Darmowy fragment publikacji:
INSTAGRAM
MARKETING
Tomasz M. Pietrzak
teTegonieuczawszkole.plfsa
Tomasz M. Pietrzak
konsultant ds. marketingu
www.tomaszpietrzak.pl
ISBN 978-83-959713-1-0
2
teTegonieuczawszkole.plfsa
Wybór niszy
Nazwa
Nazwa Użytkownika
Witryna Internetowa
Drzewo Linków
Życiorys
Zdjęcie Profilowe
Charakter Foto
24 Posty
Format Foto
Opis
Selfie
Obróbka Foto
Atrybut ALT
Hasztagi
Tagowanie
Lokalizacja
Częstotliwość
Karuzela Zdjęć
Co Pisać W Poszczególne Dni Tygodnia
Schemat Wpisu Generującego Współpracę
InstaStory
IGTV
Wideo Marketing
Schemat 60-Sekundowego Wideo
Skrypt Wideo Lub Wpisu
Strat Od Zera
Jak Zwrócić Na Siebie Uwagę
Everliker
S4S
Grupa Wsparcia
Cross Post
Rozdanie
Prezent Za Obserwowanie
Agregator Promujbloga
Integracja Z Fanpage Na Facebooku
IFTTT
Kod QR
5
6
7
7
8
10
11
12
13
13
13
14
15
16
16
19
19
19
21
21
22
27
30
31
32
33
34
36
36
37
38
38
39
40
40
41
41
42
3
teTegonieuczawszkole.plfsa
43
44
45
Reklama 30 Influencerów Za Free
Płatna Promocja
Generowanie Leadów
4
teTegonieuczawszkole.plfsa
WYBÓR NISZY
Sprzedać można dosłownie wszystko! Jak przeanalizujesz popularne nisze,
to praktycznie każdy produkt mieści się w tej kategorii. Jednym wielkim
oszustwem jest uważanie jakieś niszy za lepszą, czy gorszą. Nisza to
grabienie liści, jedzenie salcesonu, seks z koleżanką/kolegą i wszystko co
nas otacza.
Nisza jest wszędzie, gdzie potrafi dotrzeć ludzka myśl. Do tej tak zwanej
niszy należy dobrać odpowiednie słowa kluczowe, a
to zrobisz
wykorzystując narzędzia do analizy słów kluczowych Google lub np.
answerthepublic.com, czyli statystykę pokazującą jakie frazy wpisuje
internauta poszukując np. salcesonu.
Odpowiednie słowa kluczowe w połączeniu z kolejnym elementem jakim
jest start z promocją twojej oferty dają przekaz marketingowy, czyli
marketingowy show docierający do odbiorcy na różnych poziomach
poprzez tekst, zdjęcia lub wideo.
Pamiętaj! Największym sekretem Instagrama jest systematyczne robienie
tego samego. Profile, które bawią się w gruszkę i pietruszkę są skazane na
niepowodzenie! Każde nowe zdjęcie, które opublikujesz, to potencjalna
szansa na zdobywanie nowych obserwujących
i nawiązanie relacji
biznesowych.
Dlatego na początek musisz zdecydować z jakim tematem startujesz, by
stać się liczącym graczem. Twój profil, od startu musi być ukierunkowany
na konkretną niszę i nie możesz tego później zmienić, dlatego że każda
nisza, to inni odbiorcy…
Musisz wiedzieć, że u podstaw wszelkich działań człowieka znajdują się
potrzeby fizjologiczne, czyli zabezpieczenie żywności, zorganizowanie
dachu nad głową i prokreacja - łącznie jest to utrzymanie siebie i rodziny na
poziomie bytowym. Ogólnie naszym zadaniem numer jeden, które jest
w nas zaprogramowane, to przetrwanie: jedzenie, schronienie i potomstwo.
Dlatego korzyści finansowe to naturalnie najważniejszy powód, który
przyciąga ludzką uwagę. Ludzkość działa pod wpływem dwóch impulsów:
5
teTegonieuczawszkole.plfsa
już wiesz dlaczego zdjęcia kobiet na
tarasie apartamentu
instynkty zachowawcze człowieka: żywność, dom
każdy chce być bogaty i piękny! Osiągnięcie zysków po zastosowaniu
określonego rozwiązania biznesowego lub wykonywanie pracy przedstawia
wymierną wartość i powoduje, że zaspokajamy właśnie te potrzeby.
Żywność pozwala produkować energię niezbędną do funkcjonowania
organizmu, wykonywania pracy i zdobywania partnera, ale to również styl
życia wpływający na naszą atrakcyjność i zdrowie. Z kolei dom to miejsce:
życia rodziny, dorastania dzieci i snu. A wszystko to w połączeniu
z podłożem seksualnym, by zapewnić potomstwo i spełnić erotyczne
fantazje.
Teraz
z półmiskiem sałaty mają tysiące lajków na Instagramie? Ponieważ łączą
trzy podstawowe
i erotykę…
NAZWA
Biogram na Instagramie jest punktem sprzedaży! Każdy potencjalny
obserwator, który natknie się na twoje konto poświęca kilka sekund na
ocenę profilu. Na początek ekspresowo zerknie w bio i kilka postów, by
ocenić, czy publikujesz treści, które zasługują na uwagę. Twoje bio
powinno być krótkie i konkretne oraz bez nadmiaru emotikon - dziecinnie to
wygląda. Jeśli chcesz mieć wypunktowane treści, to użyj notatnika, by
sformatować tekst, a następnie skopiuj
i wklej. Wystarczy gdy
rozpoczynasz nowy wers od emotki…
To pole, nazwa użytkownika oraz od listopada 2020 frazy są elementami,
które Instagram bierze pod uwagę podczas wyszukiwania, dlatego masz
dwie opcje. Albo konsekwentnie działasz promując swoje imię i nazwisko
jako markę lub korzystasz w tym miejscu ze słów kluczowych. Oczywiście
najbardziej eleganckim rozwiązaniem jest imię i nazwisko! A jeśli posiadasz
drugie imię, to już w ogóle rewelacja. Poniżej znajdziesz najbardziej
uniwersalny przykład - połączenie imienia, nazwiska i frazy…
Tomasz Pietrzak | konsultant
to
6
teTegonieuczawszkole.plfsa
imię
i nazwisko
jest
Jak zauważyłeś jest tutaj imię i nazwisko oraz fraza kluczowa odnosząca
się do mojego aktualnego zajęcia. Oczywiście gdyby zmieściło się Tomasz
M. Pietrzak, byłoby idealnie, ale jest to już za dużo znaków. Pamiętaj, że po
dwukrotnej zmianie nazwy musisz odczekać dwa
tygodnie na
odblokowanie tej opcji.
NAZWA UŻYTKOWNIKA
Tutaj proponuję zastosować dwa rozwiązania. Pierwsze to imię i nazwisko,
a drugie domena. W moim przypadku wyglądałoby to tak…
tomaszmarekpietrzak
tomaszpietrzak.pl
Posiadanie domeny zawierającej
idealnym
rozwiązaniem. Ta domena może przecież przekierowywać na stronę
wizytówki online lub na drzewo linków. Optycznie ładnie to wygląda i daje
ekspozycję marki. Jeśli natomiast nie chcesz bawić się w domeny, to
koniecznie wpisz imię i nazwisko!
WITRYNA INTERNETOWA
Ciekawym
linków, które
wygenerujesz dzięki, np. linktr (najpopularniejszy generator) tworząc w ten
sposób swoiste menu. Na początek rejestrujesz się na stronie, a następnie
dodajesz swoje linki wraz z opisem. Tworząc drzewo linków masz na
bieżąco podgląd jak ono wygląda.
Jest to bardzo praktyczne pod względem marketingowym, ponieważ daje
opcję wyboru. Ponadto możesz zmienić kolejność, kolor tła, dodawać nowe
linki - wystarczy, że zalogujesz się do panelu linktr i wprowadzisz zmiany.
Jeśli twoje menu jest już gotowe, wystarczy skopiować link i umieścić go
w Instagramowym bio.
Poniżej znajdziesz linki do 4 najpopularniejszych generatorów…
linktr.ee
tzw. drzewa
rozwiązaniem
jest użycie
7
teTegonieuczawszkole.plfsa
allmylinks.com
taplink.at
beacons.ai
Innym rozwiązaniem dającym możliwość przygotowania drzewa linków jest
stworzenie specjalnej strony na swojej domenie z listą przycisków
przenoszących Instagramowicza do istotnych dla ciebie stron.
DRZEWO LINKÓW
Gdzie takie odnośniki powinny prowadzić? Po pierwsze do miejsca gdzie
można przeczytać kilka słów o tobie, a w kontekście marketingowym
dlaczego warto podjąć z tobą współpracę. Może to być notatka na
Facebooku jeśli nie prowadzisz wizytówki online lub bloga. Po drugie
powinien być to odnośnik do opisu projektu, który polecasz lub zestawienia
projektów z krótkimi opisami (to również może być Facebooka notatka).
Trzecim obowiązkowym odnośnikiem jest link do tzw. szybkiego kontaktu
i w tym przypadku polecam ci zastosować link do Messengera.
MY STORY
Poniżej znajdziesz profesjonalny schemat tego co warto napisać o sobie
(powinna to być jedna z trzech zakładek w drzewie linków) oraz przykład
tego typu tekstu. Ten skrypt wykorzystują najwięksi potentaci online
w zakresie marketingu! Spisz swoją historię na połowie kartki A4,
a urośniesz jak na drożdżach. Nie ma sprzedaży i promocji opartej na
twojej osobistej marce jeśli nie masz tekstu O MNIE. Twoja historia jest
magnesem, który ma jedno zadanie - skłonić do sfinalizowania transakcji,
dlatego wyjaśnię ci jak zrobić to profesjonalnie…
Interesowało mnie…
Zacząłem działać…
Popełniłem kilka błędów…
Wypracowałem swój schemat działania…
Postanowiłem pomóc innym osobom w podobnej sytuacji…
Tak zaczęła się moja prawdziwa przygoda z…
Teraz…
8
teTegonieuczawszkole.plfsa
Przykład oparty na powyższym schemacie…
Od zawsze interesowało mnie zarabianie przez internet - bycie cyfrowym
nomadą, który czerpie z życia to co najpiękniejsze.
Podjąłem próbę! I to nie jedną… Początkowo jako eksperyment w myśl
słów Morfeusza: „Bierzesz niebieską pigułkę - historia się kończy, budzisz
się w łóżku, nie pamiętając o tym, co się tu wydarzyło i wierzysz w to, w co
chcesz. Bierzesz czerwoną pigułkę - zostajesz w krainie czarów, a ja
pokazuję ci, jak głęboka jest królicza nora.”…
Jak każdy początkujący popełniłem wiele błędów pomimo tego, że
mówiono mi jakich błędów mam unikać. Spokojnie! Uczymy się całe życie,
a przede wszystkim popełniając błędy. Ważniejsza jest jednak decyzja, czy
trwamy w postanowieniu, czy poddajemy się! W
ten oto sposób
wypracowałem swój skuteczny schemat działania.
Finalnie postanowiłem pomóc innym osobom w podobnej sytuacji, które
chcą czegoś więcej od życia, które szukają pomysłu dla siebie, które chcą
działać według własnych reguł, a nie pod dyktando innych.
I tak zaczęła się moja prawdziwa przygoda online! Dziś oddaję w twoje
ręce kompendium wiedzy człowieka, który przeszedł wszelkie szczeble
zawodowe - od operatora szpadla do szefa. Oczywiście były momenty
wiązania końca z końcem
i wydawałoby się bezsensownych prób
wyruszania w nową drogę, ale takie jest właśnie życie…
Jako szkoleniowiec z zakresu marketingu opracowuję strategie, które
pomagają marketerom osiągać sukcesy, a co najważniejsze zaprojektować
styl życia, który kochają. Dlatego każdego dnia tworzę nowe materiały
szkoleniowe!
Jeśli reprezentujesz organizację lub osobiście chcesz osiągnąć sukces
w marketingu internetowym, to dobrze trafiłeś - ustalimy najlepszy model
współpracy oraz najprostszą drogę do błyskawicznego uzyskania
pozytywnych wyników. Zapraszam do kontaktu…
9
teTegonieuczawszkole.plfsa
Messengera.
To
mój
zastosowanie
BIZNES
Drugim linkiem w drzewie linków powinien być odnośnik prowadzący do
twojego biznesu. Może to być strona informacyjna lub instruktażowa, która
wskazuje jak dokonać rejestracji. Jeśli prowadzisz sklep (suplementy,
kosmetyki) będzie to link do strony z ofertą produktów, a jeśli szkolisz mogą
to być oferty lub link do zestawienia wydarzeń z FB, które organizowałeś
lub organizujesz (tam można namierzyć linki do rejestracji i zakupu).
KONTAKT
Trzecim linkiem powinien być odnośnik do szybkiego kontaktu i polecam
tutaj
link:
https://m.me/eksperttomaszpietrzak. Ty podmieniasz login i masz gotowe
dane kontaktowe. A tak wygląda drzewo linków w praktyce…
MY STORY
BIZNES
KONTAKT
ŻYCIORYS
Biogram na Instagramie wyjaśnia kim jesteś (ty, firma, marka itd.) i co
robisz (zawód, działalność
itd.). Jeśli chcesz wyróżnić się czymś
konkretnym warto uwzględnić to właśnie w polu życiorys. Faszerowanie
tego pola słowami kluczowymi nie ma większego celu, ponieważ nie ma
znaczenia wyszukiwawczego! Najprostszy i najskuteczniejszy biogram
wygląda tak…
Imię Nazwisko | Przedmiot Działalności (Zawód, Fraza Kluczowa)
Życiorys (Slogan Plus Wezwanie Do Działania)
Link
Poniżej znajdziesz kilka przykładów wypełniaczy pola - życiorys…
Krótki i wyrazisty opis tego co robisz. Przykład…
Odbierz najlepsze bezpłatne porady marketingowe i narzędzia wzrostu dla
twojego biznesu!
10
teTegonieuczawszkole.plfsa
Dla kogo to robisz? Kto jest twoim odbiorcą? Przykład…
Stworzymy ruch dla twojej strony! Sprawdź jak…
Mocne wezwanie do działania! Co chcesz zrobić? Przykład…
Zyskaj 20 + więcej ruchu! Sprawdź teraz…
Wykorzystaj kontrowersję! Przykład…
Mam twoje 10k! Pewnie chcesz je teraz odzyskać? Kliknij poniżej…
Wykorzystaj dowód społeczny. Przykład…
Sprawdź projekt, który zgromadził 10k użytkowników. Kliknij poniżej…
ZDJĘCIE PROFILOWE
Poza tym, że masz niesamowite bio, twoje zdjęcie profilowe wizualnie
ujawnia więcej o tobie i twojej marce. Jeśli zdecydujesz się użyć liter w logo
(nazwa firmy, skrót), to użyj prostej czcionki. Niezależnie od tego, z jakiego
urządzenia będziesz korzystał, upewnij się, że przesyłasz swój awatar
w dużej rozdzielczości obrazu (np. 1080×1080 px), ponieważ zapewnia to,
że twoje zdjęcie profilowe będzie ostre.
Wyobraź sobie sytuację, w której przeglądasz listę osób, które możesz
zaobserwować. Wolisz kliknąć obserwuj przy ładnym zdjęciu twarzy, czy
dziwacznych kreskówkach, grafikach itp. Jeśli nikt dotychczas nie zdradził
ci sekretu pięknych zdjęć profilowych, to ja to zrobię! Ubierasz się w coś
korespondującego z twoim stylem i idziesz do fotografa. Tam stajesz
lewym bokiem do aparatu i odchylasz w jego kierunku głowę - resztę
podpowie ci fotograf…
Zdjęcie profilowe powinno zawierać twój wizerunek, najlepiej gdyby to była
twarz z ramionami na białym tle, lekko skierowana na bok. Ludzie
wstawiają fotki w poszarpanym sweterku na tle płytek w kiblu i piszą, że
uczą jak osiągać wolność finansową… Nie mówię tego złośliwie - po prostu
nie popełniaj tego błędu.
11
Pobierz darmowy fragment (pdf)