Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00075 005985 15935238 na godz. na dobę w sumie
Kurs rysowania. Człowiek. Różne techniki - ebook/pdf
Kurs rysowania. Człowiek. Różne techniki - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 124
Wydawca: Literat Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7898-504-4 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> zdrowie
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Dzięki jasnym wskazówkom zawartym w tym praktycznym poradniku poznasz podstawowe techniki rysowania postaci ludzkiej i poszczególnych części ciała. Szybko nauczysz się tworzyć portrety dzieci i dorosłych, postaci w dynamicznych układach, właściwie dobierać proporcje ciała i twarzy oraz rysować detale. Autor w przystępny sposób krok po kroku wyjaśnia, jak stworzyć niebanalne wizerunki różnymi metodami: ołówkiem, węglem, cienkopisem, markerem i piórkiem; daje również wiele cennych rad.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

3 WSTĘP Narysowanie postaci ludzkiej nie należy do prostych zadań. Opanowanie tej sztu- ki wymaga wielu ćwiczeń i dużej cierpliwo- ści, jednak jest to możliwe dla każdego, kto wykaże się zapałem oraz ambicją, by zadaniu temu sprostać. Przed przystąpieniem do pracy nad rysun- kiem warto przypomnieć sobie pewną bar- dzo istotną regułę: „Jeden procent talentu, dziewięćdziesiąt dziewięć procent pracy”. Miejcie więc na uwadze, jak ważną rolę od- grywa w tym przypadku systematyczna pra- ca, jaki wpływ mają na kształcenie i dosko- nalenie waszych umiejętności rysunkowych regularne ćwiczenia. Pamiętajcie też, że najważniejsze jest to, aby wiedzieć, czego się chce, i bez oglądania się na innych realizować swoje postanowienia. Powodzenia! 4 NARZĘDZIA Podstawowym narzędziem, którym będę się posługiwał, omawiając szereg za- gadnień związanych z rysunkiem arty- stycznym, będzie bardzo popularny i rozpo- wszechniony ołówek. Nie oznacza to jednak, że będzie on jedynym narzędziem opisanym w tej książce. Przybliżę wam również spe- cyfikę narzędzi takich jak węgiel, cienkopis, marker, lawunek czy piórko. Każde narzędzie posiada swój odmienny charakter i bardzo istotną kwestią dla rysownika jest odnalezie- nie takiego, które najlepiej odpowiada jego temperamentowi. 5 Dobrze dobrane narzędzie może pomóc uwypuklić charakter przedstawianej sytuacji. Jeśli chcielibyście narysować akt kobiecy, gdzie ciało modelki oświetlone byłoby jedy- nie skąpym światłem, a pozostałą jego część okrywałby cień, najlepiej użyjcie do tego celu ołówka bardzo miękkiego, którym można tworzyć głębokie, smoliste plamy, a nie ołów- ka twardego, którym nawet przy silnym do- cisku można uzyskać jedynie mocną szarość. Nie stanowi to jednak żadnej reguły, gdyż ta- kie w świecie sztuki nie obowiązują! 6 Twórcza inwencja oraz pomysłowość nie znają granic i dlatego zjawisko sztuki nie daje się zamknąć w żadne ramy. Jeśli czujecie wewnętrzną potrzebę i do- strzegacie w czymś sens, nawet gdy inni tego nie widzą, nie oglądajcie się na utarte schematy i sztywne reguły. Wszystko, co po- winniście zrobić, to po prostu działać! Na następnych stronach tej książki postaram się przybliżyć różne rodzaje narzędzi wyko- rzystywanych w rysunku artystycznym. Pamiętajcie, że nie wystarczy jedynie prze- czytać tekst, aby zrozumieć specyfikę każ- dego narzędzia z osobna. Wszystko to, co już zostało napisane, nie zastąpi wam choć- by godziny pracy którymkolwiek z narzędzi. Oprócz tych podstawowych narzędzi, o któ- rych będzie mowa na następnych stronach książki, pamiętajcie, aby zaopatrzyć się w biały papier. 7 Na początek polecam zwykły biały brystol bądź zwykły blok techniczny, jaki można dostać w każdym sklepie papierniczym. Blok technicz- ny z tego względu, że lepiej się nadaje do pracy tuszem. Moim zdaniem, na początku przygody z rysowaniem nie należy wydawać większych sum pieniędzy na arkusze czerpanego papieru, gdyż zwykły w zupełności nadaje się do pracy na tym etapie. Warto również zaopatrzyć się w dość wytrzy- małą deskę (najlepiej formatu 50 na 60 cm). Dzięki niej będziecie mogli łatwiej znaleźć wy- godną pozycję podczas pracy. Jeśli wolicie pracować na stojąco, zdecydowa- nie polecam sztalugę. Daje ona komfort odej- ścia od pracy bez konieczności odstawiania wszystkiego na bok. Warto już teraz zapamię- tać, aby w trakcie rysowania przerywać na chwi- lę pracę i próbować spojrzeć na nią z większej odległości (dzięki temu będziecie mogli lepiej kontrolować proporcje rysowanej postaci). Pozostałe pomocne narzędzia to gumka chle- bowa (pomoże wam nie tylko wymazać źle po- kierowaną linię, ale również dzięki niej uzyska- cie ciekawe efekty światłocieniowe). Kawałek szmatki lub ręcznika papierowego posłuży wam do rozcierania śladów węgla lub miękkiego ołówka. Warto również pamiętać o zwykłej temperówce oraz nożyku do papieru. 8 TECHNIKI OŁÓWEK TWARDY Ołówek jest jednym z najbardziej popular- nych narzędzi rysunkowych. Jego nazwa pochodzi od słowa „ołów”, który to pod po- stacią cienkiego pręcika już w starożytnym Egipcie służył do pisania. Ołówek w takiej formie, w jakiej go znamy, pojawił się dopiero w XIX wieku. Ołów zastą- piono grafitem i umieszczono w drewnianej oprawce. 9 Narzędzie to, ze względu na swoją prostą for- mę oraz szerokie zastosowanie, natychmiast zyskało sympatię rysowników. Nie bez zna- czenia również pozostawał fakt, że ślad utwo- rzony za pomocą ołówka dawało się bez tru- du usunąć. Do tworzenia rysunków artystycznych naj- lepiej nadają się ołówki miękkie, oznaczone literą B. Nie należy jednak podchodzić do tego jak do reguły, gdyż bardzo wiele cie- kawych efektów można również uzyskać, używając ołówków twardych, oznaczonych literą H. Miękkie ołówki dają mocną i wyra- zistą czerń, można je również swobodnie rozcierać, co jednak nie zawsze musi ucho- dzić za atut, gdyż przez nieuwagę bardzo łatwo jest zabrudzić powierzchnię kartki. Ołówki twarde są zdecydowanie bardziej „czyste”, gdyż nie dają się tak łatwo rozcie- rać, jednak zawarte w ich graficie spore ilości kaolinu sprawiają, że mocno zarysowane po- wierzchnie odbijają światło, przez co praca może stać się mało czytelna. 10 Twardy ołówek lepiej nadaje się do rysunków bardziej szczegóło- wych i precyzyjnych. Jeśli macie sporo cierpliwości i lubi- cie, gdy w pracach plastycznych rze- czywistość odzwierciedlona jest wręcz z fotograficzną precyzją, to zachęcam do sięgnięcia po ołówek twardy.
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Kurs rysowania. Człowiek. Różne techniki
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: