Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00259 005565 18999797 na godz. na dobę w sumie
Marketing Premium - książka
Marketing Premium - książka
Autor: Liczba stron: 176
Wydawca: Onepress Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-283-5516-3 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> marketing
Porównaj ceny (książka, ebook (-35%), audiobook).

Przeczytaj wywiad z autorką >> Mindful luxury, transparentność – to dziś bardzo ważne tematy, związane z przyszłością luksusu


Poznaj świat marek luksusowych i premium!

Polskie społeczeństwo się bogaci - to fakt. Przybywa ludzi dobrze sytuowanych, średnia zarobków z roku na rok rośnie. Wzrasta PKB. Wraz z poprawą wskaźników gospodarczych powiększa się grupa konsumentów, którzy mogą i zamierzają korzystać z usług i towarów należących do segmentu premium. To dobra wiadomość dla producentów, eksporterów i usługodawców chcących trafić ze swoją ofertą do zamożnego klienta. Pytanie brzmi: jak to zrobić? Czy użyć tych samych strategii marketingowych, które sprawdzają się w przypadku marek masowych? Co dziś przekonuje coraz bardziej świadomych konsumentów? Jakie działania podejmują marki, które odnoszą sukcesy na rynku dóbr luksusowych? W jakim kierunku zmierza ten rynek oraz jak komunikują się marki w coraz szybciej zmieniających się okolicznościach? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdziesz w tej książce, będącej wynikiem wnikliwej obserwacji zmian, jakie zachodzą dziś na rodzimym rynku.

Dostęp do informacji, które pomagałyby menadżerom i właścicielom firm z sektora dóbr luksusowych podejmować skuteczne decyzje, wciąż jest ograniczony. Książka Dominiki Trawki wypełnia tę lukę - to publikacja poświęcona wyłącznie zagadnieniu komunikacji marek luksusowych i tych z segmentu premium. Przedstawiciele agencji, domów mediowych i marketerzy znajdą tutaj dawkę wiedzy i inspiracji - zestawienie najcenniejszych przedsięwzięć i najlepszych praktyk. Z kolei entuzjastom marek z wyższej półki ta pozycja pozwoli zapoznać się z ciekawymi inicjatywami, które pomogą im stać się bardziej świadomymi konsumentami.

W książce opisano 12 trendów skutecznie wspomagających promocję brandów z wyższej półki, a także podano ponad 50 konkretnych przykładów działań. Publikację uzupełniają wypowiedzi ekspertów oraz przedstawicieli firm z branży produktów i usług premium.

„Niezmiernie się cieszę, że książka Marketing Premium ujrzała swoje światło dziennie. W czasach kiedy marki mają coraz większy wpływ na społeczeństwo, środowisko oraz postawy konsumentów, warto dzielić się najlepszymi praktykami, których tutaj nie brakuje. Autorka w bardzo przystępnej formie pokazuje, w jaki sposób komunikują się marki z tzw. wyższej półki, a zaproszeni eksperci dzielą się cenną wiedzą na temat rynku. Dzięki temu łatwiej zrozumieć czym jest luksus i świadome dokonywanie wyborów nie tylko marketerom, ale też samym konsumentom. Brakowało na rynku takiej publikacji!”

Irena Eris

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

• Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność SPIS TREŚCI Wstęp  Storytelling Kooperacje marek Rozdział 1. Rozdział 2. Artyści i kultura Rozdział 3. Rozdział 4. Wystawy i muzea Powrót do korzeni Rozdział 5. Sport Rozdział 6. Technologia Rozdział 7. Rozdział 8. Mindful Luxury Edukacja i treści Rozdział 9. Rozdział 10. Głos w ważnych sprawach Rozdział 11. Doświadczanie Rozdział 12. Ambasadorzy marek Extra Rynek dóbr luksusowych Podstawowe informacje o rynku dóbr luksusowych Czym jest luksus? Przyszłość luksusu Spis treści 6 10 20 32 46 58 64 78 88 100 112 120 134 148 149 156 170 5 Poleć książkęKup książkę ROZDZIAŁ 1. Kooperacje marek 10 Marketing Premium Poleć książkęKup książkę Kooperacje to działania marek oparte na współpracy i połączeniu sił, co pozwala uzyskać efekt synergii. Współpraca może przybierać różne formy, najczęściej jej owocem są limitowane serie nowych produktów. Kooperacje mogą występować pomiędzy markami z tej samej kategorii, ale z różnych segmentów rynku, czyli np. modowa marka masowa plus modowa mar- ka luksusowa, lub między markami z różnych kategorii, ale o podobnym pozycjonowaniu, np. luksusowa marka samochodów plus luksusowa marka zegarków. Czasem są to również rodzaje współpracy oparte na licencji, gdy jedna marka korzysta z wypracowanego już wizerunku innej marki, firmy czy nawet celebryty. Przykładów nie brakuje, zaczynając od wieloletniej już współpracy sieci H M z wielkimi domami mody, a kończąc na przy- kładach, które coraz częściej pojawiają się na naszym rodzimym rynku, jak np. BIZUU x1 The Rolling Stones. Każda marka ma swoje grono odbiorców, dopasowanych do jej profilu. Współpraca z inną marką otwiera więc możliwość dotarcia do nowej grupy ze swoim komunikatem i produktami, budzi większe zainteresowanie ze strony mediów i konsumentów, którzy wręcz wyczekują na daną kolekcję lub limitowaną edycję produktu. Występuje efekt synergii działań: większe zain- teresowanie, ciekawa kolekcja, podział kosztów związanych z reklamą, czyli sytuacja win-win dla każdej ze stron. Dla konsumentów również, ponieważ do nich trafia bardzo oryginalny produkt. 1 Znak x używany w tej książce oznacza kreatywną współpracę między artystami, projektantami, markami komercyjnymi i muzykami. Rozdział 1. · Kooperacje marek 11 Poleć książkęKup książkę H M x MOSCHINO [tv] Od ponad 10 lat H M co roku tworzy nową kolekcję przy współpracy z markami z wyższej półki (przykła- dowo: Kenzo, Erdem, Karl Lagerfeld). W 2018 roku wybór padł na markę MOSCHINO, której dyrektorem kreatywnym jest Jeremy Scott. Efekt tej kolekcji nie mógł być nudny — w jej sercu leży pozytywna energia, miłość i różnorodność. Inspiracje zostały zaczerpnięte z popkultury oraz lat 80. Do sesji lookbookowej projektant zaprosił swoich przyjaciół, natomiast w Polsce do projektu zaangażowano Kasię Sokołowską. Każdego roku kolekcje są zupełnie inne, podobnie jak towarzysząca im komunikacja, zdjęcia, klimat. Zapraszane marki poniekąd narzucają swój styl, a dzięki współ- pracy z popularną sieciówką projekty trafiają do szerszej publiczności. 12 Marketing Premium Hublot x Ferrari Marka Hublot prowadzi wiele działań opartych na współpracy. Jednym z przykładów jest kolaboracja z Ferrari, która łączy wyjątkową moc z nieza- wodną precyzją. Partnerstwo tych marek rozpoczęło się w 2011 roku i obejmuje aspekty związane z wize- runkiem oraz aktywnością reklamową obu stron. Efekt synergii, jaką daje współpraca, zaowocował realiza- cją ponad 130 wspólnych eventów i oczywiście wyjątkową kolekcją inspirowaną samochodami Ferrari (kolekcja Big Bang), która systema- tycznie powiększa się o nowe modele. Współpraca obu marek obejmuje pole nie tylko produktowe, ale również sportowe i eventowe. Poleć książkęKup książkę Rozdział 1. · Kooperacje marek 13 Poleć książkęKup książkę Paprocki Brzozowski x Kazar Nieodłącznym elementem stylizacji są buty — nie dziwi więc fakt, że projektanci mody skłaniają się ku współpracy z producentami obuwia. Tak jak to dzieje się w przypadku duetu Paprocki Brzozowski oraz marki Kazar, które mają już za sobą 18 lat wspólnej pracy. Podczas pokazu First Time prezentującego kolekcję ślubną projektantów, składającą się z ponad 40 kreacji, to właśnie buty Kazar dopełniały wszystkich stylizacji. Podobna estetyka brandów pomaga podkreślić wizerunek obu marek, nato- miast wspólne działanie i komunikacja umożliwiają dotarcie do szerszego grona odbiorców. 14 Marketing Premium Badura x La Mania Kolejny przykład współpracy marek na linii moda — obuwie. Specjalnie na jeden z pokazów (Mind Blow) Badura stworzyła buty wraz z Joanną Przeta- kiewicz, założycielką i dyrektor krea- tywną La Manii. W ramach kooperacji powstała dedykowana, limitowana linia butów, która idealnie dopełniała kolekcję zaprezentowaną na wybiegu. Relacje z eventu w mediach obejmo- wały informacje na temat obu marek, a wyjątkowa współpraca nie pozostała niezauważona zarówno przez dzienni- karzy, jak i gości wydarzenia. Poleć książkęKup książkę Rozdział 1. · Kooperacje marek 15 Poleć książkęKup książkę BIZUU x The Rolling Stones Licencyjna kolekcja BIZUU x The Rolling Stones to konsekwentny ukłon w stronę wszystkich kobiet, które strojem podkreślają swoją siłę, odwagę oraz równość płci. Po sukcesie dwóch wcześniejszych kolekcji licencyjnych projektantki nawiązały współ- pracę z firmą Bravado oraz Universal Music Polska. Kolekcja zainspirowana została rockowym charakte- rem zespołu The Rolling Stones, jego niepowtarzalną muzyką, stylem i kultowymi symbolami. Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak stworzyły dzienną kolekcję BIZUU x The Rolling Stones, na którą składają się m.in. płaszcz lub kurtka typu bomber jacket. Dodatkowo wizerunek The Rolling Stones został wykorzystany na swetrach, bluzach oraz sukienkach. W kolekcji znalazły się także T-shirty z symbolami, wizerunkiem zespołu oraz cytatami z piosenek. 16 Marketing Premium Poleć książkęKup książkę Rozdział 1. · Kooperacje marek 17 Poleć książkęKup książkę Anna Urbańska, Project Manager BIZUU Pomysł na kolekcję z zespołem The Rolling Stones spontanicznie przewinął się już wcześniej w rozmowach Blanki i Zuzi, jednak w celu zrealizowania tego planu najbardziej słuszną drogą był wy- jazd na targi licencyjne do Las Vegas. Projektantki spotkały się tam z firmą Bravado, która odpowiada za licencję do wizerunku i znaku The Rolling Stones. Ważnym aspektem w przypadku pracy z licencją jest to, że przystępując do niej, dostaje się tzw. style guide, czyli dokładne wytyczne, jak używać danego znaku, jakie stosować kolory i w ja- kich konfiguracjach. Bazowanie na umowie licencyjnej oznacza dla projektanta pewne ograniczenia — nie można za bardzo poszaleć, często trzeba skłaniać się ku bardziej bezpiecznym i zachowaw- czym środkom oraz pilnować szczegółów, jak chociażby informacji o licencji, którą trzeba wyszyć na każdej metce. Licencję otrzy- muje się na określony czas — w tym przypadku jest to rok. Przez ten czas licencjodawca bierze udział we wszystkich procesach decyzyjnych — czy to związanych z dystrybucją, czy polityką cenową i rabatami. Licencja wiąże się też oczywiście z opłatami — od każdego sprzedanego modelu odprowadzany jest dla zespołu określony procent. Kwartalnie raportuje się, ile rzeczy łącznie zostało sprzedanych i od tej wartości odprowadzany jest procent 18 Marketing Premium Poleć książkęKup książkę tytułem licencji. To też pokazuje klientowi, że nabywa produkt, który jest w stu procentach legalny. Praca z licencją angażuje nie tylko samego projektanta, ale również dział marketingu, dział prawny, księgowość, co jest gwarancją zabezpieczenia licencji w każdym obszarze, związanym z jej wykorzystaniem. Rozdział 1. · Kooperacje marek 19 Poleć książkęKup książkę Poleć książkęKup książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Marketing Premium
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: