Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00064 005946 15941231 na godz. na dobę w sumie
Hidden and Dangerous 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Hidden and Dangerous 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 134
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> akcja i strzelanki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Opis przejścia taktycznej gry akcji Hidden & Dangerous II, ukazującej zmagania czteroosobowego oddziału komandosów pod dowództwem porucznika Garego Bristola, wykonujących przeróżne misje bojowe podczas II wojny światowej.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Konfiguracja sterowania
-[Porady] Podstawy
-[Porady] Ciche podejście
-[Porady] Obsługa i unieszkodliwianie pojazdów
-[Porady] Zabieranie wrogiego munduru
-[Porady] Korzystanie z możliwości przebrania
-[Trening] Ćwiczenia polowe
-[Trening] Ćwiczenia polowe cd.
-[Operation Snowball] First Strike
-[Operation Snowball] First Strike cd.
-[Operation Snowball] Scout
-[Operation Snowball] Scout cd.
-[Operation Snowball] Rendezvous
-[Operation Snowball] Rendezvous cd.
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 57

Informacja o grze

Kontynuacja znanej gry Hidden & Dangerous. Na czele oddziału alianckich komandosów wykonaj szereg trudnych misji na terenie okupowanej Europy.

Gra Hidden and Dangerous 2, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Hidden Dangerous 2 autor: Piotr „Zodiac” Szczerbowski (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Hidden Dangerous 2 – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Jak korzystać z poradnika? _______________________________________________ 3 Konfiguracja sterowania _________________________________________________ 4 Porady _______________________________________________________________ 5 Podstawy ___________________________________________________________ 5 Ciche podejście ______________________________________________________ 6 Obsługa i unieszkodliwianie pojazdów_____________________________________ 8 Zabieranie wrogiego munduru __________________________________________ 10 Korzystanie z możliwości przebrania _____________________________________ 11 Trening _____________________________________________________________ 12 Ćwiczenia polowe____________________________________________________ 12 Operation Snowball ____________________________________________________ 18 First Strike _________________________________________________________ 18 Scout _____________________________________________________________ 23 Rendezvous ________________________________________________________ 29 Iceberg ___________________________________________________________ 33 Operation Nomad______________________________________________________ 38 Spaghetti Airport ____________________________________________________ 38 Airshow ___________________________________________________________ 44 Guests ____________________________________________________________ 47 Caravan ___________________________________________________________ 51 Whisky Bar _________________________________________________________ 54 Birds of Prey _______________________________________________________ 60 Operation Seawolf _____________________________________________________ 62 Steam Piping _______________________________________________________ 62 Operation Stranger ____________________________________________________ 68 Anthill ____________________________________________________________ 68 Mountain King ______________________________________________________ 74 Operation Challenger ___________________________________________________ 78 Babes in the Wood ___________________________________________________ 78 Estate Agent________________________________________________________ 84 Operation Overlord ____________________________________________________ 89 Lighthouse _________________________________________________________ 89 Blade Dancer _______________________________________________________ 95 Operation Liberator ___________________________________________________ 101 Billable Entry ______________________________________________________ 101 Mole in the Hole ____________________________________________________ 105 Business__________________________________________________________ 109 Annual Fair________________________________________________________ 113 Gin Send Off _______________________________________________________ 118 Final Show-Down ___________________________________________________ 122 Niespodzianka _______________________________________________________ 127 Trening – Ćwiczenia Polowe___________________________________________ 127 Operation Nomad – Spaghetti Airport ___________________________________ 129 Operation Stranger –Anthill ___________________________________________ 131 Operation Challenger – Babes in the wood _______________________________ 132 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Hidden Dangerous 2 – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Hidden Dangerous II to jedna z lepszych produkcji FPP ostatnich paru miesięcy, ukazująca zmagania czteroosobowego oddziału komandosów wykonujących przeróżne zadania podczas II wojny światowej. Ta, przeznaczona szczególnie dla ambitniejszych amatorów wszelkiej maści strzelanin gra, jest kontynuacją produkcji pod tym samym tytułem. Ze względu na wysoką poprzeczkę poziomu trudności, stawianą już na wstępie, (niech wstanie i zacznie krzyczeć ten, który przeszedł trening od początku do końca za pierwszym podejściem) H D2 można zaklasyfikować już gdzieś pomiędzy zwykłe strzelaniny, a stuprocentowe symulatory. Każdy gracz, mający dość oklepanych schematów rodem z MOHAA i CoD powinien się tą grą bliżej zainteresować. Jak korzystać z poradnika? Zadania będą opisywane na bieżąco, tj. jeśli misja zakłada wiele celów już na początku (założonych z góry), ja będę podawał je stopniowo wraz z czynnościami, koniecznymi do wykonania tych w danym momencie. Czyli, jeśli trzeba w jednym z zadań dojść do wskazanego punktu i tam zabić konkretną osobę, najpierw przedstawię wskazówki jak wykonać pierwszą część (tj. dojść do wyznaczonego miejsca), a dopiero potem zaprezentuję dalszy etap (czyli zdjęcie konkretnego celu). Zapraszam Piotr „Zodiac” Szczerbowski Strona: 3 www.gry-online.pl Hidden Dangerous 2 – Poradnik GRY-OnLine Konfiguracja sterowania Przede wszystkim na początek radzę dokładnie przestudiować klawiszologię, gdyż jest ona stosunkowo skomplikowana i może utrudniać wbicie się w rytm gry. Jest to również podstawa do osiągnięcia pełnej radości z rozgrywki oraz odnoszenia sukcesów w grze wieloosobowej. Poniżej przedstawię proponowaną przeze mnie klawiszologię, będącą lekko zmodyfikowaną wersją tej standardowej. WASD – klawisze sterowania postacią Q / E – wychylanie się w lewo / prawo LPM (lewy przycisk myszki) – strzał PPM (prawy przycisk myszki) – otwieranie drzwi / manipulowanie otoczeniem (używanie) TPM (trzeci przycisk myszy) lub Z na klawiaturze – zbliżenie / celowanie (luneta) SHIFT – zmiana pozycji do kucającej (i z powrotem) CTRL – zmiana pozycji do leżącej (i z powrotem) SPACJA - skok ALT – wspinanie się R – przeładowanie C – zmiana widoku kamery z oczu bohatera / zza pleców G – rzut granatem BACKSPACE – wyrzucenie aktualnej broni M - mapa Strona: 4 www.gry-online.pl Hidden Dangerous 2 – Poradnik GRY-OnLine Porady P o d s t a w y D w i e p e r s p e k t y w y Pamiętaj, że zawsze masz do wyboru dwa tryby widoku żołnierza – z perspektywy pierwszej (widok z oczu) oraz trzeciej (widok zza pleców) osoby. Należy z nich korzystać zamiennie, zależnie od sytuacji. Widok z perspektywy pierwszej osoby pozwala dokładnie wycelować (szczególnie gdy skorzystamy z opcji zbliżenia – celownik). Drugi sposób umożliwia dobrą obserwację terenu dookoła, jako że zasłonięty (np. ścianą czy górką) żołnierz jest niewidoczny dla przeciwnika, a Ty możesz go spokojnie dojrzeć, manipulując widokiem kamery podczas gry. W g r u p i e r a ź n i e j ! Grę można przejść zarówno w trybie rozgrywki dla drużyny (kampania), jak i w pojedynkę (lone wolf – samotny wilk). Ta ostatnia opcja przypomina z grubsza inne gry z widokiem z perspektywy pierwszej osoby. Jednak warto pamiętać o wszelkich niedoskonałościach wyboru drogi poprzez misje zawarte w grze. Grając drużyną masz ze sobą spory arsenał. Przydzielając broń podwładnym, możesz zdecydować się, który żołnierz weźmie karabin snajperski, kto jego cichą wersję, a jeszcze kto zwykły karabin maszynowy. Możesz, korzystając z taktycznej mapy, wydawać konkretne polecenia lub posłużyć się członkami drużyny do zrealizowania kilku celów w krótkim czasie. To oczywiście za sprawą możliwości przejęcia kontroli nad każdym osobnikiem, wyłącznie wedle Twoich upodobań. Idąc pojedynkę troszczysz się, co prawda, tylko o siebie, ale pole taktycznego manewru znacznie się zmniejsza. Z jednej strony nie masz już tych możliwości co w drużynie, ale za to swoboda działania zależy już tylko od Ciebie. Musisz też pamiętać, że na Twojej głowie są wszystkie problemy z noszeniem zaopatrzenia oraz wymaganych podczas misji przedmiotów. A żołnierz to nie wół roboczy i zbyt wiele towaru nie uniesie. N a d r u g i r a z n i e c h m i p a n n i e w c h o d z i n a l i n i ę o g n i a Podczas grania w trybie kampanii pamiętaj o wydawaniu przemyślanych i precyzyjnych rozkazów. Najlepszym sposobem przemierzania gry jest penetrowanie terenu (rozkaz podążania za Tobą i otwarcia ognia). Jeśli chcesz coś sprawdzić sam, każ drużynie zostać na miejscu. Gdy chcesz podejść wroga po cichu, nakaż im wstrzymać ogień. Ogólnie opcji jest wiele, a menu rozkazów zostało przygotowane tak, że wszystko działa na zasadzie intuicji. N ó ż – s k u t e c z n a i c i c h a b r o ń Nóż, wbrew pozorom, nie jest narzędziem zupełnie nieprzydatnym. Jednak jego działanie można poznać dopiero korzystając z widoku z perspektywy pierwszej osoby. Dzięki dokładnemu wycelowaniu można załatwić oponenta jednym pchnięciem. Co warte odnotowania, korzystając z noża można unicestwiać przeciwników „po cichu”. Wystarczy stanąć za ich plecami i uderzyć, gdy celownik będzie na ich szyi. Odpowiedni wskaźnik pokaże czas wymagany na unieszkodliwienie oponenta (sekunda, dwie). Nie alarmując nikogo mamy jednego przeciwnika mniej. Możliwość szczególnie przydatna przy okazji korzystania z przebrania. S p r zą t a j p o s o b i e Gdy zabijesz oponenta (najczęściej po cichu), warto sprzątnąć jego ciało z widoku, by niepotrzebnie nie zaalarmować żołnierzy. Jeśli rozlegnie się huk wystrzałów, to oczywiście jest to bezcelowe. Ale w pomieszczeniach dobrą metodą jest zaniesienie ciała oponenta do jakiegoś ciemnego miejsca, by nikogo ono niepotrzebnie nie niepokoiło. Strona: 5 www.gry-online.pl Hidden Dangerous 2 – Poradnik GRY-OnLine C i c h e p o d e j ś c i e Grając w H D2 musisz mieć na uwadze, że strażnicy nie są głupimi frajerami i nie dość że potrafią współdziałać, to korzystają ze swoich komputerowo obliczanych zmysłów: wzroku oraz - co będzie dla nas szczególnie ważne – słuchu. K i l k a r a d d l a p r a g n ą c y c h p o z o s t a ć w c i e n i u Przede wszystkim pamiętaj o trzech pozycjach, w jakich możesz się poruszać. Aktualną symbolizuje obrazek na dole ekranu (każdy żołnierz ma indywidualne ikony). [1] na stojąco, najlepsza do pokonywania długich dystansów. Możesz biegać tylko w tej pozycji (chwilowy sprint zależy od możliwości żołnierza); tym samym stajesz się jednak widoczny niczym na dłoni. Przeciwnik prawie zawsze wypatrzy Cię pierwszy i nie da czasu na reakcję, sam padając od razu na ziemię. Do tego celowanie jest utrudnione, szczególnie z broni snajperskich, gdyż oddech żołnierza powoduje ruchy celownika. [2] na kuckach, pośrednia pomiędzy pozostałymi dwoma, umożliwia skuteczne celowanie i pozwala na ukrycie się przed wzrokiem strażników. Do tego poruszanie się na kuckach daje najlepsze rezultaty, jeśli chcesz być niesłyszalny. [3] na leżąco, czyli czołganie się nisko przy ziemi. Bardzo przydatna przy okazji wymiany ognia i zachodzenia dostrzeżonego oponenta. Możesz być pewny, że mając nawet niewielką zasłonę terenową nie zostaniesz zbyt wcześnie zauważony. Celowanie jest ułatwione. Niektóre karabiny (np. Bren gun, ten z „nóżkami”) mogą strzelać tylko w pozycji leżącej. Jeśli działasz razem ze swoją drużyną, miej na uwadze że po wydaniu rozkazu podążania za Tobą reszta żołnierzy będzie się poruszała w tej samej pozycji co Ty. Dlatego gdy biegniesz przez niebezpieczną okolicę i sam jesteś w bezpiecznym miejscu, nim wstaniesz na równe nogi sprawdź, czy koledzy są kryci. Inaczej szybko możesz kilku stracić. Korzystaj z wszelkich przeszkód terenowych. Wszelkie wzniesienia, górki czy zabudowania pozwolą Ci skryć się przed wzrokiem przeciwnika. Warto też mieć na uwadze, że przez otwarte drzwi w pomieszczeniach zostaniesz łatwo zauważony, dlatego staraj się je zawsze za sobą zamykać. Trochę kultury w pracy żołnierza nigdy nie zaszkodzi. ;-) Pozostań w cieniu. To co prawda nie Thief i ukrywanie się w ciemnościach nie umożliwi Ci zaliczenia całych misji, ale jeśli widzisz jakieś ciemne pomieszczenia to skryj się w nim, a strażnicy z pewnością Cię nie zauważą. Możesz też wykorzystać takie miejsce do przechowywania zabitych ciał przeciwników. Strona: 6 www.gry-online.pl Hidden Dangerous 2 – Poradnik GRY-OnLine I c o ś d l a b e z s z e l e s t n y c h z a b ó j c ó w Nie to jednak jest najważniejsze, by ciągle się ukrywać i poruszać się w pozycji leżącej (czołgając się). Jeśli nie zachowasz ciszy, zaalarmowani żołnierzy szybko zbiegną się w Twoją okolicę i zwiększy się ryzyko zakończenia żywota Twojego lub kompanów z drużyny. Wskaźnik szybkości jest jednocześnie wskaźnikiem wydawanych dźwięków, czy oznacza jak dobrze będziesz słyszalny podczas poruszania się. Kolejne strzałki symbolizujące powolne chodzenie, normalne chodzenie, bieg i sprint są najważniejszymi czynnikami, na które będziesz zwracał uwagę szczególnie w podziemnych kompleksach. [1] Wolne chodzenie (popielata strzałka) jest jedynym sposobem na pozostanie nie wykrytym. Najlepsze rezultaty daje połączenie go z pozycją na kuckach. Jednak jest to bardzo wolny sposób przemieszczania się i korzystanie z niego należy ograniczyć tylko do podchodzenia przeciwników od tyłu. Pamiętaj również, że żołnierz z niskim wskaźnikiem stealth może nawet idąc powoli wydać jakiś dźwięk, co zaalarmuje oponenta. [2] Normalne chodzenie (pomarańczowa strzałka) jest mało użyteczne, gdyż z bliskiej odległości zawsze zostaniesz usłyszany, a przy tym jest to zbyt wolny sposób zwiedzania okolicy. [3] Bieg (czerwona strzałka) jest najlepszym sposobem przemieszczania się, jednak zawsze musisz sobie zdawać sprawę z tego, że zostaniesz na 100 usłyszany. [4] Sprint (biała strzałka) to chwilowa możliwość szybkiego biegania, dzięki czemu możesz oddalić się na bezpieczną odległość podczas ostrzału. Wytrzymałość żołnierza (pozwalającą na szybkie bieganie) symbolizuje biała kreska (druga z lewej) przy jego zdjęciu. Przy zwiedzaniu terenu z drużyną, wydawaj zawsze rozkazy z menu cichego poruszania się (silent movement). Jednak w takich wypadkach zalecam udawanie się wszędzie samotnie. Unikniesz w ten sposób wielu niebezpiecznych sytuacji. Korzystaj z karabinów z tłumikiem. Już na początku misji dopilnuj, by człowiek z najlepszymi umiejętnościami strzeleckimi i skradaniem się (stealth) dostał broń z tłumikiem. Drużynie rozkazuj wytrzymanie ognia i jeśli musisz już kogoś załatwić, zrób to samodzielnie, po cichu. Minusem takich karabinów jest jednak niska skuteczność – by powalić żołnierza, musisz trafić w czuły punkt (głowę lub serce). Inaczej będzie trzeba strzelić drugi raz, a to da potencjalnemu celowi czas na posłanie w naszą stronę kilku kulek i zaalarmowanie okolicznych kolegów. A tego przecież staramy się unikać. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Hidden and Dangerous 2 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: