Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00361 006375 13437512 na godz. na dobę w sumie
Inspirujące kolory w dekoracjach cukierniczych - ebook/pdf
Inspirujące kolory w dekoracjach cukierniczych - ebook/pdf
Autor: Liczba stron:
Wydawca: Promise Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7541-360-1 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> kulinaria
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Dowiedz się, jak kreatywnie dobierać kolory w projektach dekoracji ciast poprzez 10 zachwycających wzorów tortów stworzonych przez Lindy Smith, autorkę międzynarodowego bestsellera The Contemporary Cake Decorating Bible.
Poznaj sposoby dostosowywania projektów tortów do własnych koncepcji kolorystycznych, jak czerpać inspiracje kolorystyczne ze swego otoczenia w celu stworzenia własnych, unikatowych palet. Dowiedz się, jak używać dostępnych barwników spożywczych w celu osiągnięcia najlepszych rezultatów i zadziwiających dekoracji ciast.
Zawiera 10 ukierunkowanych kolorystycznie rozdziałów, każdy ze wspaniałym projektem dekorowania tortu i dodatkowymi projektami babeczek i ciastek w alternatywnych barwach, pokazujących, jak wybór różnych kolorów może wpłynąć na odbiór naszego projektu. Ilustrowane instrukcje krok po kroku obejmują każdą fazę projektowania tortu, poczynając od pieczenia ciast i mieszania barw po modelowanie lukrów i dodawanie finalnych retuszy – doskonałe zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych dekoratorów!
Obejmuje wyczerpujący indeks barwników spożywczych najpopularniejszych marek oraz szczegółowe instrukcje modyfikowania ich odcieni, nasycenia i intensywności, aby spełnić dowolne wymagania dekoracji tortów.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

I N S P I R U J Ą C E K LORY w dekoracji cukierniczej Lindy Smith TORTY, BABECZKI I CIASTECZKA WEDŁUG Nagroda „Best Pastry Sweets Book” w Wielkiej Brytanii za rok 2014, przyznana przez International Gourmand Coobook Award ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== I N S P I R U J Ą C E K LORY TORTY, BABECZKI I CIASTECZKA WEDŁUG w dekoracji cukierniczej Lindy Smith APN Promise Warszawa 2016 ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== Inspirujące kolory w dekoracji cukierniczej 2 ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== SPIS TREŚCI Wstęp Kolor – świat możliwości Indeks barwników żelowych Café Couture Nietypowa wieża zegarowa Pawi pióropusz Ptasia elegancja Kolorowe crescendo Ekstrawagancki ogród Indyjski napar Wonny ideał Patchworkowa sowa Świąteczna jodła Podstawy Dostawcy O autorce Podziękowania Indeks ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== 4 6 12 16 26 36 48 58 70 80 92 102 114 124 140 141 141 142 WSTĘP Kolory pociągają mnie odkąd pamiętam. Fascynują mnie ich cudowne odcienie, tony i kombinacje. Kolor jest wszędzie wokół nas, wpływa na nastroje i odczu- cia; podnieca i inspiruje. Jako projektantka, kocham eksperymentowanie z nowymi kombinacjami barw, zatem nieustannie szukam ciekawych inspiracji. Kolorystyka moich projektów może mieć źródła w najróżniejszych miejscach: opalizujące barwy motylego skrzydła, subtelne kolory delikatnych płatków kwiatu, eksperymentalne kolory modnego stroju, przyjemne odcienie pluszowych poduszek czy dopełniające barwy zachwycającej karty urodzi- nowej – lista nie ma końca. Cieszę się, że kolor w modzie często się zmienia i jest stale wykorzystywany na nowe sposoby. Dzięki temu zawsze będą pojawiać się nowe kolory i ich kombinacje, które mnie poruszą i zainspirują i, choć pewnie nie wszystkie będą dobrze wyglądać na tortach, będę miała sporo zabawy przy ekspery- mentowaniu z nimi. Mnie dobieranie kolorów przychodzi bardzo natural- nie, ale wiem od swoich uczniów, że wielu osobom stosowanie barw nastręcza problemów. Moim zamiarem leżącym u podstaw tej książki było danie czytelnikom poczucia pewności, którego potrzebują, aby móc używać kolorów w nieoczekiwany i intere- sujący sposób. Pierwsza część wyjaśnia podstawy teorii barw, która jest niezbędnym punktem wyjścia do zrozumienia kolorów i sposobów ich łączenia. Następnie przedstawiam szczegółowe projekty tortów oraz inspiracje kolorystyczne, które mnie poruszyły tak bardzo, że użyłam właśnie tych barw. W części z tych projektów zachowałam równowagę kolorów zbliżoną do przedstawionej inspiracji, ale nie zawsze. W niektórych przypadkach powtórzyłam na torcie wszystkie kolory, a w innych tylko niektóre, aby zademonstrować kilka różnych podejść, które można zastosować. Do każdego projektu dołączyłam przewodnik po mieszaniu barw, aby pokazać, jak można uzyskać określone kolory. Często jest tam kilka opcji łączenia barwników spożywczych z lukrem plastycznym, zatem warto poeksperymentować z tymi barwni- kami, które już mamy, zanim zdecydujemy się na zakup kolejnych. Załączyłam również wizualny przewodnik po dostępnych w sklepach barwnikach żelowych (zobacz Indeks barwników w żelu), który powinien być pomocny przy mieszaniu barw. Aby uzyskać pewność siebie, warto zacząć od kolorów, które nas pociągają i których użycie nie wzbudza oporów, a dopiero potem przejść do eks- perymentowania z pozostałymi kolorami. Uważnie przyglądajmy się światu wokół nas, bądźmy otwarci i czujni na nowe sposoby użycia koloru. Odkryłam, że wykorzystywanie kolorów spoza mojej naturalnej palety bywa bardzo efektowne – tak, trudniej z nimi pracować, ale rezultaty są często zaskakujące. Pamiętajmy, że poczucie koloru jest sprawą bardzo osobistą, ale jeśli zaprzyjaźnimy się z kolorami, których używamy, inne osoby też je polubią. Bądźmy odważni i nie obawiajmy się eksperymentów. Bardzo chciałabym poznać Wasze projekty, zatem zapraszam do dzielenia się nimi poprzez stronę Lindy’s Cakes na Facebooku. Zapraszam też na swoją stronę internetową, gdzie w galeriach i na blogu znajdziecie więcej moich projektów i pomysłów. Mam nadzieję, że ta książka będzie dla Ciebie inspi- racją i pomoże Ci dokonywać własnych ekscytują- cych odkryć w świecie kolorów. www.lindyscakes.co.uk Inspirujące kolory w dekoracji cukierniczej 4 ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== 5 ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== Wstęp KOLOR – Świat możliwości Kolory odgrywają kluczową rolę przy projektowaniu dekoracji tortu i uważam, że ich odpowiedni dobór jest warty poświęconego czasu. Barwy to więcej niż po prostu element dekoracji – tworzą nastrój kompozycji i mają wielką moc. Zrozumienie podstaw nauki o kolorach pomoże uczynić tort artystyczny zachwycającym punktem kulminacyjnym każdego wydarzenia. Koło barw Dobieranie barw Zapewne nie istnieją jednoznacz- nie właściwe lub błędne kombinacje kolorystyczne, ale wiem, że dla wielu osób dobór kolorów do dekoracji tortów okazuje się bardzo trudny. Koło barw, pierwotnie opracowane przez Isaaca Newtona w XVII wieku, jest świetnym narzędziem wizualizacji zależności pomiędzy kolorami. Koło składa się z barw występujących w widmie światła białego. Pozwala poznać i wykorzysty- wać zależności pomiędzy kolorami, by je harmonijnie łączyć, tworząc nieogra- niczoną liczbę przyjemnych kombinacji. Kolory, w zależności od tego jak zostaną ze sobą zestawione, mogą olśniewać, koić, oczarowywać lub podniecać. Pięć przykładów schematów harmonii barw Teoria koloru zawiera zbiór zasad bazujących na kole barw, które upraszczają zadanie wybierania odpo- wiednich kolorów i sprawiają, że tworzenie ich harmonijnych kombinacji staje się znacznie łatwiejsze. Oto pięć przykładów: Monochromatyczny Zestaw odcieni i różnych nasyceń jednego koloru – dzięki prostocie, łatwo go użyć, a przy tym może być bardzo skuteczny, kojący i autorytatywny. Barwy analogiczne (sąsiadujące) Zestaw kolorów leżących obok sie- bie w kole barw - łatwy do zastoso- wania, często spotykany w naturze, dzięki swojej spójności niezwykle przyjemny dla oka. Barwy dopełniające Zestaw kolorów leżących naprze- ciw siebie na kole barw - jaskrawe zestawienie, które dzięki silnemu kontrastowi tworzy bardzo energe- tyczny schemat. Inspirujące kolory w dekoracji cukierniczej 6 ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== Triada Zestaw trzech kolorów rów- nomiernie rozmieszczonych na kole - rzadziej spotykany, jaskrawy, a jednocześnie przy- jemny dla oka. Wielobarwny Zestaw dowolnych pięciu (lub więcej) kolorów z koła barw. „Wszystkie kolory są przyjaciółmi swoich sąsiadów i kochankami tych z naprzeciwka” – Marc Chagall Trzy przykładowe kolory, dwanaście schematów Do poniższego przykładu wykorzystałam trzy kolory – pomarańczowy, niebieski i różowy – aby zilustrować po cztery opcje harmonijnych zestawów dla każdego z nich. schematy monochromatyczne schematy sąsiadujące schematy triadowe schematy dopełniające różnic także przygotowałam odpowiednie przykłady pod koniec niektórych projektów. Inne czynniki wpływające na odbiór barw Kontekst Kontekst koloru lub kolorów jest bardzo ważny, ponie- waż kolory na siebie wpły- wają. Pokazałam przykłady tego zjawiska w wybranych projektach, używając różnych kolorów tła do prezentacji moich babeczek i ciastek. Rezultaty mogą być naprawdę uderzające. Temperatura barwy Ciepłe kolory – żółcie i czer- wienie – to żywe i energe- tyczne barwy, podczas gdy chłodne błękity i zielenie działają uspokajająco, dając wrażenie spokoju. Zostało dowiedzione, że faktycznie odczuwamy temperaturę koloru, przy czym czerwień powoduje przyśpieszenie pulsu, zaś błękity spowalniają akcję serca. Istnieją też cieplejsze i chłodniejsze wersje każdego koloru; na przykład czerwień zmie- szana z większą ilością błękitu jest chłodniejsza niż czerwono-pomarańczowy. Umieszczony obok chłodnej barwy, kolor ciepły wydaje się bardziej intensywny, niż w sąsiedztwie innego ciepłego lub neutralnego koloru. Osobiste postrzeganie Interesujący jest fakt, że każdy z nas nieco inaczej postrzega kolory i że zmie- nia się to z wiekiem. Kompozycja Zróżnicowanie proporcji kolorów również ma wielki wpływ na to, jak każdy z nich jest postrzegany. Do zademonstrowania tych 7 ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== Kolor – Świat możliwości Mieszanie kolorów Jesteśmy dziś rozpieszczeni całą (stale poszerzaną) gamą dostępnych kolorów lukru plastycznego. Jednak używanie tylko tych barw jest nadal ograniczające, zatem sądzę, że warto doskonalić umiejętności mieszania kolorów. Znów, koło barw posłuży nam tu pomocą. Mieszanki z koła barw 12-segmentowe koło składa się z następujących elementów: ◊ Trzech kolorów podsta- wowych – czerwonego, niebieskiego i żółtego – roz- mieszczonych równomiernie wokół koła ◊ Trzech kolorów drugorzędo- wych – połączeń dwóch kolo- rów podstawowych w równych proporcjach ◊ Sześciu kolorów trzeciorzędo- wych – otrzymywanych przez zmieszanie koloru podstawo- wego i drugorzędnego kolory podstawowe kolory drugorzędowe kolory trzeciorzędowe „Aby móc skutecznie używać kolorów, musimy zrozumieć, że kolory wymagają ciągłości” – Josef Albers Oto przykład, który jeszcze bardziej upraszcza proces mieszania. Barwniki, które musisz posia- dać – podstawowe – są pokazane jako duże serca; kolory drugorzędowe, powstałe ze zmieszania tych podstawowych, to mniejsze serduszka; zaś brą- zowy kwiatek w środku pokazuje, co się stanie, gdy zmieszamy kolory znajdujące się na kole naprzeciw siebie. Teoria mówi, że istnieją trzy kolory podstawowe, z których można utworzyć wszystkie inne kolory, ale gdy zaczniemy samodzielnie mieszać barwniki, okazuje się, że choć z podstawowych kolorów powinny uzyskać wszelkie inne barwy, rzeczywi- stość nie zawsze odpowiada teorii. Inspirujące kolory w dekoracji cukierniczej 8 ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== Tinty, cienie i tony Modyfikowanie kolorów w celu uzyskania idealnej (dokładnie tej zamierzonej) barwy, jest ważnym elementem przygotowywania dekoracji. Zatem pomocne będzie zrozumienie, jak można utworzyć tinty, cienie i tony określonego koloru. Zasadniczo działa to następująco: ◊ Jeśli barwa jest rozjaśniana poprzez dodanie bieli, wynik nazywamy tintą. ◊ Jeśli do koloru dodamy czerń, ciemniejsza wersja nazywana jest cieniem. ◊ Jeśli do koloru dodamy neutralną szarość, wyni- kową barwę nazywamy tonem. ilość bieli w celu rozjaśnienia kolorów, zaś po prawej najpierw jest wiersz tonów, powstałych przez dodanie szarości, oraz pojedynczy przykład cienia po zmieszaniu z czernią. Zauważ, co się dzieje po dodaniu czerni, szczególnie w przypadku pomarań- czowego i żółtego. W mojej przykładowej palecie kolorów użyłam dwóch kolorów podstawowych – żółtego i czerwo- nego – i zmieszałam je ze sobą, aby utworzyć dru- gorzędowy kolor pomarańczowy oraz dwa kolory trzeciorzędowe. Po lewej stronie zademonstrowałam zakres tint, w których dodawałam coraz większą Zrozumienie, jak następują te zmiany kolorów, przychodzi wraz z doświadczeniem i eksperymen- towaniem, zatem warto spróbować stworzyć swoje własne przykłady, zaczynając od dwóch kolorów – nigdy nie wiadomo, jak piękne kolory można odkryć. tinty (dodana biel) tony (dodana szarość) cienie (dodana czerń) czerwony (podstawowy) czerwonopomarańczowy (trzeciorzędowy) pomarańczowy (drugorzędowy) żółtopomarańczowy (trzeciorzędowy) żółty (podstawowy) 9 ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== Kolor – Świat możliwości Barwienie lukru plastycznego Podczas barwienia lukru plastycznego masa klei się do rąk, a barwniki brudzą. Zatem przed rozpoczęciem warto natrzeć dłonie białym tłuszczem roślinnym, aby uchronić skórę przed zabarwieniem i przygotować kostkę tra- dycyjnego mydła do rąk, aby móc umyć ręce do czysta po zakończeniu. A B 1 Jeśli chcesz zabarwić jedynie niewielką ilość lukru lub osiągnąć pastelowy kolor, nabierz trochę barwnika spożywczego w żelu (nie w płynie) końcem wykałaczki i dodaj go do swojego lukru (rys. A). Następnie zagniataj lukier z barwnikiem. 2 Jeśli chcesz uzyskać głęboki, intensywny kolor, nabierz większą ilość barwnika na koniec szpatułki i dodaj go do lukru (rys. B). Zagnieć lukier, aby roz- prowadzić barwnik; początkowo lukier będzie niejednolity (rys. C), ale w miarę zagniatania kolor się wyrówna (rys. D). W razie potrzeby dodaj więcej barwnika, aby osiągnąć głębszy kolor. Jeśli lukier stanie się zbyt kleisty z powodu ilości dodanego barwnika, dodaj szczyptę gumy tragakantowej lub CMC, aby go nieco usztywnić, po czym odłóż. C D Wskazówka Zabarwiony lukier przechowuj w plastikowej torebce w hermetycznym pojemniku. 1 Jeśli chcesz zmienić kolor wymieszanego lukru, znacznie Modyfikowanie zmieszanego koloru łatwiejsze będzie dodanie innego zabarwionego lukru plastycznego, niż czystego barwnika w żelu (rys. A). Zauważysz, że łatwiej jest wówczas ocenić, jak wiele koloru trzeba dodać i będziesz mieć więk- sze poczucie kontroli. A Inspirujące kolory w dekoracji cukierniczej 10 ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== Barwienie większych ilości 1 Jeśli zamierzasz zabarwić duże ilości lukru plastycz- nego, łatwiej będzie zabarwić mniejszą ilość lukru na nieco ciemniejszy odcień, niż potrzebny, po czym stopniowo dodawać go do większej ilości białego lukru. To znacznie łatwiejsze, niż próba pokolorowania całego lukru jed- nocześnie (rys. A). 2 Po osiągnięciu pożąda- nego koloru (rys. B) umieść lukier w hermetycznej torebce plastikowej i odłóż do czasu wykorzystania. Zmienne wpływające na kolory Niektóre zmienne czynniki mogą wpływać na mieszane kolory, w tym: Czas Barwniki często ciem- nieją z upływem czasu, zatem jeśli to możliwe, przed użyciem odłóż przygotowany lukier na kilka godzin– w ten sposób nie będziesz musieć dodawać tak wiele barwnika. Składniki Biały tłuszcz roślinny, margaryna oraz masło powodują ciemnienie kolorów, podczas gdy sok cytrynowy je „rozrzedza”. Światło Niektóre kolory, szczególnie róże, fiolety i błękity, blakną pod wpływem jaskrawego światła, zatem należy chronić przygotowany lukier i gotowe prace przed bezpośrednim światłem słonecznym lub jasnym oświetleniem. A B Użyteczne wskazówki Zaplanuj czas Unikaj niedoszacowania czasu niezbędnego na zmieszanie kolorów, żeby do siebie pasowały i były harmonijne. Pracuj w świetle dziennym Zawsze staraj się używać naturalnego światła dziennego przy wybieraniu i mieszaniu kolorów, aby uzyskać najbardziej dokładne rezultaty. Zacznij od lukru plastycznego Mieszanie barwników z lukrem plastycznym jest znacznie łatwiejsze, niż z lukrem plastycznym do modelowania, zatem zmieszaj potrzebne kolory, zanim dodasz gumę tragakantową. Dodawaj ciemne do jasnego Wystarczy bardzo mała domieszka ciemnego koloru, aby zmienić jasny, ale potrzeba znacznie więcej jasnego koloru, by zmienić ciemny. Używaj pojedynczych pigmentów Dla najczystszych, najbardziej intensywnych kolorów używaj barwników wykonanych z tylko jednego pigmentu, np. żonkil ze Squires Kitchen (żółty) lub lodowy błękit z Sugarflair. Warto czytać etykiety barwników, aby się przeko- nać, ile pigmentów zawierają. Używaj tint, nie bieli Tinty mogą wydawać się białe, gdy umieścimy je na torcie obok bardziej intensywnych kolorów, ale będą znacznie przyjemniejsze dla oka, niż czysta biel. Przenikanie kolorów Sztuczką, której często używam, jest dodanie odrobiny jednego koloru do innego, aby go minimalnie zmienić, dzięki czemu te dwa kolory lepiej pasują do siebie. Przykłady tego typu mieszania kolorów zobaczymy w głównych projektach tortów. ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== 11 Kolor – Świat możliwości Indeks barwników w żelu W tym miejscu zebrałam barwniki spożywcze w żelu trzech głów- nych dostawców obecnie dostępnych na rynku – Squires Kitchen, Sugarflair oraz Wilton (EU) – i pokazałam kolory oraz tinty, które można uzyskać przy ich użyciu, aby zapewnić wizualne odniesie- nie. Ten indeks ma na celu pomóc w poznaniu dostępnych kolorów i pokazać, że kolory utworzone przy użyciu tych samych pigmen- tów spożywczych mogą znacząco różnić się wyglądem. Mam nadzieję, że okaże się użyteczny. Uwaga Jedyne naprawdę dokładne kolory to te zmieszane ręcznie przy użyciu barwników spożywczych. Książka ta została wydrukowana farbami drukarskimi, zatem nieuniknione będą różnice pomiędzy kolorami widocznymi tutaj, a rzeczywiście osiągalnymi barwami. Kolor Numery E E129, E133, E104 Squires Kitchen berberys (jasnopomarańczowy) E104, E129 jeżyna (czarny) dzwonek (granatowy) E133, E151 E133, E104 wiechlina bordo E151, E129 pałka wodna (ciemny brąz) E104, E129, E133 kaktus kasztan (jasny beż) cyklamen (rubinowy) żonkil (żółty) ciemny las pustynna burza paproć fuksja goryczka (lodowy błękit) E133 bluszcz/ostrokrzew (ciemnozielony) E104, E129, E133, E104 E104, E129, E133 E129, E151 E104 E104, E133, E129 E104, E129, E133 E133, E104 E122, E129 E133 E104, E133, E129 E151, E129 E133, E151 hiacynt E133, E104 hortensja E153 czarny E104, E129, E133 zieleń liści lilak E129, E151 nagietek (margerytka) E104, E129 mięta (zieleń świąteczna) E133, E104 nasturcja (brzoskwinia) E104, E129 oliwkowy śliwkowy poinsecja (czerwień świąteczna) E129 mak róża słonecznik limonkowy ciepły brąz terakota armeria winorośl fiołek (fioletowy) wisteria E129, E104 E122 E104, E129 E104, E129, E133 E104, E129, E133 E129, E104, E133 E129, E151 E133, E104 E129, E151 E151, E133 Inspirujące kolory w dekoracji cukierniczej 12 ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== jesienny liść limonka czerń intensywna karmelowy kasztanowy świąteczna zieleń świąteczna czerwień bordowy kremowy ciemny brąz ciemny róż/wino jajeczny/kremowy eukaliptus zieleń liści agrest fiolet winogron zieleń ostrokrzewu lodowy błękit lukrecja melon zieleń miętowa granatowy papryka/cielisty jasna zieleń brzoskwiniowy różowy czerwień intensywna rubinowy zieleń choinkowa mandarynka/morela Sugarflair Wilton czarny złocisty żółty kość słoniowa zieleń liści różowy czerwony królewski błękit fioletowy E102, E155 E102, E133 E124, E133, E104 E102, E155, E133 E155 E104, E155, E133 E124, E129 E122, E133 E172, E104 E155, E133 E129, E122, E133 E104, E110 E133, E155, E122, E104 E102, E133, E155 E102, E155, E133 E122, E133 E133, E155, E102 E133 E153 E102 E102, E133 E133, E122, E155 E110, E129, E155 E104, E133 E110, E124 E129, E122, E124, E129 E122, E129 E155, E102, E133 E110, E129 E129, E133, E102 E102, E110 E110, E102 E102, E133 E122, E102 E129 E133, E122 E122, E133 Wilton fioletowy Squires Kitchen fiołek (fioletowy) Squires Kitchen bordo Squires Kitchen lilak Squires Kitchen śliwkowy Sugarflair fiolet winogron Squires Kitchen armeria Squires Kitchen jeżyna (czarny) Wilton czarny Squires Kitchen czarny Sugarflair lukrecja Sugarflair czerń intensywna Squires Kitchen wisteria Sugarflair granatowy Squires Kitchen dzwonek (granatowy) Squires Kitchen goryczka (lodowy błękit) Sugarflair lodowy błękit Wilton królewski błękit Squires Kitchen hiacynt Squires Kitchen hortensja Squires Kitchen wiechlina Sugarflair eukaliptus Squires Kitchen kaktus Uwaga To, jakie barwniki spożywcze są dostępne, może zależeć od przepisów dotyczących obrotu żywnością w danym kraju, przy czym regulacje te mogą zmieniać się z upływem czasu, podobnie jak i dostępne produkty. ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw== 13 Kolor – Świat możliwości Squires Kitchen mak Squires Kitchen poinsecja (czerwień świąteczna) Sugarflair czerwień intensywna Sugarflair czerwień świąteczna Wilton czerwień Sugarflair różowy Sugarflair rubinowy Wilton różowy Squires Kitchen fuksja Squires Kitchen róża Sugarflair bordowy Sugarflair ciemny róż/wino Squires Kitchen cyklamen (rubinowy) Sugarflair ciemny brąz Squires Kitchen pałka wodna (ciemny brąz) Squires Kitchen terakota Sugarflair kasztan Squires Kitchen kasztan (jasny beż) Sugarflair jesienny liść Squires Kitchen ciepły brąz Sugarflair karmelowy Sugarflair brzoskwiniowy Sugarflair mandarynka/ morela Squires Kitchen nasturcja (brzoskwinia) Sugarflair papryka/cielisty Squires Kitchen berberys Inspirujące kolory w dekoracji cukierniczej 14 ##7#52#aSUZPUk1BVC1WaXJ0dWFsbw==
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Inspirujące kolory w dekoracjach cukierniczych
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: