Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00520 008005 15904456 na godz. na dobę w sumie
Icewind Dale II - poradnik do gry - ebook/pdf
Icewind Dale II - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 57
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> rpg
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do znakomitego hack’n’slasha cRPG Icewind Dale II. W poradniku znajdziecie konkretne fakty dotyczące walki i questów ilustrowane mapami wszystkich lokacji.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Zasady Ogólne
-Spis Questów
-[Prolog] Doki Targos, Jaskinie Targos
-[Prolog] Targos
-[Prolog] Palisada
-[Rozdział 1] Bród Shaengarne
-[Rozdział 1] Obóz Toraka, Jaskinie Shaengarne
-[Rozdział 1] Przełęcz Shaengarne, Zapora, Most Shaengarne
-[Rozdział 1] Posterunki
-[Rozdział 1] Jaskinie Hordy – Poziom I
-[Rozdział 1] Jaskinie Hordy – Poziom II
-[Rozdział 1] Forteca, Wnętrze Fortecy
-[Rozdział 2] Rozbity Statek
-[Rozdział 2] Andora
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 42

Informacja o grze

Kontynuacja Icewind Dale, przebojowego cRPG stworzonego przez Black Isle Studios, w którym ponownie przenosimy się do mroźnych krain świata Forgotten Realms.

Gra Icewind Dale II, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2002 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Icewind Dale II autor: Piotr „Ziuziek” Deja (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Icewind Dale II – Poradni k GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 4 Zasady Ogólne _________________________________________________________ 5 Drużyna ____________________________________________________________ 5 Jak grać ____________________________________________________________ 5 Walka ______________________________________________________________ 6 Spis Questów __________________________________________________________ 6 Prolog _____________________________________________________________ 6 Rozdział 1___________________________________________________________ 7 Rozdział 2___________________________________________________________ 7 Rozdział 3___________________________________________________________ 8 Rozdział 4___________________________________________________________ 8 Rozdział 5___________________________________________________________ 8 Rozdział 6___________________________________________________________ 9 Prolog ______________________________________________________________ 10 Doki Targos ________________________________________________________ 10 Jaskinie Targos _____________________________________________________ 11 Targos ____________________________________________________________ 12 Palisada ___________________________________________________________ 13 Rozdział 1 ___________________________________________________________ 15 Bród Shaengarne ____________________________________________________ 15 Obóz Toraka ________________________________________________________ 16 Jaskinie Shaengarne _________________________________________________ 17 Przełęcz Shaengarne _________________________________________________ 17 Zapora ____________________________________________________________ 18 Most Shaengarne ____________________________________________________ 18 Posterunki _________________________________________________________ 19 Jaskinie Hordy – Poziom I _____________________________________________ 20 Jaskinie Hordy – Poziom II ____________________________________________ 21 Forteca ____________________________________________________________ 22 Wnętrze Fortecy_____________________________________________________ 22 Rozdział 2 ___________________________________________________________ 23 Rozbity Statek ______________________________________________________ 23 Andora ____________________________________________________________ 24 Świątynia Auril - Parter _______________________________________________ 25 Świątynia Auril - Podziemie ____________________________________________ 26 Rozdział 3 ___________________________________________________________ 28 Wędrująca Wioska ___________________________________________________ 28 Siedziba Wiedźmy ___________________________________________________ 28 Upadły Las _________________________________________________________ 29 Mroźne Bagna ______________________________________________________ 31 Wejście do Rzecznych Jaskiń ___________________________________________ 31 Baza Duergarów_____________________________________________________ 32 Wyjście z Rzecznych Jaskiń ____________________________________________ 33 Rozdział 4 ___________________________________________________________ 34 Góry Wokół Klasztoru_________________________________________________ 34 Klasztor Czarnego Kruka ______________________________________________ 34 Osiem Komnat ______________________________________________________ 35 Grobowiec Czarnego Kruka ____________________________________________ 36 Jaskinie Podmroku ___________________________________________________ 37 Siedziba Driderów ___________________________________________________ 38 Siedziba Łupieżców Umysłu ____________________________________________ 39 Wyjście z Podmroku__________________________________________________ 39 Rozdział 5 ___________________________________________________________ 40 Przełęcz Hrothgara___________________________________________________ 40 Strona: 2 www.gry-online.pl Icewind Dale II – Poradnik GRY-OnLine Cmentarz __________________________________________________________ 40 Kuldahar __________________________________________________________ 41 Puszcza ___________________________________________________________ 41 Świątynia Yuan-ti____________________________________________________ 42 Smocze Oko – Poziom I _______________________________________________ 43 Smocze Oko – Poziom II ______________________________________________ 44 Smocze Oko – Poziom III______________________________________________ 45 Wulkan____________________________________________________________ 46 Pola Rzezi__________________________________________________________ 48 Obóz Saablika Tana __________________________________________________ 48 Rozdział 6 ___________________________________________________________ 49 Odcięta Dłoń – Poziom I_______________________________________________ 49 Odcięta Dłoń – Poziom II ______________________________________________ 50 Odcięta Dłoń – Poziom III _____________________________________________ 51 Odcięta Dłoń – Poziom IV _____________________________________________ 52 Wieża Czarodziejów __________________________________________________ 53 Wieża Kapłanów_____________________________________________________ 54 Wieża Wojny _______________________________________________________ 55 Wieża Oficerów _____________________________________________________ 56 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 3 www.gry-online.pl Icewind Dale II – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Zapraszam Was serdecznie do poradnika do nowo wydanego (na polskim rynku), znakomitego hack’n’slasha, jakim jest Icewind Dale II. W poradniku tym starałem się jak najbardziej ograniczyć tekst, pozostawiając jedynie konkretne i suche fakty dotyczące walki i przede wszystkim – questów, chcąc, aby był on tak ostry i dokładny, jak Sejmitar Dusz +3. Na początek przeczytajcie legendę, abyście wiedzieli co kolory w opisie i znaki na mapach oznaczają. L e g e n d a : W o p i s i e n a t o m i a s t : Kolorem brązowym oznaczyłem numery questów (patrz także Spis Questów). Kolorem niebieskim oznaczyłem nazwy lokacji. Kolorem pomarańczowym cyfry, oznaczające ważniejsze miejsca (jak na mapie). Kolorem zielonym ważniejsze przedmioty – najczęściej magiczne oraz te potrzebne do zadań. Strona: 4 www.gry-online.pl Icewind Dale II – Poradnik GRY-OnLine Zasady Ogólne Tu znajdziecie zasady ogólne grania w ID2, jako że sprawdzają się one przez całą grę. Kierujcie się nimi, a na pewno nie zabłądzicie. D r u ż y n a Choć można wybrać z gotowych już przykładów, znacznie lepiej samemu zrobić swą drużynę marzeń. W twej drużynie pierwszą postacią powinien być ktoś z wysoką Charyzmą i umiejętnościami przekonywania (Blef, Zastraszanie, Dyplomacja) tak, abyś nim zawsze rozmawiał (im lepiej gadasz, tym więcej masz korzyści – jak w życiu). Pierwsza profesja zależy od ciebie – może to być np. paladyn, czarodziej itp. W twej drużynie powinien koniecznie znaleźć się czarodziej lub czarownik, gdyż potężne czary są często jedynym sposobem na naprawdę trudnych przeciwników. Do najczęściej używanych zaklęć należą: Magiczny Pocisk, Zobaczenie Niewidzialnego, Kwasowa Strzała Melfa, Ognista Kula, Kula z Witriloem, Ogień Słońca, Lodowy Stożek, Opóźniona Kula Ognista, Wyładowanie Łańcuchowe, Dezintegracja, Plugawy Uwiąd, Zawodzenie Banshee. Czytaj opisy czarów, to będziesz wiedział, który wybrać. Jeśli chodzi o walkę – tylko broń na odległość, żadnych kijów bojowych itp. Najlepsze tu są bronie, które nie wyczerpują amunicji (np. powracające strzałki, czy Łuk z Wieczystą Strzałą). Drugi niezbędnik to kapłan, posiadający czary leczące i ochronne. Oprócz ofensywnych (Stożek Ognia, Płonąca Kula Sola) bardzo często rzucał też będziesz defensywne - wszelkie Psalmy, Modlitwy itp. (podnoszące statystyki całej drużynie), ochronne – Swoboda Ruchu, Przełamanie Strachu czy Ochrona przed Złem (sprawiające, iż zaklęcia lub umiejętności wrogów nie będą działać). Bardzo dobrą parą czarów jest Wskrzeszenie (nie działa na elfy) i Zmartwychwstanie. Dzięki temu nawet gdy twój bohater zginie, będziesz mógł po chwili go wskrzesić. No i na koniec – czary leczące. Od leczenie lekkich, średnich itp. ran, po Uzdrowienie, aż do najlepszego czaru w tym panteonie – Grupowego Uzdrowienia. Co do walki – identycznie jak z czarodziejem. Obecność złodzieja zależy od tego, na jakim poziomie grasz. Po prostu na niższych poziomach trudności pułapki wyrządzają naprawdę mało szkód. Inwestuj w Złodziejstwo, gdyż czasami będzie trzeba użyć Otwierania Zamków lub Ukrywania się w Cieniu. Jeśli chodzi o walkę, to tak samo, jak wyżej. Ostatnia część drużyny, to „siła główna”, czyli wojownicy. Barbarzyńca (umiejętność Wiedza o Pustkowiach może się przydać), Wojownik lub Paladyn. Najlepsi są oczywiście Wojownicy, ale pozostali mają specjalne zdolności. W mojej drużynie byli wszyscy trzej. J a k g r a ć Po pierwsze – grając używaj klawisza ALT. Podświetla on pozostawione na ziemi rzeczy i miejsca, które można przeszukać. Staraj się zawsze podnieść wszystko i wziąć wszystko od zabitych wrogów, gdyż później możesz to sprzedać. Po drugie – staraj się wykonać jak największą ilość zadań i zdobyć jak najwięcej doświadczenia. Im większe doświadczenie, tym lepsza postać, a to z kolei prowadzi do łatwiejszej gry. Po trzecie – czytaj opisy, gdyż często możesz po prostu nie wiedzieć, co (umiejętność, przedmiot itp.) do czego służy. Tak czy inaczej jednak – wszystko dotyczące questów znajduje się w rozdziałach. Po czwarte – zapisuj grę. To naprawdę bardzo się przydaje. Strona: 5 www.gry-online.pl Icewind Dale II – Poradnik GRY-OnLine W a l k a Walka zajmuje w Icewind Dale II główną rolę. A ponieważ przeciwnicy są bardzo do siebie podobni, kierując się poniższymi zasadami nie masz szans na przegraną (no – chyba, że z Czarnym Smokiem lub w finałowej walce). Wrogów można podzielić na trzy grupy. Walczący w zwarciu, łucznicy i rzucający czary. Podczas każdej potyczki z grupą wrogów (zazwyczaj wszystkie trzy rodzaje) wojownikami zaatakuj wojowników przeciwnika. Łucznikami – magów (są słabi i kilka celnych strzałów powinno ich zdjąć, celne strzały przerywają poza tym rzucane zaklęcia, a te zazwyczaj nie mają miłych efektów), natomiast magami – łuczników (kilku stojących w grupie wrogich łuczników na pewno nie oprze się Ognistej Kuli lub dwóm). Korzystaj też z tego, że wrogowie atakują pierwszą zobaczoną istotę (dlatego najlepiej wysuwaj na początek drużyny albo kogoś wytrzymałego, albo szybkiego – najlepiej z Butami Szybkości) oraz z tego, iż do niektórych zaklęć nie trzeba widzieć wroga, by go trafić (np. Ognista Kula). Walcząc z magami uważaj na czary, które unieruchamiają twoje postacie. Są one różne: Groza, Unieruchomienie Osoby, Bluźnierstwo, Dominacja itp., ale efekt jest ten sam – nie możesz sterować postacią. Nie dopuść, aby twoja postać pod wpływem zaklęcia Dominacja (jej kółko staje się czerwone) została zaatakowana przez inną postać. Spis Questów Tutaj umieściłem spis wszystkich questów z Icewind Dale II, podzielonych na rozdziały. Jeśli wynikł z jakimś, po prostu odnajdźcie jego numer, a następnie zajrzyjcie do opisu. P r o l o g 1. Zaniesienie Mikstury Leczenia Reigowi. 2. Dowiedzenie się, czy wszystko w porządku z matką Hedrona. 3. Powiedzenie Broganowi, co z najemnikami z Wilka Morskiego. 4. Dostarczenie Mikstury Braegh Valinowi. 5. Oczyszczenie doków i jaskiń z goblinów. 6. Wygranie Wilczego Talizmanu z Guthewulfe. 7. Odkrycie tajemnicy zdrajcy, Phaena Łachmaniarza. 8. Rozwiązanie zagadki ducha w „Płaczącej Wdowie”. 9. Zidentyfikowanie tajemniczej butelki dla Carla-Hyreda. 10. Odkrycie prawdziwej tożsamości Garradina. 11. Zaniesienie listów-pułapki fałszywemu dowódcy wojsk Neverwinter. 12. Dostarczenie Nilesowi butelki wina lub utrzymanie porządku w wojsku. 13. Rozkaz Shawforda – pomóc Olapowi w naprawie palisady. 14. Pomoc dla Sierżanta Musztry. 15. Przekonanie Tabarda do opuszczenia posterunku. 16. Wygranie zakładu z Gablem i Kadencem. 17. Pomoc dla Cauldrela w budowie katapulty. 18. Rozkaz Shawforda – dostarczenie Isherwoodowi strzał. 19. Rozkaz Shawforda – rozmowa z Koluhmem, przetłumaczenie lub dostarczenie wiadomości goblinów do Palisady. 20. Rozkaz Shawforda – przywołanie lub zabicie najemników z Wilka Morskiego. 21. Odparcie ataku goblinów. Strona: 6 www.gry-online.pl Icewind Dale II – Poradnik GRY-OnLine R o z d z i ał 1 22. Pościg za Torakiem. 23. Oczyszczenie domu Deretha z orków. 24. Ratunek Sabriny. 25. Zwrócenie Emmie jej Księżycowego Ostrza. 26. Uwolnienie wieśniaków. 27. Odkrycie planu Vreka. 28. Zniszczenie zapory. 29. Usunięcie wrogów z Mostu Shaengarne. 30. Powstrzymanie Hordy. 31. Uwolnienie Brastona 32. Przyniesienie Pondmukowi jedzenia. 33. Przekonanie Vunarga do opuszczenia jaskiń. 34. Sprawa pomiędzy Yquogiem, a Kruntunem. 35. Zdobycie informacji na temat mistrzów Yquoga. 36. Spotkanie wojsk Neverwinter R o z d z i ał 2 37. Obudzenie Oswalda. 38. Naprawa statku Oswalda. 39. Zniszczenie gniazda Żuków Kopaczy. 40. Pomoc dla Kapitana Yursta. 41. Odkrycie tajemnicy Beodaewna. 42. Uwolnienie Zacka. 43. Znalezienie sposobu na otwarcie drzwi. 44. Odnalezienie Aochy dla Zacka. 45. Uwolnienie Xhaana i jego przyjaciół – demonów przez zabicie demona. 46. Uwolnienie Nathaniela i przyniesienie mu ekwipunku. 47. Zabicie trzech kapłanek. 48. Zdobycie informacji o lodowcu. 49. Zdobycie informacji o przyczynie rozbicia statku. 50. Zdobycie kolejnych informacji o lodowcu. 51. Uwolnienie więźniów. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Icewind Dale II - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: