Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00594 006054 13108397 na godz. na dobę w sumie
Ja, Steve - ebook/pdf
Ja, Steve - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 125
Wydawca: MT Biznes Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7746-177-8 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> biznes >> zarządzanie i marketing
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Cytując ponad dwieście wypowiedzi zmarłego 5 października 2011 roku Steve’a Jobsa, ta książka oddaje hołd wielkiemu wizjonerowi, inicjatorowi rewolucji technologicznej i twórcy jednej z najbardziej oryginalnych firm świata. Gromadzi najbardziej wnikliwe i pobudzające do refleksji uwagi i spostrzeżenia człowieka, który pozostawił po sobie wyraźny ślad w wielu branżach, przyczyniając się do przeobrażenia świata komputerów, urządzeń przenośnych i telekomunikacyjnych, animacji filmowych, książek i muzyki. Ten zbiór doskonale nadaje się na prezent i z pewnością zainteresuje każdego, kto chciałby lepiej poznać jedną z najważniejszych współczesnych postaci Ameryki.

O AUTORZE

George Beahm opublikował ponad trzydzieści książek poświęconych różnym zagadnieniom, między innymi biznesowi oraz kulturze popularnej. Mieszka w południowo-wschodniej Wirginii. Beahm jest byłym oficerem U.S. Army Field Artillery. Pełnił aktywną służbę w National Guard oraz w Army Reserves.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Steve Jobs własnymi słowami Opracowanie George Beahm Przekład Magda Witkowska Tytuł oryginału: I, STEVE: STEVE JOBS IN HIS OWN WORDS Przekład: Magda Witkowska Redakcja: Bogumiła Walicka Projekt okładki: studio Karandasz Zdjęcie na okładce: EN_00983902_0071.jpg – Press Association/EastNews Koncepcja graficzna i łamanie: Wladzimier Michnievič, PERFECT MAGENTA Copyright © 2011 by George Beahm Through arrangement with the Mendel Media Group LLC of New York All rights reserved. Copyright © 2011 for the Polish edition by MT Biznes Ltd. All rights reserved. Książka Ja, Steve nie została autoryzowana ani zatwierdzona przez Steve’a Jobsa. Steve Jobs nie uczestniczył w jej przygotowywaniu ani nie firmuje jej swoim nazwiskiem. Nie powstała ona przy współpracy ani przy poparciu żadnej z organizacji, z którymi był kiedykolwiek związany. Pierwsze wydanie w postaci e-booka zostało zaktualizowane według stanu na dzień 6 października 2011 roku, zawiera zatem informacje nowsze, niż pierwsze wydanie drukowane. Warszawa 2011 MT Biznes sp. z o.o. ul. Oksywska 32, 01-694 Warszawa tel./faks (22) 632 64 20 www.mtbiznes.pl e-mail: info@mtbiznes.pl ISBN 978-83-7746-177-8 Z pliku zostały usunięte puste strony. Spis tresci Wprowadzenie ......................................................................................... 11 Cytaty ....................................................................................................... 13 Akcje Apple ......................................................................................... 13 Analiza problemu ............................................................................... 13 Aplikacje pornograficzne na Androida ............................................. 14 Błędna definicja wartości ................................................................. 14 Błędy ................................................................................................... 15 Brak innowacji Microsoftu ................................................................ 15 Branding ............................................................................................. 16 Być albo nie być ................................................................................. 16 Być najlepszym .................................................................................. 17 Całościowe kształtowanie doświadczenia użytkownika ................ 17 Cele ..................................................................................................... 17 Ciężka praca ...................................................................................... 17 Ciężka praca i upływające lata ........................................................ 18 Coś więcej niż rekrutacja .................................................................. 18 Credo .................................................................................................. 19 Curriculum Vitae (CV) Jobsa ............................................................. 19 Czytniki e-booków ............................................................................. 20 David kontra Goliat ............................................................................ 20 DNA firmy Apple ................................................................................. 20 Doskonałość ...................................................................................... 21 Doświadczenie użytkownika ............................................................. 21 Duma z produktu ............................................................................... 22 Dusza nowej maszyny ....................................................................... 22 Dziedzictwo Jobsa w Apple ............................................................... 22 Dziedzictwo Maca .............................................................................. 22 Fascynacja ......................................................................................... 23 Filozofia firmy ..................................................................................... 23 Gotowy zestaw ................................................................................... 23 IBM ..................................................................................................... 24 iCEO .................................................................................................... 24 Innowacje ........................................................................................... 24 Innowacje PARC ................................................................................. 26 Innowacje produktowe ...................................................................... 26 Inspiracja ............................................................................................ 26 Integracja ........................................................................................... 27 www.mtbiznes.pl  Steve Jobs własnymi słowami Integracja produktu ........................................................................... 27 Interfejs graficzny PARC .................................................................... 29 iPad i nieunikniona zmiana .............................................................. 29 iPad jako inspiracja dla iPhone’a ..................................................... 30 iPhone ................................................................................................ 30 iPod Nano ........................................................................................... 30 iPod Touch .......................................................................................... 31 Istnienie firmy Apple .......................................................................... 31 Istota firmy Apple: pracownicy .......................................................... 31 iTunes ................................................................................................. 32 Jakość ................................................................................................. 32 Kampania reklamowa „Think Different” .......................................... 33 Klasa nawet pod presją .................................................................... 34 Komplikacje życiowe ......................................................................... 34 Komputer dla zwykłego człowieka ................................................... 34 Komputery .......................................................................................... 35 Komputery jako narzędzia ................................................................ 35 Koncentracja ...................................................................................... 35 Koncentracja na produkcie .............................................................. 35 Konkurencja ....................................................................................... 36 Konsumpcjonizm ............................................................................... 37 Kradzież internetowa a motywacja .................................................. 37 Kreatywność a technologia .............................................................. 38 Lojalność klientów ............................................................................. 39 Lokalizacja nieruchomości ............................................................... 39 Ludzie wytwórni Pixar ........................................................................ 39 Mac Cube ........................................................................................... 40 Marketing ........................................................................................... 40 Mądrość ............................................................................................. 41 Mikrospojrzenie na świat właściwe dla Microsoftu ........................ 41 Motywacja .......................................................................................... 41 Motywacja pracownika ..................................................................... 42 Motywowanie pracowników .............................................................. 42 Myślenie pasywne a myślenie aktywne ......................................... 43 Myślenie przyszłościowe .................................................................. 43 Myślenie zaściankowe ..................................................................... 43 Netbooki ............................................................................................. 44 Nie można spocząć na laurach ........................................................ 44 Niebezpieczeństwo stagnacji ........................................................... 44 Niepokój związany z premierą iPada ............................................... 44 Niespodziewany cios ......................................................................... 45 www.mtbiznes.pl Spis treści  Nieuzasadniona krytyka ................................................................... 45 Niewykorzystane możliwości ............................................................ 46 Nowe produkty ................................................................................... 46 O oddziaływaniu w odezwie do pracowników Apple ....................... 47 Opcje na akcje ................................................................................... 48 Oprogramowanie ............................................................................... 48 Partnerstwo ...................................................................................... 50 Pasja ................................................................................................... 50 Pecet jako cyfrowy pępek świata ..................................................... 51 Percepcja ........................................................................................... 52 Pieniądze ............................................................................................ 52 Pixar .................................................................................................... 52 Podejmowanie decyzji ....................................................................... 53 Potencjał pracownika ........................................................................ 53 Powtórny sukces ................................................................................ 54 Pozostawianie przeszłości za sobą .................................................. 54 Praca zespołowa ............................................................................... 54 Problemy z Flashem .......................................................................... 55 Proces ................................................................................................. 55 Produkty ............................................................................................. 56 Projekt ................................................................................................ 56 Projekt produktu ................................................................................ 57 Projekt produktu konsumenckiego .................................................. 57 Prostota .............................................................................................. 58 Przetrwanie ........................................................................................ 59 Przykuwanie uwagi ............................................................................ 60 Roczne wynagrodzenie Jobsa w wysokości 1 dolara ..................... 60 Różnica – istota sprawy .................................................................... 60 Ryzyko porażki ................................................................................... 60 Sequele animowanych filmów Disneya ............................................ 61 Skargi klientów .................................................................................. 61 Slogan promujący pierwszą generację iPodów ............................... 62 Słuszna decyzja ................................................................................. 62 Spadek udziału w rynku .................................................................... 63 Spekulacje dotyczące stanu zdrowia ............................................... 63 Stosunek do technologii ................................................................... 64 Strategia ............................................................................................. 64 Straty finansowe ................................................................................ 64 Sukces ................................................................................................ 65 Śmiałe deklaracje .............................................................................. 65 Śmierć ................................................................................................ 65 www.mtbiznes.pl  Steve Jobs własnymi słowami Świetne pomysły ................................................................................ 66 Świetny produkt ................................................................................. 66 Świetny projekt produktu .................................................................. 67 Tajemnica ........................................................................................... 67 Terminy ............................................................................................... 68 Toy Story 2 ......................................................................................... 68 Tworzenie nowych narzędzi .............................................................. 68 Tworzenie produktów ........................................................................ 69 Udział w zyskach, żadnych zaliczek ................................................. 69 Upadek ............................................................................................... 70 Uzdolnienia w różnych dyscyplinach ................................................ 70 Walka o sprawę ................................................................................. 70 Wartości ............................................................................................. 71 Wgniecenie we wszechświecie ......................................................... 71 Wiarygodność .................................................................................... 72 Wizerunek produktu .......................................................................... 72 Wizja ................................................................................................... 72 Wizje produktów ................................................................................ 72 Wkład .................................................................................................. 73 Wnikliwość ......................................................................................... 73 Wprowadzenie na rynek Maca ......................................................... 74 Wrogie przejęcia ................................................................................ 74 Wspólna wizja .................................................................................... 75 Wszechobecność Maców .................................................................. 75 Wszechstronne wykształcenie ......................................................... 75 Wytrwałość ......................................................................................... 76 Wyznaczanie priorytetów .................................................................. 76 Zagmatwane linie produktów ........................................................... 77 Zapamiętywanie ................................................................................ 77 Zbieżność ........................................................................................... 77 Zdrowie a nieobecność w pracy ....................................................... 77 Zen ...................................................................................................... 78 Znaczenie fabuły ............................................................................... 78 Znaczenie pracy zespołowej ............................................................. 79 Znaczenie różnorodności doświadczeń życiowych ......................... 79 Zwalnianie pracowników ................................................................... 79 Ważne wydarzenia .................................................................................. 81 Rezygnacja Steve’a Jobsa ze stanowiska dyrektora generalnego Apple ....................................................................... 101 Bibliografia ............................................................................................ 103 O redaktorze ......................................................................................... 127 www.mtbiznes.pl Brittonowi Edwardsowi www.mtbiznes.pl Apple dysponuje zestawem pewnych podstawowych ta­ lentów, które zaraz wymienię. Otóż w moim przeko­ naniu tworzymy bardzo dobre projekty sprzętu, two­ rzymy bardzo dobre wzory przemysłowe i piszemy bar­ dzo dobre systemy operacyjne i aplikacje. Ponadto bar­ dzo dobrze sobie radzimy z łączeniem tego wszystko w jeden produkt. Poza nami w branży komputerowej nie ma nikogo innego, kto by to potrafił. Steve Jobs, w wywiadzie przeprowadzonym przez Jeffa Goodella, Steve Jobs: The Rolling Stone Interview, „Rolling Stone” 684, 16 czerwca 1994. www.mtbiznes.pl proadzenie Steve Jobs i kwestia „wizji” Zawsze pozostaję otwarty na kolejne wielkie szanse, po­ nieważ jednak świat wygląda tak, jak wygląda, wykorzy­ stanie takiej szansy wymaga zaangażowania ogromnych zasobów – zarówno w postaci pieniędzy, jak i w postaci talentu inżynierskiego. Nie wiem, co może się stać kolej­ nym wielkim hitem, ale mam kilka pomysłów. Steve Jobs o następnym wielkim hicie, CNNMoney, 24 stycznia 2000 Od 1976 roku Steve Jobs zawsze otwarcie wyrażał swoje po- glądy – w materiałach prasowych, w oświadczeniach publiko- wanych na stronach internetowych Apple, podczas publicz- nych wystąpień organizowanych w celu przedstawienia no- wych produktów fi rmy, podczas wywiadów dla mediów trady- cyjnych i elektronicznych. Wzbudzał tym zachwyt swoich zwolenników i wprawiał swoich krytyków w konsternację. Cokolwiek by jednak myśleć o samym Jobsie, który dwukrot- nie w swoim CV wspomina o „wizji”, jedna rzecz pozostaje bezsporna: jest on autorem wielu dobrze znanych wypowiedzi na temat specyfi ki współczesnego biznesu. www.mtbiznes.pl  Steve Jobs własnymi słowami Steve Jobs cieszył się szczególną i wyjątkową pozycją w spo- łeczności biznesowej. Otrzymał liczne wyróżnienia, w tym tytuł „Dyrektora Generalnego Dekady”, przyznany przez ma- gazyn „Fortune”, tytuł „Najskuteczniejszego Dyrektora Gene- ralnego Świata”, przyznany przez „Harvard Business Review”, oraz tytuł „Człowieka Dekady”, przyznany przez „Wall Street Journal”. W dniu 18 sierpnia 2011 roku pojawiła się zaskakująca in- formacja o tym, że data publikacji jedynej autoryzowanej bio- grafii Steve’a Jobsa, książki autorstwa Waltera Isaacsona, została przesunięta z marca 2012 roku na 21 listopada 2011 roku. Od razu pojawiło się pytanie o przyczyny takiej decyzji. Liczący się wydawcy nie przyspieszają publikacji książek o cztery miesiące od tak, dla kaprysu. Niewątpliwie coś się miało wydarzyć. Sześć dni później, 24 sierpnia, pojawiła się kolejna wiado- mość. Steve Jobs poinformował, że odchodzi ze stanowiska dyrektora generalnego i poprosił zarząd firmy Apple o „reali- zację przyjętego planu sukcesji”, zgodnie z którym za stera- mi firmy miał stanąć Timothy Cook. W dniu 5 października, zaledwie dzień po tym, jak podczas swojego pierwszego wydarzenia promocyjnego nowy dyrek- tor generalny Apple przedstawił iPhone’a 4GS, zarząd firmy poinformował, że Steve Josb zmarł, mając 56 lat. W oświad- czeniu zarządu czytamy: „Geniusz, pasja i energia Steve’a były źródłem niezliczonych innowacji, które wzbogaciły i ulep- szyły życie nas wszystkich. Świat stał się dzięki niemu bez- miernie lepszy”. www.mtbiznes.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Ja, Steve
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: