Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00204 007597 18451993 na godz. na dobę w sumie
Horror prac domowych, czyli jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań - ebook/pdf
Horror prac domowych, czyli jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 42
Wydawca: Wiedza i Praktyka Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-269-3148-2 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> zdrowie
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Publikacja podpowiada rodzicom, jak radzić sobie z nadmiarem domowych zadań, które muszą odrobić dzieci. Przeznaczona jest zarówno dla rodziców dzieci młodszych, jak i młodzieży gimnazjalnej. W publikacji między innymi, wskazówki, jak zachęcać dziecko do samodzielnej nauki i odrabiania prac domowych, informacje o tym, czy zadania domowe są konieczne, odpowiedź na pytanie, kto decyduje o ich obligatoryjnym zadawaniu. Ponadto prezentacja innych niż polski systemów edukacyjnych i ich stosunku do zadawania pracy po szkole. Jak się okazuje szkoła bez zadań jest możliwa.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Horror prac domowych, czyli jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań Spis treści:  Za i przeciw odrabianiu lekcji  Krytyka prac domowych  Stres – wróg sukcesu  Zabawa i relaks zamiast zadań i korepetycji  Zadania domowe w formie idealnej  Jak zachęcać dziecko do samodzielnej nauki i odrabiania prac domowych?  Pomoc bez wyręczania  Zadania domowe w innych systemach edukacyjnych  Szkoła bez prac domowych Ponadto: Wskazówki i zalecenia dla rodziców, jak nie popełniać błędów w uczeniu dzieci samodzielności i obowiązkowości 1BA31 Horror prac domowych Zadania domowe – dla jednych niezbędny element edukacji, dla innych prawdziwa zmora – coraz częściej budzą wątpliwości i kontrowersje. Dzieci ich nie lubią, rodzice na nie pomstują, rośnie nawet liczba nauczycieli, którzy wątpią w sensowność domowego odrabiania lekcji w obecnym kształcie. Czy jest jakaś alternatywa? Dyskusja trwa i warto wziąć w niej udział, a tymczasem warto też wiedzieć, w jaki sposób wspierać dziecko, by na pracach domowych skorzystało jak najwięcej i jak najlepiej sobie z nimi poradziło. Rzeczywistość pokazuje jednak, że uporanie się z zadaniami domowymi nie jest łatwe. Po kilku godzinach spędzonych w szkole (czasem jest to 5, 6 godzin, a niekiedy nawet 9) dzieci i młodzież wracają do domu, gdzie prawie natychmiast siadają do nauki i pracy domowej, spędzając nad nią czas nawet do późnego wieczora. Uczenie się jest najprawdziwszą pracą. Przede wszystkim intelektualną, ale nie zmienia to faktu, że męczącą. Dzieci w szkole wykonują tę pracę przez kilka godzin, po czym wracają do domu, by ją kontynuować. W efekcie nierzadko pracują więcej od swoich rodziców i wielu innych dorosłych! Czy to faktycznie potrzebne i czy musi tak być? Dla nas, wychowanych w systemie zadań domowych, są one często oczywistym elementem szkolnej rzeczywistości. Nasi rodzice Horror prac domowych odrabiali lekcje i „zakuwali” po nocach, my robiliśmy to samo, teraz robią to nasze dzieci. Wygląda na to, że każdy musi przez to przejść, choć naprawdę ze świeczką szukać dziecka, które uważałoby, że zadania domowe są fajne, ciekawe czy przydatne, a wątpliwości te nierzadko podzielają również rodzice. Za i przeciw odrabianiu lekcji Na przestrzeni dziejów wiele razy zmieniały się poglądy na organizację nauczania, sposoby przekazywania i weryfikacji wiedzy, a także na kształt i rolę prac domowych. Obraz i organizacja pracy szkoły nie jest więc czymś stałym. Zmiany te były odbiciem przemian społecznych, aktualnego stanu nauki czy wreszcie rozwoju myśli pedagogicznej, zajmującej się m.in. tym, jak skutecznie wychowywać i przekazywać wiedzę. Wiele zależało też po prostu od możliwości. W czasach starożytnych idea pisemnego odrabiania lekcji byłaby zwyczajnie niemożliwa do zrealizowania – nie było podręczników ani dostępnych powszechnie źródeł naukowych, podobnie z przyborami do pisania. Nauczyciele przekazywali wiedzę poprzez wykład, a to, co było trzeba opanować na pamięć, powtarzali z uczniami aż do skutku. Podobnie było w średniowieczu. Jan Zborowski tak pisze o losie średniowiecznego ucznia: „jeśli nie mógł powtórzyć, brał rózgi, aż wskazane zdanie wbił sobie w pamięć, przy czym nie chodziło wcale o to czy je
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Horror prac domowych, czyli jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: