Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00458 012815 15980187 na godz. na dobę w sumie
Heroes of Might  Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry - ebook/pdf
Heroes of Might Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 90
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Niniejszy poradnik będzie swego rodzaju encyklopedią: znajdziecie w nim opisy artefaktów, czarów, miast oraz oczywiście tytułowych herosów. Zapraszamy do lektury oraz, przede wszystkim, do grania.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Czary
-Fire Magic
-Water Magic
-Air Magic
-Earth Magic
-Artefakty
-Umiejętności
-Miasta
-Miasta: Rampart
-Miasta: Conflux
-Miasta: Fortress
-Miasta: Tower
-Miasta: Inferno
-Miasta: Dungeon
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 18

Informacja o grze

Kontynuacja jednej z najbardziej znanych serii gier strategicznych rozgrywających się w krainie fantasy.

Gra Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 1999 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Heroes of Might Magic III The Restoration of Erathia autor: Piotr „Zodiac” Szczerbowski (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Heroes of Might Magic III: The Restoration of Erathia – Poradnik GRY-OnLi ne S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Podstawy _____________________________________________________________ 3 Czary ________________________________________________________________ 4 Fire Magic ____________________________________________________________ 5 Water Magic__________________________________________________________ 10 Air Magic ____________________________________________________________ 14 Earth Magic __________________________________________________________ 19 Artefakty ____________________________________________________________ 24 Umiejętności _________________________________________________________ 29 UMIEJĘTNOŚCI PODSTAWOWE _________________________________________ 29 UMIEJĘTNOŚCI DODATKOWE ___________________________________________ 30 Miasta ______________________________________________________________ 35 Miasta: Rampart_______________________________________________________ 36 JEDNOSTKI_________________________________________________________ 36 BOHATEROWIE______________________________________________________ 40 Miasta: Conflux _______________________________________________________ 42 JEDNOSTKI_________________________________________________________ 42 BOHATEROWIE______________________________________________________ 46 Miasta: Fortress _______________________________________________________ 48 JEDNOSTKI_________________________________________________________ 48 BOHATEROWIE______________________________________________________ 52 Miasta: Tower ________________________________________________________ 54 JEDNOSTKI_________________________________________________________ 54 BOHATEROWIE______________________________________________________ 58 Miasta: Inferno _______________________________________________________ 60 JEDNOSTKI_________________________________________________________ 60 BOHATEROWIE______________________________________________________ 64 Miasta: Dungeon ______________________________________________________ 66 JEDNOSTKI_________________________________________________________ 66 BOHATEROWIE______________________________________________________ 70 Miasta: Necropolis _____________________________________________________ 72 JEDNOSTKI_________________________________________________________ 72 BOHATEROWIE______________________________________________________ 76 Miasta: Stronghold_____________________________________________________ 78 JEDNOSTKI_________________________________________________________ 78 BOHATEROWIE______________________________________________________ 82 Miasta: Castle ________________________________________________________ 84 JEDNOSTKI_________________________________________________________ 84 BOHATEROWIE______________________________________________________ 88 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Heroes of Might Magic III: The Restoration of Erathia – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Już wówczas, gdy światło dzienne ujrzała pierwsza część Herosów, było wiadomo, że będzie to ogromny hit. Kilka lat po jej premierze znów dane nam jest sprawdzić własne umiejętności w drugiej części. Doszły nowe miasta, nowi bohaterowie oraz, przede wszystkim, nowe kreatury, z których pomocą można było niszczyć przeciwników. W oczekiwaniu na następną część powstał jeszcze dodatek, Price of Loyalty. Jednak autorzy chcąc kontynuować serię zrealizowali nową, trzecią część. Zmieniono znacznie grafikę (z 8 na 16 bitową), zwiększono rozdzielczość (z 640x480 na 800x600) oraz dodano, tradycyjnie już, mnóstwo nowych kreatur, bohaterów i miast. Powstały też nowe dodatki: Armageddon’s Blade oraz Shadow of Death. Czekanie na czwartą część (która jest aktualnie w produkcji) programiści z New World Computing postanowili umilić nam jeszcze czterema częściami Heroes Chronicles. Tak więc seria Heroes of Might Magic jest naprawdę ogromna, a to na pewno jeszcze nie koniec zabawy. Na pewno zetknęliście się kiedyś z tytułem Might Magic. Brzmi podobnie, nieprawdaż? I nie tylko tytuł jest analogiczny, także fabuła. Tylko że ta gra nie jest turową strategią jak HoMM, tylko eRPeGiem dającym możliwość grania z perspektywy pierwszej osoby. Obie doskonałe produkcje NWC łączy ten sam magiczny świat. No tak, ale co w nim takiego wspaniałego - zapytacie. Otóż to, że nie znam ani jednej osoby, która nie grałaby w herosów. Każdy, kto się z nimi zetknął, przesiedział przy nich przynajmniej kilkanaście godzin, a są tacy co siedzieli całymi nocami. Gra stwarza wspaniały klimat, który nie pozwala odejść ani na chwilę od komputera, nawet osobom które nie lubią strategii. Już te kilka słów winny wyjaśnić, dlaczego tak zachwalam tą grę. Niniejszy poradnik będzie swego rodzaju encyklopedią: znajdziecie w nim opisy artefaktów, czarów, miast oraz oczywiście tytułowych herosów. Zapraszam więc do lektury oraz, przede wszystkim, do grania. P.S. Wielkie dzięki dla Lorda Fury za pomoc w tworzeniu niniejszego poradnika. Podstawy Seria Heroes of Might Magic to specyficzne światy, zamieszkałe przez najróżniejsze stwory i rządzące się własnymi prawami. Aby tutaj przetrwać trzeba tworzyć wojska, dzięki którym możliwa stanie się eksploracja mapy i odnalezienie wrogich miast, podczas gdy my rozbudowujemy własne. Kiedy już będziemy gotowi na potyczkę składamy własną armię aby z pieśnią na ustach ruszyć do ataku. Tak ogólnie można przedstawić sposób rozgrywki w większości misji zawartych w grze. Jednak, jak się wkrótce okaże, nie jest tak łatwo jak może się wydawać po przeczytaniu powyższego tekstu. Strona: 3 www.gry-online.pl Heroes of Might Magic III: The Restoration of Erathia – Poradnik GRY-OnLine Podstawą naszej egzystencji jest zdobycie własnego miasta, które należy jak najszybciej rozbudować. Aby to wykonać, potrzebne będą specyficzne surowce oraz złoto. Wszystko to można znaleźć leżące swobodnie na mapie lub przejąć kopalnie produkującą codziennie określoną ich ilość. Owe surowce dzielą się na: dwa zwykłe (Wood, Ore), cztery cenne (Gems, Sulfur, Crystals i Mercury) oraz złoto (Gold). Pojedyncza kopalnia przynosi na dzień: 2 zwykłe lub 1 cenny lub 1000 złota. Dodatkowo możemy używać różnych artefaktów oraz budowli (każde miasto daje normalnie 500, z Town Hall – 1000, City Hall – 2000, a z Capitol, który gracz może mieć tylko jeden, aż 4000 złota). Kiedy zadbamy o zaplecze finansowe oraz przygotujemy odpowiednią ilość zapasów cały czas penetrując mapę należy zbudować w jak najkrótszym czasie potężną armię. Jako że mapy, na których przyjdzie się nam zmagać, są przepełnione różnymi kreaturami (które mogą się czasami do nas przyłączyć), trzeba jak najszybciej stworzyć własną armię, której dowództwo powierzymy jednemu z herosów. Będzie można z jego pomocą zdobyć podczas walki jakiś cenny przedmiot czy przejąć jedną z kopalń. Jeśli oprócz nas na mapie znajduje się jakiś przeciwnik, to na pewno szybko się o tym przekonamy. Jednak w większości wypadków (na wysokim poziomie trudności) pokonanie go będzie wymagało użycia odpowiedniej strategii (trzeba wziąć pod uwagę plusy i minusy jednostek, teren na którym toczyć się będzie pojedynek, itp.). Jednak główną zasadą, której należy się trzymać to przewaga liczebna nad wrogiem, co w połączeniu z bohaterem znającym doskonale sztuki magiczne, zwiększy diametralnie szanse na zwycięstwo. Czary Magiczne zaklęcia to bardzo ważny element świata Męstwa i Magii. Aby jednak móc się nimi sprawnie posługiwać, trzeba spełnić kilka podstawowych wymagań. Każdy heros (nieważne, jakiej jest klasy) musi mieć w inwentarzu Księgę Magii. To w niej są spisane wszystkie znane tylko jemu zaklęcia. Aby się ich natomiast nauczyć, może zrobić to korzystając z kilku sposobów zdobywania wiedzy: zaglądając do odpowiednich kapliczek (Shrines), w których mędrcy nauczą go czarów od 1- go do 3-go poziomu lub po rozbudowaniu w mieście Gildii Magów (Mage Guilds). To właśnie ostania opcja jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż pozwala na poznanie czarów najwyższych poziomów. Jednym ograniczeniem są w tym wypadku możliwości rozbudowy danego miasta (np. Stronghold ma gildię trzypoziomową) oraz umiejętność Wisdom bohatera. Nie można także zapomnieć o mających na czary ogromny wpływ – umiejętnościach podstawowych: Spell Power oraz Knowledge. Pierwsza stanowi o sile czarów, druga natomiast o ilości punktów magii (Spell points). Drugorzędna umiejętność posługiwania się magią danego rodzaju zwiększa efektywność znajdującego się w tej szkole zaklęcia. A owych szkół jest w sumie cztery: ognia (Fire), wody (Water), powietrza (Air) oraz ziemi (Earth). Nauczenie się umiejętności konkretnych rodzajów magii jest o tyle ważne, że już przy poziome Basic koszt rzucenia jakiegoś czaru spada o ilość punktów równą poziomowi danego czaru. Każdy szanujący się bohater powinien władać chociażby podstawowymi trzema poziomami zaklęć. Dlaczego? Ponieważ to ogromnie przydaje się na polu bitwy. Przykładowo, jeśli przyjdzie nam zmierzyć się z przeciwnikiem doskonale wyszkolonym na 5-tym poziomie zaklęć, a my nie będziemy znać żadnego, to na 80 wygra z nami mając nawet o połowę mniej jednostek. A to za sprawą silnych czarów, dostępnych własnie na wyższym poziomie. Warto jeszcze zaznaczyć, że różne miasta posiadają specyficzne dla siebie czary, a co za tym idzie, są one mniej lub bardziej śmiercionośne. Najgroźniejsze posiada według mnie Necropolis – możliwość wskrzeszania poległych jednostek. Nie można pogardzić także pozostałymi – każde ma coś ciekawego do zaoferowania i tylko od upodobań gracza zależy, czy wybierze styl życia Nekromanty, Rycerza czy może władcy podziemi. I to jest właśnie najpiękniejsze, jednak tworzy zarazem bardzo dziwną sytuację – nie można na 100 być pewnym, które miasto jest lepsze. To zależy od wielu czynników, takich jak wielkość mapy, rodzaj miast przeciwnika, dostępne siły w postaci jednostek czy wreszcie własne upodobania. Mogę tylko przedstawić kilka własnych uwag i spostrzeżeń co do czarów dostępnych w tej wspaniałej grze. Reszta już należy do samego Gracza. Strona: 4 www.gry-online.pl Heroes of Might Magic III: The Restoration of Erathia – Poradnik GRY-OnLine Fire Magic Szkoła magii ognia (Fire Magic) posiada kilka przydatnych czarów ofensywnych - oślepiających lub osłabiających wrogie jednostki. Jednak to nie wszystko, gdyż czar tak silny, jak Armageddon nie zdarza się w innych szkołach za często. Sacrifice również nie może pozostać w cieniu. Chcecie więcej? OK, więc przedstawię wszystkie czary ze szkoły ognia po kolei. B L O O D L U S T Koszt: 5 spell points Poziom: 1-szy Basic: dodaje 3 do ataku wskazanej jednostki Advanced: dodaje 6 do ataku wskazanej jednostki Expert: dodaje 6 do ataku wszystkich jednostek Raczej mało przydatny. Warto stosować tylko w ostateczności (za mało spell points na inne czary lub po prostu nieznanie innych zaklęć). C U R S E Koszt: 6 spell points Poziom: 1-szy Basic: wskazana jednostka przeciwnika zadaje minimalne obrażenia Advanced: wskazana jednostka zadaje 80 minimalnych obrażeń - 1 Expert: wszystkie jednostki zadają 80 minimalnych obrażeń –1 Na poziomie expert jest świetny. Jedynym mankamentem jest odporność dużej ilośći stworów na Curse, ale i tak warto go użyć. Polecam skorzystać z niego już na początku bitwy, przed rozpoczęciem regularnego ataku. M A G I C A R R O W Koszt: 5 spell points Poziom: 1-szy Basic: zadaje wskazanej jednostce 10x Spell Power +10 obrażeń Advanced: zadaje wskazanej jednostce 10x Spell Power +20 obrażeń Expert: zadaje wszystkim jednostkom 10x Spell Power +30 obrażeń Dobry tylko jeśli posiadasz bohatera z dużą ilością Spell Power. W przeciwnym wypadku raczej bezużyteczny. Lepiej zamiast Magic Arrow zastosować jeden z czarów defensywnych. P R O T E C T I O N F R O M F I R E Koszt: 5 spell points Poziom: 1-szy Basic: zmniejsza obrażenia wskazanej jednostce od magii ognia o 30 Advanced: zmniejsza obrażenia wskazanej jednostce od magii ognia o 50 Expert: zmniejsza obrażenia wszystkim jednostkom od magii ognia o 50 Strona: 5 www.gry-online.pl Heroes of Might Magic III: The Restoration of Erathia – Poradnik GRY-OnLine Dobry w walce przeciwko bohaterowi korzystającemu z magii ognia, jednak jego defensywne działanie przydaje się raczej w sytucaji, kiedy prowadzi się sporą amię - inaczej to i tak będzie ciężko kogokolwiek uratować. B L I N D Koszt: 10 spell points Poziom: 2-gi Basic: wybrana jednostka wroga zostaje unieruchomiona, a po uderzeniu kontratakuje zadając o 50 mniej obrażeń Advanced: wybrana jednostka wroga zostaje unieruchomiona, a po uderzeniu kontratakuje zadając o 75 mniej obrażeń Expert: wybrana jednostka wroga zostaje unieruchomiona, ale po uderzeniu nie kontratakuje Świetny czar, jedynie odporność większości stworów uniemożliwia ciągłe jego stosowanie. Po prostu potraktowanie przeciwnika Blind’em jeszcze przed rozpoczęciem natarcia uśpi jego jednostki, przez co będą tracić tury. F I R E W A L L Koszt: 8 spell points Poziom: 2-gi Basic: tworzy mur ognia o szerokości 2 pól, a jednostka która na niego wejdzie otrzymuje obrażenia 10x Spell Power +10 obrażeń Advanced: tworzy mur ognia o szerokości 2 pól, a jednostka która na niego wejdzie otrzymuje obrażenia 10x Spell Power +20 obrażeń Expert: tworzy mur ognia o szerokości 2 pól, a jednostka która na niego wejdzie otrzymuje obrażenia 10x Spell Power +50 obrażeń Raczej mało przydatna. Może okazać się skuteczna jeśli chcesz zagrodzić dostęp do jednej ze swoich jednostek. V I S I O N S Koszt: 4 spell points Poziom: 2-gi Basic: pokazuje ile jednostek jest w danej grupie oraz ich chęć przyłączenia się, zasięg równy Spell Power (ale niemniej niż 3) Advanced: pokazuje ile jednostek jest w danej grupie, ich chęć przyłączenia się oraz skład armii i statystyki bohatera, zasięg równy 2x Spell Power (ale niemniej niż 3) Expert: pokazuje ile jednostek jest w danej grupie, ich chęć przyłączenia się, skład armii i statystyki bohatera oraz informacje o garnizonie we wrogich zamkach, zasięg równy 3x Spell Power Czar stosowany podczas przebywania na mapie strategicznej. Warto go używać, szczególnie jeśli dysponuje nim bohater o niskim poziomie doświadczenia oraz niewielką armią, a nie jesteś pewny, czy warto takim herosem atakować. Strona: 6 www.gry-online.pl Heroes of Might Magic III: The Restoration of Erathia – Poradnik GRY-OnLine F I R E B A L L Koszt: 15 spell points Poziom: 3-ci Basic: zadaje jednostkom znajdującym się wokół celu (oraz także celowi) 10x Spell Power + 15 obrażeń Advanced: zadaje jednostkom znajdującym się wokół celu (oraz także celowi) 10x Spell Power + 30 obrażeń Expert: zadaje jednostkom znajdującym się wokół celu (oraz także celowi) 10x Spell Power + 60 obrażeń Bardzo efektowny i przydatny czar. Dzięki możliwości rażenia jednostek znajdujacych się w bliskiej odległości od miejsca wybuchu kuli ognia. Można z pomocą tego czaru szybko zmniejszyć ilość stojących blisko siebie wrogich jednostek, jednak tylko tych słabszych. Silniejsze albo są odporne, albo za silne, aby bardziej im zagrozić. L A N D M I N E Koszt: 18 spell points Poziom: 3-ci Basic: rozmieszcza miny na 4 losowo wybranych polach, jednostka która się na nim znajdzie dostanie 10x Spell Power +25 Advanced: rozmieszcza miny na 6 losowo wybranych polach, jednostka która się na nim znajdzie dostanie 10x Spell Power +50 Expert: rozmieszcza miny na 8 losowo wybranych polach, jednostka która się na nim znajdzie dostanie 10x Spell Power +100 Przydatne podczas walki ze słabym przeciwnikiem. Jeśli natomiast nasz wróg jest liczny i do tego dobrze przygotowany, to ustawianie min wydaje się być bezcelowe. Lepiej skorzystać z czarów ofensywnych. M I S F O R T U N E Koszt: 12 spell points Poziom: 3-ci Basic: obniża szczęście (Luck) wskazanej wrogiej jednostki o 1 Advanced: obniża szczęście (Luck) wskazanej wrogiej jednostki o 2 Expert: obniża szczęście (Luck) wrogich jednostek o 2 Kolejny świetny czar. Zastosowanie go zaraz na początku starcia może przechylić i to dość mocno szalę zwycięstwa na twoją stronę. Ale sam czar nie pomoże - silna armia i odpowiednie rozegranie potyczki to oczywiście podstawa wygranej. A R M A G E D D O N Koszt: 24 spell points Poziom: 4-ty Basic: wszystkie jednostki otrzymują 50x Spell Power +30 obrażeń Advanced: wszystkie jednostki otrzymują 50x Spell Power +60 obrażeń Expert: wszystkie jednostki otrzymują 50x Spell Power +120 obrażeń Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Heroes of Might Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: