Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00441 014007 15966667 na godz. na dobę w sumie
Hearts of Iron III - poradnik do gry - ebook/pdf
Hearts of Iron III - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 28
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry Hearts of Iron III przedstawia najważniejsze i zarazem kluczowe elementy gry związane m.in. z pierwszymi krokami i wyborem państwa. Zawarto tu także zbiór cennych rad oraz wskazówek.

Spis treści:
-Wprowadzenie
-[Początek] Wybór państwa
-[Początek] Planowanie
-Statystyki z roku 1936
-[Prowincje] Bogactwa świata
-[Prowincje] Bogactwa Europy
-Porady ogólne
-[Porady szczegółowe] Wstęp
-[Porady szczegółowe] Wielka Brytania
-[Porady szczegółowe] Niemcy
-[Porady szczegółowe] Francja
-[Porady szczegółowe] Włochy
-[Porady szczegółowe] Polska
-Polityka
-Dyplomacja

Informacja o grze

Kolejna odsłona popularnej serii złożonych strategii turowych, tematycznie nawiązujących do II Wojny Światowej. Tym razem zmagania prowadzimy na ogromnej mapie świata, podzielonej na około 10000 prowincji.

Gra Hearts of Iron III, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Hearts of Iron III autor: Mikołaj „Tym3k” Tymiński (c) 2009 GRY-OnLine S.A. Producent Paradox Interactive, Wydawca Paradox Interactive, Wydawca PL Cenega Poland Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Hearts of Iron III – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie __________________________________________________ 3  Początek ______________________________________________________ 4  Wybór państwa _____________________________________________________________ 4  Planowanie _________________________________________________________________ 6  Statystyki z roku 1936 ____________________________________________ 7  Prowincje ______________________________________________________ 9  Bogactwa świata ____________________________________________________________ 9  Bogactwa Europy ___________________________________________________________ 11  Porady ogólne _________________________________________________ 13  Porady szczegółowe _____________________________________________ 15  Wstęp ____________________________________________________________________ 15  Wielka Brytania ____________________________________________________________ 15  Niemcy ___________________________________________________________________ 16  Francja ___________________________________________________________________ 18  Włochy ___________________________________________________________________ 20  Polska ____________________________________________________________________ 22  Polityka ______________________________________________________ 23  Dyplomacja ___________________________________________________ 26  Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2009 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Hearts of Iron III – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Najnowsza gra produkcji Paradox Interactive pt. Hearts of Iron III, tak jak i jej poprzednie części, jest skomplikowana i bardzo rozbudowana. Chyba nie przesadzę, jeśli dodam, że wykorzystując wszystkie dostępne opcje (kombinacje) możemy dojść do końca tej gry przemierzając tysiące, jeśli nie więcej, dostępnych dróg. Niniejszy poradnik skierowany jest głównie do graczy początkujących, zainteresowanych ową pozycją, lecz mogących mieć z rozgrywką pewne trudności. Mimo wszystko gracze średniozaawansowani także powinni tu znaleźć coś co pomoże im w ich kolejnych podbojach. Oprócz przedstawienia najważniejszych i zarazem kluczowych elementów gry związanych m.in. z pierwszymi krokami, wyborem państwa, zawarłem tu także zbiór cennych rad oraz wskazówek. Niemniej jednak zupełni nowicjusze w świecie Hearts of Iron powinni najpierw zapoznać się z wbudowanym w grę samouczkiem. W przejrzysty sposób zapoznaje on nas m.in. z interfejsem, wyjaśnia co znaczą poszczególne ikonki i opcje oraz opowiada o zasadach rządzących Hearts of Iron III. Poradnik pisałem, bazując na angielskiej wersji językowej gry oznaczonej numerkiem 1.1b. Mikołaj „Tym3k” Tymiński Strona: 3 Hearts of Iron III – Poradnik GRY-OnLine Początek W y b ó r p a ń s t w a Grę możemy zacząć od początku czyli od 1 stycznia 1936 roku lub od jednej z późniejszych dat. Po podjęciu decyzji, która z opcji odpowiada nam najbardziej, staniemy przed wyborem naszego państwa. Hearts of Iron III oferuje graczowi w tym zakresie trudny wybór, ponieważ mamy tu do dyspozycji prawie wszystkie, jeśli nie wszystkie państwa świata z ówczesnych czasów. Pisząc ten poradnik, wybierając kraj jakim miałem rządzić, brałem pod uwagę jedynie te duże położone na kontynencie europejskim. Czemu? Przede wszystkim dlatego, że to w środku Europy wybuchła II wojna światowa. Rozgrywka jest znacznie bardziej interesująca, gdy znajdujemy się, jeśli nie w sercu konfliktu, to przynajmniej tuż obok. Ponadto, panując nad dużym obszarem mamy na początku więcej możliwości działania i rozwoju, a nieprzyjacielowi podbicie nas powinno zająć trochę czasu. Mało tego, niewielkie państwa dysponują na początku bardzo małą liczbą ludzi (przyszłych żołnierzy) w porównaniu do tych większych. Uważam jednak, że da się grać każdym krajem - niezależnie od jego wielkości. Niektórymi gra się niezwykle ciężko i wolno, ale gdy nabierzecie więcej doświadczenia nic nie stoi na przeszkodzie by spróbować rozgrywki wszystkimi. Mapa Europy z 1 stycznia 1936 roku. Strona: 4 Hearts of Iron III – Poradnik GRY-OnLine W związku z powyższym przygodę z grą proponuję rozpocząć obejmując rządy jednego z poniższych państw: • Wielka Brytania • Niemcy • Francja • Włochy Należy również pamiętać, aby nie przesadzić w drugą stronę. Granie ogromnymi państwami takimi jak Związek Radziecki (i Stany Zjednoczone) także nie jest dość łatwe i przejrzyste - przynajmniej dla początkującego. Niezwykle trudno zabezpieczyć całą granicę ZSRR. Na dobitkę, równie trudno, jeśli nie trudniej, jest utrzymać stabilność tak wielkiego terenu. Bunty, rozmaite rewolty niszczą nasz przemysł - mają one ujemny wpływ na IC (Industry Capacity) czyli tzw. pojemność, zdolność przepustową przemysłu. Jeśli czujemy się wielkimi patriotami możemy zacząć grać Polską, chociaż odradzam to początkującym. Nasza Rzeczpospolita znajduje się, jak zawsze, w złym położeniu geopolitycznym i ma stosunkowo słabo rozwinięty przemysł. Oczywiście, da się to zmienić, ale moim zdaniem gra II Rzeczypospolitą wymaga więcej doświadczenia - przede wszystkim doskonałego planowania. Strona: 5 Hearts of Iron III – Poradnik GRY-OnLine P l a n o w a n i e Jeszcze przed rozpoczęciem planowania, ale już po wyborze państwa i rozpoczęciu właściwej gry szybko zorientujmy się czym dysponujemy. Zacznijmy od przeglądu statystyk - danych. Z nich właśnie dowiemy się wiele nt. stanu naszej gospodarki, a co za tym idzie kondycji obszaru, nad którym władamy. Dlatego zwróćmy szczególną uwagę na: surowce, IC przepustowość przemysłu, pozyskiwane dobra bezpośrednio z naszego kraju (zaopatrzenie, paliwo, pieniądze), potencjalnych żołnierzy, punkty dyplomacji, wskaźnik oficerów i tzw. wskaźnik niezadowolenia (wskaźnik dysydentów). Naturalnie, zobaczmy również na mapie, gdzie rozlokowane są nasze wojska oraz jakim sprzętem i jaką infrastrukturą dysponujemy. Pisząc infrastruktura mam na myśli umocnienia (forty) na lądach i wybrzeżach, bazy lotnicze, stacje radarowe, działa przeciwlotnicze itp. Planowanie - stanowi klucz do sukcesu w Hearts of Iron III, szczególnie jeśli zdecydowaliśmy się grać państwami słabszymi lub położonymi w trudnej sytuacji np. otoczonymi przez mocniejszych nieprzyjaciół. Swoje posunięcia gospodarcze i militarne powinno się rozpatrywać naprawdę z dużym wyprzedzeniem. I nie mam tu na myśli tygodni lub miesięcy, a całe lata. Na tej płaszczyźnie przydaje się także znajomość wydarzeń historycznych - choć w najnowszej produkcji Paradox Interactive nie jest to regułą i zbyt ufne podejście do biegu dziejów XX wieku jest w stanie nas zgubić. Planując, ustalmy m.in. kogo warto zaatakować, aby zyskać potrzebne nam surowce, kto jest dla nas największym zagrożeniem, jakie państwo chcemy zbliżyć do naszej frakcji (Axis, Allies lub Comintern) oraz z kim i jaką umowę dotyczącą wymiany handlowej zawrzemy (czyt. jakich surowców/produktów mamy deficyt, a jakich nadwyżkę). W naszym planie musimy uwzględnić temat dotyczący specjalizacji wojska. Wyspecjalizowanie naszej armii jest bardzo ważnym elementem rozgrywki Hearts of Iron III. Dlatego w poradniku jeszcze do tego aspektu powrócę. Strona: 6 Hearts of Iron III – Poradnik GRY-OnLine Statystyki z roku 1936 Poniżej zamieszczam w tabeli dane państw europejskich i USA z 1 stycznia 1936 roku, poziom trudności: Normalny. Liczby te mogą się różnic w zależności od ów poziomu. Na trudniejszym będą odpowiednio mniejsze, na łatwiejszym odpowiednio większe. Muszę w tym miejscu zwrócić uwagę na pewną rzecz, najprawdpodobniej jest to błąd gry. Dość rzadko, ale zdarzało się, że po kolejnym uruchomieniu gry tym samym krajem na tym samym poziomie trudności i tym samym okresie jedna z danych np. dotycząca zaopatrzenia, bądź przemysłu była inna. Nowa liczba różniła się od starej w sposób znikomy tj. paroma jednościami, bądź dziesiątką, ale chciałem na to zwrócić uwagę. Dane dotyczą elementarnych wartości gospodarczych - określają one naszą siłę. Państwo Energia Metal Rzadkie minerały Ropa IC Pieniądze Potencjalni żołnierze Wielka Brytania 29727 14785 7342 14617 4/159/79 716 357 Francja 21195 10692 Niemcy 26921 13242 Włochy 10260 5190 ZSRR 33496 16481 Polska 8578 4283 5288 6617 2609 8223 2126 10524 2/108/64 13023 28/141/112 5119 3/69/58 15995 13/178/124 4191 15/47/25 486 657 259 801 212 U.S.A 52817 26162 12981 25974 37/284/170 1278 Portugalia 4151 Hiszpania 8809 Irlandia Dania Belgia 2713 3251 5606 Holandia 6489 Szwajcaria 3437 Austria 4350 Norwegia 2898 Szwecja 4685 Finlandia 3252 Estonia 1077 2090 4447 1370 1633 2803 3242 1731 2192 1458 2408 1637 548 1044 2234 683 817 1400 1621 865 1091 728 1188 825 274 2050 4368 1338 1604 6/23/10 4/44/22 4/15/7 6/18/9 2763 9/31/17 3208 10/36/21 1694 2141 1426 2317 1604 536 4/19/10 3/24/13 5/16/8 5/26/13 4/18/9 1/6/3 104 221 68 82 140 162 86 108 73 118 81 28 Strona: 7 640 413 393 938 217 994 84 193 20 45 42 39 30 55 56 77 63 20
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Hearts of Iron III - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: