Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00478 007868 15700176 na godz. na dobę w sumie
Jak zarobić duże pieniądze w swojej firmie - ebook/pdf
Jak zarobić duże pieniądze w swojej firmie - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 137
Wydawca: Vocatio Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7829-013-1 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> biznes >> poradniki
Porównaj ceny (książka, ebook (-8%), audiobook).

To ty jesteś swoją najlepszą inwestycją. Dlatego nigdy nie jest za późno na założenie własnej firmy. Ray Kroc założył McDonald's po pięćdziesiątce. Pułkownik Sanders założył Kentucky Fried Chicken (KFC) po sześćdziesiątce. Nigdy też nie jesteś zbyt młody na biznes. Michael Dell założył Dell Computers jako student college'u.

Do założenia firmy nie jest ci potrzebny tytuł magistra ekonomii. Miliony przedsiębiorców nie ukończyło żadnych studiów. Bill Gates porzucił studia, by założyć Microsoft. Żeby założyć firmę, nie potrzebujesz wiele. Ale na pewno potrzebujesz jednego: klienta. Posiadanie klienta jest najistotniejszą zasadą biznesu. Jest to nawet ważniejsze niż sam pomysł na biznes, ważniejsze niż umiejętność zarządzania firmą, finansami, planami i wszystkim innym. To zasada numer jeden, o której NIGDY nie wolno zapominać i której NIGDY nie wolno naruszać. Posiadanie klienta jest równoznaczne z tym, że ktoś bez wahania kupi twój produkt teraz lub wówczas, gdy będzie on już dostępny.

Pamiętaj też o jednym: tak naprawdę klienci nie kupują towarów czy usług, oni kupują korzyści, które odniosą dzięki użyciu tych towarów czy usług. Nie kupują lekarstw - kupują zdrowie. Nie kupują kołder - kupują ciepło. Nie kupują uszczelek - kupują suche, trwałe silniki. Ciepło, zdrowie i suche silniki mają konkretną wartość pieniężną, dostarczaną przez kołdry, lekarstwa i uszczelki. Idź więc i zdobądź swojego klienta, a potem sprzedaj mu to, czego on potrzebuje.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

JAK ZAROBIĆ DUŻE PIENIĄDZE W SWOJEJ FIRMIE W serii (cid:132)Recepta na biznes(cid:148) Jeffrey J. Fox napisał następujące książki: 1. Jak zostać mistrzem marketingu, czyli o zasadach, dzięki kt(cid:243)rym dzwoni kasa 2. Jak zarobić duże pieniądze w swojej firmie, czyli o świętych zasadach ludzi biznesu 3. Jak być wielkim szefem, czyli jak znaleźć najlepszych pracownik(cid:243)w 4. Jak zostać szamanem sprzedaży, czyli jak sprowadzić do firmy deszcz pieniędzy 5. Nie wysyłaj CV, czyli jak się dostać do dobrej firmy 6. Jak zostać CEO, czyli o zasadach dochodzenia na szczyty 7. Sekrety wielkich handlowc(cid:243)w, czyli jak dokonywać tego, czego inni nie mogą Więcej informacji o autorze na stronie: www.foxandcompany.com Jeffrey J. Fox JAK ZAROBIĆ DUŻE PIENIĄDZE W SWOJEJ FIRMIE czyli o świętych zasadach ludzi biznesu Oficyna Wydawnicza „Vocatio” Warszawa How To Make Big Money In Your Own Small Business Tytuł oryginału: Przekład: Teresa Kowalska Redakcja: Elżbieta Mamczarz Redakcja techniczna: Małgorzata Biegańska-Bartosiak Projekt okładki: Joanna Złonkiewicz Korekta: Renata Borkowska Copyright 2004 by Jeffrey J. Fox All rights reserved. First published by Hyperion. The Polish translation rights published in agreement with Doris S. Michaels Literary Agency, Inc., New York, USA Copyright for the Polish edition 2006 by Oficyna Wydawnicza (cid:132)Vocatio(cid:148). All rights to the Polish edition reserved Wszelkie prawa do wydania polskiego zastrzeżone. Książka ani żadna jej część nie może być przedrukowywana ani w jakikolwiek inny spos(cid:243)b reprodukowana czy powielana mechanicznie, fotooptycznie, zapisywana elektronicznie lub magnetycznie, ani odczytywana w środkach publicznego przekazu bez pisemnej zgody wydawcy. W sprawie zezwoleń należy zwracać się do: Oficyna Wydawnicza (cid:132)Vocatio(cid:148) 02-798 Warszawa, ul. Polnej R(cid:243)ży 1 e-mail: vocatio@vocatio.com.pl Redakcja: fax (22) 648 63 82, tel. (22) 648 54 50 Dział handlowy: fax (22) 648 03 79, tel. (22) 648 03 78 e-mail: handlowy@vocatio.com.pl Księgarnia Wysyłkowa (cid:132)Vocatio(cid:148) 02-798 Warszawa 78, skr. poczt. 54 tel. (603) 861 952 e-mail: ksiegarnia@vocatio.com.pl www.vocatio.com.pl ISBN 83-7146-239-5 Książkę tę dedykuję Właścicielom, pracownikom i sprzedawcom w firmach Foxy Fast Lube LLC., Loondance LLC., Willimantic Car Wash Inc., Foxy Franks LLC, Fox Co. Inc. oraz w innych fir- mach, kupowanych i sprzedawanych. Szczeg(cid:243)lne podziękowania składam Michaelowi Davit- towi Foxowi, urodzonemu w 1885 roku w hrabstwie Clare w Irlandii. Jako jedno z trzynaściorga dzieci został wychowa- ny w dwupokojowym domku w Miltown Malbay, mieście w(cid:243)wczas niełatwym do życia. P(cid:243)źniej, jako Kurator Oświaty w Hartford w Connecticut, Michael Fox dał się poznać jako wytrwały propagator edukacji i promotor niezależnego my- ślenia i przedsiębiorczości. To właśnie on zainspirował mnie do napisania rozdziału sz(cid:243)stego. Michael zmarł w 1946 roku. Przyjaciołom i klientom, kt(cid:243)rych niezależne opinie i su- gestie redakcyjne przyjąłem z wdzięcznością. Mary Ellen O(cid:146)Neill, szefowej Hyperion Books, kt(cid:243)ra po- nownie zmobilizowała mnie do tego, abym puste kartki moje- go notesu zmienił w książkę, i Donnie M. Ellis, szefowej produkcji w Hyperion Books. Doris Michaels i Benowi Salmonowi z nowojorskiej DSM Literary Agency, kt(cid:243)rych niegasnący zapał i profesjonalizm doprowadziły do tego, że cykl moich książek o biznesie jest publikowany na całym świecie. Spis treści Wprowadzenie. Dlaczego powinieneś przeczytać tę książkę...................................................... 9 1. Jest mn(cid:243)stwo nowego pod słońcem............................. 13 2. Drobna r(cid:243)żnica między (cid:132)tak(cid:148) i (cid:132)nie(cid:148) ........................... 16 3. Źr(cid:243)dła nowych pomysł(cid:243)w............................................ 18 4. Klucz do sukcesu małej firmy...................................... 21 5. R(cid:243)b to, co tobie przychodzi łatwo, a innym trudno..... 23 6. Wybieranie pcheł nie hańbi ......................................... 26 7. Najpierw znajdź klienta ............................................... 28 8. Biznesowe priorytety w małej firmie........................... 30 9. Właściciel małej firmy, czyli zaklinacz deszczu ......... 32 10. Sprzedaż (cid:150) zadanie numer 1 ........................................ 34 11. Najpierw zatrudnij sprzedawcę.................................... 37 12. Zatrudnij byłych gazeciarzy......................................... 39 13. Zatrudniaj rodzinę (cid:150) aż do wyczerpania źr(cid:243)dła gen(cid:243)w................................................................ 41 14. Funduj steki, sam jedz hot dogi ................................... 43 15. Grosz do grosza............................................................ 45 16. Oszczędzaj na spinaczach (cid:150) ale na klient(cid:243)w nie żałuj pieniędzy............................. 48 17. Illigitimi non carborundum. Łacina nie jest martwym językiem .............................. 51 18. Stosuj zasadę 60/30/10................................................. 53 19. Sława czy majątek? Wybierz majątek ......................... 56 20. Nie zakładaj biura w domu!......................................... 58 21. Ustalaj cenę według wartości produktu dla klienta ..... 60 22. Sprzedawaj pieniądze, a nie produkty ......................... 63 23. Bierz każde zlecenie .................................................... 65 24. Używaj dźwigni w swojej machinie ............................ 67 25. Zatrudnij kierowcę ....................................................... 70 26. (cid:132)A gdyby umarł?(cid:148) ........................................................ 73 27. Zaszczep się przeciwko SPDF ..................................... 76 28. Zawsze miej got(cid:243)wkę .................................................. 79 29. Patentuj, broń i chroń................................................... 81 30. Spotkania typu FC........................................................ 85 31. Niech marketing i produkcja będą ze sobą w kontakcie............................................. 87 32. Właściciel firmy to nie jej szef .................................... 90 33. Notuj wszystko na bieżąco........................................... 92 34. Kiedy nie pracujesz, też pracujesz ............................... 95 35. Nie daj się prześcignąć w pracy................................... 97 36. Pracuj nad firmą, a nie w firmie................................. 100 37. Pr(cid:243)buj do skutku ........................................................ 103 38. Trzymaj się z dala od rad i komitet(cid:243)w....................... 105 39. Pamiętaj o wszystkich (cid:132)K(cid:148) ........................................ 108 40. Zdobądź dzisiejszą technologię, ale wstrzymaj się z nią do jutra.................................. 110 41. Wyślij pięćset kart świątecznych ............................... 112 42. Zaskocz niespodzianką .............................................. 114 43. Codzienna lista spraw właściciela małej firmy.......... 116 44. Przepis na nową firmę................................................ 117 45. Musisz znać sw(cid:243)j punkt zero ..................................... 119 46. Wyznacz punkt zero................................................... 122 47. Oblicz rozmiary swojego rynku................................. 124 48. Jak zdobyć pieniądze na rozruch ............................... 127 49. Wielkie pieniądze....................................................... 129 Zakończenie ............................................................... 132 Wprowadzenie. Dlaczego powinieneś przeczytać tę książkę Jeśli chcesz mieć własną firmę albo już ją masz, ta książka jest dla ciebie. Na całym świecie pieniądze rodzą się w małych firmach. Czy wiesz, że 5 procent amerykańskich podatnik(cid:243)w płaci 51 procent całości podatku dochodowego w Stanach Zjedno- czonych? Garstka ludzi, a takie grube pieniądze! Spośr(cid:243)d tych 5 procent gł(cid:243)wnych podatnik(cid:243)w 65 procent to właścicie- le małych firm. Ich przeciętny doch(cid:243)d wynosi ponad 400 ty- sięcy dolar(cid:243)w rocznie. Kupa forsy! Według statystyk rządowych, w USA funkcjonuje co naj- mniej 25 milion(cid:243)w małych firm. W rzeczywistości tych firm jest prawdopodobnie o wiele więcej. Firmy nielegalne nie re- jestrują się w urzędach skarbowych. Kelnerzy, taks(cid:243)wkarze, uliczni sprzedawcy lemoniady i gazeciarze to też małe firmy. Chłopcy myjący samochody, nianie, wodzireje i agenci han- dlowi to r(cid:243)wnież małe firmy. 9 Spośr(cid:243)d 25 milion(cid:243)w amerykańskich małych firm około 20 milion(cid:243)w zatrudnia poniżej pięćdziesięciu os(cid:243)b, około 17 milion(cid:243)w (cid:150) tylko jednego lub dw(cid:243)ch pracownik(cid:243)w, z wła- ścicielem włącznie. Właściciel małej firmy niejedno może mieć imię: agent, przedsiębiorca, kapitalista, konsultant, inwestor, franczyzo- biorca1, kupiec, wsp(cid:243)lnik, organizator, operator, kręgarz, prawnik, artysta, architekt, bankowiec, cieśla, inżynier, skle- pikarz, fryzjer, malarz, hydraulik, restaurator itd. Przedsiębiorcy, kt(cid:243)rzy odnieśli sukces, wywodzą się z najrozmaitszych środowisk i mają najrozmaitsze kwalifika- cje. Czasami bez matury albo z dyplomem Harvardu, młodzi i starzy, mężczyźni i kobiety, ledwo potrafiący sklecić zdanie albo z arystokratycznymi manierami. Pracują ciężko. Tworzą wartość. Wystawiają mn(cid:243)stwo czek(cid:243)w, żeby opłacić mn(cid:243)- 1 Franchising to system sprzedaży towarów, usług lub technologii, oparty na ścisłej i ciągłej współpracy po- między prawnie i fi nansowo odrębnymi i niezależny- mi przedsiębiorstwami, franczyzodawcą i jego indy- widualnymi franczyzobiorcami. Istota tego systemu polega na tym, że franczyzodawca nadaje swoim po- szczególnym franczyzobiorcom prawo oraz nakłada na nich obowiązek prowadzenia działalności zgodnie z jego koncepcją. W ramach i na okres sporządzonej na piśmie umowy franchisingowej oraz w zamian za bezpośrednie lub pośrednie świadczenia fi nansowe uprawnienie to upoważnia indywidualnego franczy- zobiorcę do korzystania z nazwy handlowej franczy- zodawcy, jego znaku towarowego lub usługowego, know-how, metod prowadzenia działalności gospo- darczej, wiedzy technicznej, systemu postępowania i innych praw własności intelektualnej lub przemysło- wej, a także do korzystania ze stałej pomocy handlo- wej i technicznej franczyzodawcy (za: www.franchi- sing.info.pl). 10 stwo czynsz(cid:243)w i niejedno czesne. Raz na wozie, raz pod wo- zem, ale to oni są kapitanami własnych okręt(cid:243)w. Mała firma (cid:150) tu są pieniądze. Tu jest r(cid:243)wnież siła intelek- tu. Small business tworzy cały roczny przyrost nowych miejsc pracy w USA. Małe firmy rejestrują czternaście razy więcej patent(cid:243)w na jednego pracownika niż ogromne korporacje z li- sty tysiąca największych, wyposażonych w potężne budżety finansujące badania i rozw(cid:243)j. Mała firma (cid:150) tam się wszystko dzieje. Właściciel małej firmy wykonuje w ciągu dnia więcej rozmaitych rzeczy niż jakikolwiek CEO2 w firmie z listy Fortune 500 w ciągu mie- siąca. W odr(cid:243)żnieniu od najwyższego kierownictwa potężnej korporacji właściciel małej firmy sprzedaje, kupuje, pożycza, wystawia faktury, odzyskuje pieniądze, płaci, wymyśla i wprowadza innowacje, zmienia, zgaduje, decyduje, ryzyku- je(cid:133) I tak codziennie. Kompetentny właściciel małej firmy co wiecz(cid:243)r kładzie się spać, zachodząc w głowę, jak zapłacić pracownikom, do- stawcom i bankom, jak rozwiązać problemy, zwiększyć przy- chody, robić to, co trzeba, i w dodatku robić to należycie. I co rano wstaje, znajdując jakiś spos(cid:243)b na to, żeby firma prospe- rowała. Wielkie pieniądze. Mały biznes. Sparafrazujmy słowa Calvina Coolidge(cid:146)a (cid:150) bezwstydnie, bez ogr(cid:243)dek i dziękując Bogu: (cid:132)Wielkie pieniądze i mały biznes (cid:150) oto biznes Ame- ryki(cid:148). 2 Chief Executive Offi cer – osoba sprawująca najwyż- szą władzę wykonawczą w fi rmie lub organizacji. (przyp. red.) 11 1 Jest mn(cid:243)stwo nowego pod słońcem Zdumiewająco często słyszymy stare powiedzonko: (cid:132)Nie ma niczego pod słońcem, czego by ludzie już nie wymyślili(cid:148). Jeszcze bardziej zdumiewające jest to, jak często ludzie zga- dzają się z tym niemądrym powiedzeniem. Ten slogan bez- wstydnie usprawiedliwia brak myślenia. Nakłada kaganiec na wynalazki, wynalazczość i wynalazcę. I w tym wszystkim jest absolutnie błędny! Nie daj się mu ograniczać. Na świecie dzieje się tak wiele nowego, a na rynku codziennie pojawia się mn(cid:243)stwo nowych, świeżych pomysł(cid:243)w i produkt(cid:243)w. C(cid:243)ż to za szczęście, że doktor Jonas Salk uwierzył w no- we możliwości walki z chorobami i wynalazł szczepionkę przeciwko polio. Jakie to cudowne, że naukowcy pracują nad sposobami pokonania innych chor(cid:243)b i nad unieszkodliwie- niem groźnych bakterii, na przykład gronkowca. Dlaczego Thomas Jefferson i John Adams nie przesyłali sobie e-mailem swoich błyskotliwych list(cid:243)w? Dlaczego Tom nie chwycił za 13
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Jak zarobić duże pieniądze w swojej firmie
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: