Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00321 007920 11008015 na godz. na dobę w sumie
Hipnotyczny marketing - książka
Hipnotyczny marketing - książka
Autor: Liczba stron: 248
Wydawca: Onepress Język publikacji: polski
ISBN: 83-246-1193-2 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> marketing
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Wsad kolorowy do Twojej głowy

Pracuj wyobraźnią, a klienci będą Cię nosić na rękach!

Machina sprzedaży i reklamy hojnie wynagradza pomysły fantazyjne i szokujące. Ta książka stanie się Twoją paletą hipnotycznych barw. Nauczy Cię malować słowem. Uwrażliwi na niuanse składające się w genialną całość. Da Ci moc tworzenia reklamowych dzieł sztuki. Znajdziesz w niej tyle pachnących nowością pomysłów, że Twoja muza już nigdy nie zamilknie.

Joe Vitale nie zmyśla. On wie to wszystko z autopsji. To człowiek, którego korporacje kupują tak, jak kluby piłkarskie kupują królów strzelców. A ta książka to karmiący zmysły striptease jego twórczego umysłu. Dowiesz się z niej, jak:

Dwukrotnie na pierwszym miejscu listy bestsellerów Amazon.com!


Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Hipnotyczny marketing Autor: Joe Vitale ISBN: 978-83-246-1193-5 Format: A5, stron: 248 Wsad kolorowy do Twojej g‡owy (cid:149) Tw(cid:243)rz strony internetowe dzia‡aj„ce jak bankomaty (cid:149) Zdobywaj rozg‡os za darmo (cid:149) Podbijaj umys‡y klient(cid:243)w skandalicznymi pomys‡ami Pracuj wyobra(cid:159)ni„, a klienci bŒd„ CiŒ nosi(cid:230) na rŒkach! Machina sprzeda¿y i reklamy hojnie wynagradza pomys‡y fantazyjne i szokuj„ce. Ta ksi„¿ka stanie siŒ Twoj„ palet„ hipnotycznych barw. Nauczy CiŒ malowa(cid:230) s‡owem. Uwra¿liwi na niuanse sk‡adaj„ce siŒ w genialn„ ca‡o(cid:156)(cid:230). Da Ci moc tworzenia reklamowych dzie‡ sztuki. Znajdziesz w niej tyle pachn„cych nowo(cid:156)ci„ pomys‡(cid:243)w, ¿e Twoja muza ju¿ nigdy nie zamilknie. Joe Vitale nie zmy(cid:156)la. On wie to wszystko z autopsji. To cz‡owiek, kt(cid:243)rego korporacje kupuj„ tak, jak kluby pi‡karskie kupuj„ kr(cid:243)l(cid:243)w strzelc(cid:243)w. A ta ksi„¿ka to karmi„cy zmys‡y striptease jego tw(cid:243)rczego umys‡u. Dowiesz siŒ z niej, jak: (cid:149) gimnastykowa(cid:230) umys‡ w kierunku sensacji i pasji, (cid:149) formu‡owa(cid:230) bardzo osobiste przekazy reklamowe, (cid:149) przechodzi(cid:230) od rozmy(cid:156)lania do dzia‡ania, (cid:149) sk‡ania(cid:230) ludzi do otwierania Twoich e-maili reklamowych, (cid:149) podawa(cid:230) klientom nudne informacje niczym lody w p‡on„cej polewie. Dwukrotnie na pierwszym miejscu listy bestseller(cid:243)w Amazon.com! S p i s t r e ś c i O autorze 7 Nota od wydawcy 9 Przedmowa 11 Wstęp 13 1. Hipnotyczny marketing w wersji dla leniwych 17 2. Jak zahipnotyzować masy pomysłami typu PO 21 3. Latające karły i bohater ludowego PR-u 23 4. Osiem sprawdzonych sposobów na uzyskanie rozgłosu 25 5. Promując mistrza bokserskiego wagi ciężkiej i jego kiełbasę 29 6. Pokaż swój stanik! 31 7. 21 sposobów na wymyślenie historii o Tobie i Twoim biznesie 33 8. Woda... na młyn 41 9. 10. 11. 12. Trzy gwarantowane sposoby, które ZAWSZE hipnotyzują media 53 13. 10 porad jak stać się atrakcyjnym dla mediów Sprzedając krwawe gry komputerowe 43 Jeden z najprostszych na świecie sposobów uzyskania rozgłosu 45 Jak zainstalować „pragnienia sukcesu” w swoim umyśle 49 aby totalnie zawładnąć uwagą mediów 67 Jak się wzbogacić wykorzystując sekret P.T. Barnuma 71 17. 18. Niesamowity sposób o nazwie „E-DR Publicity” 85 od medialnej Tygrysicy 55 Siedem praw najlepszego promotora baseballu 59 14. 15. Psychologia hipnotycznego rozgłosu 63 16. Zaawansowane, ściśle tajne sposoby, 4 H i p n o t y c z n y m a r k e t i n g 19. Nowy sposób, by uzyskać 30 razy więcej odpowiedzi od mediów 89 20. Cztery natychmiastowe sposoby na wysłanie Twojej informacji prasowej 95 21. Dwa słowa, które zapewnią Ci udział w dowolnym programie telewizyjnym i radiowym 97 22. Klucze do hipnotycznych stron internetowych 101 23. Mistrz copywritingu ujawnia swoje wewnętrzne sekrety 105 24. Mistrz zakazanych technik perswazji ujawnia swoje sekrety 109 25. Praktyczny mistyk ujawnia sekrety jego strony 113 26. Declan Dunn szokuje mnie sekretami swojej strony 117 27. Jakie są najsilniejsze strony sprzedaży bezpośredniej w internecie? 121 28. Pewna porada seksualna od największego hipnotyzera świata 125 29. 30. Jak zamienić taką sobie stronę w prawdziwie hipnotyczną 127 Jak „Inspirujący Muzyk Ludowy” może stworzyć hipnotyczny serwis internetowy? 135 31. Czego możesz się nauczyć od tego naprawdę głupiego serwisu 137 32. 33. Znany magik uliczny może pomóc Ci Sekret robienia biznesu online, którego nikt nie chce znać 141 stworzyć hipnotycznego e-maila 143 Jak tworzyć e-maile, które sekretnie uwodzą czytających 147 34. 35. Pięć najlepszych sposobów pisania tematów e-maili 153 36. Jak dobre pytanie może podnieść sprzedaż o 317 ? 157 37. Przykłady sprzedających e-maili, które czynią mnie bogatym 159 38. Mało znany sekret podwajający ilość reakcji 39. 40. na Twoje e-oferty 165 Jak zarobić nawet jeszcze więcej używając tego nietypowego sekretu e-mailowego 171 Jakich pięciu sposobów możesz użyć, by ludzie otworzyli Twojego e-maila? 181 41. Naprawdę „zabójczy” hipnotyczny sales-letter, użyty w sieci i poza nią 185 42. Najdziwniejszy na świecie sposób na wzmocnienie Twoich hipnotycznych tekstów 197 Spis treści Dodatki 5 10 najgroźniejszych książek marketingowych wszech czasów 211 A Jak stworzyć kampanię marketingu wirusowego? 205 B C Jak stworzyć własne, hipnotyczne wizytówki 215 D Niebezpieczne sprzedawanie — nowy sposób zwiększenia zysków 221 E Czego Bernice nauczyła mnie na temat reklamy 225 F G Trzy prawdziwe sekrety odnoszenia sukcesu 235 Jak generować sprzedaż po zbudowaniu relacji z klientami 229 Epilog 241 Siedem praw najlepszego promotora baseballu R o z d z i a ł 59 14 SIEDEM PRAW NAJLEPSZEGO PROMOTORA BASEBALLU G dy byłem dzieckiem, chcia- łem zostać zawodowym baseballistą. Zobaczyłem film bodaj z Babe Ruth, co zainspirowało mnie do gry. Jednakże nigdy nie byłem tak dobry i wkrótce nauczyłem się, że lepiej czuję się wciskając klawisze maszyny do pisania. I w ten sposób się tu znalazłem. Co ciekawe, baseball może Cię dużo nauczyć o hipnotycz- nym kreowaniu wizerunku. Prawdopodobnie najwspanialszym promotorem baseballu wszech czasów był Bill Veeck. W nie- dawno wydanej książce na temat jego filozofii, pt. Marketing your dreams (Promowanie marzeń), autor (Pat Williams), przy- tacza „Nieodmienne prawa promocji” Veecka. Sparafrazuję każde z nich tu i teraz, by pomóc Ci pomyśleć nad „praktycznie oburzającymi” pomysłami, aby skierować ruch na Twoją stronę. 60 H i p n o t y c z n y m a r k e t i n g Prawo 1: Siła iluzji. Przyozdób produkt lub usługę, a stanie się bardziej pociągająca. Baseball staje się czymś więcej niż tylko grą, kiedy połączysz go z ludźmi pijącymi mleko. Dodaj do swojej butelki mleka czapkę baseballową i już masz ten efekt za darmo. Prawo 2: Bezsensowne rozdawanie. Rozdawaj coś zupełnie bez sensu. Każdy kto rozdaje telewizory skupi na sobie uwagę. Veeck rozdał kiedyś 4000 ogórków. Naj- głupsze przyciąga uwagę. Prawo 3: Czysta łazienka = dobra zabawa. Traktuj swoich klientów jak królów, a oni będą Cię chwalić, polecać i u Ciebie kupować. Veeck dawał dodatkowe pieniądze na materiałowe ręczniki w ubikacjach. Wzorował się na eks- kluzywnych łazienkach dla kobiet. To nie jest czymś odległym od tego, co możesz robić. Szczerze pomóż swoim klientom, a oni ściągną na Ciebie uwagę mediów. Prawo 4: Wygrana jest finałem, ale nie sposobem na grę. Pewnego razu Veeck był gospodarzem Grandstand Managers Night. Miał grupę 4000 fanów, którzy głosowali na najważniej- sze decyzje menedżerskie w czasie rzeczywistej gry. Podczas gdy Veeck chciał, by jego drużyna wygrała, chciał również, by fani świetnie spędzili czas. To oczywiście doprowadziło do wspaniałej opinii wśród publiczności. Prawo 5: Wydaj pieniądze (najlepiej czyjeś), aby tego dokonać. Veeck pozyskał sponsorów na pokrycie rachunków za swoje dzikie pomysły i akcje rozdawania gratisów. Osoba, która po- darowała 1000 ogórków, oczywiście zyskała na rozgłosie, jaki wygenerował. Niektórzy pójdą do każdego, kto brał udział w da- nym zdarzeniu. Stwórz sytuację wygrany-wygrany (win-win) i promuj się na różne sposoby, by zwrócić uwagę mediów. Siedem praw najlepszego promotora baseballu 61 Prawo 6: Promocja nigdy się nie kończy. Nie możesz przestać dbać o rozgłos, marketing czy sprzedaż. Kiedyś sąsiedzi stadionu zadzwonili do Veeck’a narzekając na hałasy. Wykorzystał ten moment, aby pomóc im i sobie, i zor- ganizował Noc Dobrych Sąsiadów. Prawo 7: Żadne z tych praw nie jest niezmienialne. Wszystko „przejdzie”. Intencja jest taka, by Twój biznes uzyskał hipnotyczny rozgłos, ludzie przyszli na Twoją stronę i kupili, co oferujesz. Veeck miał odwagę łamać reguły. Kiedyś zrobił Noc Brakującego Zęba i każdy, komu go brakowało wchodził na mecz za darmo. Przemyśl te prawa. Zobacz, co podpowiadają Ci i jak po- magają w myśleniu nad praktycznie skandalicznymi pomysłami, które TY możesz wykorzystać. Zanotuj coś, jeśli chcesz. A kiedy już będziesz gotów, skacz do następnego rozdziału! Psychologia hipnotycznego rozgłosu R o z d z i a ł 63 15 PSYCHOLOGIA HIPNOTYCZNEGO ROZGŁOSU K ocham stare książki. Ludzie zwykle zastanawiają się, dlaczego mam ich aż tyle. Prawda jest taka, że są one wypełnione mądrością, z której możesz korzy- stać również współcześnie. Na przykład, lubię książki, których autorami są: Kenneth Goode i Zenn Kaufman piszący o biznesie w latach trzydziestych i czterdziestych. Jedną z moich ulubionych książek napisanych przez tę parę jest Showmanship in business (Wykorzystanie umiejętności zainteresowania publiczności w biznesie). Świet- nie się ją czyta. Jest naładowana historiami o tym, jak zwykli biznesmeni mogą dodać element pokazu do swojego biznesu i uzyskać rozgłos. Sposoby tam przedstawione są równie aktu- alne dziś, jak wtedy, kiedy wyszła książką, po Wielkim Kryzysie. Autorzy mówią, że istnieją cztery udowodnione sposoby zwrócenia na siebie uwagi: 64 H i p n o t y c z n y m a r k e t i n g • Doprowadź ich do śmiechu. • Doprowadź ich do płaczu. • Przeraź ich. • Mów o miłości — używając słów i muzyki. Dalej, wyjaśniają pewne psychologiczne aspekty tych czte- rech sposobów. Ponieważ bardzo prowokują one do myślenia, podzielę się z Tobą niektórymi z nich. • Konflikt. „Ludzie lubią, jak coś się dzieje.” — napisa- li. „Jakieś działania w walce z konkurencją, kiedy tyl- ko się da.” • Bycie pierwszym. „Nie ma miejsca dla drugich w wia- domościach — nawet jeśli są lepsi niż większość pierw- szych.” — piszą autorzy. • Humor. „Często się mówi, że nie zmusisz klientów śmie- chem do kupowania Twoich produktów.” — piszą. „Ale możesz spowodować, że Cię zechcą, co jest dużym kro- kiem naprzód w stronę sprzedaży.” • Tajemnica. „Tajemnicze książki świetnie się sprzedają... Tajemnicze filmy wypełniają kina. Twoja publiczność kocha tajemnice i zagadki.” • Zwierzęta. „Jeden z naszych przyjaciół , który ma talent do osiągania rozgłosu za darmo, przypisuje dużą część swojego sukcesu używaniu zwierząt w swoich historiach.” — wyjaśniają. • Magia. „Hyatt Bearing ściągnął zainteresowanie na poka- zy przemysłowe, używając złudzeń optycznych dla przy- ciągnięcia uwagi.” • Symbolizm. „Słowo »Dobrobyt« uczyniło McKinley a pre- zydentem.” — piszą o prezydencie Williamie McKinley, urodzonym w moim rodzinnym mieście Niles w Ohio. „Ludzie wolą etykietki od pomysłów.” Psychologia hipnotycznego rozgłosu 65 Powtarzam — to wszystko ma być katalizatorem dla pomy- słów w Twojej głowie. Przypominam też, żebyś zapisał pomysły, jakie właśnie przyszły Ci do głowy. Zrób to teraz, a potem skocz do następnego rozdziału, by poznać zakazane techniki manipulacji w celu zwrócenia na sie- bie uwagi! Zaawansowane, ściśle tajne sposoby, aby totalnie zawładnąć uwagą mediów R o z d z i a ł 67 16 ZAAWANSOWANE, ŚCIŚLE TAJNE SPOSOBY, ABY TOTALNIE ZAWŁADNĄĆ UWAGĄ MEDIÓW M am duże opory przed napi- saniem tego właśnie rozdziału. Widzisz, ktoś może źle wykorzystać to, o czym teraz powiem. Wielu ludzi, spośród garstki, która poznała tę podziemną infor- mację, obecnie używa jej, by manipulować mediami, co oznacza, że używają jej, by manipulować Tobą i mną. Podzielę się tym z Tobą po pierwsze, by pomóc Ci zrozumieć, jak działają media. Po drugie, by pomóc Ci dostać się do wiado- mości z własnym przekazem. Powtarzam — to są potężne narzędzia, nie należy się z nimi obchodzić bez należytej uwagi. Proszę, nie mów o tym nikomu. Oto i sekret: Aktywiści wiedzą, jak dostać się do wiadomości. Czy to gdy organizują protest, robią różne dziwne rzeczy, jak skakanie z dachów budynków, czy też zaśmiecają kulturę 68 H i p n o t y c z n y m a r k e t i n g wytrącającymi z równowagi konserwatywnymi imprezami typu pokazy zwierząt, a nawet przerywają nam łowienie ryb bombami lub informowaniem o ich podłożeniu. Powtarzam, aktywiści wiedzą, jak zwrócić na siebie naszą uwagę. Pamiętam, jak lata temu pomagałem swojemu klientowi, bardzo znanemu adwokatowi, wypromować jego książkę. Od- ważnie powiedział mi: „Mogę zgromadzić setkę ludzi, którzy oprotestują moją książkę, jeśli to sprawi, że będę w wiado- mościach”. Mówił poważnie. Wiedziałem, że może to zrobić. Był tak popularny i miał taki zapał do promowania, że nie musiał or- ganizować protestu — i zamiast tego stworzył największe przy- jęcie z okazji wydania książki, jakie miasto, w którym żył (jedno z największych w Ameryce) kiedykolwiek widziało. Więc, co takiego wiedzą aktywiści, a o czym większość z nas nie wie? Sugeruję Ci zapoznanie się z książką Making the news (Po- jawianie się w wiadomościach) napisaną przez Jasona Sal- zmana. To niesamowite dzieło. Jest napisana dla aktywistów i organizacji non-profit, wyjaśnia, jak działają media i jakimi metodami się do nich dostać. Jest ona wciąż dostępna i warto się z nią zapoznać i ją zapamiętać. Salzman mówi, że najbardziej udane imprezy medialne do- starczają rozrywki. Są teatralne. W jednym rozdziale swojej książki wymienia i objaśnia wiele sposobów na wymyślenie wy- czynów, które będą się nadawały dla mediów. Oto kilka z nich: 1. Kamery uwielbiają kostiumy. Ubierz swoich pracowni- ków lub siebie i powiadom media. 2. Zdramatyzuj jakieś popularne powiedzenie. „Waffling on the issues” (dosł. „Wymijające przedstawianie spraw”) spowodowało, że odbyła się konferencja prasowa przed sklepem z waflami. Zaawansowane, ściśle tajne sposoby, aby totalnie zawładnąć uwagą mediów 69 3. Oceń ludzi lub organizacje. Prasa kocha wygranych i prze- granych. „Raport dla sekretarza energetyki” załapie się do nagłówków. 4. Zobrazuj symbol swojego niepokoju. 40 tys. par butów zostało wyrzucone na trawnik, by pokazać ogrom liczby 40 tys. ludzi zabitych przy użyciu broni palnej. 5. Niech odrzucą Twoją reklamę. Stwórz reklamę, o której z góry wiadomo, że nie przejdzie, niech ją odrzucą i po- tem zwołaj konferencję prasową, by o tym ponarzekać. 6. Spal szczeniaka. Jakiś człowiek napisał informację pra- sową, że zamierza spalić szczeniaka. Prasa przybiegła do jego drzwi. Wyszedł ze szczeniakiem w rękach i wyko- rzystał zainteresowanie, aby wykrzyczeć swoje zdanie na temat praw człowieka. Oczywiście prasie się bardzo po- dobało. (Nie, zwierzak nie został zraniony.) 7. Konflikty tworzą wiadomość. Możesz zawsze wezwać konkurencję do zakończenia działalności, dla zabawy lub na poważnie i zaprosić media, by były tego świadkami. Tak jak Ci mówiłem, te pomysły są skrajne! Ale w tej chwili może zastanawiasz się, czy możesz użyć KTÓREGOKOLWIEK z tych dzikich, śmiesznych, skandalicz- nych, niekonwencjonalnych pomysłów zaprezentowanych w tym i poprzednich rozdziałach. Musisz sobie przypomnieć, że świat jest wypchany ludźmi i organizacjami, które robią wszystko, by mówiono o nich w wiadomościach. Prosta informacja prasowa prawdopodob- nie nie dałaby Ci ogólnokrajowego rozgłosu, jaki chcesz zdo- być. Musisz myśleć wielkimi kategoriami. Śmielej. Musisz my- śleć jak P.T. Barnum. Musisz działać jak Donald Trump. Nawet jeśli jesteś, jak to mówią „płotką”, musisz myśleć i zachowywać się jak rekin, by dostać się do wiadomości. Powtarzam — to pierwszy krok w strategii hipnotycznego marketingu. Odkryjmy jeszcze więcej na ten temat... Jak się wzbogacić wykorzystując sekret P.T. Barnuma R o z d z i a ł 71 17 JAK SIĘ WZBOGACIĆ WYKORZYSTUJĄC SEKRET P.T. BARNUMA M am sentyment do tego zda- nia, które P.T. Barnum napisał na łożu śmierci w 1891 roku: „Prasie Stanów Zjednoczonych zawdzięczam prawie każ- dego dolara, jakiego posiadam...” P.T. Barnum 1891 Barnum znał potęgę mediów. To uczyniło go jednym z naj- bogatszych Amerykanów i najbardziej znanych ludzi na świe- cie. I to pomogło wielu wypromowanym przez niego gwiazdom, od Toma Thumba do Jenny Lind, również stać się bogatymi i sławnymi. Ty też to możesz robić. Jak, pokażę Ci w tym rozdziale. I może nawet ważniejszą rzeczą będzie pokazanie Ci, jak używać informacji prasowych, by uruchomić mechanizm bez- pośredniej reakcji. 72 H i p n o t y c z n y m a r k e t i n g Innymi słowy, zamieszczam powód, dla którego ludzie mają odwiedzić Twoją stronę, w treści takiej informacji. Nazywam to E-DR Publicity i wyjaśnię Ci, o co dokładnie chodzi, w póź- niejszym rozdziale. Po pierwsze, pozwól mi powiedzieć, że dużo pisałem o tym, jak przygotowywać wiadomości prasowe, w moich ebookach, szczególnie w Advanced hypnotic writing (Zaawansowanym hip- notycznym pisaniu). Jeśli je przeczytałeś, możesz pominąć ten rozdział, albo powtórzyć sobie wiadomości czytając go. Gotowy? Narzędziem, którego użyjesz, aby uzyskać rozgłos, jest po prostu kartka papieru: informacja prasowa. Informacja prasowa, jak sama nazwa wskazuje, ma infor- mować prasę. Jednakże niewielu ludzi, układając taki tekst, zdaje się to rozumieć. Zamiast tego piszą reklamy i nazywają je informa- cjami. Redaktorzy dostają setki tysięcy wiadomości prasowych każdego dnia (!). Jeśli Twoje są słabo zamaskowanymi rekla- mami, to właśnie Twoje trafią do kosza. Więc jak uniknąć sytuacji, w której Twoja informacja ląduje w koszu? NAGŁÓWEK Jak możesz wnioskować z początku ostatniego rozdziału, nagłó- wek może zbudować lub zrujnować Twoje szanse na zdobycie uwagi mediów. Przeczytaj ponownie nagłówki, jakie napisałem dla Jeffa, Barrego i dla siebie. Czyż nie przyciągają uwagi? Czy nie sygnalizują wiadomości? Chcesz porady na temat pisania nagłówków dla własnych wiadomości? Przysłuchaj się zapowiedziom, które mają Cię zachęcić do oglądnięcia wiadomości w telewizji. Usłyszysz krótkie, dokucz- liwe zdania, takie jak: Jak się wzbogacić wykorzystując sekret P.T. Barnuma 73 „Czy Twoje oczy można wyleczyć w 45 sekund?” „Czy ten pies może uratować Ci życie?” Inne, które usłyszałem: „Spotkaj człowieka, który popełnił zbrodnię, która zszokowała nasz naród!” Tak dokuczliwe są nagłówki! I są bardzo hipnotyczne. Innymi słowy, kiedy będziesz oglądać telewizję dziś wieczór, zwróć uwagę na te wabiki podczas sekcji z reklamami, które pociągają Cię do oglądania wiadomości. To, co się dzieje, to za- haczanie Cię mówionymi nagłówkami. Możesz stosować tę samą zasadę podczas pisania informa- cji prasowej. To działa w przypadku wszystkich rodzajów me- diów i jest używane przez każdego, od Oprah przez Larrego Kinga, aż do Twojej ulubionej lokalnej stacji telewizyjnej. Zacznij myśleć jak reporter i stwórz nagłówek informacji prasowej dla swojego (powiedzmy) e-booka. Zadaj sobie takie pytania, jak: • Co nowego ujawnia e-book? • Co jest nowego na Twój temat? • W jaki sposób książka wpływa na czytelników? • Na świat? • Na Twoje sąsiedztwo? Poszukaj tej nowości i zamień to w jednostronicową, sku- teczną wiadomość (ale tylko wiadomość). To wszystko zacznie nabierać więcej sensu, kiedy będziesz kontynuował czytanie książki i zapoznasz się z przykładami. Więc — nie zatrzymujmy się w tym miejscu! 74 H i p n o t y c z n y m a r k e t i n g STRUKTURA HIPNOTYCZNEJ INFORMACJI PRASOWEJ Użyj swojego papieru firmowego. Jeśli takowego nie posiadasz, nie przejmuj się. Redaktorowi zależy na informacji, nie na Tobie. Papier firmowy dodaje tylko trochę wiarygodności. Po prawej, bądź po lewej umieść napis „INFORMACJA PRASOWA”. Pod tym napisz imię osoby kontaktowej (np. Twoje) i jej telefon. Na górze strony, po przeciwnej stronie napisz „DO NA- TYCHMIASTOWEJ PUBLIKACJI”. Na środku strony, zostawiając mniej więcej jedną trzecią od góry, napisz swój nagłówek. Pamiętaj, by brzmiał on warto- ściowo dla prasy. Parę linijek niżej zacznij swoją treść. Chociaż poprawnie jest pisać z pojedynczymi odstępami między liniami, redaktorzy są przyzwyczajeni do podwójnych. Pamiętaj, że to co piszesz jest źródłem wiadomości, nowości. Podaj fakty: kto, co, kiedy, gdzie, jak i dlaczego. I zaprezentuj je w kolejności ich ważności. Twoje następne akapity powinny wyjaśnić szczegóły i do- pełnić historię. Na samym końcu podaj swoje imię, adres i napisz „PO WIĘCEJ INFORMACJI PROSZĘ ZADZWONIĆ (tu podaj swój numer telefonu).” Jak piszę informacje prasowe A teraz wyjaśnijmy to sobie jeszcze dokładniej: Gdy ktoś daje mi książkę do wypromowania, albo jakiś inny produkt, szukam „historii”, do której by pasował. Innymi słowy, nie chcę pisać, by wypromować „jakąś książkę”, bo to zwykle żadna ważna nowość, ale sonduję, jak książka wpisuje się w jakiś większy obraz. Jak się wzbogacić wykorzystując sekret P.T. Barnuma 75 Właśnie tak tworzę hipnotyczne teksty. Dla przykładu, powiedzmy sobie o człowieku, który odebrał telefon od reportera osiem minut po wysłaniu faksem mojej informacji prasowej. Jego książka nosi tytuł Fun projects with wooden pallets (Zabawne projekty z drewnianych palet). Gdybym był taki, jak większość promujących, mógłbym napisać, że książ- ka jest już dostępna i trochę o niej powiedzieć. Ale nie uważam, że takie metody są bardzo skuteczne. Preferuję użyć podwójnej siły, co osiągam przez połączenie informacji o książce z ciekawą historią dodatkową. Po chwili namysłu napisałem następujący nagłówek: Nowe sposoby robienia mebli — i innych rzeczy — z odpadków Zobacz, jakie odczucia wywołuje ten nagłówek. Są raczej związane z nowością, nie wspominam nawet o książce. Książka jest według mnie mniej ważna niż to, co pomaga Ci ona zrobić. W reklamie mówimy o cechach i o korzyściach. Fakt istnienia książki jest niejako cechą. To, co możesz zrobić mając książkę, jest korzyścią. Skupiłem się na korzyściach. Następną rzeczą, jakiej poszukałem, była zabójcza pierwsza linijka tekstu. Moim zdaniem ta właśnie linijka powinna być ma- gnesem. Jeśli nie przyciągniesz uwagi redaktorów w tym miej- scu, prawdopodobnie nie przeczytają reszty Twojej informacji. Warto tutaj wspomnieć, że redaktorzy zadecydują czy prze- czytać Twoją informację prasową oceniając nagłówek. Jeśli ich zaintryguje, przejdą dalej. Ale następnym potencjalnym punk- tem przerwania lektury jest pierwsza linijka. W przypadku wy- mienionego wyżej klienta, moja pierwsza linijka wyglądała tak: „Czy widziałeś te drewniane palety poskładane na ty- łach wielu biznesów?” 76 H i p n o t y c z n y m a r k e t i n g To otwarcie wciąż kocham. Dlaczego? Ponieważ to powo- duje, że czytający kiwa głową mówiąc w duchu „tak”, co wpra- wia go w stan odbioru. To też pociąga czytelnika do następnego akapitu. To zmusza Cię do zadania sobie pytania: „No dobra, ale co z nimi?” Później stworzyłem historię o tym, jak robić meble — to była ta główna wiadomość — i zacytowałem parę razy książkę i autorów włączając w ten sposób książkę do mojej historii. Widzisz różnicę? Zamiast skupiać się na książce, skupiłem się na historii i wspomniałem o książce w treści. A oto cała infor- macja prasowa: Nowy artykuł z Awareness News Service Kontakt: Joe Vitale Telefon: 512-847-3414 Do natychmiastowego opublikowania Nowe sposoby robienia mebli — i innych rzeczy — z od- padków (Silsbee, Texas. 1 września, 1995) Czy widziałeś te drewniane palety poskładane na tyłach wielu biznesów? Według Fun projects with wooden pallets (14.95 dol. z prze- syłką, z Applecart Press, PO Box 612, Silsbee, TX 77656), 115 stronicowej, w pełni ilustrowanej, nowej książki autorstwa Dona i Peggy Crissey z Silsbee w Teksasie, możesz zabrać sobie takie palety zwykle za darmo i zamienić je w setki prostych, prak- tycznych i zabawnych projektów dla domu, takich jak łóżka, krzesła, płoty, doniczki, zabawki, schody i stoły, że wymienię tylko kilka ich zastosowań. „Ponad 460 milionów palet jest produkowanych co roku w naszym kraju.” — mówi Don Crissey, inżynier z ponad dwu- dziestoletnim doświadczeniem w recyclingu wszystkiego, od Jak się wzbogacić wykorzystując sekret P.T. Barnuma 77 rządowych nadwyżek farby, po oceaniczne kontenery ładun- kowe. Crissey dodaje, że 53 z tych palet jest użytych tylko raz i są one od razu wyrzucane. „Ludzie nie zdają sobie sprawy, że połowa drogiej wycinki wysokiej jakości drewna służy właśnie produkcji tych palet.” — wyjaśnia Crissey. „To znaczy, że jest w nich dobre, drogie drewno — drewno, które możesz wykorzystać, aby zrobić pięk- ne meble.” Według Dona i jego żony Peggy, byłych specjalistów od or- ganizacji wystaw w sklepach obuwniczych, pojedyncza paleta może zmieścić się w bagażniku większości samochodów i każda paleta może być użyta w jednym z ponad stu prostych, zabaw- nych i praktycznych projektów domowych typu „zrób to sam”. „Spędziliśmy trzy lata gromadząc palety i używając ich drew- na.” — mówi Don Crissey. „Zrobiłem wszystko, co opisaliśmy w książce, od ławek, przez łóżka, aż do szafek nocnych”. Na naszym trawniku są doniczki, ścieżki i krzesła, i nikt nigdy nie zauważa, że są one zrobione z palet!” „Poza przyjemnością płynącą z robienia tych projektów,” — dodaje Peggy Crissey — „wspaniale czuję się ze świadomo- ścią, że jestem przyjazna planecie.” Aby otrzymać darmową próbkę porad odnośnie robienia jed- nego projektu z palety, wyślij zaadresowaną zwrotnie kopertę ze znaczkiem do Dona i Peggy Crissey Applecart Press, PO Box 612, Silsbee, TX 77656. Aby zamówić nową książkę Fun projects with wooden pallets napisaną przez Dona i Peggy Crissey, wyślij czek albo przekaz pocztowy na kwotę 14,95 dol. (z przesyłką) na adres: Applecart Press, PO Box 612, Silsbee, TX 77656. 78 H i p n o t y c z n y m a r k e t i n g Sekretna wskazówka Zauważ, że w informacji prasowej wspomniałem, że ludzie mogą uzyskać darmowe wiadomości. W taki sposób tworzę tak zwaną bezpośrednią reakcję. Ty skupisz się na kierowaniu ludzi na swoją stronę internetową. Możesz napisać w swojej informacji, że więcej wiadomości znajdą na Twojej stronie internetowej. To jest ekwiwalentem tego wysyłania zapytania o więcej informacji. Inny przykład Innym razem, autorka książki o nadużyciach prawników za- dzwoniła do mnie, by o niej porozmawiać. Spodobała mi się (i ona, i książka), ale musiałem poszukać sposobu, by wytwo- rzyć historię, do której dołączyłbym książkę. Po kilku dniach, wymyśliłem następujący nagłówek: Żona, matka, bizneswoman Pozywa swojego prawnika — i wygrywa! Zdradza sekrety chronienia się przed nadużyciami prawników w swojej nowej książce Lubię ten nagłówek, bo streszcza całą informację prasową w zaledwie kilku linijkach. „Żona, matka, bizneswoman” suge- ruje, że to nie zwykła sytuacja, ta kobieta nie jest tylko gospody- nią domową, a ma kilka ról życiowych. „Pozywa swojego praw- nika” — to przykuwa uwagę. „i wygrywa!” — to właśnie pointa. Mój podtytuł, albo nagłówek pod nagłówkiem, jest próbą zbudowania jeszcze większego entuzjazmu czytelnika, który bę- dzie czytał tę informację. Moim następnym wyzwaniem było wymyślenie wspaniałej pierwszej linijki. Przeczytałem stos materiałów przesłanych mi przez autorkę i wymyśliłem linijkę, obok której trudno przejść obojętnie. Napisałem: Jak się wzbogacić wykorzystując sekret P.T. Barnuma 79 „Janice Tucker Hedlund zastanawia się, dlaczego są- dy są zamykane na noc i prawnicy muszą iść do domu.” Potem kontynuowałem jej historię i włączyłem w to książkę. Znowu — nie skupiałem się na książce. Skupiłem się na histo- rii i wrzuciłem trochę cytatów z książki. To było mniej reklamo- we podejście do przyciągania uwagi redaktora. Ponieważ wielu redaktorów narzeka, że informacje prasowe są zbyt często lekko zamaskowanymi reklamami, chciałem, żeby moja informacja wyglądała jak wiadomość i rzeczywiście była wiadomością. A oto i cała informacja prasowa: Wiadomość z Awareness News Service Kontakt: Joe Vitale Telefon: 512-847-3414 Do natychmiastowego opublikowania Żona, matka, bizneswoman pozywa swojego prawnika — i wygrywa! Odtajnia sekrety chronienia się przed nadużyciami praw- ników w swojej nowej, zaskakującej książce (Laguna Beach, CA, July 7, 1995). Janice Tucker Hedlund zastanawia się, dlaczego sądy są zamykane na noc i prawnicy muszą iść do domu. „Wspólnie z mężem, przez osiem lat byliśmy zaangażowani w sprawy sądowe.” — pisze Hedlund w swojej nowej książce Help! I ve hired a lawyer! (Pomocy! Zatrudniłam prawnika!) (dostępnej za 14.95 dol. w EmptyPockets Ventures, 412 North Coast Highway #380, Laguna Beach, CA 92651). „Trzy ostat- nie lata spędziliśmy pozywając własnych adwokatów.” Straciwszy miliony dolarów na wynajęcie serii prawników, którzy nie robili tego, co do nich należało, Hedlund postano- wiła rozpocząć walkę o swoje. Pozwała trzech prawników za niedopełnienie obowiązków służbowych i wygrała. 80 H i p n o t y c z n y m a r k e t i n g „Trzymajcie się z daleka od sądu.” — ostrzega Hedlund — żona, matka i bizneswoman z Laguna Beach, choć od razu dodaje, że może to być niemożliwe dla niektórych ludzi w dzi- siejszym świecie. „Ten kraj jest rządzony przez prawników. Biura rządowe są ich pełne. Największą część kancelarii prezydenta stanowią ad- wokaci. I prawie każdy senator czy kongresman ma tytuł nauko- wy z dziedziny prawa.” Hedlund napisała swoją — właśnie opublikowaną — książkę, jako pierwszą z serii poradników samopomocowych, aby po- móc ludziom wykryć nadużycia w sądach. Nazywa swoją książ- kę „pierwszym przewodnikiem, jak zatrudnić prawnika, praco- wać z nim, zwolnić go i nawet pozwać!”. Wśród jej sugestii na temat sprawdzania adwokata są mię- dzy innymi takie porady: 1) Zaufaj swojemu wewnętrznemu odczuciu. Hedlund mówi, że adwokaci są uczeni posługiwać się symbolami sukcesu, takimi jak posiadanie Mercedesa, tuzina asystentów i biu- ra w drogim wieżowcu. „Ale kiedy zapytasz o listę klientów i ona jakimś sposobem właśnie się zapodziała, być może nie jest on tak dobry jak myślisz albo stracił klientów, bo zachłysnął się wizją posiadania Ferrari.” 2) Oglądaj go w akcji. Hedlund sugeruje, aby przyjść do bu- dynku sądu zanim jeszcze pojawi się adwokat. „Obserwuj, czy sędzia wypomina mu, że nie zjawił się na rozprawie w zeszłym tygodniu albo nie zaprezentował odpowied- nio tzw. „drafted motions”, czy też wystąpiły jeszcze inne problemy.” 3) Uważaj na honoraria. „Kiedy adwokaci, których wynaję- łam widzieli mnie, musiało to być dla nich wielkie święto.” — pisze Hedlund w Help! I ve hired a lawyer! „Wypłacałam honoraria, które mogłyby utrzymać czteroosobową rodzi- nę przez lata.” Upewnij się, że dokładnie rozumiesz, ile masz zapłacić i co będziesz mieć w zamian. Jak się wzbogacić wykorzystując sekret P.T. Barnuma 81 4) Poproś o dostęp do akt. Hedlund pisze, że powinieneś mieć w każdej chwili możliwość zapoznania się z aktami Twojej sprawy. Kiedyś znalazła w aktach swojej sprawy notatkę adwokata nazywającą ją „naprawdę upierdliwą” oraz inną, zapraszającą jej oponenta do drogiego klubu na koszt Hedlund. Te notki doprowadziły do tego, że pozwała własnych prawników. Help! I ve hired a lawyer! — autorstwa Janice Tucker He- dlund — jest dostępna za 14.95 dol. w EmptyPockets Ventures, 412 North Coast Highway #380, Laguna Beach, CA 92651. 149 stron książki oferuje ogrom informacji dla ludzi wszystkich profesji, nawet prawników. Pokazuje ona strategie, taktyki, daje wskazówki i nieznane porady, jak współpracować z adwokata- mi w wielu różnych sytuacjach. Sekretna wskazówka Czego brakuje w tej informacji prasowej? Teraz, patrząc z perspektywy czasu, widzę, że mogłoby to być jeszcze skuteczniejsze, dzięki skierowaniu ludzi na stronę internetową z większą ilością porad. Prasa chce pomocnych porad, ale także nie ma nic przeciwko mówieniu ludziom, gdzie je znaleźć. A teraz, pozwól mi przedstawić przykład jeszcze jednej in- formacji prasowej, tym razem dla innego autora. Mike Knox napisał fascynującą książkę na temat dziecka w gangu ulicznym. Podczas gdy książka jest naprawdę świetna, nie mogłem oprzeć mojej informacji tylko na niej. Potrzebo- wałem większej historii. Ponieważ Knox zatrudnił mnie, bym pisał jedną informację miesięcznie przez trzy miesiące, po- trzebowałem trzech niesamowitych historii. Przeczytałem jego książkę i obejrzałem wiadomości. Po godzinie wymyśliłem na- stępujący nagłówek: 82 H i p n o t y c z n y m a r k e t i n g Eks-gliniarz Odkrywa 3 „Wielkie Kłamstwa”, Które Wciągają Dzieci Do Gangów Ulicznych W Nowej Książce Mówi, Jak Rodzice i Szkoła Mogą To Powstrzymać Jest rozdział w książce Knoxa, który mówi o trzech wielkich kłamstwach, które wciągają dzieci do gangów. Na tym wła- śnie się skupiłem, stąd taki nagłówek. Podtytuł miał powie- dzieć redaktorom trochę więcej o książce. A oto, co napisałem w pierwszej linijce: „Po piętnastu latach pracy dla policji w Houston Mike Knox zobaczył wystarczająco dużo, jeśli chodzi o gangi uliczne, by napisać o tym książkę. I właśnie to zrobił.” To brzmi interesująco. Masz gliniarza z dużym doświadcze- niem w dużym mieście. To pokazuje, że ma on pewną historię do opowiedzenia (bo „dużo widział”) i ma to uniwersalne zasto- sowanie, bo jest o dzieciach. A oto cała wiadomość prasowa: Wiadomość z Awareness News Service Kontakt: Joe Vitale Tel. 512-847-3414 Data: 10 sierpnia 1995 na 1 września Eks-gliniarz Odkrywa 3 „Wielkie Kłamstwa”, Które Wcią- gają Dzieci Do Gangów Ulicznych W Nowej Książce Mówi, Jak Rodzice i Szkoła Mogą To Powstrzymać Po piętnastu latach pracy dla policji w Houston Mike Knox zobaczył wystarczająco dużo, jeśli chodzi o gangi uliczne, by napisać o tym książkę. I właśnie to zrobił. „Policjant jest zawsze ostatni i występuje jako najsłabsze ogniwo w sieci gangów i przestępczości nieletnich.” — wyjaśnia Knox, popularny mówca na temat zapobiegania gangom i trener policji. „Rodzice i przedstawiciele świata edukacji muszą się obudzić i podjąć działanie, zanim będzie za późno.” Jak się wzbogacić wykorzystując sekret P.T. Barnuma 83 Knox pomógł w 1988 roku utworzyć specjalną jednostkę policji zajmującą się zwalczaniem gangów — Houston Police Department s Westside Command Divisional Gang Unit. Wy- kłada on śledzenie i wykrywanie gangów w szkole policyjnej w Houston, na tamtejszym uniwersytecie i w Houston Drug En- forcement Agency. Mówi, że proces dostawania się młodzieży do gangów jest niemal naturalny. Napisał swoją nową książkę, by zwrócić na to uwagę opinii publicznej. „Istnieją trzy wielkie kłamstwa, które pchają dzieci do gan- gów.” — pisze Knox w swojej nowej, otwierającej nam oczy książce, Gangsta in the house (Gangster w domu) (dostępnej już w księgarniach, bądź za $12.95 w Momentum Books, 6964 Crooks Road, Troy, MI 48098). Kłamstwo nr 1: Gang będzie ochraniał swojego członka. „Dzieci coraz bardziej obawiają się o bezpieczeństwo w swoim środowisku i w szkole” — pisze Knox w Gangsta in the house. Dodaje, że wiele dzieci wybierze dołączenie do największych i najtwardszych gangów dlatego, że są one postrzegane jako najbezpieczniejsze. Kłamstwo nr 2: Dzięki członkostwu w gangu zyskam sza- cunek wśród społeczności lokalnej. „Typowi członkowie gangów mylą strach z szacunkiem” — pisze Knox. Mówi, że dzieci nie rozróżniają tych dwóch pojęć, ale chcą, by inni wiedzieli, że są w gangu i się ich bali. Kłamstwo nr 3: Gang stanie się rodziną. Knox mówi, że to iluzja, bo członkowie gangu nie ufają nawet swoim przyjacio- łom. Jednym z powodów, dla których używają pseudonimów jest właśnie chęć zachowania anonimowości. W jaki sposób dorośli mogą pomóc? „Ostatecznie, obowiązkiem rodziców w tej sieci bezpieczeń- stwa jest nauczyć swoje dzieci od nowa, jak dobierać sobie przyjaciół.” — pisze Knox. „Muszą zechcieć wrócić do życia swoich dzieci i nauczyć je ponownie, czym są: szacunek, przyjaźń i odpowiedzialność.” 84 H i p n o t y c z n y m a r k e t i n g Książka Knoxa Gangsta in the house zabiera czytelników prosto do świata gangów i zaczyna się od intrygującego, i nie dającego spokoju, opisu fikcyjnej strzelaniny z gangsterskiego filmu rodem. Książka jest napisana kontrowersyjnym stylem i uwidocznia, czym naprawdę są gangi, dlaczego zarówno chłop- cy, jak i dziewczyny są w nie wciągani, a także, co rodzice, nauczyciele i system prawny mogą z tym zrobić. Mogłeś zauważyć, że w powyższych przykładach dałem bardzo pomocną informację, jaką niosą książki, które chciałem wy- promować. Innymi słowy, pierwszy przykład oferował darmowy projekt zrobienia czegoś z palety do przewożenia towarów wózkiem widłowym, drugi dał porady przydatne w pracy z prawnikami, a ostatni obalił pewne mity o gangach. To jest „dawanie by wziąć”. Prasa to kocha. Sekretna wskazówka Ale powtarzam — mądrze byłoby dać tylko garść porad, a potem skierować ludzi na Twoją stronę, po więcej wskazówek. Kiedy napisałem informację prasową dla mojego klienta, żeby pomóc mu wypromować jego trylogię na wideo The Las Vegas showgirl’s diet and workout (Dieta i ćwiczenia tancerek z Las Vegas) dołączyliśmy porady dotyczące diety dla dziewczyn. Ta darmowa informacja dała nam ogólnonarodowe zaintere- sowanie — cały glob się o tym dowiedział i Barbara Walters wspomniała o tym w publicznej telewizji!
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Hipnotyczny marketing
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: