Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00275 004547 14271847 na godz. na dobę w sumie
Jak dbać o stawy i kręgosłup? 30 sposobów, których nie znasz - ebook/pdf
Jak dbać o stawy i kręgosłup? 30 sposobów, których nie znasz - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 40
Wydawca: Wiedza i Praktyka Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-269-3108-6 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> ekonomia, biznes, finanse
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

W czasach, gdy duża część zawodów wymaga spędzania za biurkiem wielu godzin dziennie, stawy i kręgosłup są szczególnie narażone na zwyrodnienia, które powodują uciążliwe dolegliwości, mogące prowadzić do poważnych chorób.

Nie czekaj z profilaktyką!!!

Moda na dbanie o zdrowie i kondycję zatacza coraz szersze kręgi. Jazda na rowerze to już nie tylko rekreacja, ale także popularny środek transportu do pracy. Na ulicach nie brakuje osób, które biegają, a dla niektórych z nich ta forma aktywności stała się sposobem na życie. Jednocześnie coraz większą wagę przywiązujemy do tego, co jemy, i nie chodzi wcale o odchudzanie, ale o wprowadzenie do jadłospisu nieprzetworzonej żywności, której ważny składnik stanowią warzywa, owoce, ryby, pełne ziarna. U podstaw tych pozytywnych zjawisk powinna leżeć profilaktyka zdrowotna.

Jak dbać o stawy i kręgosłup? 30 sposobów

Sięgnij po pierwszy na rynku e-book, który w kompleksowy sposób omawia temat dbania o stawy i kręgosłup. Kilkudziesięciostronicowy poradnik pełen jest informacji i wskazówek, za którymi stoją specjaliści – lekarze, dietetycy, rehabilitanci.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

JAK DBAĆ O STAWY I KRĘGOSŁUP sposobów, których nie znasz BIBLIOTECZKA ZDROWIA Jak dbać o stawy i kręgosłup  I 3030 2 4 7 8 10 12 14 16 19 20 21 22 Ciekawostki Rozmowy o zdrowiu • Kręgosłup w potrzasku, czyli dlaczego cierpimy na dyskopatię – wywiad z reumatologiem Grzegorzem Prasałkiem Garść porad • 6 zasad dobrego spania Na to uważaj • Choroba Perthesa • Sygnały ciała – o czym świadczy ból barku, łokcia, nadgarstka Warto wiedzieć • Sprawne stawy – glukozamina i chondroityna • RZS – choroba układowa Jak to działa? • Gdy zawodzi kolano Zdrowie od A do Z • Alfabet osteoporozy Domowe sposoby • Termoterapia, czyli leczenie temperaturą • Jak pokonać ból bez leków? Mało znana choroba • Gdy dokucza dna moczanowa Porady • Kontuzje stawowe Prawa pacjenta • L4 – prawa i obowiązki Leki • Jad kiełbasiany dla stawów SPIS TREŚCI 23 25 26 27 28 29 30 32 34 35 38 39 40 Jak to załatwić? • Jedziemy do sanatorium • Rehabilitacja ambulatoryjna Zrób test • W jakiej formie są twoje stawy? Zabieg dla zdrowia • Dobroczynny masaż stóp Zrób to sam • Kapusta na kolano Niedoceniony mistrz • Czarodziejska moc czekolady Skąd to wziąć? • Gdy potrzebny jest wózek inwalidzki Sprytni pomocnicy • Sztuczny staw • Wkładki do butów Psycholog radzi • Na zakręcie życia. Jak sobie radzić z przewlekłą chorobą, radzi dr Mariola Kosowicz Leki z kuchni • Pokochaj kaszę Dieta dla zdrowia • Nakarm dobrze swoje kości • Dania dla zdrowych kości Warto wiedzieć • Seks a reumatyzm Badania • Bezbolesne badania kości Ćwicz z nami • Gimnastyka dla stóp • Sport przyjazny stawom Redaktor naczelna: Aldona Kapica Wydawca: Alina Sulgostowska Opieka medyczna: lek. med. Jacek Kordas Koordynator produkcji: Mariusz Jezierski Korekta: Anna Wasilewska, Bożena Hałuszczyńska Projekt graficzny okładki i przełamanie: Piotr Fedorczyk Projekt graficzny: Dominika Raczkowska Skład: Paweł Żurawski, pawel_zurawski@wp.pl ISBN 978-83-269-3108-6, 1WL02 Copyright © by Wydawnictwo Wiedza i Praktyka Warszawa 2014 Publikacja „Jak dbać o stawy i kręgosłup” jest chroniona pra- wem autorskim. Przedruk materiałów opublikowanych w publi- kacji „Jak dbać o stawy i kręgosłup” – bez zgody wydawcy – jest zabroniony. Zakaz nie dotyczy cytowania publikacji z powoła- niem się na źródło. Wszelkie materiały i treści prezentowane w publikacji „Jak dbać o stawy i kręgosłup” mają jedynie cha- rakter edukacyjny. Dokładamy wszelkich starań, aby informacje i dane w nich zawarte były poprawne merytorycznie, jednak nie należy ich traktować jako konsultacji zastępującej osobistą wizytę u specjalisty. Tym samym nie mogą stanowić podstawy do podejmowania jakichkolwiek działań o charakterze zdro- wotnym, a w szczególności do stosowania bądź niestosowania określonej terapii, przyjmowania lub nieprzyjmowania leków itp. Wobec powyższego wydawca, redaktorzy ani autorzy pu- blikacji zamieszczonych w niniejszym czasopiśmie nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki podanych w nich in- formacji. Wydawnictwo Wiedza i Praktyka sp. z o.o. 03-918 Warszawa, ul. Łotewska 9a tel. 22 518 29 29, faks 22 617 60 10 Centrum Obsługi Klienta: tel. 22 518 29 29, faks 22 617 60 10 Jak dbać o stawy i kręgosłup  1 CIEKA- WOSTKI Informacje, ciekawostki odkrycia, Choroba zwyrodnieniowa stawów Według szacunkowych danych w Polsce na chorobę zwyrodnieniową stawów choruje dwa miliony osób. Choroba ujawnia się najczęściej w  wieku 40–60 lat. Uczeni sądzą, że można ją rozpoznać u  ponad 50 proc. osób po 40. roku życia. Częstość występowa- nia schorzenia zwiększa się z wiekiem, jednak pierw- sze zmiany w  strukturze stawu mogą powstać już przed 30. rokiem życia. Obciążenia dla stóp n W  trakcie normalnego chodzenia stawy tylnej części stopy są obciążone ciężarem równoważ- nym 4,5-krotnej masie ciała. n Podczas biegu obciążenie stóp wzrasta dziesięcio- krotnie. n W ciągu trzech dni stopy przeciętnie ważącej oso- by, przenoszą ciężar odpowiadający masie Wieży Eiffla, czyli 7300 ton. n Przez całe życie większość z nas pokona na swo- ich stopach blisko 129 tysięcy kilometrów. n Przechodząc jeden kilometr, spalamy około 73 kilokalorii. W  ciągu dnia każdy z  nas spala 590 kilokalorii chodząc. n Przeciętny Europejczyk w wieku 16–34 lat spędza 8,5 godziny dziennie, mając na stopach buty. Nuda zabija Uczeni z  Zakładu Epidemiologii i  Zdrowia Pu- blicznego University College London przebadali 7 tysięcy ochotników między 35. a 55. rokiem ży- cia. Okazało się, że osoby, które nudzą się w życiu, są mało aktywne, nie mają pasji i hobby, nie utrzymują kontaktów towarzyskich – dwa razy częściej zapada- ją na choroby serca (w tym na zawał) oraz udar mó- zgu. Trzy razy częściej niż ludzie aktywni wpadają też w nałogi. Najczęściej uzależniają się od alkoholu. Cierpią również na zaburzenia łaknienia, przez co częściej są otyli lub mają niedowagę. Uczeni opra- cowali też definicję nudy. Ich zdaniem nuda to stan ciągłego napięcia spowodowanego chęcią zrobienia czegoś, bez możliwości efektywnego zaangażowania się w satysfakcjonującą nas aktywność. Kobiety, uważajcie na stawy Panie są bardziej podatne na urazy stawu kolanowe- go niż mężczyźni. Przyczyną nie są wysokie obcasy czy też słabe mięśnie nóg. Powodem tych kłopotów jest... anatomiczna budowa i sposób chodzenia. Pa- nie ustawiają nogi bardziej w pozycji „X” niż pano- wie, a to zmniejsza stabilność stawów. 2  Jak dbać o stawy i kręgosłup Informacje, ciekawostki CIEKA- WOSTKI Uwaga, depresja Staje się ona coraz poważniejszym problemem zdro- wotnym i społecznym. Cierpią na nią i młodzi, i star- si. W  wielu badaniach udowodniono, że nieleczona depresja jest ważnym czynnikiem ryzyka wystąpienia chorób serca. Uczeni tłumaczą to poczuciem zagroże- nia życia, obawą przed utratą pracy czy bezradnością życiową. Problemem jest to, że depresja często objawia się w mało charakterystyczny sposób, np. poprzez spa- dek ciśnienia tętniczego, kołatanie serca, bóle i zawro- ty głowy, a także przez niewyjaśniony ucisk w klatce piersiowej czy nadmierną potliwość. Takich objawów nie powinno się lekceważyć. Kto długo siedzi, krócej żyje Kto większość dnia spędza w pozycji siedzącej, na- wet jeśli uprawia sport – żyje krócej. Najbardziej za- grożeni są ci, którzy przy biurku spędzają 11 godzin. Dlatego, gdy praca zmusza cię do długiego siedzenia – rób sobie przerwy. Gdy wstaniesz – pospaceruj chwilę po pokoju, zrób kilka przysiadów czy skło- nów. Po pracy idź na długi spacer lub na pływalnię. Do takich wniosków doszli amerykańscy uczeni po przebadaniu 200 tysięcy osób. Ewa Burska Jak dbać o stawy i kręgosłup  3 porady Krzywizny kręgosłupa Gdy dziecko jest jeszcze w brzuchu mamy, jego krę- gosłup swym kształtem przypomina literę C. Po uro- dzeniu się dziecka prostuje się. Jednak linię prostą widzimy tylko, gdy patrzymy na plecy człowieka. Jeśli nasze oczy widziałyby jak aparat rentgenowski, stojąc bokiem, zauważylibyśmy, że kręgosłup ma kilka natu- ralnych krzywizn i swym kształtem przypomina dwie następujące po sobie litery S. Choć kręgosłup dziecka już pod koniec pierwszego roku życia przybiera for- mę „podwójnego S”, ostateczny kształt zyskuje dopie- ro około 18. roku życia. Dzięki temu wady postawy można łatwo korygować nawet u nastolatka, ale jeśli rodzice lub lekarze ich nie zauważą, dziecko wkracza w dorosłość z bólami kręgosłupa. Dieta wegetariańska pomaga przy reumatyzmie W wielu ośrodkach zajmujących się leczeniem chorób reumatycznych z bardzo dobrym skutkiem stosuje się dietę wegetariańską, ale obowiązkowo włącza się do niej kukurydzę i pszenicę. Dieta poprzedzo- na jest oczyszczającą gło- dówką, w  czasie której pije się tylko soki wa- rzywne. U niektórych pacjentów już po mie- siącu kuracji można odstawić lub zmniej- szyć dawki leków prze- ciwbólowych.
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Jak dbać o stawy i kręgosłup? 30 sposobów, których nie znasz
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: