta najlepszymi czarami. Bardzo dobrym przykładem zastosowania tej techniki jest połączenie zaklęcia Levicorpus z Drętwotą. Najpierw unieruchamiamy oponenta przy pomocy pierwszego czaru [1], a następnie wzmacniamy maksymalnie Drętwotę, podchodzimy blisko do bezradnego wroga i wykańczamy go [2]. Strona: 6 Harry Potter i Książę Półkrwi – Poradnik GRY-OnLine Quidditch Jedną z trzech dostępnych podczas rozgrywki minigier jest quidditch. Jego zasady są bardzo proste, bo całość ogranicza się do przelatywania przez pojawiające się na twojej drodze gwiazdki. Jeśli będziesz je omijał lub często uderzał w przeszkody, to zaczniesz tracić czas, co w konsekwencji prowadzi do przegrania meczu. Aby szybko zorientować się w sytuacji patrz po prostu na kolory gwiazdek. Jeżeli są one zielone [1] to wszystko jest w porządku, ponieważ masz duży zapas czasu. Jeśli zaczną robić się żółte [2] to oznacza, że czas zaczyna ci uciekać. Jeśli gwiazdki zaczynają przybierać barwę czerwoną [1], to masz już naprawdę niewiele czasu, a każdy błąd może kosztować cię przegraną w meczu. W niektórych spotkaniach na boisku pojawiają się kukły z dynią zamiast głowy [2]. Jeśli w takową wlecisz otrzymasz dodatkowe sekundy. Podczas meczów uważaj również na zawodników drużyny przeciwnej, którzy mogą próbować utrudniać ci grę. Staraj się ich wypychać ze swojego toru lotu po prostu w nich wlatując. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Harry Potter i Książę Półkrwi - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: