Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00363 007850 15362378 na godz. na dobę w sumie
Kręgosłup. Odcinek szyjny. Ćwiczenia dla każdego. Porady lekarza rodzinnego - ebook/pdf
Kręgosłup. Odcinek szyjny. Ćwiczenia dla każdego. Porady lekarza rodzinnego - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 36
Wydawca: Literat Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7774-471-0 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> zdrowie
Porównaj ceny (książka, ebook (-10%), audiobook).

Praktyczne rady, jak dbać o kręgosłup (m.in. jak prawidłowo siedzieć, dźwigać i przesuwać przedmioty, wsiadać do samochodu, wstawać z łóżka) i zwalczać różne rodzaje bólu. Czytelnik znajdzie tu ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa – opisane krok po kroku, opatrzone licznymi zdjęciami. Polecamy również inne książki: „Zdrowy kręgosłup. Ćwiczenia dla każdego”, „Dbaj o kręgosłup”, „Masaż leczniczy kręgosłupa”.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

20 Odcinek szyjny kręgOsłupa Ćwiczenie 5 wzmacniające Pozycja wyjściowa: siedząca, stopy oparte o podłoże, w rękach wyprostowanych w łok- ciach trzymamy przed sobą kij, głowę mamy ustawioną prosto. Ruch: ręce z kijem przyciągamy do klatki piersiowej, łokcie trzymamy na wy- sokości barków, głowę wysuwamy do przodu przed kij i z powrotem. Inna możliwość – gumę gimnastycz- ną rozciągamy przed sobą do boku, aż uzyskamy wyprost łokci; głowę wysuwamy do przodu przed gumę i z powrotem. dłonie na wysokości barków zamiast kija mogą też być han- tle (0,5 kg) wysu- nięcie szyi i napięcie mięśni kar- ku dłonie na wysokości mostka głowa w pozycji horyzontalnej, swobodnej Wariant z gumą gimnastyczną wysunię- cie głowy do przodu; napię- cie mięśni proste plecy, 5a. nie opierają się o oparcie łokcie cofnięte za plecy 5b. rozciąganie gumy na boki; łokcie lekko ugięte Ćwiczenia wzmacniające mięśnie szyi, karku i górnej części kręgosłupa 21 Ćwiczenie 6 wzmacniające Pozycja wyjściowa: siedząca, plecy wyprostowane, obie ręce (z gumą gimnastyczną lub bez niej) opieramy na jednym udzie. Ruch: jedną rękę unosimy skosem do góry; razem z ręką unosimy głowę, mając wzrok skierowany na podnoszącą się dłoń; drugą rękę trzymamy na udzie. Wariant bez gumy gimnastycznej Wariant z gumą gimnastyczną głowa skierowana po skosie do dołu, jakbyśmy patrzyli na bark dłoń na dłoni (oparte o udo) głowa prostuje się po skosie do góry, patrzy na dłoń 6a. 6a. dłoń u góry od- wraca się ręka leży nierucho- mo 6b. 6b. guma gimnastycz- na w dłoni rozciąga- my gumę gimna- styczną 22 Odcinek szyjny kręgOsłupa Ćwiczenie 7 wzmacniające Ćwiczenie 8 wzmacniające Pozycja wyjściowa: stoimy przodem do ściany, ręce (wy- prostowane w łokciach) opieramy na dysku lub bezpośrednio na ścianie. Pozycja wyjściowa: klęk podparty, dłonie trzymamy pod barkami, kolana rozstawione na wy- sokości bioder, w rękach trzymamy gumę gimnastyczną. 7a. dłonie na wysokości twarzy, opar- te o dysk trzy- mamy gumę łokcie wyprosto- wane Ruch: ręce wciskamy w ścianę lub dysk; uginamy łokcie, podpierając się na rękach; podczas ruchu napinamy mięśnie szyi. 7b. świado- mie napina- my mięśnie szyi wciska- my ręce w dysk zginamy łokcie proste plecy 8a. kolana rozsta- wione na wysokości bioder Ruch: rękę (wyprostowaną w łokciu) unosimy bo- kiem w górę do wysokości barków; wykonujemy skręt głową, podążając wzrokiem za dłonią. Ćwiczenie to możemy wykonywać z gumą gimna- styczną, ciężarkiem lub bez przybo- rów – naprzemiennie na obie strony. unosi- my rękę do wysokości barku 8b. skręt głowy, pa- trzymy na dłoń 8c. prosty łokieć Ćwiczenia wzmacniające mięśnie szyi, karku i górnej części kręgosłupa 23 Ćwiczenie 9 wzmacniające Ćwiczenie 10 wzmacniające Pozycja wyjściowa: klęk podparty, dłonie skierowane do środka trzymamy pod barkami, kola- na rozstawione na wysokości bioder, głowę swobodnie kierujemy w dół. Pozycja wyjściowa: klęk podparty, jedną rękę trzyma- my wyprostowaną wzdłuż tułowia; głowę zwracamy w kierunku prostej ręki. głowa patrzy przed siebie 9a. dłonie pod bar- kami Ruch: zginamy łokcie, wysuwamy szyję do przodu i napinamy mięśnie; następ- nie powracamy do pozycji wyjścio- wej, cofając głowę. 10a. głowa pa- trzy na dłoń lub bark prosty ło- kieć, ręka przy tułowiu Ruch: rękę przesuwamy bokiem w kierun- ku głowy; głowę obracamy zgodnie z ruchem ręki. 9b. wysuwa- nie głowy do przodu, do maty zgina- nie łokci 9c. 10b. 10c. ręka po- dąża bokiem w kierunku głowy głowa patrzy przed siebie
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Kręgosłup. Odcinek szyjny. Ćwiczenia dla każdego. Porady lekarza rodzinnego
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: