Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00316 005013 12225281 na godz. na dobę w sumie
Informatyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń do zajęć komputerowych dla szkoły podstawowej, kl. 6. Edycja: Windows XP, Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org (Wydanie II) - książka
Informatyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń do zajęć komputerowych dla szkoły podstawowej, kl. 6. Edycja: Windows XP, Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org (Wydanie II) - książka
Autor: , Liczba stron: 112
Wydawca: Helion Edukacja Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-2816-2 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> podręczniki szkolne >> szkoła podstawowa
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Dobrze wyćwiczony komputer

To już ostatni rok nauki w szkole podstawowej. Masz za sobą sporo zaliczonych lekcji z zajęć komputerowych. Teraz przyszedł czas na poważną informatykę, chociaż traktowaną trochę na wesoło. Oprócz sprzętu komputerowego potrzebny Ci będzie ten zeszyt ćwiczeń — to doskonały sposób, by zanotować wszystkie niezbędne informacje, sprawdzić zdobytą wiedzę i potrenować przed sprawdzianem.

Zadania, które przygotowałyśmy dla Ciebie, zapewnią Tobie i Twojemu komputerowi większe bezpieczeństwo oraz higienę pracy. Poćwiczysz pisanie na klawiaturze oraz edycję tekstu i grafiki. Zaczniesz tworzyć niestandardowe animacje, a na zakończenie 6 klasy przygotujesz własną „Kronikę klasy”. Dodatkowo postawisz pierwsze kroki w dziedzinie programowania. Może będzie to początek fascynującej drogi do przyszłej kariery?

Do zestawu została dołączona wyjątkowa płyta multimedialna, zawierająca mnóstwo ciekawych zadań, które zamienią naukę w inspirującą zabawę. Zagadki, kolorowanki, labirynty i inne ćwiczenia znajdujące się na płycie CD pomogą dziecku rozwijać umiejętności logicznego myślenia oraz samodzielnego zdobywania wiedzy.

Komplet podręczników, zeszytów ćwiczeń oraz płyta z serii Informatyka Europejczyka pozwolą uczniom zdobywać wiedzę poprzez zabawę, a nauczycielom ułatwią przekazywanie nowego materiału w interesujący i niebanalny sposób. Helion to największe wydawnictwo informatyczne w Polsce, które teraz pomaga zgłębić tajemnice świata komputerów także naszym dzieciom.

Cały komputer w małym palcu!


Książki wchodzące w skład zestawu edukacyjnego Informatyka Europejczyka dla szkoły podstawowej, kl. 6, edycja: Windows XP, Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org (Wydanie II):

Informatyka Europejczyka. Program nauczania do zajęć komputerowych w szkole podstawowej, kl. 4 - 6. Edycja Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Mac OS 10.5, Linux Ubuntu. (Wydanie II)

 
Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autorzy oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autorzy oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Redaktor prowadzący: Joanna Zaręba Projekt okładki: ULABUKA Ilustracja na okładce: Elżbieta Królikowska Ilustracje w zeszycie ćwiczeń: Elżbieta Królikowska Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://helion.pl/user/opinie?cspx32 Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. ISBN: 978-83-246-2816-2 Copyright © Helion 2014 Wydanie II Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność SpiS treści DrodzyUczniowie! 5 Rozdział1.Bezpieczneposługiwaniesiękomputeremijegooprogramowaniem 7 Lekcja 1. Zasady bezpiecznej i higienicznej pracy z komputerem a ochrona środowiska 7 Lekcja 2. Ochrona oprogramowania 10 Lekcja 3. Kopia zapasowa pliku 13 Lekcja 4. Kompresja plików 16 Sprawdź, czy umiesz… 17 Podsumowanie 18 Rozdział2.Internet 20 Lekcja 5. Adres internetowy 20 Lekcja 6. Internet źródłem informacji 22 Lekcja 7. Instalowanie i odinstalowanie programu, czatowanie 24 Lekcja 8. Realizacja projektu „Moja szkoła w Europie” 26 Sprawdź, czy umiesz… 28 Podsumowanie 29 Rozdział3.Naukapisanianaklawiaturzekomputera 31 Lekcja 9. Praca z klawiaturą komputera 31 Sprawdź, czy umiesz… 33 Podsumowanie 34 Rozdział4.Grafikakomputerowa 36 Lekcja 10. Rysujemy fl agi w programie Paint 36 Lekcja 11. Edytor grafi czny Draw 39 Lekcja 12. Poznajemy edytor grafi czny ArtRage 41 Sprawdź, czy umiesz… 45 Podsumowanie 46 00_cspx32.indd 3  3 2013-11-25 13:02:03 Kup książkęPoleć książkę Rozdział5.Edytorytekstu 47 Lekcja 13. Wstawianie i formatowanie tabeli 47 Lekcja 14. Opracowanie krzyżówki 50 Lekcja 15. Poznajemy przydatne i ważne opcje programu 53 Lekcja 16. Poznajemy ciekawe efekty 55 Lekcja 17. Dokumenty wielostronicowe 57 Sprawdź, czy umiesz… 60 Podsumowanie 61 Rozdział6.Komputerwnaszymotoczeniu 62 Lekcja 18. Urządzenia oparte na technologii komputerowej 62 Sprawdź, czy umiesz… 64 Podsumowanie 65 Rozdział7.Prezentacjamultimedialna 67 Lekcja 19. Modyfikujemy obiekty graficzne 67 Lekcja 20. Animacja niestandardowa 69 Lekcja 21. Przygotowanie projektu „Kronika klasy” 71 Sprawdź, czy umiesz… 73 Podsumowanie 74 Rozdział8.Tworzymyprosteanimacje 76 Lekcja 22. Pierwsze kroki w nowym środowisku 76 Lekcja 23. Opracowanie prostego projektu „Zabawa na łące” 80 Sprawdź, czy umiesz… 83 Podsumowanie 84 Rozdział9.Arkuszkalkulacyjny 86 Lekcja 24. Proste zastosowania arkusza kalkulacyjnego — funkcja SUMA 86 Lekcja 25. Funkcje ŚREDNIA, MIN, MAX 90 Lekcja 26. Zmiana wyglądu arkusza 92 Lekcja 27. Sortowanie danych 94 Lekcja 28. Tworzenie prostego wykresu 96 Lekcja 29. Ustawienia wydruku, drukowanie gotowych prac 100 Sprawdź, czy umiesz… 106 Podsumowanie 107 Odpowiedzi 108 4  Spis treści 00_cspx32.indd 4 2013-11-25 13:02:03 Kup książkęPoleć książkę ROZDZIAŁ 8 . TWORZYMY PROSTE ANIMACJE Lekcja 22. Pierwsze kroki w nowym środowisku . . . . . . . . . . . . . . . . 76 Lekcja 23. Opracowanie prostego projektu „Zabawa na łące” . . . . . . . . . 80 Sprawdź, czy umiesz… . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 Lekcja 22. Temat: Pierwsze kroki w nowym środowisku Zadanie 5., lekcja 22. Ćwiczenie 1. Co to jest programowanie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie 2. W jaki sposób należy uruchomić program Scratch? Wymień kolejne czynności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76 Rozdział 8. Tworzymy proste animacje 08_cspx32.indd 76 2013-11-25 13:19:42 Kup książkęPoleć książkę W jaki sposób prawidłowo zamykamy program Scratch? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie 3. Czy na podstawie wyglądu ikony potrafi sz rozpoznać plik zawierający projekt programu Scratch? Jeśli tak, narysuj ją. Jeśli nie, poproś nauczyciela o pomoc. Miejsce na Twój rysunek. Ćwiczenie 4. Opisz poznane elementy okna programu Scratch (rysunek 8.1). Wyjaśnij przeznaczenie poznanych składników. Rysunek 8.1. Okno programu Scratch Lekcja 22. Temat: Pierwsze kroki w nowym środowisku 77 08_cspx32.indd 77 2013-11-25 13:19:44 Kup książkęPoleć książkę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie 5. Narysuj kilka wybranych przycisków programu Scratch i opisz ich przeznaczenie. Przycisk Przeznaczenie Rysunek 8.1., lekcja 22. Ćwiczenie 6. Uruchom przeglądarkę internetową. Wpisz w polu adresu www.scratch.mit.edu. Zobaczysz stronę widoczną na rysunku 8.1. w podręczniku. Zapoznaj się z jej zawartością. Opisz krótko, jak pogrupowane są na niej informacje. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78 Rozdział 8. Tworzymy proste animacje 08_cspx32.indd 78 2013-11-25 13:19:44 Kup książkęPoleć książkę Ćwiczenie 7. Na otwartej stronie obejrzyj i przetestuj projekty stworzone przez innych programistów. Wymień nazwy najciekawszych projektów (lub ich twórców). Podaj miejsce na stronie — nazwę grupy. Projekt (login twórcy) Grupa Ćwiczenie 8. Stwórz projekt własnego pomysłu. Podczas tworzenia duszków korzystaj z przycisków Duplikuj i Zmniejsz duszka lub Zwiększ duszka. Nie bój się eksperymentować. Zapisz projekt w swoim katalogu. Podaj nazwę pliku, w którym projekt zostanie zapisany. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie 9. Podaj przykłady algorytmów z życia codziennego lub innych — poza informatyką — przedmiotów szkolnych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 08_cspx32.indd 79 2013-11-25 13:19:45 Lekcja 22. Temat: Pierwsze kroki w nowym środowisku 79 Kup książkęPoleć książkę Lekcja 23. Zadanie 6., lekcja 23. Temat: Opracowanie prostego projektu „Zabawa na łące” Ćwiczenie 1. Stwórz zabawny projekt — Zabawa na łące 2. Przygotuj tło oraz trzy różne duszki. Wprowadź polecenia zgodnie z własnym opisem (grupa, polecenie). Uruchom pokaz projektu. Zapisz projekt w swoim katalogu, nadając mu odpowiednią nazwę (zgodną z tym, co przedstawia). Opracuj w kolejności: A. Tło. Projekt wykonaj poniżej. Miejsce na Twój rysunek. B. Kostiumy duszków. Projekty duszków wykonaj poniżej. 1. Miejsce na Twoje rysunki. 2. 3. 80 Rozdział 8. Tworzymy proste animacje 08_cspx32.indd 80 2013-11-25 13:19:48 Kup książkęPoleć książkę Podaj nazwy duszków. Duszek numer 1: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Duszek numer 2: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Duszek numer 3: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . C. Skrypty. Propozycję zapisz poniżej. Duszek numer 1 o nazwie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Grupa Polecenie Duszek numer 2 o nazwie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Grupa Polecenie 08_cspx32.indd 81 2013-11-25 13:19:48 Lekcja 23. Temat: Opracowanie prostego projektu „Zabawa na łące” 81 Kup książkęPoleć książkę Duszek numer 3 o nazwie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Grupa Polecenie Ćwiczenie 2. Przygotowując projekt, nie bój się eksperymentować. Zapisz go w swoim katalogu. Podaj nazwę pliku, w którym projekt zostanie zapisany. Ćwiczenie 1., lekcja 23. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Uruchom pokaz projektu z ćwiczenia 1. Zaprezentuj go klasie. Ćwiczenie 3. Wymień tytuły projektów zaprezentowanych na dzisiejszej lekcji. Oceń trzy wybrane, używając określeń: wspaniale, bardzo ładnie, dobrze, tak sobie, słabo. • • • Uzasadnij ocenę. Napisz, jakie elementy miały wpływ na Twoją decyzję. Wymień sześć najważniejszych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ocena: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ocena: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ocena: . . . . . . . . . . . . . . • • • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • • • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 Rozdział 8. Tworzymy proste animacje 08_cspx32.indd 82 2013-11-25 13:19:49 Kup książkęPoleć książkę Ćwiczenie 4. Zaprezentuj swoje spostrzeżenia na temat przygotowanych prac. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie 5. Wypisz nazwy plików i katalogów utworzonych w tym rozdziale. Na podstawie nazwy rozpoznaj zawartość pliku i katalogu. • • • • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • • • • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • • • • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Wniosek: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Sprawdź, czy umiesz… Liczba dodatkowych punktów: Test 8. Pytania testu dotyczą ogólnej wiedzy zdobytej na zajęciach komputerowych. Za każdą poprawną odpowiedź uzyskasz 1 punkt. Każde zdanie dokładnie przeczytaj. Pomyśl, zanim zaznaczysz odpowiedź — tylko jedna jest prawidłowa. 1. Programowanie to: a) używanie programów. b) instalowanie programów na komputerze. 08_cspx32.indd 83 2013-11-25 13:19:49 Lekcja 23. Temat: Opracowanie prostego projektu „Zabawa na łące” 83 Kup książkęPoleć książkę c) pisanie programów komputerowych. d) nielegalne kopiowanie programów. służy do: 2. Przycisk a) zastosowania narzędzia Pieczęć. b) usunięcia polecenia. c) duplikowania duszka. d) zatrzymania programu. : a) zatrzymuje działanie programu. b) uruchamia działanie programu. c) dodaje element stopujący. d) usuwa ostatnio zaznaczony element. 3. Przycisk 4. Klocki z poleceniami układają się w: a) stóg. b) piramidę. c) sześciokąt. d) stos. 5. Przycisk służy do: a) zwiększania duszka. b) duplikowania duszka. c) włączania trybu pełnoekranowego. d) powiększania okna programu. Podsumowanie Ćwiczenie 1. Dzięki lekturze rozdziału: • wiem: Pytanie 1. 2. 3. 4. 5. Odpowiedź Liczba dodatkowych punktów za ćwiczenie 1.: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 Rozdział 8. Tworzymy proste animacje 08_cspx32.indd 84 2013-11-25 13:19:50 Kup książkęPoleć książkę • znam: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . • umiem: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie 2. Uzupełnij tabelkę i poproś nauczyciela o wpisanie oceny. Lekcja Liczba punktów do uzyskania Liczba zdobytych punktów Podpis rodzica (opiekuna) 22. 23. Razem punktów: Notatki Dodatkowe punkty: Łączna liczba uzyskanych punktów: Ocena: 08_cspx32.indd 85 2013-11-25 13:19:51 Lekcja 23. Temat: Opracowanie prostego projektu „Zabawa na łące” 85 Kup książkęPoleć książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Informatyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń do zajęć komputerowych dla szkoły podstawowej, kl. 6. Edycja: Windows XP, Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org (Wydanie II)
Autor:
,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: