Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00064 004912 19012191 na godz. na dobę w sumie
Język niemiecki w IT. Rozmówki - książka
Język niemiecki w IT. Rozmówki - książka
Autor: Liczba stron: 128
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-283-3662-9 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> biznes it >> inne
Porównaj ceny (książka, ebook (-35%), audiobook).

UWAGA: Kup książkę i zgarnij audiobook Autora w BONUSIE! Szczegóły promocji >>

UWAGA: Kup ebook i zgarnij audiobook Autora w BONUSIE! Szczegóły promocji >>

UWAGA: Kup audiobooka i zgarnij ebooka Autora w BONUSIE! Szczegóły promocji >>


 

Nie taki straszny niemiecki w IT!

 

Jeśli na choć jedno z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, ta książka jest dla Ciebie!

Polscy informatycy dali się światu poznać z jak najlepszej strony, więc świat upomina się o nich. Coraz więcej rodzimych firm współpracuje z europejskimi klientami, dla których podstawowym językiem komunikacji jest niemiecki. Liczne organizacje zza Odry korzystają z outsourcingu świadczonego przez polskich przedsiębiorców. Wielu Polaków planuje rozwinąć swoje kariery w branży IT w niemieckich, austriackich lub szwajcarskich firmach. Wszystko to powoduje, że na rynku jest duży popyt na informatyków znających branżowy język niemiecki, wielu z nich dostrzega też konieczność poznania tego języka w stopniu komunikatywnym.

Jeśli jesteś wśród nich i Ty, sięgnij po książkę Język niemiecki w IT. Rozmówki. Rozwiniesz dzięki niej swoje umiejętności językowe, poznasz branżowe zwroty i terminy wykorzystywane w IT, a także dowiesz się, jak płynnie odpowiadać na najczęściej zadawane pytania i prawidłowo formułować własne. Ułożone tematycznie rozmówki pozwolą Ci nie tylko podszlifować niemiecki i poszerzyć słownictwo, lecz także poznać kulturę pracy w niemieckojęzycznej firmie. Pytania do dialogów ułatwią rozwiązanie języka, a tłumaczenia rozwieją wszelkie wątpliwości dotyczące przedstawionych treści. Bardzo praktyczny sposób prezentacji i wieloletnie doświadczenie autora zapewnią Ci niezbędną pewność siebie.

Poznaj informatyczny język niemiecki od strony praktycznej!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Redaktor prowadzący: Małgorzata Kulik Projekt okładki: Jan Paluch Grafika na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock.com Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://helion.pl/user/opinie/jniitr Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. ISBN: 978-83-283-3662-9 Copyright © Helion 2018 Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność Spis treści Wstęp.......................................................................................................................................... 5 Część I. Obsługa sieci i systemu ........................................................ 7 Dialog nr 1. Reset hasła Windows ......................................................................................... 8 Dialog nr 2. Odzyskanie danych z backupu ...................................................................... 10 Dialog nr 3. Problem ze zdalnym dostępem przez VPN ................................................ 12 Dialog nr 4. Problem z kartą dostępu ................................................................................ 14 Dialog nr 5. Problem z dostępem do dysku sieciowego .................................................. 16 Dialog nr 6. Problem z drukarką sieciową ........................................................................ 18 Dialog nr 7. Problem ze skanerem ..................................................................................... 20 Dialog nr 8. Problem z głośnym napędem CD ................................................................ 22 Dialog nr 9. Problem z aktualizacją oprogramowania .................................................... 24 Dialog nr 10. Nieaktualne pliki offline .............................................................................. 26 Dialog nr 11. Brak dostępu do grup w Active Directory ................................................ 28 Dialog nr 12. Przepełniony profil mobilny ....................................................................... 30 Dialog nr 13. Wolna praca komputera .............................................................................. 32 Dialog nr 14. Brak dostępu do sieci firmowej LAN ......................................................... 34 Dialog nr 15. Nieuprawniony dostęp do konta ................................................................ 36 Dialog nr 16. Brak możliwości skasowania pliku w folderze sieciowym ...................... 38 Dialog nr 17. Przedawnienie certyfikatów poczty szyfrowanej ..................................... 40 Dialog nr 18. Instalacja dodatkowej przeglądarki internetowej Tor WebBrowser ..... 42 Dialog nr 19. Brak dostępu do Facebooka — strona zablokowana przez dział IT ...... 44 Dialog nr 20. Brak sieci na 1. piętrze .................................................................................. 46 Część II. Programowanie ................................................................. 49 Dialog nr 21. Stara wersja programu deweloperskiego ................................................... 50 Dialog nr 22. Złe wersje plików z kodem źródłowym ..................................................... 52 Dialog nr 23. Konflikt portów na serwerze Apache ........................................................ 54 Dialog nr 24. Brak dostępu do GitHuba ............................................................................ 56 Dialog nr 25. Niedziałający kod źródłowy w pliku JSP ................................................... 58 Dialog nr 26. Brakujący servlet ........................................................................................... 60 Dialog nr 27. Brak aktualizacji biblioteki .......................................................................... 62 Dialog nr 28. Problem ze współpracą z zagranicą ........................................................... 64 Dialog nr 29. Konflikt nazw zmiennych ............................................................................ 66 Dialog nr 30. Brakujące komentarze w kodzie źródłowym ............................................ 68 Poleć książkęKup książkę Część III. Bazy danych ..................................................................... 71 Dialog nr 31. Brak połączenia z bazą danych MySQL ..................................................... 72 Dialog nr 32. Konieczny restart serwera Apache ............................................................. 74 Dialog nr 33. Rozszerzenie bazy danych o nowy formularz i nowe tabele .................. 76 Dialog nr 34. Zrobienie raportu z bazy danych ................................................................ 78 Dialog nr 35. Prośba o przeszkolenie pracownika w zakresie raportów SQL .............. 80 Dialog nr 36. Zabranie uprawnień pracownikowi ........................................................... 82 Dialog nr 37. Sprawdzenie logów ....................................................................................... 84 Dialog nr 38. Backup bazy danych ..................................................................................... 86 Dialog nr 39. Instalacja nowej bazy danych ...................................................................... 88 Dialog nr 40. Wygrany przetarg na konfigurację bazy SQL ........................................... 90 Część IV. Sprzęt ............................................................................... 93 Dialog nr 41. Wymiana myszki na nową .......................................................................... 94 Dialog nr 42. Głośno działający komputer ....................................................................... 96 Dialog nr 43. Prośba o dołożenie pamięci RAM .............................................................. 98 Dialog nr 44. Prośba o dostarczenie podkładki pod nadgarstek ................................. 100 Dialog nr 45. Oddanie starej klawiatury .......................................................................... 102 Dialog nr 46. Prośba o wymianę telefonu na nowszy .................................................... 104 Dialog nr 47. Prośba o wymianę kabla sieciowego ........................................................ 106 Dialog nr 48. Dostarczenie dodatkowego monitora ...................................................... 108 Dialog nr 49. Potrzebne nowe słuchawki i mikrofon .................................................... 110 Dialog nr 50. Wypożyczenie laptopa firmowego na konferencję handlową ............. 112 Część V. Odpowiedzi ..................................................................... 115 Odpowiedzi do części I ...................................................................................................... 116 Odpowiedzi do części II ..................................................................................................... 120 Odpowiedzi do części III ................................................................................................... 122 Odpowiedzi do części IV ................................................................................................... 124 4 Język niemiecki w IT. Rozmówki Poleć książkęKup książkę Dialog nr 17. Przedawnienie certyfikatów poczty szyfrowanej IT: Hallo, Hans Dörner, Helpdesk IT. Wie kann ich Ihnen helfen? Kunde: Guten Tag, ich heiße Sybille Hartmann. Ich habe heute eine E-Mail von unserem Postfachsystem bekommen. Ich wurde informiert, dass in drei Monaten meine Secure E-Mail Zertifikate ihre Gültigkeit verlieren. Was soll ich in dieser Situation machen? IT: Keine Sorgen. Sie sind nicht die einzige Person, die diese E-Mail heute bekommen hat. Wir haben genug Zeit, um ein Prozess der Erneuerung Ihrer Zertifikate zu beginnen. Ein Secure E-Mail Zertifikat hat ein Startdatum und ein Ablaufdatum. Kunde: Kann ich trotzdem meine E-Mails verschlüsseln und sie problemlos rausschicken? IT: Ja, genau. Kunde: Und wann kann man neue Zertifikate bestellen oder — wie man es sagt — erneuern? IT: Das machen wir in zwei Monaten. Jemand aus IT kommt zu Ihnen und macht das zusammen mit Ihnen. Wir installieren neue Zertifikate. Kunde: O.k., danke. Es freut mich. linia Na podstawie dialogu proszę odpowiedzieć na poniższe pytania: 1. Wann verlieren Zertifikate Ihre Gültigkeit? 2. Was für Datum hat ein Secure E-Mail Zertifikat? 3. Wann werden neue Zertifikate erneuert? linia 4 0 Język niemiecki w IT. Rozmówki Poleć książkęKup książkę Tłumaczenie dialogu na język polski IT: Witam, Hans Dörner, Helpdesk IT. W czym mogę pomóc? Klient: Dzień dobry, nazywam się Sybille Hartmann. Otrzymałam dzisiaj e-mail z naszego systemu pocztowego. Zostałam poinformowana, że za trzy miesiące moje certyfikaty poczty szyfrowanej stracą ważność. Co powinnam zrobić w tej sytuacji? IT: Proszę się nie martwić. Nie jest pani jedyną osobą, która dzisiaj otrzymała ten e-mail. Mamy dosyć czasu, aby zacząć proces odnowienia pani certyfikatów. Certyfikat poczty szyfrowanej ma datę początkową i datę wygaśnięcia. Klient: Czy mimo to mogę szyfrować maile i bez problemów je wysłać? IT: Tak, dokładnie. Klient: A kiedy można zamówić nowe certyfikaty czy raczej — jak się to mówi — odnowić stare? IT: Zrobimy to za dwa miesiące. Ktoś z IT przyjdzie do pani i zrobi to razem z panią. Zainstalujemy nowe certyfikaty. Klient: OK, dziękuję. Cieszy mnie to. linia Zwroty użyte w tekście  die Zertifikate erneuern — odnowić certyfikaty  ein Secure E-Mail Zertifikat hat ein Startdatum und ein Ablaufsdatum — certyfikat poczty szyfrowanej ma datę początkową i datę wygaśnięcia  die Gültigkeit verlieren — stracić ważność  die E-Mail verschlüsseln — szyfrować e-mail Dialog nr 17. Przedawnienie certyfikatów poczty szyfrowanej 4 1 Poleć książkęKup książkę Dialog nr 23. Konflikt portów na serwerze Apache IT: Guten Tag, Peter Neumann, Helpdesk IT. Kunde: Guten Tag, ich heiße Klaudia Kloss und wollte Apache Server installieren, um einige Tests durchzuführen. Leider startet der Apache Server nicht. Ich weiß nicht, wo das Problem liegt. IT: Der Apache Webserver benutzt voreingestellt die Ports 80 und 443, die auch durch andere Applikationen benutzt werden. Ich schlage vor, z.B., den Port 443 gegen den Port 8443 zu tauschen. Der Port 443 wird normalerweise durch HTTPS verwendet und in so einem Fall ist er dann besetzt. Sie benutzen auch Skype, wenn ich mich nicht irre? Kunde: Ja, Sie haben Recht, ich benutze Skype. IT: Skype benutzt standardmäßig nach der Installation die Ports 80 und 443 als Alternative für eingehende Verbindungen. Diese Option lässt sich aufheben. Kunde: Deshalb verhindert Skype den Apache Server zu starten? IT: Ja, genauso. Kunde: Dann muss ich diese Skype-Einstellung deaktivieren. IT: Machen Sie so bitte und starten Sie den Apache neu. Kunde: Danke für den Hinweis. IT: Bitte sehr. linia Na podstawie dialogu proszę odpowiedzieć na poniższe pytania: 1. Wozu will Kunde den Apache Server installieren? 2. Welche Ports benutzt der Apache voreingestellt? 3. Welche Ports benutzt Skype als Alternative für eingehende Verbindungen? linia 5 4 Język niemiecki w IT. Rozmówki Poleć książkęKup książkę Tłumaczenie dialogu na język polski IT: Dzień dobry, Peter Neumann, Helpdesk IT. Klient: Dzień dobry, nazywam się Klaudia Kloss. Chciałam zainstalować Server Apache, aby przeprowadzić pewne testy. Niestety Apache się nie uruchamia. Nie wiem, gdzie leży problem. IT: Server Apache używa domyślnie portów 80 i 443, które są także wykorzystywane przez inne aplikacje. Proponuję, żeby zmieniła pani port 443 na port 8443. Port 443 jest normalnie stosowany przez HTTPS i w tym przypadku jest zajęty. Używa pani także Skype’a, o ile się nie mylę? Klient: Tak, ma pan rację, używam Skype’a. IT: Skype standardowo rezerwuje po instalacji porty 80 i 443 jako alternatywę dla połączeń przychodzących. Tę opcję można wyłączyć w ustawieniach. Klient: Dlatego Skype uniemożliwia uruchomienie Apache’a? IT: Tak, dokładnie. Klient: Czyli muszę dezaktywować te ustawienia Skype’a? IT: Proszę tak zrobić i zrestartować Apache’a. Klient: Dziękuję za wskazówkę. IT: Proszę bardzo. linia Zwroty użyte w tekście  Apache Server installieren — instalować serwer Apache  Webserver benutzt voreingestellt die Ports 80 und 443 — serwer webowy wykorzystuje domyślnie porty 80 i 443  Skype benutzt standardmäßig — Skype używa standardowo  eine Alternative für eingehende Verbindungen — alternatywa dla połączeń przychodzących  eine Option aufheben — anulować opcję  die Einstellungen deaktivieren — deaktywować ustawienia  Apache neustarten — zrestartować Apache’a Dialog nr 23. Konflikt portów na serwerze Apache 5 5 Poleć książkęKup książkę Dialog nr 50. Wypożyczenie laptopa firmowego na konferencję handlową IT: Guten Tag, Helmut Schulz, IT Abteilung. Kunde: Guten Tag, Ulrike Hoffer. In sieben Tagen nehme ich an einer Handelskonferenz teil. Ich muss dort eine PowerPoint-Präsentation von unserer Firma und unseren Produkten vorstellen. Deshalb brauche ich einen Laptop, am besten mit Internetzugang. Ich habe auf meinem Laptop ganz wichtige Zugangsberechtigungen, deshalb habe ich gedacht, dass die IT für mich einen anderen Laptop nur mit Postfachzugang und Internetzugang vorbereiten könnte. IT: Ja, Sie haben Recht. Sie sollen Ihren Laptop besser nicht mitnehmen. Wir haben mehrere Laptops. Einen kann man reinstallieren. Ich komme zu Ihnen in vier Tagen und zeige alles. Kann es so sein? Kunde: Perfekt, danke sehr. Wir treffen uns also am Freitag. IT: Ja, bis Freitag. linia Na podstawie dialogu proszę odpowiedzieć na poniższe pytania: 1. Wozu braucht Frau Hoffer einen Laptop mit Internetzugang? 2. Wann kommt der IT-Mitarbeiter zu Frau Hofer? 3. Wann treffen sie sich? linia 1 1 2 Język niemiecki w IT. Rozmówki Poleć książkęKup książkę Tłumaczenie dialogu na język polski IT: Dzień dobry, Helmut Schulz, dział IT. Klient: Dzień dobry, Ulrike Hoffer. Za siedem dni biorę udział w konferencji handlowej. Muszę przedstawić tam prezentację w PowerPoincie o naszej firmie i naszych produktach. Dlatego potrzebuję laptopa, najlepiej z dostępem do internetu. Ja mam dosyć ważne uprawnienia dostępu na moim laptopie, dlatego pomyślałam, że dział IT może przygotować dla mnie laptopa tylko z dostępem do poczty i internetu. IT: Tak. Ma pani rację. Nie powinna pani brać swojego laptopa. Mamy jakieś dodatkowe laptopy. Jednego można przeinstalować. Przyjdę do pani za cztery dni i wszystko pokażę. Czy może tak być? Klient: Super, bardzo dziękuję. Spotkajmy się więc w piątek. IT: Dobrze, a zatem do piątku. linia Zwroty użyte w tekście  eine PowerPoint-Präsentation vorstellen — przedstawić prezentację w PowerPoincie  ein Laptop nur mit Postfachzugang und Internetzugang — laptop tylko z dostępem do poczty i internetu  einen Laptop reinstallieren — przeinstalować laptopa Dialog nr 50. Wypożyczenie laptopa firmowego na konferencję handlową 1 1 3 Poleć książkęKup książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Język niemiecki w IT. Rozmówki
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: