Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00485 012825 15980313 na godz. na dobę w sumie
Master of Orion III - poradnik do gry - ebook/pdf
Master of Orion III - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 34
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik pozwoli wam poznać zasady rządzące gospodarką, ekonomią, walką, dyplomacją i wieloma, wieloma innymi zagadnieniami w skomplikowanej strategii Master of Orion 3.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Dyplomacja
-Dyplomacja cd.
-Wywiad
-Ekonomia, plany rozwoju
-Ekonomia, plany rozwoju cd.
-Wojna
-Ustrój
-Ustroje absolutystyczne
-Ustroje reprezentatywne
-Ustroje kolektywistyczne
-Rasy humanoidalne (Ludzie, Evoni, Psilonie)
-Rasy cybernetyczne (Meklarzy, Cynoidzi)
-Saurianie (Sakkra, Raas, Grendarl)
-Icthytosianie (Trilarianie, Nommo)
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 19

Informacja o grze

Trzecia część legendarnej strategii turowej rozgrywającej się w olbrzymiej galaktyce, zamieszkałej przez różnorodne rasy próbujące zdobyć dominującą pozycję we wszechświecie.

Gra Master of Orion III, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Master of Orion 3 autor: Łukasz „Luk” Kasztelowicz (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Master of Orion 3 – Porad nik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wstęp________________________________________________________________ 3 Dyplomacja ___________________________________________________________ 4 Wywiad ______________________________________________________________ 7 Ekonomia, plany rozwoju_________________________________________________ 9 Wojna ______________________________________________________________ 12 Ustrój_______________________________________________________________ 14 Ustroje absolutystyczne_______________________________________________ 15 Ustroje absolutystyczne_______________________________________________ 17 Ustroje kolektywistyczne ______________________________________________ 19 Rasy ________________________________________________________________ 20 Rasy humanoidalne (Ludzie, Evoni, Psilonie)_______________________________ 20 Rasy cybernetyczne (Meklarzy, Cynoidzi) _________________________________ 23 Saurianie (Sakkra, Raas, Grendarl) ______________________________________ 25 Icthytosianie (Trilarianie, Nommo) ______________________________________ 27 Ethereanie (Ismaeis, Eoladi) ___________________________________________ 29 Geodic (Silicoid)_____________________________________________________ 31 Rasy insektoidalne (Klackon, Tachidi) ____________________________________ 32 Harvester (Ithkulowie) _______________________________________________ 33 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Master of Orion 3 – Poradnik GRY-OnLine Motto: “Imperium jest z tego świata i nie jest z tego świata. Imperium jest oglądem Boga i porządkuje swoje sprawy zgodnie z naturą kosmosu” – Reinhold Oberlercher Wstęp Master of Orion 3 niewątpliwe jest grą bardzo skomplikowaną. Zasady rządzące gospodarką, ekonomią, walką, dyplomacją i wieloma, wieloma innymi zagadnieniami są tak rozbudowane, że nie sposób ich ogarnąć nawet grając w nią setki godzin. Tak więc w tym poradniku z pewnością nie udało mi się całkowicie wytłumaczyć wszystkich zagadnień, ani ująć w pełni problemów na jakie z pewnością natraficie w trakcie Waszej przygody z Master of Orion 3. Poradnik ten jest napisany na podstawie wielu dni poświęconych tej grze, podczas których posiłkowałem się też wieloma poradami, jakie można znaleźć na przeróżnych forach poświęconych tej tematyce. Złożoność Master of Orion 3 jest tak duża, że nie sposób opisać dokładnej i jedynej, zwycięskiej taktyki działania. Poradnik ten bardziej kieruje do początkujących graczy, którzy nie są w stanie z początku się zorientować o co chodzi i jaką strategię obrać, ani też czym się kierować podczas własnej drogi ku zwycięstwu. Oczywiście i Ci, którzy tak samo jak ja spędzili przy grze dużo czasu, znajdą tu - mam nadzieję - coś co przyda im się w ich zapewne już dawno opracowanej taktyce działania. Zastrzegam też, że z nie wszystkimi moimi tezami musicie się zgadzać, gra ta jest tak szeroko rozbudowana, że wielu z Was z pewnością ma inne zdanie na temat zagadnień przeze mnie opisanych. Poniżej postaram się przedstawić i wyjaśnić kilka podstawowych kluczowych zagadnień tj. dyplomacja, wywiad, czy ekonomia, opiszę też moje spojrzenie na wszystkie występujące w Master of Orion 3 ustroje polityczne, a na końcu przedstawię zalety i wady każdego gatunku występującego w grze, jak i proponowaną strategię działania dla każdego z nich. Tak więc zapraszam do lektury Strona: 3 www.gry-online.pl Master of Orion 3 – Poradnik GRY-OnLine Dyplomacja Początkowe relacje między gatunkami: GATUNEK HUMANOID CYBERNETIK SAURIAN ICHTHYTOSIAN ETHEREAN GEODIC INSECTOID HUMANOID CYBERNETIK SAURIAN ICHTHYTOSIAN ETHEREAN GEODIC INSECTOID HARVESTER 0 -60 +30 +50 0 -38 +14 -150 -60 0 -14 +38 -65 +38 0 -150 +30 -14 0 -140 +14 +30 +24 -150 +50 +38 -140 0 +40 0 0 -150 0 -65 +13 +40 0 +40 0 -150 -38 +38 +30 0 +40 0 -64 -150 +14 0 +24 0 0 -64 0 -150 Dyplomacja w Master of Orion 3 została całkowicie zmieniona w porównaniu ze swoimi poprzedniczkami. Pierwsze co się rzuca w oczy, to fakt rozbudowy dostępnych opcji dyplomatycznych, mamy różnego rodzaju traktaty handlowe, wojskowe, ekonomiczne, czy wywiadowcze. Jest kilka różnych rodzajów zawarcia pokoju, czy też sposobów kapitulacji. Aby było jeszcze ciekawiej dostępny jest też Senat Oriona, dzięki któremu gra się jeszcze bardziej komplikuje. Przede wszystkim musicie zdać sobie sprawę, że dyplomacja może być bardzo przydatna szczególnie jeśli chodzi o potencjalne wpływy budżetowe z dobrze zwartych traktatów handlowo- ekonomicznych, jak i przede wszystkim dzięki wymianom technologicznym, które w Master of Orion III stanowią kluczową rolę w rozwoju badań wielu ras. Chciałbym zwrócić Wam uwagę, że powyższa tabelka, na której widać początkowe stosunki dyplomatyczne pomiędzy gatunkami jest bardzo ważna dla całej rozgrywki. Otóż sztuczna inteligencja komputera bardzo uważnie stosuje się do początkowych chęci, bądź niechęci pomiędzy cywilizacjami. Wybierając rasę, której powszechnie większość społeczności międzygalaktycznej nie lubi, skazujecie się z początku na izolacje i już na samym początku możecie być wręcz zaskoczeni ilością wiadomości od innych cywilizacji wypowiadających Wam wojnę, bądź wprowadzających sankcje, czy embarga. Tę sytuacje będzie bardzo ciężko zmienić i dlatego warto jest wybrać jedną, ewentualnie dwie rasy, które są najmniej nieprzychylne Waszemu społeczeństwu i próbować żmudnymi, trudnymi i kosztownymi krokami zaskarbić sobie ich przychylność, dzięki czemu nie tylko uzyskacie dobrych sojuszników, ale też będziecie w stanie wymieniać się technologiami, co bardzo przyspieszy projekty badawcze. Strona: 4 www.gry-online.pl Master of Orion 3 – Poradnik GRY-OnLine Jeśli natomiast zaczniecie swą nową rozgrywkę wcielając się np. w rasę ludzką to otworzą się dla Was ogromne możliwości dyplomatyczne, które po prostu trzeba wykorzystać. Nie tylko większość ras będzie się sama starała zaskarbić sobie Waszą przychylność, ale też większość dyplomatycznych kontaktów inicjowana będzie przez inne cywilizacje. W tych wypadkach powinniście jak najczęściej zgadzać się na proponowane traktaty, gdyż z pewnością przyniosą one pozytywny skutek dla Waszej cywilizacji. Czasami jednak sami też powinniście inicjować niektóre ruchy, np. w dziedzinie technologicznej - bardzo często będziecie w stanie uzyskać naprawdę dobre wyniki na polu współpracy badawczej i co ciekawe nie odbywa się ta wymiana technologiczna w sposób znany z gry Civilization 3 tzn. za jedną technologię już nie będziecie musieli swoim adwersarzom oddawać 4-5 swoich i to jeszcze bardziej zaawansowanych, wyników badań. Mimo, że dyplomacja zdecydowanie nabrała przysłowiowego smaczku i komputer jest w stanie wiele razy zaskoczyć i rzadko co postępuje liniowo, to mimo wszystko musicie się przygotować na nieprzewidywalne i niezrozumiałe posunięcia z jego strony. Czasami nie będziecie w stanie zrozumieć dlaczego jakaś rasa co dwie-trzy tury wypowiada Wam wojnę, bądź nakłada na Was sankcje, by po tyluż samu turach wnosić o zawieszenie broni, czy też podpisanie traktatu pokojowego. Musicie się do tego po prostu przyzwyczaić Strona: 5 www.gry-online.pl Master of Orion 3 – Poradnik GRY-OnLine Musicie pamiętać jednak, że komputer bierze pod uwagę w ustalaniu stopnia stosunków dyplomatycznych wobec Waszej cywilizacji wiele czynników. Tak więc jeśli macie dobre stosunki z rasą A, za którą nie przepada rasa B, to ta rasa B zacznie proporcjonalnie do zacieśniania relacji Waszych z rasą A rewidować stosunki w relacji do Was wraz z wypowiedzeniem wojny po jakimś czasie. Tak samo jeśli zbyt wzrośniecie w siłę i zwiększycie swój zakres panowania w Galaktyce, to może się okazać, że największy Wasz sojusznik zacznie mieć coraz większe podejrzenia w stosunku do Was, tym większe, jeśli na przykład przez przypadek przez jego granice będziecie przemieszczać swoje jednostki. Na takie niuanse musicie być przygotowani i często się zdarzyć może tak, że zachowanie komputera, które z pozoru kwalifikuje się do sytuacji nienormalnych, opisanych w poprzednim paragrafie, tak naprawdę po głębszym przemyśleniu, zacznie się wydawać całkiem rozsądne i zrozumiałe. Jeśli chodzi o Waszą taktykę w Senacie Międzygalaktycznym to jest on znakomitym narzędziem, które można wykorzystać, by grę ostatecznie zakończyć sukcesem (jednak tego typu zwycięstwo nie przynosi satysfakcji), ale też do tego, by zniszczyć bądź poważnie osłabić wiele konkurujących z Wami ras. Jeśli Wasi dyplomacji są bardzo dobrzy w swoim fachu, a Wasza rasa jest powszechnie lubiana to powinniście to wykorzystać np. forsując wniosek o wypowiedzenie totalnej wojny wrogom i nielubianym rasom. Tu oczywiście nasuwa się wniosek jeden - na początku gry, a także do czasu kiedy jeszcze nie macie na tyle głosów w Senacie, powinniście utrzymywać dobre stosunku z rasą „Nowych Orion”. Ich przychylność pozwoli Wam na pełną kontrolę większości wniosków, które wpływać będą do Senatu, jak i na odrzucanie tych, które będą wymierzone w Waszą cywilizację. Dyplomacja jest ciekawą dziedziną Master of Orion 3 i gdy się nią zainteresujecie poważniej, a nie będziecie traktować ją troszkę „po macoszemu”, możecie dzięki niej uzyskać znacznie więcej niż działając tylko w pojedynkę. Strona: 6 www.gry-online.pl Master of Orion 3 – Poradnik GRY-OnLine Wywiad Akcje szpiegowskie są jedną z ciekawszych nowości w Master of Orion 3. Nowatorskie podejście do tematu urzekło wielu graczy, ale też wielu z nich wytyka błędy i niedostatki jakie zostały poczynione w tej dziedzinie. Jako, że sposób przeprowadzania akcji specjalnych jest dość różny od tych, z jakimi mamy miejsce do czynienia w innych grach, postaram się przedstawić Wam kilka porad i obserwacji jakie zanotowałem podczas mojej przygody z Master of Orion 3. Na początku chciałbym omówić najbardziej kontrowersyjną kwestię jaką jest kontrwywiad. Istnieją liczne spory wśród graczy, czy szpiedzy, którzy nie są wysyłani na misje, a zostają wewnątrz państwa, chronią, czy też zmniejszają szansę powodzenia wrogich misji szpiegowskich. Teoretycznie, według wyjaśnień autorów, faktycznie spełniają taką rolę, jednak osobiście mam poważne wątpliwości, czy tak się dzieje. Otóż zdarzyło mi się wiele razy, że nie mając jeszcze w ogóle żadnych szpiegów, moje służby kontrwywiadowcze złapały obcych agentów infiltrujących moje terytorium. Generalnie mimo wszystko jednak staram się zostawić co najmniej jednego szpiega z każdej dziedziny wewnątrz swojego imperium, jednak mam poważne wątpliwości, czy tak naprawdę pomagają oni w ochronie jego bezpieczeństwa. Na pewno najważniejszym czynnikiem zmniejszającym aktywności wrogich agencji wywiadowczych jest zwiększanie stopnia represyjności systemu państwowego, ustalenie „opresometra” na maksymalny pułap (poziom 10) praktycznie eliminuje zagrożenie z ich strony. Oczywiście w większości przypadków nie będzie to możliwe z wielu różnych powodów [przede wszystkim buntów społeczeństwa], ale z pewnością jest to najważniejsza broń w walce przed infiltracją Waszego terytorium. Szpiedzy nasi dzielą się na 6 kategorii, każda z nich odnosi się do innych typów zadań jakie mają wykonywać. Generalnie najsłabsi i najmniej efektywni są szpiedzy ekonomiczni, którzy nie robią praktycznie żadnych zniszczeń, ani nie dają nam żadnych większych korzyści. Podobnie z szpiegami d/s socjalnych, sens ich utrzymywania jest raczej nikły. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Master of Orion III - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: