Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00538 008203 10498323 na godz. na dobę w sumie
Matematyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej. Klasa 5. Część 1 - książka
Matematyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej. Klasa 5. Część 1 - książka
Autor: , Liczba stron: 96
Wydawca: Helion Edukacja Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-2362-4 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> podręczniki szkolne >> szkoła podstawowa
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Matematyka do potęgi!

4, 9, 15, 26 ... te liczby dobrze już znasz. A czy wiesz, jak się nazywają? Naturalnie! To właśnie liczby naturalne. Rozwiąż przygotowane dla Ciebie zadania i naucz się nie tylko dodawać i odejmować, ale także dzielić i mnożyć liczby naturalne - w pamięci, pisemnie oraz za pomocą kalkulatora. Dowiedz się też, czym są ułamki i po co sprowadza się je do wspólnego mianownika. Zeszyt ćwiczeń stanowi uzupełnienie podręcznika z serii Matematyka Europejczyka i jest przeznaczony dla piątoklasistów.

Do zestawu została dołączona wyjątkowa płyta multimedialna, zawierająca mnóstwo zadań interaktywnych, animacji, gier edukacyjnych, origami oraz dodatkowych ćwiczeń z poszczególnych działów.

Kompletny zestaw Matematyka Europejczyka. Klasa 5 stanowią: podręcznik + zbiór zadań + trzy zeszyty ćwiczeń.

Zestaw podręczników, zeszytów ćwiczeń i zbiorów zadań z serii Matematyka Europejczyka wydawnictwa Helion pozwala uczniom zdobywać wiedzę poprzez zabawę, a nauczycielom ułatwia przekazywanie nowego materiału w interesujący i niebanalny sposób.

Matematyka Europejczyka - to się liczy!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

• Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność SPIS TREŚCI Liczby naturalne s. 5 Odczytywanie i zapisywanie liczb w dziesiątkowym systemie pozycyjnym s. 5 Porównywanie liczb, oś liczbowa s. 9 Szacowanie wyników s. 13 Dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych s. 15 Mnożenie pamięciowe i pisemne s. 18 Dzielenie pamięciowe i pisemne s. 22 Kolejność wykonywania działań s. 27 Praca z kalkulatorem s. 30 Tabele — odczytywanie i tworzenie s. 33 Równania s. 37 Dzielniki i wielokrotności liczb naturalnych s. 41 Cechy podzielności liczb naturalnych s. 44 Liczby pierwsze i liczby złożone s. 46 Rozkład liczb na czynniki pierwsze s. 47 Zadania utrwalające s. 49 Ułamki zwykłe s. 51 Ułamki i liczby mieszane s. 51 Ułamek jako iloraz s. 54 Rozszerzanie i skracanie ułamków zwykłych s. 56 Sprowadzanie ułamków do wspólnego mianownika s. 58 Porównywanie ułamków zwykłych s. 60 Ułamki zwykłe na osi liczbowej s. 63 Dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach s. 66 Dodawanie ułamków o różnych mianownikach s. 69 Odejmowanie ułamków zwykłych s. 74 Mnożenie ułamków zwykłych przez liczby naturalne s. 77 Obliczanie ułamka danej liczby s. 81 Liczba i jej odwrotność s. 85 Dzielenie ułamków przez liczby naturalne s. 86 Zadania utrwalające s. 89 Kangur Matematyczny s. 93 Spis treści 3 Kup książkęPoleć książkę Powiat 2+2 tema tyczn y m a Rzeka Kalkulanka Ułamkowice Dolne Ilorazów Osada Dziesiętna Gmina arytmetyczna Ułamkowice Górne Gmina geometryczna Liczbowo Nowa Wieś Złożona Kwadratowo Wielkie Jezioro Ekierkowskie Kąty Jeziorne Stare Pola Trapezowo Rombów Powiat matematyczny 4 Kup książkęPoleć książkę Ćwiczenie 7. Rozwiąż równania. a) 3 5 4 x+ = 1 3 7 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . c) x − 1 3 4 = 2 5 6 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . b) x + 1 2 7 = 4 4 5 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . d) 2 4 3 x− = 3 8 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Mnożenie ułamków zwykłych przez liczby naturalne Ćwiczenie 1. Zapisz i wykonaj mnożenie przedstawione na rysunkach. a) b) 4 ⋅ ..... ..... = ..... ..... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . c) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ułamki zwykłe 77 Kup książkęPoleć książkę Ćwiczenie 2. Wykonaj mnożenie. Zapisz wynik w postaci liczby mieszanej. a) 4 5 ⋅ = . . . . . . . . . . . . . . . . . b) 26 1 ⋅ 5 1 3 ⋅ 8 2 = = 41 5 13 3 ⋅ = 3 ⋅ = 8 = 1 2 ⋅ = 3 ⋅ 7 4 31 10 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . a) 3 6 ⋅ = b) 7 9 ⋅ = Ćwiczenie 3. Oblicz. Pamiętaj o skracaniu przed wykonaniem mnożenia. c) 72 9 52 8 13 10 9 5 24 ⋅ 6 31 8 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . = = . . . . . . . . . . 30 . . . . . . . . . . ⋅ 18 2 ⋅ 32 = = ⋅ 13 15 3 10 5 ⋅ = 6 ⋅ 50 1 = . . . . . . . . . . ⋅ 9 1 54 . . . . . . . . . . . ⋅ 10 1 ⋅ = 6 . . . . . . . . . . . . . . . . . ⋅ 12 = . . . . . . . . . . . . . . . . ⋅ 15 = . . . . . . . . . . . . . . . 1 4 1 12 1 6 = = = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 3 7 ⋅ = 8 46 ⋅ = 5 79 ⋅ 10 48 ⋅ = 7 5 3 ⋅ = 11 = 8 7 8 ⋅ = 10 5 12 ⋅ 14 8 20 ⋅ 45 = 18 ⋅ 40 ⋅ 9 24 15 32 = = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78 Ułamki zwykłe Kup książkęPoleć książkę Ćwiczenie 4. Pokoloruj listki, na których umieszczono poprawne wyniki. 14 2 4 2 3 · 3 12 25 7 · 3 4 7 12 28 3 30 · 2 · 2 · 3 12 43 · 5 · 2 5 17 6 · 2 5 6 40 24 5 3 8 · 8 · 5 · 2 · 6 7 1 4 · 1 3 4 33 3 6 3 5 · 5 Ćwiczenie 5. Uzupełnij grafy. · 2 a) 3 100 · 2 · 3 b) 15 64 c) 7 27 l mleka. Czy do napełnienia 16 takich szklanek Ćwiczenie 6. W szklance mieści się 1 5 wystarczy 5 l mleka? Odpowiedź uzasadnij, wykonując odpowiednie obliczenia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ułamki zwykłe 79 Kup książkęPoleć książkę Ćwiczenie 7. Jeden pączek waży 1 kg. Ania zjadła 4 pączki, Michał zjadł 6, 20 a Danka zjadła 5. Ile razem ważyły pączki zjedzone przez dzieci? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . km. Ile kilometrów przebywa Ćwiczenie 8. Odległość od domu Maćka do szkoły wynosi 32 4 Maciek każdego dnia, chodząc do szkoły? Jaką odległość pokonuje w ciągu tygodnia? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie 9. W sklepie było 160 pojemników śmietany po 8 25 znajdowało się w sklepie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . l każdy. Ile litrów śmietany Ćwiczenie 10. Trójka przyjaciół postanowiła podczas 4-tygodniowego urlopu przejść pieszo trasę wzdłuż linii brzegowej Polski. Obliczyli, że każdego dnia muszą przejść zaplanowali dzienną liczbę kilometrów do przebycia? Sprawdź, czy zdążą w ciągu 4 tygodni pokonać całą trasę. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . km. Czy dobrze 325 4 80 Ułamki zwykłe Kup książkęPoleć książkę Obliczanie ułamka danej liczby kwiatów była Ćwiczenie 1. Na grządce zakwitły 24 kwiaty. Pokoloruj rysunek tak, aby 1 4 koloru czerwonego, 5 koloru żółtego, 8 a 1 8 koloru niebieskiego. = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ⋅ 4 liczby 24 = 1 24 Ile jest kwiatów czerwonych, ile żółtych, a ile niebieskich? 1 4 5 8 1 8 Ćwiczenie 2. Pokoloruj baloniki i oblicz, ile jest baloników każdego koloru. liczby 24 = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . liczby 24 = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . a) 3 10 3 10 b) 2 5 2 5 c) 1 4 1 4 kolorem żółtym liczby . . . . . = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . kolorem zielonym liczby . . . . . . = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . kolorem brązowym liczby . . . . . . = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ile baloników pozostało niezamalowanych? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ułamki zwykłe 81 Kup książkęPoleć książkę przegrała, wygrała. Ćwiczenie 3. Drużyna piłkarska rozegrała w sezonie 32 mecze, z których: 1 8 zremisowała, a 1 3 8 2 Pokoloruj piłki oznaczające wynik meczu — wygrane kolorem czerwonym, remisy kolorem żółtym, a przegrane kolorem czarnym. Oblicz liczbę meczów przegranych, zremisowanych i wygranych. 1 8 3 8 1 2 liczby . . . . . . . . . . . = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . liczby . . . . . . . . . . . = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . liczby . . . . . . . . . . . = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie 4. Wskazówka minutowa w czasie jednej godziny wykonuje pełny obrót na tarczy zegara. Zaznacz (kolorując fragment tarczy zegara), jaką część pełnego obrotu wykona we wskazanym ułamku godziny. Oblicz, ilu minutom równy jest ten ułamek. b) a) 1 4 godziny = 1 60 ⋅ min = 4 . . . . . . . 1 3 godziny = 1 60 ⋅ min = 3 . . . . . . . . 82 Ułamki zwykłe Kup książkęPoleć książkę c) d) 1 12 e) godziny = . . . . . . . . . . . . . . . . 5 6 godziny = . . . . . . . . . . . . . . . . . f) 3 4 godziny = . . . . . . . . . . . . . . . . 7 12 godziny = . . . . . . . . . . . . . . . to sikorki, a 4 9 wszystkich ptaków to gołębie, 1 6 Ćwiczenie 5. Do karmnika Ani przyleciało 36 ptaków. Ania rozpoznała niektóre z nich i obliczyła, że 1 to wróble. 3 Ile ptaków każdego rodzaju przyleciało do karmnika? Ilu ptaków Ania nie rozpoznała? 1 3 1 6 4 9 Do karmnika przyleciało . . . . . . . . . gołębi, . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . liczby 36 = liczby 36 = liczby 36 = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . sikorek, . . . . . . . . wróbli. Ania nie rozpoznała . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ptaków. Ułamki zwykłe 83 Kup książkęPoleć książkę Ćwiczenie 6. Oblicz ułamek danej liczby. a) 3 8 5 6 2 9 3 5 1 4 c) 3 11 4 15 3 10 1 20 3 25 liczby 96 = liczby 144 = liczby 333 = liczby 42 = liczby 50 = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . masy 66 kg = . . . . . . . . . . . . . masy 60 kg = . . . . . . . . . . . . . masy 55 dag = masy 50 dag = masy 10 dag = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . kwoty 39 zł = kwoty 27 zł = kwoty 84 zł = kwoty 65 zł = kwoty 200 zł = b) 3 4 4 7 2 5 7 10 1 6 d) 8 9 15 16 7 długości 100 cm = 8 3 100 1 długości 63 cm = długości 80 m = długości 25 m = długości 1 km = 1000 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ile stron przeczytał Jurek, a ile przeczytała Magda? Ćwiczenie 7. Jurek i Magda czytają książkę, która ma 270 stron. Jurek przeczytał już książki, a Magda 5 4 9 6 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie 8. W klasach VA, VB i VC jest razem 84 uczniów. 7 12 stanowią dziewczęta. 2 dziewcząt z klas piątych uczęszcza na zajęcia zespołu 7 tanecznego. Ile w klasach piątych jest dziewcząt i ile z nich tańczy w zespole? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . wszystkich uczniów 84 Ułamki zwykłe Kup książkęPoleć książkę Ćwiczenie 9. Szerokość zeszytu to 7 jego długości. Jaka jest szerokość zeszytu o długości 21 cm? 10 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Liczba i jej odwrotność Ćwiczenie 1. Wybierz odwrotność każdej z podanych liczb. Odpowiadające im litery czytane rzędami poziomymi utworzą rozwiązanie — imię słynnego greckiego matematyka i (cid:25) lozofa żyjącego w VI wieku p.n.e. 3 3 4 1 1 10 2 3 15 4 4 3 4 15 10 11 10 1 11 10 1 K T P A R U 1 2 1 1 2 1 2 S I R 7 1 2 2 3 7 3 1 4 2 15 15 2 2 1 7 3 17 7 7 17 2 3 4 13 4 1 13 4 7 W I A Z Ż G A C K . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie 2. Zamaluj tymi samymi kolorami pary kwadratów, w których znajduje się dana liczba i jej odwrotność. 8 2 3 4 1 3 1 100 3 7 23 3 9 11 14 4 8 3 2 26 3 3 26 3 13 13 3 3 1 4 O Ł T O N Y 100 S 1 1 1 100 100 1 O A 1 4 4 17 11 5 4 5 6 10 21 5 19 21 9 43 5 12 3 3 11 12 10 Ułamki zwykłe 85 Kup książkęPoleć książkę Dzielenie ułamków przez liczby naturalne Ćwiczenie 1. Wykonaj dzielenie. = = a) 4 : 5 9 3 : 7 4 2 : 9 = 7 5 : 3 11 3 : 8 5 = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . b) 13 : 3 4 12 : 4 7 74 : 5 8 37 : 7 7 46 : 3 5 = = = = = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . c) 6 : 3 7 4 : 8 = 5 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 : 4 = 13 25 :10 26 14 : 21 15 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . = d) 35 : 7 = 5 55 :14 6 33 : 6 8 84 : 8 = 9 36 :10 7 = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie 2. Uzupełnij grafy. : 2 : 2 : 2 : 2 a) b) 1 3 3 4 : 3 : 3 : 3 : 2 : 3 : 5 c) 113 86 Ułamki zwykłe Kup książkęPoleć książkę Ćwiczenie 3. . a) Pokoloruj na żółto prostokąt z liczbą 318 4 W każdym rzędzie niżej pokoloruj (cid:27) gurę z liczbą 5 razy mniejszą od pokolorowanej wcześniej. b) Pokoloruj na zielono prostokąt z liczbą . W każdym rzędzie niżej pokoloruj 642 7 figurę z liczbą 10 razy mniejszą od pokolorowanej wcześniej. c) Pokoloruj na czerwono prostokąt z liczbą . W każdym rzędzie niżej pokoloruj 113 2 figurę z liczbą 3 razy mniejszą od pokolorowanej wcześniej. 318 4 642 7 113 2 33 4 31 4 31 20 3 100 632 7 622 7 612 7 3 700 14 2 25 45 1 2 25 405 36 4 3 4 3 20 3 15 24 7 3 7 3 70 62 7 25 15 11 2 25 135 1 6 Ułamki zwykłe 87 Kup książkęPoleć książkę kg ciasteczek rozłożono równo na 14 talerzykach. Ile ważą ciasteczka Ćwiczenie 4. 21 5 na każdym talerzyku? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . m Ćwiczenie 5. Z 5 palików i materiału o długości 33 5 zrobiono parawan plażowy. Jaka jest odległość między palikami? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . kg cukierków postanowiono rozsypać do 5 torebek tak, aby cukierki Ćwiczenie 6. 1 2 w każdej torebce ważyły tyle samo. Ile cukierków będzie w każdej torebce? Wynik podaj w kilogramach. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ćwiczenie 7. Rozwiąż równania. a) 6 x⋅ = 16 1 2 b) x ⋅ 12 = 7 1 5 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 Ułamki zwykłe Kup książkęPoleć książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Matematyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej. Klasa 5. Część 1
Autor:
,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: