Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00217 010044 18630750 na godz. na dobę w sumie
KONTUZJE BIEGACZA - ebook/pdf
KONTUZJE BIEGACZA - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 67
Wydawca: SELF-PUBLISHER Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-957841-0-1 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> gry, zabawy, sport
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Kontuzje Biegacza

Książki o bieganiu nie dają praktycznej wiedzy jak biegać bez kontuzji i z efektami. Chciałbyś biegać efektywniej, bez kontuzji i z uśmiechem? Ta książka jest dla Ciebie. Zawiera syntezę wiedzy z treningu siłowego, biegowego, funkcjonalnego, fizjoterapii. 

W książce znajdziesz:

Problem mechaniczny lecz mechanicznie, a nie chemicznie faszerując się tabletkami. Tak, właśnie kontuzje to częste patologie biomechaniczne na poziomie globalnym oraz lokalnym. Mówiąc dokładniej - to wadliwe wzorce ruchowe (technika biegu) i zaburzenia mechaniki tkanek (elastyczność, uwodnienie, siła) wpływają na powstawanie kontuzji. Leczenie mechaniczne to oczywiście ruch


O autorze: 

Paweł Matner - Magister fizjoterapii, trener biegania, trener przygotowania motorycznego, uczestniki wielu specjalistycznych kursów i przede wszystkim biegacz. Biega 16 lat i NIGDY nie miał kontuzji. Rekordy życiowe: 5km - 15:14, 10km 31:22, Półmaraton - 1:09:32. Prowadzi kanał na Facebooku, gdzie edukuje biegaczy. Stworzył specjalną grupę edukacyjną ĆWICZENIA BIEGACZA, gdzie aktywnie naucza biegaczy. 


Recenzje:

Mateusz Jamrozik, fizjoterapeuta:
Bardzo się cieszę, że powstał taki e-book. Jest to kompletna dawka wiedzy o kontuzjach w bieganiu wraz z ćwiczeniami  i filmikami, a do tego kilka bonusów. To już drugi e-book Pawła, który mocno dzieli się wiedzą z biegaczami, dbając aby jak sam mówi - BIEGALI I BYLI ZDROWI.

Piotr, biegacz
Wiesz, przeczytałem z 10 książek o bieganiu o różnym profilu... Dzisiaj mogę powiedzieć, że są mi kompletnie niepotrzebne... W sumie słuchając Ciebie stwierdzam, że wnosiły bardzo mało...

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

SPIS TREŚCI KIM JEST AUTOR 3 WSTĘP 9 PRZYCZYNY KONTUZJI 15 KONTUZJE BIEGACZA 22 WYBRANE KONTUZJE 26 ZWALCZANIE KONTUZJI 35 ĆWICZENIA 46 PODSUMOWANIE 57 MATNERIAŁY DODATKOWE 59 LINKI 63 KLAUZULA 64 PRZYCZYNY KONTUZJI 21 Wadliwa technika biegu oprócz korelacji z występowaniem kontuzji, wpływa znacząco na nadmierne wydatkowanie energii podczas biegu. Wówczas mamy do czynienia z tzw. wyciekami energii, która zamiast być wydatkowana na przemieszczanie się do przodu, to jest zużywana na utrzymanie ciała biegacza w pionie . Z pomocą przychodzą tutaj ćwiczenia w treningu pozabiegowym . Bowiem wzrost siły w nogach powoduje spowodowany mniejszym mniejszy zapotrzebowaniem na ATP. Mniejszy pobór tlenu powoduje, że możliwa jest dłuższa praca mięśni w tym samym czasie z większą intensywnością. Aby budować siłę, trzeba mieć jednak mobilność. transport krwi do nóg ZWALCZANIE KONTUZJI 36 ROZLUŹNIANIE MIĘŚNIOWO-POWIĘZIOWE TKANEK MIĘKKICH Automasaż przy użyciu rąk: palpacja tkanek autoterapia instynktowna terapia punktów spustowych badanie ciepłoty i elastyczności tkanek przyspieszenie przepływu krwi pobudzenie wolnych zakończeń nerwowych zwiększenie przesuwalności tkanek względem siebie ciekawa lekcja anatomii i odkrywanie nowych mięśni w ciele Automasaż przy użyciu rollera/piłki: popularnie nazywane rolowaniem (więcej mówię tutaj) przedtreningowo - pobudzenie i przygotowanie do wysiłku potreningowo - usuwanie metabolitów, przyspieszenie regeneracji screening naszego ciała, gdy wykonywany jest regularnie działanie antucellulitowe i ujędrniające reorientacja włókien kolagenowych ZWALCZANIE KONTUZJI 37 AUTOMASAŻ PODUDZIA - KONTUZJA SHIN SPLINT ROLOWANIE STOPY PIŁECZKĄ - ZAPALENIE ROZCIĘGNA PODESZWOWEGO ZWALCZANIE KONTUZJI 38 MECHANIZM ODDZIAŁYWANIA NA TKANKI MIĘKKIE - R. SCHLEIP ĆWICZENIA 47 Na następnych stronach znajdziesz zestawy ćwiczeń z filmikami pod wybrane kontuzje, które omówiłem wcześniej. Kolejność ich wykonywania nie jest przypadkowa. Aby odtworzyć film wystarczy, że klikniesz wyraz film tutaj , który znajduje się obok nazwy każdej kontuzji. Zostaniesz wówczas przekierowany na kanał na YouTube, gdzie zaprezentowany zostanie Tobie film z ćwiczeniami. Dostęp do ćwiczeń jest darmowy. Przed wykonaniem ćwiczeń pamiętaj, aby wykonać rolowanie dynamiczne. Nie na wszystkich propozycjach ćwiczeń jest ono pokazane, co nie znaczy, że nie trzeba go robić. Więcej o rolowaniu mówię tutaj. Pamiętaj, że jest to propozycja ćwiczeń, których jest zdecydowanie więcej. Będę pisał o nich ( i nie tylko) w książce o bieganiu, która powstaje. ĆWICZENIA 48 ZAPALENIE ROZCIĘGNA PODESZOWEGO (film tutaj)
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

KONTUZJE BIEGACZA
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: