Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00065 016580 17796461 na godz. na dobę w sumie
Metody wspierania procesu sprzedaży - ebook/pdf
Metody wspierania procesu sprzedaży - ebook/pdf
Autor: , , Liczba stron: 31
Wydawca: C. H. Beck Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-255-0084-9 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> biznes >> handel i gospodarka
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Zdobycie klienta nie byłoby możliwe bez starannie zaplanowanych działań mających na celu wspieranie sprzedaży. Działania te dzielą się na bezpośrednie i pośrednie. Ich celem jest poinformowanie klienta o ofercie firmy, oraz zbudowanie zaufania na linii firma – klient. Przygotowaliśmy dla Państwa publikację, która będzie pomocna przy ulepszaniu procesów sprzedaży. Publikacja omawia takie zagadnienia jak: formy reklamy przykłady właściwego wykorzystania reklam podstawowe cele merchandisingu przykłady aranżacji przestrzeni handlowej rodzaje ekspozycji sponsoring jako narzędzie kreowania nowego wizerunku firmy

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Metody wspierania procesu sprzedaży wydanie 1. ISBN 978-83-255-0084-9 Autorzy: Jolanta Tkaczyk, Ewa Wytrążek, Jakub Lewandowski Redakcja: Joanna Tyszkiewicz © Wydawnictwo C. H. Beck 2008 Wydawnictwo C. H. Beck Sp. z o.o. ul. Matuszewska 14 bud. 45C 03-876 Warszawa tel. 022 31 12 222, faks 022 33 77 601 e-mail: dz.handlowy@beck.pl Skład i łamanie: Wydawnictwo C. H. Beck Rady zawarte w niniejszej publikacji wyrażają punkt widzenia Autorów. Wszelkie prawa zastrzeżone. Spis treści 4 Wykaz piktogramów .......................................................................................................... 5 1. Wstęp ................................................................................................................................. 6 2. Reklama ............................................................................................................................ 6 2.1. Reklama — sztuka informowania i kształtowania wyobrażeń .............. 7 2.1.1. Przekaz informacyjny............................................................................... 8 2.2. Tradycyjne i nowe formy reklamy .................................................................... 8 2.2.1. Reklama telewizyjna ................................................................................ 9 2.2.2. Reklama radiowa ....................................................................................... 2.2.3. Reklama prasowa ...................................................................................... 10 2.2.4. Reklama zewnętrzna, czyli outdoor .................................................... 11 2.2.5. Reklama bezpośrednia ............................................................................ 12 2.2.6. Reklama on-line (internetowa) ............................................................. 13 2.3. Współpraca z fachowcami ................................................................................. 14 2.3.1. Zasady tworzenia reklam ....................................................................... 17 2.4. Reklama — koszt czy inwestycja ..................................................................... 17 3. Merchandising................................................................................................................ 19 3.1. Co to jest merchandising? ................................................................................... 19 3.2. Cele merchandisingu ........................................................................................... 19 3.3. Zasady kształtowania przestrzeni handlowej ............................................. 22 3.3.1. Ekspozycje promocyjne ......................................................................... 24 3.3.2. Ekspozycje wolnostojące ....................................................................... 24 3.3.3. Ekspozycje stałe ......................................................................................... 24 3.3.4. Ekspozycje oferowane przez producentów .................................... 25 3.4. Metody rozmieszczenia towarów w sklepie ................................................ 25 3.4.1. Kategoria towarowa ................................................................................. 25 3.4.2. Klient w przestrzeni handlowej ........................................................... 25 3.5. Sposoby zwiększania sprzedaży ...................................................................... 26 4. Sponsoring ....................................................................................................................... 27 4.1. Sponsoring jako narzędzie marketingowe .................................................... 27 4.1.1. Sponsoring a komunikacja ..................................................................... 28 4.1.2. Sponsoring a wizerunek firmy/marki/produktu ............................. 28 4.1.3. Sponsoring a sprzedaż ............................................................................. 29 4.1.4. Sponsoring a reklama i promocja ........................................................ 30 4.2. Strategia sponsoringu .......................................................................................... 30 Metody wspierania procesu sprzedaży  z 31 Wykaz piktogramów — Krok po kroku (objaśnienia, etapy postępowania) — Zapamiętaj (ważne informacje, o których należy pamiętać) — Porada eksperta (wskazówki autora) — Przykład Metody wspierania procesu sprzedaży  z 31 1. Wstęp Zdobycie klienta nie byłoby możliwe bez starannie zaplanowanych działań mających na celu wspieranie sprzedaży. Działania te mogą mieć charak- ter bezpośredni lub pośredni. Reklama i sponsoring wspierają sprzedaż pośrednio. Merchandising zaś — bezpośrednio. Dzięki reklamie przedsię- biorstwo może poinformować klientów o swojej ofercie. Sponsoring ma za zadanie budowanie zaufania do firmy. Zarówno reklama, jak i sponsoring oddziałują na klienta w dłuższym okre- sie i mają za zadanie przyciągnięcie go do produktu, sprawienie, by klient zaczął go szukać. Celem merchandisingu jest zaprezentowanie produktu w taki sposób, aby klient zwrócił na niego uwagę w sklepie. W tym przypad- ku to produkt wychodzi do klienta. Oczywiście najlepiej jest, gdy zarówno działania pośrednie, jak i bezpośrednie występują razem i wspólnie wspie- rają proces sprzedaży. Reklama w miejscu sprzedaży może nawiązywać do reklamy telewizyjnej. Informacje o sponsorowanych przez daną firmę imprezach mogą znaleźć się na plakatach umieszczanych w sklepach. Reklama telewizyjna może informować o produkcie, sponsoring budować zaufanie do firmy, a merchandising ułatwiać znalezienie produktu na półce sklepowej. Tylko starannie przemyślane i zaplanowane działania w zakresie szeroko pojętej promocji oraz merchandisingu są w stanie zapewnić firmie pożądany efekt — zdobycie i utrzymanie klienta. Metody wspierania procesu sprzedaży  z 31
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Metody wspierania procesu sprzedaży
Autor:
, ,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: