Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00387 007047 15555062 na godz. na dobę w sumie
Jak być wielkim szefem - ebook/pdf
Jak być wielkim szefem - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 145
Wydawca: Vocatio Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7829-014-8 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> biznes >> zarządzanie i marketing
Porównaj ceny (książka, ebook (-8%), audiobook).

Być wielkim szefem nie jest dziś łatwo. Jeśli szukasz praktycznych i oryginalnych wskazówek, jak znaleźć najlepszych pracowników albo jak sobie radzić w trudnych stosunkach z podwładnymi, to sięgnij do tej niezwykłej książki. Nie będziesz zawiedziony, gdyż Fox jest arcymistrzem niekonwencjonalnego spojrzenia na biznes. Przedstawione tu prawdziwe historie oraz rady uzyskane od najbardziej wpływowych i najwyżej cenionych szefów w Ameryce będą odświeżające nie tylko dla Twojego intelektu, ale i dla twojego portfela.

* Firma robi to co jej szef
* Przycinaj albo odcinaj
* Zatrudniaj powoli, zwalniaj szybko
* Bądź przyjazny, ale nie zaprzyjaźniaj się!
* Zlecaj zadania jak najniżej
* Zatrudniasz psa? Nie szczekaj sam!
* Strzeż się: siódemki zatrudniają piątki
* Nie zniżaj się do poniżania
* Słuchaj pozerów, głupków i oszustów
* Nie sprawdzaj rozliczeń wydatków
* „Kapitulacja” to hasło z krzyżówki
* Wolno być dziwakiem
* Orzeł nie wskakuje do nory za szczurem

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

JAK BYĆ WIELKIM SZEFEM W serii (cid:132)Recepta na biznes(cid:148) Jeffrey J. Fox napisał następujące książki: 1. Jak zostać mistrzem marketingu, czyli o zasadach, dzięki kt(cid:243)rym dzwoni kasa 2. Jak zarobić duże pieniądze w swojej firmie, czyli o świętych zasadach ludzi biznesu 3. Jak być wielkim szefem, czyli jak znaleźć najlepszych pracownik(cid:243)w 4. Jak zostać szamanem sprzedaży, czyli jak sprowadzić do firmy deszcz pieniędzy 5. Nie wysyłaj CV, czyli jak się dostać do dobrej firmy 6. Jak zostać CEO, czyli o zasadach dochodzenia na szczyty 7. Sekrety wielkich handlowc(cid:243)w, czyli jak dokonywać tego, czego inni nie mogą Więcej informacji o autorze na stronie: www.foxandcompany.com Jeffrey J. Fox JAK BYĆ WIELKIM SZEFEM czyli jak znaleźć najlepszych pracowników Oficyna Wydawnicza „Vocatio” Warszawa Tytuł oryginału: How to Become A Great Boss Przekład: Teresa Kowalska Redakcja: Irena Kanicka Redakcja techniczna: Małgorzata Biegańska-Bartosiak Projekt okładki: Joanna Złonkiewicz Korekta: Renata Borkowska Copyright 2002 by Jeffrey J. Fox All rights reserved. First published by Hyperion. The Polish translation rights published in agreement with Doris S. Michaels Literary Agency, Inc., New York, USA Copyright for the Polish edition 2006 by Oficyna Wydawnicza (cid:132)Vocatio(cid:148). All rights to the Polish edition reserved Wszelkie prawa do wydania polskiego zastrzeżone. Książka ani żadna jej część nie może być przedrukowywana ani w jakikolwiek inny spos(cid:243)b reprodukowana czy powielana mechanicznie, fotooptycznie, zapisywana elektronicznie lub magnetycznie, ani odczytywana w środkach publicznego przekazu bez pisemnej zgody wydawcy. W sprawie zezwoleń należy zwracać się do: Oficyna Wydawnicza (cid:132)Vocatio(cid:148) 02-798 Warszawa, ul. Polnej R(cid:243)ży 1 e-mail: vocatio@vocatio.com.pl Redakcja: fax (22) 648 63 82, tel. (22) 648 54 50 Dział handlowy: fax (22) 648 03 79, tel. (22) 648 03 78 e-mail: handlowy@vocatio.com.pl Księgarnia Wysyłkowa (cid:132)Vocatio(cid:148) 02-798 Warszawa 78, skr. poczt. 54 tel. (603) 861 952 e-mail: ksiegarnia@vocatio.com.pl www.vocatio.com.pl ISBN 83-7146-235-2 Jak losy człowieka mogą wpaść w ręce głupca. Bob Dylan Nie bądź szefem szefa swojego, Nie ma większej zniewagi dla niego. Willie Nelson Dedykacja Wielkim szefom na każdym miejscu (cid:150) w firmach dużych i małych, w rodzinach, w szkole, na boisku sportowym, w wojsku, w kuchni, przy ołtarzu, na pierwszej linii frontu. Wiecznie zatroskanej mamie, kt(cid:243)ra nie żałuje swym dziewczynkom pieszczot, miłych sł(cid:243)w, opieki i zachęty, aż staną się kobietami. Opiekunom, kt(cid:243)rzy bezpiecznie przeprowadzają swych podopiecznych przez ruchliwą ulicę. Właścicielom firm, kt(cid:243)rzy nie wypytują solidnych pra- cownic, czy koniecznie akurat teraz muszą wziąć te dwa dni urlopu. Nauczycielkom, kt(cid:243)re stawiając uczniowi za wypracowa- nie dw(cid:243)ję z gramatyki dodają sz(cid:243)stkę za pomysł, motywując ucznia na całe życie dopiskiem (cid:132)Naprawdę świetne!(cid:148). Trenerom, kt(cid:243)rzy na zakończenie sezonu z sercem nagra- dzają każdego zawodnika w drużynie. Dow(cid:243)dcom, kt(cid:243)rzy robią wszystko, żeby ich oddziały wr(cid:243)ciły całe i zdrowe. Agentom literackim, kt(cid:243)rzy bezwzględnie stwierdzają: (cid:132)Nie możemy sprzedać Chinom praw do tej książki bez ma- nuskryptu(cid:148). Wydawcom, kt(cid:243)rzy stanowczo przypominając daty, spo- kojnym głosem ostrzegają: (cid:132)Nie żyjesz, jeśli zawalisz kolejny termin(cid:148). Żonom, kt(cid:243)re m(cid:243)wią: (cid:132)Przestań się nad sobą użalać i skończ wreszcie tę książkę!(cid:148). Pracownikom i kierownikom na całym świecie, kt(cid:243)rzy muszą czasami poprawiać swoich szef(cid:243)w, aby praca została wykonana prawidłowo. Szczeg(cid:243)lne podziękowania Poprosiłem kilku szef(cid:243)w, żeby podzielili się specjalną (cid:132)lekcją szefostwa(cid:148), czymś, czego sami nauczyli się od swoich wiel- kich szef(cid:243)w, nauczycieli, trener(cid:243)w czy opiekun(cid:243)w i z czego z powodzeniem korzystają. Dziękuję wam wszystkim i w wa- szym imieniu dziękuję waszym mistrzom. Mądrością podzielili się: Osoby anonimowe (cztery); Michael Abberley, wiceprezes ds. marketingu w Sandvik Coromant Company; James Baker, prezes Sandvik Inc.; Ted Carl, wiceprezes regionalny Applied Industrial Techno- logies; John Chickosky, wiceprezes Bioprocessing Sales w Kendro; Larry Culp, CEO w Danaher Corporation; William Davis, prezes i CEO w Congress Financial Corpora- tion; Joseph C. Day, prezes zarządu i CEO w Freudenberg-NOK General Partnership; dr David D(cid:146)Eramo, prezes i CEO w Saint Francis Hospital; Donald Fenton, właściciel i dyrektor Fenton Associates; William Ferry, były prezes Eastern Mountain Sports; Randy Fitzhugh, wiceprezes ds. sprzedaży w Danaher Con- trols; James T. Flaherty, partner O(cid:146)Connell, Flaherty Attmore; Lee Flaherty, założyciel i prezes zarządu Flair Communica- tions Agency; Joseph Grewe, prezes Films, Foam Fabrics Division w Saint-Gobain; James Hartnett, prezes i CEO w Longwood Industries Ins.; Rod Hoyng, wiceprezes ds. marketingu w Millar Elevator Company; Christopher A. Jones, prezes zarządu i CEO w The Jones Companies; Kevin Kalagher, prezes Finlay Printing Company; Richard Kimball, wiceprezes zarządu Rock of Ages Corpora- tion; C. T. (cid:132)Gus(cid:148) Kontonickas, wiceprezes i dyrektor generalny Loctite Industrial Americas; Ayn LaPlant, dyrektor naczelny Beekley Corporation; Erle Martin, prezes Niebaum-Coppola Winery; Stephen T. Merkel, prezes Loctite Corporation; Joseph Mihalick, wiceprezes Longwood Industries Inc.; Reynolds Parsons, szef Centrum Usług Wsp(cid:243)lnych w Inger- soll-Rand; Paul Pendemonti, wiceprezes ds. sprzedaży w The Torrington Company; Steve Peltzman, były prezes OSI Pharmaceuticals; William Rieth, wiceprezes i dyrektor generalny United Ad- vertising Media; Al Sholomicky, dyrektor ds. merchandisingu w Family Meds Inc.; James Sugarman, prezes Eastern Bag Paper Company; David Sylvester, wiceprezes ds. sprzedaży komercyjnej w Ingersoll-Rand, Security Sector Safety; Patrick Tomasiewicz, partner Fazzano, Tomasiewicz Paul- ding; Cecil Ursprung, CEO w Reflexite Company; Richard Zahren, wiceprezes Automotive Coatings w PPG In- dustries Ind.; Pracownicy Fox Company; Członkowie rodziny Fox. Serdeczne podziękowania dla Mary Ellen O(cid:146)Neill, szefowej redakcji wydawnictwa Hyperion Books; Doris Michaels z Doris S. Michaels Literary Agency. Wielcy szefowie, wychowawcy, nauczyciele, trenerzy i ro- dzice: Osoby anonimowe (dwie); J. Kemler Appell, emerytowany CEO Arrow Corporation; ś.p. Mason Beekley, CEO Beekley Corporation; Kenneth Butterworth, emerytowany CEO Loctite Corpora- tion; Francis Ford Coppola, prezes zarządu Neibaum-Coppola Wi- nery; ś.p. Felicia D(cid:146)Eramo, wychowawczyni; E. Russell Eggers, emerytowany dyrektor operacyjny Loctite Corporation; Merrill Fay, prezes i właściciel Fay(cid:146)s Boat Yard Inc.; ś.p. Joseph E. Fazzano, założyciel Fazzano, Tomasiewicz Dewey; Bert Fernaeus, dyrektor zewnętrzny Sandvik Inc.; ś.p. Ralph Hart, prezes zarządu Heublein Inc.; Clas Ake Hedstrom, CEO w Sandvik AB; William Heidel z Heidel and Associates; ś.p. Donald F. Hoyng, wychowawca; Gene Jennings, emerytowany profesor Uniwersytetu Michi- gan; ś.p. Robert M. Jones, prezes R.M. Jones Company; ś.p. Legh Knowles Jr., prezes zarządu Beaulieu Vineyard; Christie Lambrinides, CEO w Skyline Chile Corporation; ś.p. Gertrude Laughery, nauczycielka szkoły podstawowej w Towpath; Paul McCann, partner zarządzający w Merchant Banking Venture Partners; John Melvin, emerytowany prezes Cone Drive Textron; Tery Noonan, emerytowany dyrektor operacyjny w Furon Corp.; Harris Parsons, emerytowany CEO w MPS Sales; Scott Pilkerton, emerytowany generał brygady armii amery- kańskiej; ś.p. Frances Price, wychowawczyni; Hugh Rowland, założyciel i emerytowany CEO w Reflexite Company; Harry Schell, emerytowany CEO w Cablec Corporation; G. William Seawright, emerytowany CEO w Stanhome Cor- poration; George Sherman, prezes zarządu Campell Soup Corporation; Harry Shields, emerytowany podpułkownik armii amerykań- skiej; Jay Shoemaker, CEO w Coppola Companies; Bryce Sperandio, emerytowany wiceprezes ds. sprzedaży w Sandvik Coromant (USA); Arthur Sugarman, emerytowany prezes Sugarman Brothers, Działu Statler Industries. Spis treści 1. Pan Hart ....................................................................... 15 2. Prosty przepis na wielkiego szefa ................................ 17 3. Firma robi to samo co szef........................................... 18 4. Prawdziwym szefem jest klient ................................... 20 5. Przycinaj i odcinaj........................................................ 22 6. Nowa miotła nie zawsze dobrze zamiata ..................... 24 7. Mierność to rak ............................................................ 27 8. Zatrudniaj powoli, zwalniaj szybko. (Część 1)............ 29 9. Zatrudniaj powoli, zwalniaj szybko. (Część 2)............ 32 10. Nie musisz grać ostro................................................... 34 11. One-over-one/veto ....................................................... 37 12. A+S=AS. Zatrudniaj tylko as(cid:243)w.................................. 40 13. (cid:132)Lista Z(cid:148)....................................................................... 42 14. (cid:132)Restaurateur, a nie restauranteur(cid:148) ............................ 44 15. Zamiast libacji wybierz determinację .......................... 47 16. Syn krawcowej............................................................. 50 17. Szczodry szef ............................................................... 53 18. Zlecaj zadania jak najniżej........................................... 57 19. Strzeż się: si(cid:243)demki zatrudniają piątki ........................ 59 20. Zapytaj: (cid:132)Co byście zrobili, gdybym umarł?(cid:148) ............. 61 21. Zatrudniasz psa? Nie szczekaj sam! ............................ 63 22. Potrzebne sprawdzenie, nie tylko życzenie ................. 66 23. Słuchaj uważnie ........................................................... 68 24. Zawsze słuchaj każdego............................................... 70 25. Obiecuj i dotrzymuj obietnic ....................................... 73 26. (cid:132)Nigdy nie pozw(cid:243)lcie mi na błąd(cid:148)............................... 76 27. Sześć prostych sł(cid:243)w ..................................................... 79 28. Niech sobie pojedzą ..................................................... 81 29. Panuj nad językiem ...................................................... 83 30. Zgoda na konfrontowanie ............................................ 85 31. Jak grom z jasnego nieba ............................................. 87 32. Nie zniżaj się do poniżania .......................................... 90 33. Słuchaj pozer(cid:243)w, głupk(cid:243)w i oszust(cid:243)w......................... 93 34. Nie sprawdzaj rozliczeń wydatk(cid:243)w ............................. 95 35. Trening w autobusie..................................................... 98 36. Bądź szczęściarzem ................................................... 101 37. Bądź stanowczy, uczciwy i przyjacielski. Ale nie zaprzyjaźniaj się!........................................... 103 38. (cid:132)Kapitulacja(cid:148) to hasło z krzyż(cid:243)wki ........................... 106 39. Twoi ludzie to tw(cid:243)j hel .............................................. 109 40. 90 procent czasu poświęcaj swoim najlepszym ludziom ................................................... 111 41. Sp(cid:243)jrz w lustro ........................................................... 113 42. Codziennie ucz kogoś przez 10 minut ....................... 116 43. Regulamin pod specjalnym nadzorem. (Część 1)...... 118 44. Regulamin pod specjalnym nadzorem. (Część 2)...... 121 45. Orzeł nie wskakuje do nory za szczurem................... 123 46. Osłaniaj zesp(cid:243)ł własną piersią ................................... 125 47. Wielkie nadzieje......................................................... 127 48. Wolno być dziwakiem ............................................... 129 49. Nie bądź zmęczony .................................................... 132 50. Nie wygrywaj biurowej loterii ................................... 134 Zakończenie. Wspaniali szefowie wychowują wspaniałych szef(cid:243)w................................ 136
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Jak być wielkim szefem
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: