Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00063 005206 15188579 na godz. na dobę w sumie
Informatyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń do zajęć komputerowych dla szkoły podstawowej, kl. 5. Edycja: Windows 7, Windows Vista, Linux Ubuntu, MS Office 2007, OpenOffice.org (Wydanie II) - książka
Informatyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń do zajęć komputerowych dla szkoły podstawowej, kl. 5. Edycja: Windows 7, Windows Vista, Linux Ubuntu, MS Office 2007, OpenOffice.org (Wydanie II) - książka
Autor: , Liczba stron: 104
Wydawca: Helion Edukacja Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-2821-6 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> podręczniki szkolne >> szkoła podstawowa
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Dobrze wyćwiczony komputer

„Trening czyni mistrza” - dobrze znasz to powiedzenie. I chociaż komputer nie stanowi już dla Ciebie wielkiej niewiadomej, ciągle możesz dowiedzieć się o nim czegoś nowego. Zadania zawarte w tym zeszycie charakteryzują się różnym stopniem trudności i można je rozwiązywać w dowolnej kolejności, zależnie od posiadanej wiedzy.

Dzięki tym ćwiczeniom poszerzysz i utrwalisz znajomość najważniejszych zagadnień związanych z obsługą sprzętu komputerowego, dotyczących edycji tekstu i grafiki, wykorzystania różnych możliwości multimediów i arkuszy kalkulacyjnych oraz kwestii poruszania się i bezpieczeństwa w internecie. Zadania, które rozwiążesz, pomogą całej klasie w realizacji projektów znajdujących się zarówno w podręczniku, jak i w zeszycie ćwiczeń. Zdobędziesz również umiejętność wykorzystywania nowych technik informatycznych do komunikowania się.

Do zestawu została dołączona wyjątkowa płyta multimedialna, zawierająca mnóstwo ciekawych zadań, które zamienią naukę w inspirującą zabawę. Zagadki, kolorowanki, labirynty i inne ćwiczenia znajdujące się na płycie CD rozwiną w dziecku umiejętności logicznego myślenia oraz samodzielnego zdobywania wiedzy.

Komplet podręczników, zeszytów ćwiczeń oraz płyta z serii Informatyka Europejczyka pozwala uczniom zdobywać wiedzę poprzez zabawę, a nauczycielom ułatwia przekazywanie nowego materiału w interesujący i niebanalny sposób. Helion to największe wydawnictwo informatyczne w Polsce, które teraz pomaga zgłębić tajemnice świata komputerów także naszym dzieciom.

Otwórz swój Windows na świat!


Książki wchodzące w skład zestawu edukacyjnego Informatyka Europejczyka dla szkoły podstawowej, kl. 5. edycja: Windows 7, Windows Vista, Linux Ubuntu, MS Office 2007, OpenOffice.org (Wydanie II):

Informatyka Europejczyka. Podręcznik do zajęć komputerowych dla szkoły podstawowej, kl. 5. Edycja: Windows 7, Windows Vista, Linux Ubuntu, MS Office 2007, OpenOffice.org (Wydanie II) Informatyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń do zajęć komputerowych dla szkoły podstawowej, kl. 5. Edycja: Windows 7, Windows Vista, Linux Ubuntu, MS Office 2007, OpenOffice.org (Wydanie II) Informatyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli zajęć komputerowych w szkole podstawowej, kl. 4 - 6. Edycja: Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Mac OS 10.5, Linux Ubuntu Informatyka Europejczyka. Program nauczania do zajęć komputerowych w szkole podstawowej, kl. 4 - 6. Edycja Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Mac OS 10.5, Linux Ubuntu. (Wydanie II)

 
Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autorzy oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autorzy oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Redaktor prowadzący: Joanna Zaręba Projekt okładki: ULABUKA Ilustracja na okładce: Elżbieta Królikowska Ilustracje w zeszycie ćwiczeń: Elżbieta Królikowska Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://helion.pl/user/opinie?cspv22 Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. ISBN: 978-83-246-2821-6 Copyright © Helion 2013 Wydanie II Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność SpiS treści Drodzy Uczniowie! 5 Rozdział 1. Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem 7 Lekcja 1. Zaczynamy… 7 Lekcja 2. O początkach informatyki 10 Lekcja 3. Podstawowe czynności wykonywane w systemie Windows 13 Lekcja 4. Inne ważne czynności w systemie 15 Sprawdź, czy umiesz… 17 Podsumowanie 17 Rozdział 2. Internet 19 Lekcja 5. Bezpieczny internet. Wyszukiwanie informacji w internecie 19 Lekcja 6. Poznajemy zasoby internetu 23 Lekcja 7. Realizacja projektu „Region Polski, w którym mieszkam” 24 Lekcja 8. Wysyłanie i odbieranie wiadomości za pomocą poczty elektronicznej 26 Sprawdź, czy umiesz… 28 Podsumowanie 28 Rozdział 3. Nauka pisania na klawiaturze komputera 30 Lekcja 9. Pisanie na klawiaturze komputera 30 Sprawdź, czy umiesz… 32 Podsumowanie 32 Rozdział 4. Grafi ka komputerowa 34 Lekcja 10. Tajemnicze rysunki — sztuczki rysunkowe 34 Lekcja 11. Zrzut ekranu — wykorzystanie funkcji Print Screen 36 Lekcja 12. Tekst rysunkiem, rysunek tekstem 38 Lekcja 13. Zmieniamy kształt krzywej 41 Lekcja 14. Komputerowe rysunki — odbicie lustrzane, krzywa 44 Lekcja 15. Malarskie fantazje 46 Sprawdź, czy umiesz… 49 Podsumowanie 49 3 Kup książkęPoleć książkę Rozdział 5. Edytory tekstu 51 Lekcja 16. Tworzymy listy numerowane i punktowane, sortujemy dane 51 Lekcja 17. Listy punktowane, zmiana wyglądu punktora 55 Lekcja 18. Wstawianie grafiki do dokumentu tekstowego 57 Lekcja 19. Przygotowanie planu wycieczki 59 Lekcja 20. Tworzymy ozdobne napisy 61 Lekcja 21. Poznajemy inne ciekawe efekty 62 Sprawdź, czy umiesz… 65 Podsumowanie 66 Rozdział 6. Komputer w naszym otoczeniu 67 Lekcja 22. Komputery wokół nas 67 Sprawdź, czy umiesz… 70 Podsumowanie 70 Rozdział 7. Poznajemy przydatne programy 72 Lekcja 23. Kalkulator 72 Lekcja 24. Komputerowy kalendarz 75 Sprawdź, czy umiesz… 77 Podsumowanie 77 Rozdział 8. Prezentacja multimedialna 79 Lekcja 25. Prezentacja multimedialna — wprowadzenie 79 Lekcja 26. Tworzenie prostej prezentacji — korzystanie z szablonów 82 Lekcja 27. Ruch na slajdach 85 Lekcja 28. Samodzielnie wykonujemy prezentację na wybrany temat 88 Sprawdź, czy umiesz… 90 Podsumowanie 91 Rozdział 9. Arkusz kalkulacyjny 92 Lekcja 29. Arkusz kalkulacyjny — pierwsze kroki 92 Lekcja 30. Proste zastosowania arkusza kalkulacyjnego — działania arytmetyczne 95 Sprawdź, czy umiesz… 97 Podsumowanie 97 Odpowiedzi 99 4 Spis treści Kup książkęPoleć książkę rozDziAŁ 4. GrAFiKA KoMpUterowA Lekcja 10. Tajemnicze rysunki — sztuczki rysunkowe 34 Lekcja 11. Zrzut ekranu — wykorzystanie funkcji Print Screen 36 Lekcja 12. Tekst rysunkiem, rysunek tekstem 38 Lekcja 13. Zmieniamy kształt krzywej 41 Lekcja 14. Komputerowe rysunki — odbicie lustrzane, krzywa 44 Lekcja 15. Malarskie fantazje 46 Sprawdź, czy umiesz… 49 Podsumowanie 49 Lekcja 10. Zadanie 5 , lekcja 10 Temat: Tajemnicze rysunki — sztuczki rysunkowe Umiesz już rysować bociana, biedronkę oraz żółwia (podręcznik, klasa 4., ćwiczenia: 4.7., 4.9., 4.11). Ćwiczenie 1. W programie Paint narysuj ważkę. wzór rysunku ważki twój szkic rysunku ważki 34 Rozdział 4. Grafi ka komputerowa Kup książkęPoleć książkę Ćwiczenie 2. W poznanym programie wykonaj rysunki kwiatów, które można spotkać na łące. Projekt opracuj poniżej. wzór rysunku kwiatów twój szkic rysunku kwiatów Zapisz rysunek na szkolnym komputerze. Ćwiczenie 3. W nowym oknie programu narysuj żaby, bociana, biedronki, ważki i ślimaki na łące porośniętej kwiatami. Zapisz rysunek na szkolnym komputerze. Porównaj swój rysunek z rysunkami kolegów i koleżanek z klasy. Czy potrafi sz już rysować w programie Paint? . . . . . . . . . . . . .. Ćwiczenie 4. W nowym oknie programu wykonaj dowolny rysunek, wykorzystując poznane sposoby rysowania. Zapisz plik na dysku szkolnego komputera. Podaj nazwę pliku: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. Ćwiczenie 5. Wydrukuj i wklej do zeszytu rysunek wykonany w poprzednim ćwiczeniu. Miejsce na Twój rysunek. Lekcja 10. Temat: Tajemnicze rysunki — sztuczki rysunkowe 35 Kup książkęPoleć książkę Lekcja 11. Zadanie 3 , lekcja 11 Temat: Zrzut ekranu — wykorzystanie funkcji Print Screen Ćwiczenie 1. Dokończ zdania. Po wciśnięciu klawisza Po wciśnięciu klawiszy lewy Alt + otrzymujemy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . otrzymujemy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie 2. Wykonaj zrzut ekranu obrazujący, jak zmienić tło pulpitu Twojego szkolnego komputera. Zapisz zrzut w pliku zrzut_tapeta, wydrukuj go i wklej poniżej. Miejsce na Twój rysunek. 36 Rozdział 4. Grafi ka komputerowa Kup książkęPoleć książkę Ćwiczenie 3. Wykonaj zrzut ekranu obrazujący, jak zmienić wygaszacz ekranu. Wygaszacz powinien pojawić się po trzech minutach. Zapisz zrzut w pliku zrzut_wygaszacz, wydrukuj go i wklej poniżej. Miejsce na Twój rysunek. Ćwiczenie 4. Podaj przykłady wykorzystania zrzutów ekranu. Całego ekranu: • • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Fragmentu ekranu: • • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Lekcja 11. Temat: Zrzut ekranu — wykorzystanie funkcji Print Screen 37 Kup książkęPoleć książkę Ćwiczenie 5. Wykonaj zaproponowane przez kolegę lub koleżankę z klasy przykłady wykorzystania zdjęć (zrzutów) ekranu. Zapisz je w plikach zrzut1, zrzut2, zrzut3, zrzut4, a następnie wydrukuj. Najciekawszy z nich wklej do zeszytu. Miejsce na Twój rysunek. Lekcja 12. Temat: Tekst rysunkiem, rysunek tekstem Zadanie 6 , lekcja 12 Wykonaj rysunki w dowolnym edytorze grafi ki. Użyj narzędzia Tekst na wielkość i kolor czcionki. Przygotuj do druku i wydrukuj swoje prace. Możesz wydrukować kilka mniejszych rysunków na jednej kartce papieru formatu A4. . Zwróć uwagę 38 Rozdział 4. Grafi ka komputerowa Kup książkęPoleć książkę Ćwiczenie 1. Temat pracy plastycznej: • Oszczędzanie wody Miejsce na szkic rysunku lub wydrukowany rysunek. Ćwiczenie 2. Temat pracy plastycznej: • Oszczędzanie energii elektrycznej Miejsce na szkic rysunku lub wydrukowany rysunek. Lekcja 12. Temat: Tekst rysunkiem, rysunek tekstem 39 Kup książkęPoleć książkę Ćwiczenie 3. Temat pracy plastycznej: • Segregowanie śmieci Miejsce na szkic rysunku lub wydrukowany rysunek. Ćwiczenie 4. Wykonaj pracę grafi czną do hasła Stop przemocy wobec zwierząt, wykorzystując poznane na dzisiejszej lekcji opcje programu. Zadbaj o stronę estetyczną projektu. Ustal odpowiednie atrybuty i tło. Zapisz plik na dysku pod nazwą stop. Projekt rysunku wykonaj poniżej. Miejsce na szkic rysunku. 40 Rozdział 4. Grafi ka komputerowa Kup książkęPoleć książkę Podaj źródła informacji na temat praw zwierząt. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Hasło do wpisania w wyszukiwarce internetowej: ustawa o ochronie zwierząt. Wymień trzy najważniejsze powinności człowieka wobec zwierząt: • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Na stronie http://animili.pl/ możesz wybrać wirtualnego zwierzaka i zaopiekować się nim. Zostań Superopiekunem. Ćwiczenie 5. Ćwiczenie 4 11 , lekcja 12 Miejsce na Twoje notatki. • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Zadanie 5 , lekcja 13 Lekcja 13. Temat: Zmieniamy kształt krzywej Zanim rozpoczniesz rysowanie na ekranie, ustal atrybuty (rozmiar) rysunku tak, aby po wydrukowaniu zmieścił się poniżej. Rysunki wykonaj, używając narzędzia Krzywa . Ćwiczenie 1. Zaprojektuj znak grafi czny przekazujący treść: Chroń przyrodę! Rysunek wykonaj, nie używając narzędzia Tekst . Lekcja 13. Temat: Zmieniamy kształt krzywej 41 Kup książkęPoleć książkę Miejsce na szkic rysunku lub wydrukowany rysunek. Ćwiczenie 2. Zaprojektuj znak grafi czny o treści ekologicznej. Miejsce na szkic rysunku lub wydrukowany rysunek. Tytuł rysunku: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 Rozdział 4. Grafi ka komputerowa Kup książkęPoleć książkę Ćwiczenie 3. Zaprojektuj labirynt. Drogę od wejścia do wyjścia oznacz kolorem czerwonym, używając narzędzia Krzywa . Zapisz plik na dysku pod nazwą labirynt. Projekt rysunku wykonaj poniżej. Miejsce na szkic rysunku lub wydrukowany rysunek. Ćwiczenie 4 15 , lekcja 13 Ćwiczenie 4. Wykonaj ćwiczenie 4.15. z podręcznika. Następnie w nowym dokumencie narysuj akwarium, a w nim siedem takich samych rybek, różniących się tylko rozmiarem, położeniem i kolorystyką. Zapisz plik na dysku pod nazwą akwarium. Projekt rysunku wykonaj poniżej. Miejsce na szkic rysunku lub wydrukowany rysunek. Lekcja 13. Temat: Zmieniamy kształt krzywej 43 Kup książkęPoleć książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Informatyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń do zajęć komputerowych dla szkoły podstawowej, kl. 5. Edycja: Windows 7, Windows Vista, Linux Ubuntu, MS Office 2007, OpenOffice.org (Wydanie II)
Autor:
,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: