Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00451 007554 11261558 na godz. na dobę w sumie
Hr Business Partner - ebook/pdf
Hr Business Partner - ebook/pdf
Autor: , , Liczba stron:
Wydawca: Wolters Kluwer Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-264-4290-2 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> biznes >> rynek pracy
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).
W dzisiejszym świecie biznesu, wciąż można zetknąć się z poglądem, jakoby dział personalny stanowił tylko koszt dla organizacji. Jednak sukces firm, które wprowadziły model HR business partnera (m.in. opisany w publikacji DHL Express) sprawia, że należy zweryfikować to podejście - dział personalny traktowany jako główny partner w biznesie powoduje wzrost efektywności oraz podnoszenia wartości rynkowej całej firmy.
W jaki sposób zmiana kultury organizacyjnej oraz transformacja działów HR w strategiczne działy zarządzające buduje przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa? Zawarte w e-booku komentarze nie tylko stanowią inspirację, ale również podejmują temat efektywności działów HR na trzech poziomach: strategicznym, operacyjnym i bieżącym.

Adresaci:
Publikacja skierowana jest do pracowników działów personalnych, w szczególności do specjalistów oraz menedżerów HR. Publikacja polecana jest także osobom decyzyjnym w firmie, odpowiedzialnym za rozwój.
Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

E-PORADNIK HR BUSINESS PARTNER Autorzy Część I: Paweł Berłowski (Opr.), Piotr Sierociński Część II: Mik Kuczkiewicz, Paulina Łukaszuk Część III: Jarosław Marciniak Część IV: Paweł Berłowski, Dagmara Olewińska (Wsp.) Redaktor merytoryczny Sabina W. Siwy Ta książka jest wspólnym dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, byś przestrzegał przysługujących im praw. Książkę możesz udostępnić osobom bliskim lub osobiście znanym, ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A jeśli musisz skopiować część, rób to jedynie na użytek osobisty. Szanujmy prawo i cudzą własność. Więcej na www.legalnakultura.pl Polska Izba Książki © Copyright by Wolters Kluwer Polska SA, 2013 ISBN (e-book PDF): 978-83-264-4290-2 Wydane przez: Wolters Kluwer Polska SA 01-231 Warszawa, ul. Płocka 5a tel. 22 535 82 00, fax 22 535 81 35 e-mail: ksiazki@wolterskluwer.pl www.wolterskluwer.pl księgarnia internetowa www.profinfo.pl SPIS TREŚCI 5 Definicje ....................................................................................................... Część I Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi – rosnąca rola HR we współczesnym przedsiębiorstwie ............................................................... 7 7 Współczesne rozumienie roli i znaczenia HR .......................................... 8 Budowanie przewag konkurencyjnych przez HR ..................................... 9 Tradycyjny model obsługi HR .................................................................. Transformacja działów personalnych w kierunku strategicznego HR ..... 12 Strategie personalne .................................................................................. 14 Polityka HR ............................................................................................... 16 Procesy HR ............................................................................................... 16 Struktury organizacyjne HR ..................................................................... 19 Narzędzia i systemy polityki kadrowo-płacowej ...................................... 21 Oprogramowanie HR (HRIS) ................................................................... 22 Kompetencje HR-owskie kierowników .................................................... 23 Podsumowanie .......................................................................................... 24 Część II Nowe oblicze HR Managera – doradca zarządu czy szara eminencja organizacji? ................................................................................................. 25 HR Manager i jego role ............................................................................. 25 Badanie HR Nawigator Hay Group .......................................................... 26 Specjalista ................................................................................................. 27 Doradca ..................................................................................................... 27 Spowiednik ............................................................................................... 28 Business driver .......................................................................................... 28 Słabe strony ............................................................................................... 29 HR Manager – pracownik wyjątkowy ...................................................... 29 4 SPIS TREŚCI Część III Matryca efektywności HR – poziom strategiczny, operacyjny i bieżący ........................................................................................................ 31 Jaki dział personalny możemy uznać za efektywny? ............................... 31 Najważniejsze pytania, na które kadrowcy muszą sami odpowiedzieć .... 32 Wzrost znaczenia kadry kierowniczej – stała tendencja ........................... 34 Matryca efektywności jako narzędzie wspomagające proces oceny ........ 37 Część IV Nowy partner w biznesie – studium przypadku wdrożenia nowej kultury organizacyjnej w DHL Express ................................................... 42 Od skromnych początków do pozycji lidera ............................................. 42 Dział personalny – czas na zmiany ........................................................... 43 Nowe role działu HR ................................................................................ 44 Kolejny krok: kultura organizacji ............................................................. 45 Korzystne łączenie .................................................................................... 45 Nowe kompetencje działu HR .................................................................. 46 Arena pracownicza .................................................................................... 47 Widoczny rezultat ..................................................................................... 47 Wykaz autorów ........................................................................................... 49 DEFINICJE HR business partner HR business partner jest menedżerem personalnym, który zna i rozumie cel swojej firmy i jest partnerem dla swoich wewnętrznych klientów. Tym sposobem dział HR zapewnia firmie wsparcie w realizacji założeń firmy i jej strategii biz- nesowej. Podążając za modelem Dave a Ulricha HR business partner jest: • partnerem strategicznym i agentem zmian – koordynuje strategię personalną ze strategią organizacji. Wiąże się to z dostosowywaniem własnych działań do ogólnej strategii, a co za tym idzie – doskonaleniem narzędzi, które po- winny przyczynić się do osiągnięcia tej strategii. Dział personalny bierze udział w wypracowaniu kierunków działania i strategii firmy, • rzecznikiem pracowników – reaguje na potrzeby pracowników, zwiększa ich efektywność poprzez rozwój ich umiejętności i motywacji. Wyraża opinii pracowników, działa na rzecz ich rozwoju poprzez uwzględnianie ich po- trzeb, a także dostarczanie możliwości do rozwoju kariery, • ekspertem – planuje i wdraża systemy kadrowe, zmienia struktury organiza- cyjne w celu zwiększenia wydajności organizacji. Konieczna jest zmiana myślenia i działania na stopień wewnętrznego przedsiębiorcy. To wszystko w rezultacie ma usprawnić procesy i działania, ale także pomóc zdecydować, które inicjatywy rzeczywiście służą wspieraniu strategii firmy, a które efek- tywniej jest zlecić na zewnątrz, • animatorem rozwoju kapitału ludzkiego – wspomaga działalność firmy w trakcie transformacji. Pozycja HR business partnera dobrze przygotowuje do wyższych pozycji zarządczych. Zdobywanie wiedzy zarówno w obszarze tzw. miękkiego jak i twardego HR-u oraz wiedzy w obszarze rzeczywistych wyzwań biznesu po- zwala z czasem stać się nie tylko idealnym kandydatem do awansu, ale także
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:


Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: