Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
01061 011900 15974545 na godz. na dobę w sumie
Hidden and Dangerous 2: Drużyna Szabla - poradnik do gry - ebook/pdf
Hidden and Dangerous 2: Drużyna Szabla - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 92
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> akcja i strzelanki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron zawiera dokładny opis wszystkich nowych misji z uwzględnieniem celów głównych i pobocznych, Wyszczególnienie dostępnej broni i wyposażenia oraz cenne rady dotyczące rozgrywki.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Porady
-[Operacja Ammobox] Misja „Deadfish” cz.1
-[Operacja Ammobox] Misja „Deadfish” cz.2
-[Operacja Ammobox] Misja „Deadfish” cz.3
-[Operacja Ammobox] Misja „Deadfish” cz.4
-[Operacja Heat] Misja 1 „Mouse in the house” cz.1
-[Operacja Heat] Misja 1 „Mouse in the house” cz.2
-[Operacja Heat] Misja 1 „Mouse in the house” cz.3
-[Operacja Heat] Misja 1 „Mouse in the house” cz.4
-[Operacja Heat] Misja 2 „Snakebite” cz.1
-[Operacja Heat] Misja 2 „Snakebite” cz.2
-[Operacja Heat] Misja 2 „Snakebite” cz.3
-[Operacja Heat] Misja 2 „Snakebite” cz.4
-[Operacja Heat] Misja 3 „Sitting Duck” cz.1
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 39

Informacja o grze

Pierwszy oficjalny add-on do wydanej pod koniec 2003 roku taktycznej gry akcji „Hidden And Dangerous 2”, w której stawaliśmy na czele niewielkiego oddziału wykonującego różnorakie zadania w trakcie II Wojny Światowej.

Gra Hidden and Dangerous 2: Sabre Squadron, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł premierę światową miał w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Hidden Dangerous 2 Sabre Squadron autor: Paweł „PaZur76” Surowiec (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Hidden and Dangerous 2: Sabre Squadron – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Porady _______________________________________________________________ 4 Komadosi ___________________________________________________________ 4 Pozostałe porady _____________________________________________________ 6 Kampania - Operacja „Ammobox” __________________________________________ 7 Misja „Deadfish” _____________________________________________________ 7 Kampania - Operacja „Heat” _____________________________________________ 17 Misja 1 „Mouse in the house”___________________________________________ 17 Misja 2 „Snakebite” __________________________________________________ 26 Misja 3 „Sitting Duck” ________________________________________________ 33 Kampania - Operacja „Husky” ____________________________________________ 40 Misja 1 „Chestnut” ___________________________________________________ 40 Misja 2 „Ponte Grande” _______________________________________________ 50 Kampania - Operacja „Houndsmith” _______________________________________ 56 Misja 1 „Double Action” _______________________________________________ 56 Misja 2 „Razor Blade” ________________________________________________ 67 Misja 3 „Guardian Angels” _____________________________________________ 75 Broń i ekwipunek ______________________________________________________ 83 Light weapons - lekka broń ____________________________________________ 84 Medium weapons - średnia broń ________________________________________ 85 Heavy weapons - ciężka broń___________________________________________ 86 Uniforms - umundurowanie/hełmy ______________________________________ 86 Explosives - materiały wybuchowe ______________________________________ 87 Additional equipment - dodatkowy ekwipunek _____________________________ 88 The End – ciekawostka (bomba Lewesa) ____________________________________ 90 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Hidden and Dangerous 2: Sabre Squadron – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Witam w poradniku do dodatku zatytułowanego Sabre Squadron do znakomitej gry, jaką jest bez wątpienia Hidden Dangerous 2. Przy pisaniu poradnika korzystałem z angielskiej wersji 1.12 programu, na poziomie trudności „normal”. Na początek od razu mała porada – zapoznaj się z poradnikiem do podstawki (H D 2) autorstwa Zodiaca, znajdziesz w nim sporo cennych wskazówek, jak grać. Chłopak naprawdę odwalił kawałek niezłej roboty. Na zielono wyróżniam cele misji – główne (konieczne do ukończenia danej misji) i opcjonalne (poboczne), których nie trzeba realizować. Wydaje mi się, że reszta jest na tyle jasna, że nikt nie powinien mieć większych trudności ze zrozumieniem jej. To wszystko tytułem wstępu. Paweł „PaZur76” Surowiec Aha - garść skrótów, których używam w swoim poradniczku: • SAS - Special Air Service (brytyjska jednostka specjalna) • • • km - karabin maszynowy; rkm - ręczny km, ckm - ciężki km pm - pistolet maszynowy ppanc. – przeciwpancerny, plot. – przeciwlotniczy • npl - nieprzyjaciel • • • • szwejk - żołnierz puszka , tank - czołg sekcja - dwóch ludzi, zespół (patrol) - wszystkich czterech Fryc(ek), Szkop(ina), Szwab(ek), Niemiaszek, Adolfik - lekceważące (ale z przymrużeniem oka !) określenia odnoszące się do podstawowego przeciwnika jakiego eksterminujesz w tej grze czyli Niemców ;-P • Makaron, Makaroniarz - podobnie jak wyżej ale odnoszą się do Włochów. Miłej lektury ! Strona: 3 Hidden and Dangerous 2: Sabre Squadron – Poradnik GRY-OnLine Porady K o m a d o s i Parę słów na temat poszczególnych cech (wskaźników) komandosów i ich rozwoju. Najważniejsze cechy w moim odczuciu to: • Siła (strength) czyli jaki maksymalnie ciężar żołnierz jest w stanie unieść. Jeśli chodzi o rozwój siły wystarczy cały czas chodzić z plecakiem i dźwigać w nim góry sprzętu a krzepa z misji na misję będzie systematycznie rosnąć. Ta cecha żołnierza rozwija się najszybciej. • Wytrzymałość (endurance) to w praktyce jak daleko i jak szybko żołnierz jest w stanie biec sprintem zanim się zmęczy ale także wpływa na składanie się do strzału - zmęczony i zasapany żołnierz ma trudności z wycelowaniem. Wytrzymałość rozwiniesz ćwicząc jogging w czasie wolnym od zabijania Fryców ;-P. • Umiejętności strzeleckie (shooting) czyli jak celnie dany szwejk strzela. Umiejętności strzeleckie podnoszą się powoli wraz z każdym celnym strzałem=zabitym przeciwnikiem ( headshoty wskazane). • Skradanie się (stealth) a więc umiejętność cichego przemieszczania się i dobrego wtapiania się w otoczenie, unikania wykrycia przez wroga. Wskaźnik cichego przemieszczania się rośnie jeżeli często skradasz się i dokonujesz cichych zabójstw z użyciem majchra. • Umiejętności udzielania pierwszej pomocy (first aid) - im większe tym więcej żolnierz odnawia (regeneruje) zdrowia rannym towarzyszom. Umiejętności medyczne rosną wraz z ... no właśnie - udzielaniem pierwszej pomocy rannym kolegom (to chyba było oczywiste). Pozostałe IMHO nie liczą się za bardzo: • Zdrowie (health) obrazuje ile postrzałów komandos może otrzymać zanim padnie martwy. Zdrowia nie rozwiniesz (za to możesz je stracić kiedy dostaniesz kulkę :-). Wszyscy komandosi mają je na podobnym poziomie, różnice nie są zbyt wielkie - jeżeli sam kierujesz żołnierzem to tylko od Ciebie zależy jak wiele obrażeń pozwolisz mu otrzymać ;-). • Włamywanie się (lock-picking) - jak szybko szwejk otwiera zamknięte na klucz drzwi/tnie siatkę. Jak szybko rozwijać tą umiejętność ? W wolnej chwili potnij całe ogrodzenie na strzępy nożycami do cięcia drutu albo baw się w otwieranie i zamykanie na klucz odpowiednich drzwi (takich do których masz klucz) ;-P ... Strona: 4 Hidden and Dangerous 2: Sabre Squadron – Poradnik GRY-OnLine Podobnie (nie mają większego znaczenia) sprawa wygląda z umiejętnościami/cechami żołnierzy, które wywnioskujesz z ich notek biograficznych - nie wydaje mi się aby komandos, który jest np. kawalerem (jest paru takich) był skłonniejszy do podejmowania większego ryzyka niż taki, który ma rodzinę (coś do stracenia). Albo niezbyt lubiany przez innych żołnierz źle współpracuje z resztą zespołu. Podobnie nie zauważyłem np. aby na ekranie wyświetlały się podpisy (tłumaczenia na angielski) rozmów Niemców, które podsłuchujesz żołnierzem znającym niemiecki. Tak więc te krótkie notki biograficzne, które widzisz przy każdym komandosie na ekranie ich wyboru do misji raczej mają tylko uczynić postaci żołnierzy bardziej ludzkimi (że niby nie składają się tylko z liczb i wskaźników) ale nie mają większego przełożenia na grę. • Jeśli chcesz maksymalnie rozwinąć wskażniki danego komandosa czy kilku najlepszych graj tylko nim/i przez całą kampanię (nie zmieniaj ludzi przy każdej misji). Jednak zawsze jest ryzyko, że Twój cenny wychowanek dostanie w czapę więc alternatywnie możesz stworzyć dwa zespoły/patrole (po 4 ludzi) i grać nimi naprzemiennie (równoległy rozwój tych dwóch zespołów) wtedy w razie strat można zastąpić zabitego człowiekiem z drugiego oddziału. Teraz krótko o funkcjach (specjalnościach) w patrolu i cechach potrzebnych do każdej specjalności. Strzelec wyborowy powinien rzecz jasna charakteryzować się dobrymi umiejętnościami strzeleckimi (Shooting powyżej 80). Nie bez znaczenia (jeśli kierowanie tym żołnierzem pozostawiasz komputerowi) jest też wytrzymałość a konkretnie zdolność dobrego składania się do strzału kiedy szwejk jest zasapany (kontrola oddechu). Powinna być duża aby celownik nie latał po całym ekranie i szybko się uspokajał . U mnie snajper to dodatkowo często „one man army” – osobnik łączący w sobie kilka funkcji (celowniczego rkmu, sanitariusza). Z reguły dźwiga też rkm, który sporo waży więc to powinien być mocny chłop (siła), tym bardziej, że dodatkowo dorzucam mu na garba aptekę albo kilka (też swoje ważą). A skoro apteczki to i umiejętności medyczne tego komandosa powinny być duże. Często zamiast rkmu daję też strzelcowi wyborowemu ciężką Bazookę/Panzerschrecka, robi więc wówczas za sekcję przeciwpancerną. Zwiadowcy (żołnierze, którzy idą na szpicy) powinni rzecz jasna potrafić poruszać się bezszelestnie (stealth) i szybko pokonywać przeszkody (ogrodzenia, zamknięte drzwi) a więc dobry lock-picking ( włamywanie się ). Z reguły też pierwsi wpadają na wroga i walczą z nim na bliskim dystansie (uzbrajam ich w peemy), szturmują pomieszczenia (wtedy są „szturmanami”) więc dobrze by było gdyby byli dosyć odporni na kule (zdrowie na odpowiednio wysokim poziomie). Często wrzucam im do plecaków większą ilość materiałów wybuchowych (potrzebna siła) więc robią też za saperów. Ubezpieczenie zwiadowców/ szturmanów to żołnierze z karabinkami charakteryzujący się dobrymi umiejętnościami strzeleckimi. Często też obarczam ich Panzerfaustami więc muszą mieć krzepę, siłę. Szturmani zwykle odnoszą ciężkie rany więc Ci z ubezpieczenia (jako, że są najbliżej) udzielają im pierwszej pomocy - dobrze by więc było aby ubezpieczenie miało dosyć wysokie wskażniki First Aid. • Mój ulubiony skład to dwóch ludzi z (wytłumionymi) pistoletami maszynowymi/karabinkami M1/materiałami wybuchowymi/nożami/nożycami do cięcia drutu (głównie dobre wskażniki cichego poruszania się (stealth), sprawnego otwierania zamków/cięcia ogrodzeń (lockpicking) i celnego strzelania (shooting)), żołnierz z karabinem/karabinkiem i „apteką (dobry wskaźnik strzelania i medyczny (First Aid)) i komandos z ręcznym karabinem maszynowym/karabinem wyborowym (celność strzelania i zdolność dźwigania sporych ciężarów). Pierwszych dwóch to zwiad/faceci od czarnej roboty, ostatnich dwóch to ubezpieczenie. • Alternatywnie rezygnuję ze snajperki i rkmu i dzielę patrol na dwie równe sekcje (po dwóch ludzi) - pierwszemu żołnierzowi w sekcji daję pistolet maszynowy, granaty obronne i materiały wybuchowe (facet od czarnej roboty) a drugiemu karabinek albo karabin szturmowy, granaty zaczepne i dużą aptekę (ubezpieczenie). Strona: 5 Hidden and Dangerous 2: Sabre Squadron – Poradnik GRY-OnLine P o z o s t a ł e p o r a d y Pamiętaj, że po dostrzeżeniu nieprzyjaciół, włączając mapę, możesz zobaczyć (rozwiązanie a la seria Komandos ) jakie jest ich pole widzenia (czerwone pola) i zorientować się w ten sposób gdzie są martwe pola czyli strefy, których żaden z wrogów nie widzi. Cóż, chciałbym napisać dużo o trybie/widoku taktycznym ale prawda jest taka, że warto z niego korzystać tylko w celu przemieszczenia równocześnie kilku swoich komandosów na nową pozycję (oszczędność czasu; w widoku FPP musiałbyś po kolei przejść się każdym szwejkiem przełączając się na każdego po kolei) albo do wyznaczenia im celów, które mają ostrzelać. Bardziej skomplikowane działania jak otwarcie drzwi, wyczyszczenie pomieszczenia czy wrzucenie do niego granatu raczej wykonuj sam. Zostawienie ich wykonania podwładnym często kończy się dla nich tragicznie albo wywołuje u Ciebie zgrzytanie zębów z nerwów (w grze pełno jest niestety :-( bugów typu: żołnierz nie może odnaleźć właściwej drogi, blokuje się na przeszkodzie, odmawia wykonania najprostszej czynności, nie reaguje na komendę albo (najgorszy) nie widzi wroga, który stoi tuż przed jego nosem i na dodatek otworzył do niego ogień :-/). A więc używaj widoku taktycznego tylko do przemieszczenia ludzi i to najlepiej po jakiejś prostej trasie. W trybie takt. rozstawiaj także swoich ludzi tak aby Cię ubezpieczali kiedy np. otwierasz drzwi i wchodzisz do pomieszczenia czy wrzucasz do niego granat - komandosów możesz obrócić w pożądanym kierunku przestawiając w odpowiednią stronę fistaszki (znaczki) komend, które są do nich dolepione (metodą kliknij-przeciągnij-upuść ). Strona: 6 Hidden and Dangerous 2: Sabre Squadron – Poradnik GRY-OnLine Kampania - Operacja „Ammobox” M i s j a „ D e a d f i s h ” Proponowany ekwipunek: Nadajnik (niezbędny do misji), maksymalna ilość materiałów wybuchowych (minimum 6 szt. jest niezbędnych), 2 wytłumione pistolety maszynowe Sten, 2 wytłumione karabiny Delisle, nożyce do cięcia drutu. Mapa: Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Hidden and Dangerous 2: Drużyna Szabla - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: