Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00408 006311 13226102 na godz. na dobę w sumie
Medytacja w życiu codziennym - książka
Medytacja w życiu codziennym - książka
Autor: Liczba stron: 152
Wydawca: Sensus Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-8337-6 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> psychologia i filozofia >> życiowe filozofie
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Przeczytaj, przemyśl, pomedytuj…

O medytacji i jej zaletach napisano już setki, a może tysiące książek. Wśród wielu dobrych i morza kiepskich pozycji na ten temat niniejsza publikacja wyróżnia się rzetelnym podejściem do tematu i skupieniem na jednej z najciekawszych linii przekazu medytacyjnego: sufizmie uniwersalnym. Wbrew nazwie, która kojarzy się z odłamem mistycyzmu islamskiego, sufizm uniwersalny wywodzi się z tradycyjnych szkół medytacyjnych działających w Indiach, a ludzie Zachodu poznali tę filozofię za pośrednictwem Hazrata Inayata Khana na początku XX wieku. Sufickie przesłanie jest uniwersalne i jest przesłaniem duchowej wolności, niezależnie od wyznawanej religii.

Maciej Wielobób od dwudziestu lat praktykuje medytację i podąża ścieżką sufizmu uniwersalnego. Prowadzi także seminaria medytacyjne. Ta książka jest w gruncie rzeczy materialnym odwzorowaniem otwartej części takiego kursu i zawiera wszystko to, co nie wymaga bezpośredniej relacji mistrz–uczeń. Znajdziesz w niej omówienie metod, technik, koncepcji sufickich, a także głównych części przesłania i konkretnych praktyk medytacyjnych. Jej uzupełnieniem są teksty źródłowe, ważne dla adeptów sufizmu uniwersalnego. Przeczytaj i wstąp na drogę doskonalenia swojego życia!

Zaprowadź ład w swoim życiu i swoim umyśle!


Maciej Wielobób jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce nauczycieli jogi i medytacji, autorem książek Terapia jogą i Psychologia jogi. Mieszka z żoną, synem, psem i dwoma kotami we wsi położonej w dolinie rzeki Mierzawy. Prowadzi szkołę jogi i centrum medytacji w Krakowie, jeździ również z warsztatami po całej Polsce. W swoich publikacjach i podczas prowadzonych przez siebie seminariów przekazuje głębię tradycyjnych ścieżek medytacyjnych w sposób praktyczny, zrozumiały i użyteczny dla współczesnego człowieka, tak by uczniowie i czytelnicy mogli uwalniać się od napięcia, doświadczać spokoju, uczyć się uważności i wykorzystywać pełnię swoich możliwości. Zna tradycję medytacyjną Indii „od środka” jako nauczyciel-inicjator w tradycyjnych szkołach medytacyjnych i uwielbia pokazywać konkretne zastosowanie tradycyjnych koncepcji oraz narzędzi w życiu codziennym każdego z nas.

www.maciejwielobob.pl


Patroni wydania:

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Redaktor prowadzący: Ewelina Burska Autorka ilustracji wewnątrz książki: Agnieszka Wielobób Projekt okładki: Jan Paluch Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock. Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: sensus@sensus.pl WWW: http://sensus.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://sensus.pl/user/opinie/mezyco Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. ISBN: 978-83-246-8337-6 Copyright © Helion 2014 Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność Spis treści WSTĘP (H.J. WITTEVEEN) ................................................ 7 SŁOWO WSTĘPNE OD AUTORA ........................................... 9 I. TEORIA 1. PO CO MEDYTOWAĆ I CZYM JEST MEDYTACJA? .................. 15 2. SUFIZM UNIWERSALNY I HAZRAT INAYAT KHAN ................ 19 3. PSYCHOLOGIA SUFIZMU I TRZY ŚCIEŻKI ............................ 29 4. DŻELAL, DŻEMAL I KEMAL — SIŁA, ŁAGODNOŚĆ I HARMONIA ............................................. 39 5. RELACJA NAUCZYCIEL – UCZEŃ I ŚCIEŻKA INICJACJI ............ 41 6. RÓWNOWAGA MIĘDZY ŻYCIEM WEWNĘTRZNYM I ZEWNĘTRZNYM ......................................................... 47 II. PRAKTYKA I JEJ ODCIENIE 7. SZKOŁA EZOTERYCZNA I JEJ PRAKTYKI ............................. 51 8. UNIVERSAL WORSHIP — RELIGIJNOŚĆ BEZ DOGMATÓW ...... 71 9. MEDYTACJA UZDRAWIAJĄCA .......................................... 77 5 Kup książkęPoleć książkę 6 SPIS TREŚCI 10. ZIRAAT ....................................................................... 81 11. BRATERSTWO I SIOSTRZEŃSTWO ..................................... 89 III. ĆWICZENIA PRAKTYCZNE 12. PRACA Z CIAŁEM — ĆWICZENIA ...................................... 93 13. MODLITWY ................................................................ 101 14. PRANAJAMA — ĆWICZENIA .......................................... 107 15. ĆWICZENIA PRZYGOTOWUJĄCE DO MEDYTACJI ................ 123 IV. TEKSTY 16. DZIESIĘĆ MYŚLI SUFICKICH INAYATA KHANA ................... 131 17. PRZYPOWIEŚCI SUFICKIE .............................................. 139 POLECANE LEKTURY .................................................... 145 Kup książkęPoleć książkę ROZDZIAŁ 12 PRACA Z CIAŁEM — ĆWICZENIA W tym rozdziale prezentuj(cid:218) trzy krótkie zestawy (cid:202)wicze(cid:241) inspirowa- ne oczywi(cid:258)cie asanami jogi, które b(cid:218)d(cid:200) pomocne dla osób praktyku- j(cid:200)cych medytacj(cid:218). Przed rozpocz(cid:218)ciem (cid:202)wicze(cid:241) warto na moment stan(cid:200)(cid:202), roz(cid:239)o(cid:285)y(cid:202) równo ci(cid:218)(cid:285)ar na praw(cid:200) i lew(cid:200) nog(cid:218), jak równie(cid:285) wy- równa(cid:202) oddech, staraj(cid:200)c si(cid:218) oddycha(cid:202) w rytmie oko(cid:239)o 5 sekund wdech — oko(cid:239)o 5 sekund wydech (oczywi(cid:258)cie mo(cid:285)e by(cid:202) te(cid:285) krócej, np. 3 sekundy — 3 sekundy, lub d(cid:239)u(cid:285)ej). Wdechy i wydechy maj(cid:200) by(cid:202) równe, a kolejne oddechy dok(cid:239)adnie tej samej d(cid:239)ugo(cid:258)ci. D(cid:283)wi(cid:218)k od- dechu powinien by(cid:202) delikatnie s(cid:239)yszalny, jednolity na ca(cid:239)ej d(cid:239)ugo(cid:258)ci wdechu i na ca(cid:239)ej d(cid:239)ugo(cid:258)ci wydechu. 93 Kup książkęPoleć książkę 94 MEDYTACJA W ŻYCIU CODZIENNYM Kup książkęPoleć książkę PRACA Z CIAŁEM — ĆWICZENIA 95 Tablica 12.1. Kup książkęPoleć książkę 96 MEDYTACJA W ŻYCIU CODZIENNYM Kup książkęPoleć książkę PRACA Z CIAŁEM — ĆWICZENIA 97 Tablica 12.2. Kup książkęPoleć książkę 98 MEDYTACJA W ŻYCIU CODZIENNYM Kup książkęPoleć książkę PRACA Z CIAŁEM — ĆWICZENIA 99 Tablica 12.3. Kup książkęPoleć książkę 100 MEDYTACJA W ŻYCIU CODZIENNYM Kup książkęPoleć książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Medytacja w życiu codziennym
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: