Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
01171 014948 15988523 na godz. na dobę w sumie
Imperium Romanum - poradnik do gry - ebook/pdf
Imperium Romanum - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 33
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry „ Imperium Romanum” zawiera zbiór zasad oraz metod na najlepszy i uniwersalny rozwój ekonomiczny, dla niemal każdej mapy dowolnego scenariusza jak i kampanii historycznej, a także taktyki wojenne oraz informacje podstawowe.

Spis treści:
-Wstęp
-Użyteczne informacje na początek
-Wojsko
-[Budujemy miasto] Rozwój miasta
-[Budujemy miasto] Etap I
-[Budujemy miasto] Etap II (cz.1)
-[Budujemy miasto] Etap II (cz.2)
-[Budujemy miasto] Etap III
-[Budujemy miasto] Etap IV
-[Budujemy miasto] Etap V (cz.1)
-[Budujemy miasto] Etap V (cz.2)

Informacja o grze

Imperium Romanum to strategia pozwalająca graczowi wcielić się w rolę zarządcy rzymskiej prowincji w starożytności i doprowadzić ją do jej jak największego rozkwitu. Autorzy, studio Haemimont Games, włożyli dużo pracy w to, aby tytuł ten jak najstaranniej

Gra Imperium Romanum, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Imperium Romanum autor: Grzegorz „O.R.E.L.” Oreł Producent Haemimont Games, Wydawca Kalypso Media, Wydawca PL TopWare Poland Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2008 GRY-OnLine S.A. Imperium Romanum – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadznie ___________________________________________________ 3 Wstęp _____________________________________________________________________ 3 Użyteczne informacje na początek_____________________________________________ 4 Wojsko ____________________________________________________________________ 7 Budujemy miasto ________________________________________________ 8 Rozwój miasta ______________________________________________________________ 8 Etap I_____________________________________________________________________ 11 Etap II ____________________________________________________________________ 14 Etap III ___________________________________________________________________ 19 Etap IV ___________________________________________________________________ 22 Etap V ____________________________________________________________________ 27 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2008 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Strona: 2 Imperium Romanum – Poradnik GRY-OnLine Wprowadznie W s t ę p Łuki triumfalne, akwedukty, świątynie i chwała SPQR. Kolejny klon gry ekonomicznej osadzonej w czasach wielkiego Imperium Rzymskiego, bez wątpienia – w najlepszym wydaniu. Poniższy poradnik zawiera zbiór zasad oraz metod na najlepszy i uniwersalny rozwój ekonomiczny, dla niemal każdej mapy dowolnego scenariusza jak i kampanii historycznej. Dodatkowo taktyki wojenne oraz informacje podstawowe, których każdy świeży gracz powinien być świadom. Poradnik został napisany na podstawie wersji 1.01. Grzegorz „O.R.E.L.” Oreł Strona: 3 Imperium Romanum – Poradnik GRY-OnLine U ż y t e c z n e i n f o r m a c j e n a p o c z ą t e k System podatkowy – zbierany automatycznie w danych odcinkach czasowych bądź manualnie za pomocą limitowanej opcji „opodatkowanie populacji” (tax population) dostępnej w oknie właściwości centrali miejskiej. Na logikę jest to zależne w pełni od liczebności osady oraz majątku każdej rodziny. By dana rodzina się wzbogacała, niezbędna jest dobra praca dla obojga starszych mieszkańców danego domu (mężczyzna /kobieta), w przeciwnym razie istnieje możliwość, iż dana rodzina będzie wyłącznie tracić majątek. Biedne rodziny w przypadku bankructwa mogą zająć się działalnością przestępczą, w przypadku Imperium Romanum jest to wzniecanie pożarów w różnych częściach miasta. Opodatkowanie populacji (tax population) – poza regularnymi podatkami, istnieje możliwość pobrania 10 z majątku każdej rodziny na rzecz miasta (logiczne jest więc, że więcej zbierze się wykorzystując go, gdy w mieście liczebność populacji jest co najmniej „duża” a majątek większości rodzin sięga 500 denarów). Przywilej ten dostępny jest wyłącznie jednorazowo na każdy stopień ulepszenia centrali miejskiej. Należy go wykorzystywać jako opcję ratunkową w sytuacjach, gdy skarbiec miasta świeci pustkami. Przywilej tego podatku przepada, gdy jest niewykorzystany, a pozwoliliśmy sobie na ulepszenie centrali miasta, dlatego należy pamiętać, by zawsze niezależnie od sytuacji, jeżeli mamy zamiar zmodernizować „ratusz” o poziom wyżej, a nie byliśmy zmuszeni do wykorzystania podatku – zebrać go (zawsze to dodatkowe przychody bez istotnej straty dla nikogo, nawet mieszkańców). Uwzględniając możliwą liczbę ulepszeń centrali, w zależności od scenariusza, na każdej mapie będziecie mogli wykorzystać ten przywilej 7 razy – dostępny jest w oknie właściwości centrali miejskiej (forum). Forum – czyli jakby centrala miejska, możliwość modernizacji do poziomu ósmego. Wprowadza szereg zmian w wyglądzie, budowie oraz właściwościach tego obiektu. Według kolejności są to kapliczki, świątynie, złote statuy, fontanna Neptuna, dodatkowi niewolnicy, olbrzymie świątynie. Na każdy poziom ulepszenia przypada przywilej ręcznego opodatkowania populacji. Strona: 4 Imperium Romanum – Poradnik GRY-OnLine Rushowanie budynków – czyli natychmiastowa budowa opłacona dodatkowymi denarami, użyteczna opcja w wielu sytuacjach, szczególnie w początkowej fazie gry. Jeżeli nie możemy sobie pozwolić na zwłokę w budowie istotnego dla miasta budynku, klikamy na obiekt konstrukcji, po czym na ikonke przedstawiającą „denary”, by natychmiastowo postawić konstrukcję na nogi. W razie niewystarczającej ilości gotówki możemy zwiększyć priorytet konstrukcji w kolejce budowania klikając ikonke „czerwonego sztandaru”. Handel – dodatkowe źródło pozyskiwania denarów lub importu materiałów, których nasze miasto same sobie nie jest w stanie wytwarzać. Najbardziej opłacalne do eksportu jest złoto oraz żelazo. Nie powinno się niczego importować, o ile nie jest to absolutnie konieczne do utrzymania zadowolenia w mieście. Każdy budynek do użytku publicznego: kaplice, świątynie, targowiska, tawerny, teatry czy łaźnie są dostępne dla mieszkańców objętych „zasięgiem” danego obiektu. Istotne jest, by wszelkie domostwa były objęte kręgiem pola zasięgu każdego budynku służby publicznej czy warsztatu pracy. Logiczne jest, że ludzie nie będą chcieli pracować w warsztatach zbytnio oddalonych od ich domostwa, to samo tyczy się wizyt w miejscach rozrywki/relaksu czy modlitwy. Pole zasięgu danego budynku widoczne jest dzięki podświetlonemu okręgowi wokół większości konstrukcji, podczas ich stawiania lub podczas wyboru okna właściwości danego budynku. Uwaga: Satysfakcjonujące dla mieszkańców każdej strefy budynki użytku publicznego to: świątynie, targowiska, tawerny, kaplice, szkoły. Strona: 5 Imperium Romanum – Poradnik GRY-OnLine Niewolnicy – pełnią rolę transportu/tragarzy oraz budowniczych w całym mieście. Uzupełniają środki utrzymania domostw mieszkalnych (drzewo/glina/kamień/marmur) oraz transportują surowce z wydobycia czy zbiory z pół uprawnych. Należy pamiętać, że liczba niewolników w mieście musi być wprost proporcjonalna do liczebności populacji, zakładów, kopalń i farm. By upewnić się, jaki jest status pracy niewolników, należy przejrzeć okno właściwości centrali miejskiej (forum). Zbyt obciążeni pracą niewolnicy mogą rozpocząć bunt, przestaną pracować robiąc zamieszki na ulicach. Aby zwiększyć ilość niewolników, należy budować „schronienia niewolników”. Liczba niewolników zwiększa się również wraz ze zniszczeniem kolejnych osad barbarzyńców. Stan wolnych od pracy niewolników powinien być podświetlony na zielono. Tablice zadań – określają cele danego scenariusza, obwieszczają dobre i złe wydarzenia. Zalecane jest unikanie dobierania nowych tablic do momentu rozbudowy i stabilizacji ekonomicznej danego miasta. Szczególnie uciążliwe potrafią być wieści o najazdach barbarzyńców, oraz pożarach czy plagach. Strona: 6 Imperium Romanum – Poradnik GRY-OnLine W o j s k o Podczas większości scenariuszy będziesz miał do dyspozycji wojsko. Autorzy gry mimo stawiania na ekonomię, dodali kilka prowizorycznych elementów taktycznych, niewiele znaczących, ale odgrywających pewną rolę dla całości danego scenariusza. Standardowym oczywistym przeznaczeniem armii jest obrona miasta oraz walka o jego ekspansję. Z dostępnych formacji będziemy mieli do dyspozycji ciężką piechotę, jazdę oraz łuczników (na niektórych mapach pojawią się ograniczenia, co do dostępności danych formacji). Spośród tych trzech dostępnych typów formacji, łucznicy będą najbardziej użyteczną. Są oni tani w produkcji, nie wymagają żadnego specjalnego surowca poza drewnem i ubraniem, poza tym wystawienie dwóch formacji łuczniczych w dowolnym scenariuszu pozwoli na prowadzenie skutecznej obrony miasta jak i prowadzenie działań ofensywnych. Liczebność każdej pieszej formacji to 36 osób, natomiast konnej to 24. Legioniści to ciężka piechota, wymagania do jej produkcji to żelazo – najskuteczniejsi w formacji zwartej. Gdy ma się dostęp do produkcji łuczników – nie warto inwestować w piechotę. Łucznicy – dwie formacje tego typu wystarczają, by wygrać każdy scenariusz, do produkcji potrzebne jest drzewo oraz ubrania, najskuteczniejsi w szyku „linia” (line formation). Konnica – potrzebne do produkcji to drzewo oraz żelazo, najskuteczniejsi w szyku „flankowym” (flank formation). Istotne jest, by stosować odpowiednie szyki, szczególnie w przypadku łuczników i konnicy. Gdy w danym scenariuszu ma się w pobliżu miasta – osady barbarzyńców, należy jak najszybciej zbudować „strzelnice” (archery range), po czym najechać i wyeliminować wrogie osady na mapie danego scenariusza. Ważne jest, by każda formacja przed atakiem miała pełny skład osobowy, morale odgrywa znaczącą rolę w każdej potyczce, tak więc łucznikami należy atakować minimum z dwóch stron, w przypadku konnicy i ciężkiej piechoty – silne i liczebne uderzenie od frontu skutecznie złamie ducha walki wrogich formacji. Należy kontynuować pościg za uciekającymi żołnierzami wroga aż do ich macierzystej osady, w ten sposób nie będą mieć czasu na zregenerowanie armii a tym samym na przygotowanie obrony lub kolejnego ataku. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Imperium Romanum - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: