Kurs rysowania. Podstawowe techniki. Człowiek - ebook/pdf
Autor: Mateusz Jagielski
Liczba stron: 36
Wydawca: Literat
Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7774-516-8
Data wydania: 2014-06-28
Lektor:
Kategoria:
ebooki >> poradniki >> zdrowie
Dzięki jasnym wskazówkom zawartym w tym praktycznym poradniku poznasz podstawowe techniki rysowania postaci ludzkiej i szybko nauczysz się tworzyć portrety dzieci i dorosłych, postaci w dynamicznych układach, właściwie dobierać proporcje ciała i twarzy oraz rysować detale. Autor w przystępny sposób krok po kroku wyjaśnia, jak stworzyć niebanalne wizerunki różnymi metodami: węglem, kredą i pastelami; daje również wiele cennych rad dotyczących m.in. przyborów do rysowania czy wykorzystywania fotografii jako pomocy. Polecamy również: „Kurs rysowania. Podstawowe techniki. Zwierzęta”, „Kurs rysowania. Podstawowe techniki. Pejzaż” oraz „Kurs rysowania. Podstawowe techniki. Martwa natura”.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
WĘGIEL NA BIAŁYM PAPIERZE
Pierwszą pracą, jaką się zajmiemy, będzie portret dziewczynki.
Użyjemy do tego celu podstawowych narzędzi, mianowicie białej kartki, gumki
oraz węgla.
Postaraj się dobrze zorganizować swoje miejsce pracy. Zadbaj o to, aby
dookoła ciebie znajdowały się tylko same niezbędne narzędzia.
Do tego ćwiczenia użyłem tzw. ołówka węglowego, gumki chlebowej
oraz kawałka zwykłego brystolu.
14
WĘGIEL NA BIAŁYM PAPIERZE
Na samym początku pracy,
korzystając z podstawowych
kształtów, budujemy ogólny
zarys postaci. Pamiętaj,
że na tym etapie tworzymy
tylko rysunek konturowy.
Przypomnij sobie wcześniej
przeze mnie opisane
wiadomości dotyczące
proporcji twarzy.
15
WĘGIEL NA BIAŁYM PAPIERZE
Zaznacz wszystkie najważniej-
sze rysy twarzy i wymaż linie
pomocnicze. Nie śpiesz się –
podobnie jak podczas wykony-
wania każdej innej czynności,
pośpiech bywa złym doradcą.
Teraz postaraj się zlokalizować
najciemniejsze miejsca na twa-
rzy i delikatnie zaznacz węglem
ich obecność.
16
WĘGIEL NA BIAŁYM PAPIERZE
Spróbuj teraz delikatnie
rozetrzeć to, co naniosłeś
w poprzednim kroku, i mocniej
zaznacz najciemniejsze
elementy.
Na tym etapie możesz już
zacząć myśleć o detalach.
Przyjrzyj się uważnie strukturze
włosów, następnie zwróć uwagę
na to, co się dzieje w obrębie
tęczówki oka.
17
WĘGIEL NA BIAŁYM PAPIERZE
Na koniec pracy chciałbym
dać ci pewną drobną
wskazówkę. Pamiętaj, aby
podczas rysowania oczu
pozostawić w obrębie
tęczówki lub źrenicy oka
białą plamkę, którą w rzeczy-
wistości tworzy światło odbi-
jające się w ściance oka.
Zabieg ten bardzo ożywia
spojrzenie rysowanej postaci.
18
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :