Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00050 005548 15386406 na godz. na dobę w sumie
Kurs rysowania. Podstawowe techniki. Martwa natura - ebook/pdf
Kurs rysowania. Podstawowe techniki. Martwa natura - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 36
Wydawca: Literat Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7774-515-1 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> zdrowie
Porównaj ceny (książka, ebook (-8%), audiobook).

Dzięki jasnym wskazówkom zawartym w tym praktycznym poradniku poznasz podstawowe techniki rysowania martwej natury i szybko nauczysz się właściwie dobierać proporcje, wykorzystywać bryły podstawowe, odpowiednią perspektywę, światło i cień. Autor w przystępny sposób krok po kroku wyjaśnia, jak stworzyć ciekawe kompozycje różnymi metodami: węglem, kredą i pastelami; daje również wiele cennych rad dotyczących m.in. przyborów do rysowania czy wykorzystywania fotografii jako pomocy. Polecamy również: „Kurs rysowania. Podstawowe techniki. Zwierzęta”, „Kurs rysowania. Podstawowe techniki. Pejzaż” oraz „Kurs rysowania. Podstawowe techniki. Człowiek”.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

ŚWIATŁO I CIEŃ ŚWIATŁO I CIEŃ ŚWIATŁO I CIEŃ Jeszcze raz powtórz czynność z rozmazaniem obiektu. Następnie ponownie wzmocnij najciemniejsze miejsca, a punkty, które są najjaśniejsze, zaznacz, używając gumki chlebowej. Na koniec pozostaje już tylko delikatnie zaznaczyć cień rzucany przez jabłko. Zwróć uwagę, że jest on najciemniejszy w miejscu, w którym jabłko styka się z podłożem. PAMIĘTAJ, ABY ZABEZPIECZYĆ PRACĘ 13 WĘGIEL NA BIAŁYM PAPIERZE Pierwsza kompozycja, jaką przygotowałem, składa się z czterech elementów ustawionych na białym tle. Wszystkie przedmioty znajdują się bardzo blisko siebie, tak że każdy z nich w drobnym stopniu przysłania sąsiadujący. Dzięki temu tworzą zwartą grupę, którą w prosty sposób można zakomponować na kartce. Postaraj się ustawić w domu swoją własną martwą naturę, kierując się podobnymi założeniami. Wyszukaj kilka przedmiotów o nieskomplikowanym kształcie i zbuduj z nich prosty układ. Ustaw je tak, aby ich ułożenie można było wpisać w kształt trójkąta (rys. obok). Gdy ułożysz już własną kompozycję, pozostanie ci tylko przygotowanie odpowiednich narzędzi. Chciałbym, abyś w tym ćwiczeniu użył tylko węgla, gumki chlebowej, szmatki i białego papieru. 1. 2. 3. 14 WĘGIEL NA BIAŁYM PAPIERZE Zacznij od prostego zaznaczenia brył. Używając linii pomocniczych, postaraj się odnaleźć podstawowy kształt przedmiotu. Zwróć również uwagę na stosunek wielkości przedmiotów względem siebie. Gdy odnajdziesz już właściwy kształt oraz proporcje, delikatnie wymaż linie pomocnicze i mocniej zaznacz kontur przedmiotu. 15 WĘGIEL NA BIAŁYM PAPIERZE Następnie uważnie przyjrzyj się martwej naturze i postaraj się w prosty sposób zaznaczyć efekty światłocieniowe, jakie zachodzą na powierzchni przedmiotów. Teraz weź do ręki szmatkę i delikatnie rozetrzyj przestrzeń, którą wcześniej pokryłeś węglem. 16 WĘGIEL NA BIAŁYM PAPIERZE Następnie za pomocą gumki chlebowej wymaż na przedmiotach miejsca, w których światło najmocniej się odbija. Teraz możesz już skupić się na wykończeniu rysunku poprzez stopniowe wzmacnianie światłocienia. Pamiętaj, aby zaznaczyć cień rzucany przez przedmioty na płaszczyznę. PAMIĘTAJ, ABY ZABEZPIECZYĆ PRACĘ 17
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Kurs rysowania. Podstawowe techniki. Martwa natura
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: