Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00310 004896 14690414 na godz. na dobę w sumie
Matematyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli matematyki w gimnazjum. Klasa 1 - książka
Matematyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli matematyki w gimnazjum. Klasa 1 - książka
Autor: , Liczba stron: 152
Wydawca: Helion Edukacja Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-2345-7 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> podręczniki szkolne >> matematyka europejczyka
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Numer dopuszczenia: MEN 574/1/2012


Matematyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli matematyki w gimnazjum. Klasa 1 został stworzony by służyć Państwu codzienną pomocą. Przygotowano go, by pomagał utrzymywać zainteresowanie uczniów oraz wyznaczać przykładowe ścieżki dydaktyczne. Poradnik powstał z myślą o ułatwieniu prowadzenia lekcji, pobudzeniu kreatywności uczniów i wspierania Państwa w codziennej pracy w szkole. Poradnik zawiera propozycje rozkładu materiału, plany wynikowe, gotowe scenariusze lekcji, jak i inspirację do tworzenia własnych rozwiązań wykorzystywanych podczas lekcji w pierwszej klasie gimnazjum. Znajdują się w nim również propozycje zadań klasowych.

Poradnik pozwoli Państwu:

'Matematyka Europejczyka' - to się liczy!

Komplet podręczników i zeszytów ćwiczeń z serii 'Matematyka Europejczyka' wydawnictwa Helion pozwala uczniom zdobywać wiedzę także poprzez zabawę, a nauczycielom ułatwia przekazywanie nowego materiału w interesujący i niebanalny sposób.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

• Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność Spis treści Wstęp Program nauczania „Matematyka Europejczyka” Uwagi wstępne Szczegółowe cele kształcenia i wychowania Ramowy rozkład materiału Realizacja treści podstawy programowej Treści kształcenia i cele szczegółowe w klasie pierwszej Sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania Opis założonych osiągnięć ucznia Propozycje metod sprawdzania osiągnięć ucznia Szczegółowy rozkład materiału dla klasy pierwszej Scenariusze lekcji do wybranych tematów Jak tworzyć scenariusz lekcji? 1. Statystyka Temat: Opracowywanie i prezentowanie danych 2. Liczby Temat: Liczymy szybko i dokładnie! Działania na liczbach całkowitych — powtórzenie 3. Figury płaskie Temat: To i owo o trójkącie — własności, klasyfikacja trójkątów 4. Prostokątny układ współrzędnych Temat: Prostokątny układ współrzędnych — zebranie i usystematyzowanie wiadomości 5 7 7 8 12 14 20 26 29 44 47 53 55 59 64 69 4 PORADNIK METODYCZNY DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ 5. Wielkości proporcjonalne Temat: Wielki konkurs zadań — wielkości proporcjonalne 6. Procenty Temat: Obliczamy procent z danej liczby 7. Potęga o wykładniku naturalnym Temat: Zastosowanie własności potęgowania do przekształcania wyrażeń 8. Wyrażenia algebraiczne Temat: Przekształcanie wyrażeń algebraicznych — powtórzenie 9. Równania Temat: Rozwiązujemy równania 10. Graniastosłupy Temat: Wykorzystywanie pola i objętości graniastosłupa prostego w rozwiązywaniu zadań Projekt jako metoda nauczania Przykład projektu ze statystyki. Poznajmy się — badanie statystyczne w naszej klasie Harmonogram realizacji projektu Karta oceny realizacji projektu Załącznik z treścią ankiety Przykłady tematów zadań projektowych lub długoterminowych do realizacji w klasie pierwszej Przykłady prac klasowych wraz z kartoteką testu Liczby Figury płaskie Prostokątny układ współrzędnych Wielkości proporcjonalne Procenty Potęga o wykładniku naturalnym Wyrażenia algebraiczne Równania Graniastosłupy 73 81 86 90 93 97 101 104 105 106 107 108 109 109 115 120 126 130 134 138 142 147 86 PORADNIK METODYCZNY DLA GIMNAZJUM 7. Potęga o wykładniku naturalnym Temat: Zastosowanie własności potęgowania do przekształcania wyrażeń Cele lekcji: Uczeń potrafi: x mnożyć, dzielić, potęgować potęgi o jednakowych podstawach, x mnożyć, dzielić potęgi o jednakowych wykładnikach, x obliczyć wartość wyrażenia zawierającego potęgę. Metody i formy pracy: x praca wspólnym frontem, x praca w grupach, x praca indywidualna. Pomoce dydaktyczne: x układanki w załącznikach (rozciąć) x karta pracy, x rzutnik multimedialny, x podręcznik Matematyka Europejczyka, klasa 1. Czas pracy: 1 godzina dydaktyczna. Przebieg lekcji: I etap Praca wspólnym frontem. Celem tej pracy jest przypomnienie i powtórzenie podstawowych wła- sności potęgowania. Uczniowie wspólnie w zeszytach i na tablicy wykonują przekształcenia wyrażeń. Zadanie 1 Zapisz w postaci jednej potęgi. a) b) c) d) e) ˜ ˜ 7 7 7 5 8 : 8 4 10 (5 ) 2 3 ˜ (3 3 ) : 3 5 2 ˜ 10 : (10 10 ) 4 13 5 3 4 SCENARIUSZE LEKCJI DO WYBRANYCH TEMATÓW 87 Zadanie 2 Zapisz w postaci potęgi a) liczby dwa 3 b) liczby trzy (4 8) :16 (27 3 ) : 9 2 ˜ 3 ˜ 5 2 3 Zadanie 3 Podane wyrażenia przekształć do najprostszej postaci. a) b) c) (5 6 ) : 3 ˜ 24 : (8 3 ) 3 (48 : 6 ) : (16 : 2 ) 5 ˜ 8 5 5 3 3 3 5 Zadanie 4 Podane wyrażenia zapisz w postaci jednej potęgi. Określ, czy dla każdej wartości zmiennej x wyrażenie ma sens liczbowy. 3 2 a) b) 2 4 x x ˜ x x 3 ˜ x x 3 ˜ x 25 : 2 3 3 : x 4 6 x 2 II etap Praca w grupach 2-osobowych. zywania prostych zadań. Celem tej pracy jest wykorzystanie własności potęgowania do rozwią- Zadaniem uczniów jest ułożenie domina lub układanki. Jest to praca zróżnicowana: x (uczniowie, których umiejętności matematyczne są niewielkie rozwiązują zadanie nr 1 - układają domino według wzoru zawartego w załączniku nr 1); zad. 1. Uzupełnijcie poniższy schemat, używając prostokątów — kostek domina. Nie wszystkie kostki musicie wykorzystać. x uczniowie, których umiejętności są wyższe rozwiązują zadanie nr 2 - otrzymują do ułożenia układankę według wzoru zawartego w załączniku nr 2; zad. 2 . Z otrzymanych figur ułóż trzy kwadraty, łącząc figury na podstawie pewnej wspólnej cechy. Uwaga, niektórych figur jest za dużo! 88 PORADNIK METODYCZNY DLA GIMNAZJUM x uczniowie, którzy mają umiejętności wyższe niż przeciętne rozwiązują zadanie nr 3, otrzymują do ułożenia układankę według wzoru zawartego w załączniku nr 3. zad. 3. Z trójkątów ułóżcie trzy kwadraty, łącząc figury na podstawie pewnej wspólnej cechy. Sprawdzenie prac uczniów odbywa się w formie samokontroli. Nauczy- ciel wyświetla prawidłowe rozwiązania. III etap Praca w grupach 4-osobowych. problemu. łącznik nr 4). niu zadania. Każda grupa omawia swoją strategię. Celem pracy jest poszukiwanie strategii rozwiązania przedstawionego Uczniowie rozwiązują zadanie o sposobie rozchodzenia się plotki (za- Sposób rozwiązania problemu przedstawiają na plakatach po wykona- IV etap Ocenianie. Nauczyciel ocenia uczniów, którzy szczególnie wyróżnili się w pracy. Zwraca uwagę na to, by byli to uczniowie o różnym poziomie umiejętności matematycznych. V etap Praca domowa: zadanie 6/179 z podręcznika, utrwalające nabyte umiejętności. SCENARIUSZE LEKCJI DO WYBRANYCH TEMATÓW 89 Załącznik nr 1 Załącznik nr 2 Załącznik nr 3 Załącznik nr 4 Rozwiążcie podane zadanie. Strategię rozwiązania tego zadania przedstaw- cie na plakacie. Zadanie. Andrzej, Bogdan, Kasia i Paulina, rozmawiając ze sobą, stworzyli nie- prawdziwą wiadomość. Postanowili, że wypuszczą ją w świat, czyli zbadają, jak rozchodzi się plotka. Każde z nich przekaże tę wiadomość następnego dnia tylko trzem osobom, prosząc, by one postąpiły w ten sam sposób. Żadna osoba po przekazaniu wiadomości trzem kolejnym osobom z nikim więcej na ten temat nie rozmawia. Ile osób usłyszy plotkę w ciągu 5 dni?
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Matematyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli matematyki w gimnazjum. Klasa 1
Autor:
,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: