Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00372 008101 15707550 na godz. na dobę w sumie
Informatyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń do zajęć komputerowych dla szkoły podstawowej, kl. 4. Edycja: Windows 7, Windows Vista, Linux Ubuntu, MS Office 2007, OpenOffice.org (Wydanie II) - książka
Informatyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń do zajęć komputerowych dla szkoły podstawowej, kl. 4. Edycja: Windows 7, Windows Vista, Linux Ubuntu, MS Office 2007, OpenOffice.org (Wydanie II) - książka
Autor: , Liczba stron: 104
Wydawca: Helion Edukacja Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-2820-9 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> podręczniki szkolne >> informatyka europejczyka
Porównaj ceny (książka, ebook (-15%), audiobook).

Dobrze wyćwiczony komputer

Podstawą zajęć komputerowych, jak sama nazwa wskazuje, jest komputer. Ale niedługo przekonasz się, że ten zeszyt ćwiczeń także przyda Ci się podczas nauki w 4 klasie. Z powodzeniem zastąpi Ci on kratkowany brulion. Znajdziesz w nim praktyczne zadania, krzyżówki i zabawy logiczne. Samodzielnie sprawdzisz, czego dotychczas nauczyłeś się podczas lekcji.

Znajdziesz tu ćwiczenia umożliwiające odkrycie i rozwijanie Twoich talentów i pasji. Będziesz mógł odkryć nowe sposoby pracy z komputerem, nauczysz się też korzystać z bardzo przydatnych narzędzi. Znajdziesz tu zadania o różnym stopniu trudności, dzięki którym nauka stanie się dla Ciebie radosna i satysfakcjonująca.

Do zestawu została dołączona wyjątkowa płyta multimedialna, zawierająca mnóstwo ciekawych zadań, które zamienią naukę w inspirującą zabawę. Zagadki, kolorowanki, labirynty i inne ćwiczenia znajdujące się na płycie CD rozwiną w dziecku umiejętności logicznego myślenia oraz samodzielnego zdobywania wiedzy.

Komplet podręczników, zeszytów ćwiczeń oraz płyta z serii Informatyka Europejczyka pozwolą uczniom zdobywać wiedzę poprzez zabawę, a nauczycielom ułatwią przekazywanie nowego materiału w interesujący i niebanalny sposób. Helion to największe wydawnictwo informatyczne w Polsce, które teraz pomaga zgłębić tajemnice świata komputerów także naszym dzieciom.

Wciśnij Enter i do dzieła!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

• Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność SpiS treści DrodzyUczniowie! 5 Rozdział1.Bezpieczneposługiwaniesiękomputeremijegooprogramowaniem 7 Lekcja 1. Zaczynamy lekcje w szkolnej pracowni komputerowej 7 Lekcja 2. Wprowadzenie, czyli kilka słów o komputerze 9 Lekcja 3. Poznajemy nasze miejsce pracy 13 Lekcja 4. Okna, pliki i katalogi 15 Sprawdź, czy umiesz… 18 Podsumowanie 19 Rozdział2.Internet 21 Lekcja 5. Przeglądanie stron internetowych 21 Lekcja 6. Wyszukiwanie informacji w internecie 24 Lekcja 7. Gry w internecie 26 Lekcja 8. Komunikowanie się za pomocą komputera — zakładanie konta pocztowego na stronie WWW 28 Lekcja 9. Netykieta, czyli o dobrym zachowaniu w sieci i nie tylko 29 Lekcja 10. Komunikatory internetowe 31 Lekcja 11. Projekt „Wokół nas” 34 Sprawdź, czy umiesz… 36 Podsumowanie 36 Rozdział3.Naukapisanianaklawiaturzekomputera 38 Lekcja 12. Pisanie na klawiaturze komputera 38 Lekcja 13. Ćwiczenia do nauki pisania 40 Sprawdź, czy umiesz… 42 Podsumowanie 43 Tabela wyników 44 Rozdział4.Grafikakomputerowa 45 Lekcja 14. Edytory grafi czne — wprowadzenie 45 Lekcja 15. Uczymy się rysować proste elementy 48 Lekcja 16. Otwieranie pliku, modyfi kacja, wstawianie tekstu 51 Spis treści  3 Lekcja 17. Wykonujemy rysunki — kompozycja tematyczna „Na łące” 53 Lekcja 18. Edytor graficzny Paint 55 Lekcja 19. Otwieranie pliku, modyfikowanie, kopiowanie i wklejanie rysunku 58 Lekcja 20. Ustawienia wydruku, wydruk pliku. Pomoc w programie 61 Sprawdź, czy umiesz… 63 Podsumowanie 63 Rozdział5.Edytorytekstu 65 Lekcja 21. Edytory tekstu — wprowadzenie 65 Lekcja 22. Pliki i katalogi — najważniejsze czynności 70 Lekcja 23. Wykonujemy operacje na blokach tekstu 72 Lekcja 24. Formatowanie i modyfikacja dokumentu tekstowego 75 Lekcja 25. Akapit, wyrównanie tekstu 78 Lekcja 26. Realizacja projektu „Kronika klasy” 80 Sprawdź, czy umiesz… 81 Podsumowanie 82 Rozdział6.Komputerwnaszymotoczeniu 84 Lekcja 27. Komputery wokół nas 84 Lekcja 28. Realizacja projektu „Komputer w naszym otoczeniu” 87 Sprawdź, czy umiesz… 89 Podsumowanie 90 Rozdział7.Komputerwedukacjiirozrywce 92 Lekcja 29. Co to są multimedia? Multimedialne programy edukacyjne 92 Lekcja 30. Multimedialne programy użytkowe — zabawy z fotografią 94 Sprawdź, czy umiesz… 96 Podsumowanie 97 Bibliografia 99 Odpowiedzi 100 4  Spis treści rozDziAŁ 1. Bezpieczne poSŁuGiwAnie SiĘ KoMputereM i JeGo oproGrAMowAnieM Lekcja 1. Zaczynamy lekcje w szkolnej pracowni komputerowej 7 Lekcja 2. Wprowadzenie, czyli kilka słów o komputerze 9 Lekcja 3. Poznajemy nasze miejsce pracy 13 Lekcja 4. Okna, pliki i katalogi 15 Sprawdź, czy umiesz… 18 Podsumowanie 19 Lekcja 1. Zadanie 4 , lekcja 1 Temat: Zaczynamy lekcje w szkolnej pracowni komputerowej Ćwiczenie1. Wymień w punktach kilka zasad regulaminu pracowni komputerowej w Twojej szkole. • • • • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie2. Który punkt regulaminu szkolnej pracowni komputerowej w Twojej szkole najczęściej nie jest przestrzegany i dlaczego? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Lekcja1. Temat: Zaczynamy lekcje w szkolnej pracowni komputerowej 7 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie3. Uzasadnij konieczność przestrzegania wybranego punktu regulaminu szkolnej pracowni komputerowej w Twojej szkole. Wybierz punkt według Ciebie najważniejszy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie4. Opracuj własny dokument będący kodeksem świadomego użytkownika komputera w szkolnej pracowni komputerowej. Powinien on zawierać przynajmniej pięć zasad, o których muszą pamiętać wszyscy uczniowie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie5. Miejsce na Twoje notatki. Ćwiczenie 1 4 , lekcja 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 Rozdział1. Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem Ćwiczenie6. Omów zjawisko uzależnienia od komputera i zagrożenia z nim związane. Z kim należy porozmawiać w przypadku zauważenia objawów uzależnienia od komputera u siebie lub u kolegów i koleżanek? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie7. Wpisz w ramkę kolorem czerwonym to, co przeszkadza Ci w pracy przy komputerze, a kolorem zielonym to, co pomaga. przeSzKADzA poMAGA Ćwiczenie8. Dokończ zdanie. Informatyka to . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Lekcja 2. Zadanie 6 , lekcja 2 Temat: Wprowadzenie, czyli kilka słów o komputerze Ćwiczenie1. Nazwij urządzenia przedstawione na rysunkach. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Lekcja2. Temat: Wprowadzenie, czyli kilka słów o komputerze 9 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie2. Urządzenia podłączone do komputera dzielimy na wejściowe i wyjściowe. Wymień je i opisz w kilku słowach ich przeznaczenie. Urządzenia wejściowe: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Urządzenia wyjściowe: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie3. Omów następujące czynności. Jak prawidłowo włączyć komputer? Jak prawidłowo wyłączyć komputer? Ćwiczenie4.. Dokończ zdanie. Przełączenie komputera w stan wstrzymania powoduje, że system . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 Rozdział1. Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem Wymień kolejne czynności potrzebne do przełączenia komputera w stan wstrzymania. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie5. Wymień podobieństwa i różnice między pracą komputera a twórczą działalnością człowieka. Podobieństwa: • • • • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Różnice: • • • • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie6. Dokończ zdanie. Sieć komputerowa to . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Wymień możliwości, jakie udostępnia sieć komputerowa. • • • • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Lekcja2. Temat: Wprowadzenie, czyli kilka słów o komputerze 11 Ćwiczenie7. O czym należy pamiętać przed rozpoczęciem pracy z komputerem podłączonym do sieci? Odpowiedź uzasadnij. Napisz, co oznacza i jak przebiega logowanie do sieci komputerowej. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie8. Uzupełnij poniższe zdania. Pulpit to . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ikona to . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Plik to zbiór . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Katalog (inaczej folder) zawiera . . . . . . . . . . . . . . , ale może też zawierać inne . . . . . . . . . . . . . . , w których znajdują się . . . . . . . . . . . . . . . . i kolejne . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie9. Wymień typy plików reprezentowane przez ikony. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie10. Zapisz: • jednostkę, w jakiej podaje się rozmiar pliku: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • rozmiar pustego katalogu (folderu): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 Rozdział1. Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem Lekcja 3. Temat: Poznajemy nasze miejsce pracy Zadanie 8 , lekcja 3 Ćwiczenie1. Dokończ zdania. Program to . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . System operacyjny to . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie2. Podczas uruchamiania komputera obserwuj uważnie ekran monitora, a następnie uzupełnij zdania. Na komputerze, przy którym pracuję, jest zainstalowany system operacyjny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Inne znane mi systemy operacyjne to . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie3. Jakie systemy operacyjne reprezentują poniższy opis słowny oraz ikony? • Nadgryzione jabłko . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Rysunek 1 14 , lekcja 3 Ćwiczenie4. Dokończ zdanie. Rysunek 1.14 w podręczniku przedstawia pulpity systemów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . i . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie5. Wymień elementy składowe pulpitów obu systemów. • • • • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Lekcja3. Temat: Poznajemy nasze miejsce pracy 13 Ćwiczenie6. Określ funkcje, jakie pełnią przedstawione niżej (na rysunkach 1.1. i 1.2.) ikony znajdujące się na pulpicie komputera. • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Rysunek 1.1. Rysunek 1.2. Ćwiczenie7. Uruchom programy Paint i WordPad na swoim szkolnym komputerze. Wymień kolejne czynności, jakie należało wykonać. Start  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Start  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie8. Na pulpicie swojego szkolnego komputera utwórz skróty do programów Paint (rysunek 1.3.) i Notatnik (rysunek 1.4). Wymień kolejne czynności, jakie musisz wykonać.  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Rysunek 1.3. Rysunek 1.4. Ćwiczenie9. Tabela do uzupe łnienia. Zadanie 6 , lekcja 3 nr nazwa gry Metoda uruchomienia gry (wejście) Metoda zakończenia gry (wyjście) uwagi 1 2 3 4 14 Rozdział1. Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem Lekcja 4. Temat: Okna, pliki i katalogi Zadanie 6 , lekcja 4 Ćwiczenie1. Wymień wskazane na rysunku 1.5. elementy składowe okna katalogu. Omów ich funkcje. Rysunek 1 19 , lekcja 4 • • • • • • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Rysunek 1.5. Ćwiczenie2. Wymień wskazane na rysunku 1.6. elementy składowe okna programu WordPad. Omów ich przeznaczenie. Rysunek 1 21 , lekcja 4 • • • • • • • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Rysunek 1.6. Lekcja4. Temat: Okna, pliki i katalogi 15 Ćwiczenie3. Podaj nazwy i omów działanie przycisków: Nazwa przycisku Przeznaczenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie4. Wymień przydatne na co dzień programy, które możesz uruchomić na swoim szkolnym komputerze, korzystając z przycisku Start . Omów krótko ich zastosowanie. • • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie5. Za pomocą myszy możesz wykonać cztery podstawowe działania. Połącz w pary: działanie i sposób jego wykonania. Działanie Sposób wykonania Wskazanie Przeciąganie Kliknięcie (jednokrotne) Kliknięcie (dwukrotne) Dwukrotnie w krótkim odstępie czasu naciśnij i zwolnij lewy przycisk myszy Naciśnij i zwolnij lewy przycisk myszy Wskaż jakiś obiekt na pulpicie, wciśnij lewy przycisk myszy, a następnie przesuń mysz w inne miejsce i dopiero wtedy zwolnij przycisk Umieść wskaźnik myszy w konkretnym miejscu ekranu, przesuwając odpowiednio mysz Wykonaj wymienione czynności. Ćwiczenie6. Uzupełnij tabelę o nazwy katalogów, podkatalogów i plików. Katalog/podkatalog plik Fotografie Kwiaty stokrotka finanse domowe 16 Rozdział1. Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Informatyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń do zajęć komputerowych dla szkoły podstawowej, kl. 4. Edycja: Windows 7, Windows Vista, Linux Ubuntu, MS Office 2007, OpenOffice.org (Wydanie II)
Autor:
,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: