Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00350 004652 12223871 na godz. na dobę w sumie
Metro 2033 - poradnik do gry - ebook/pdf
Metro 2033 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 240
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> akcja i strzelanki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry Metro 2033 zawiera przede wszystkim bardzo szczegółowy opis przejścia prologu oraz siedmiu rozdziałów gry, pomagając w sprawnej eliminacji przeciwników, rozwiązywaniu celów misji, odnajdywaniu różnorakich sekretów etc.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Porady ogólne
-Opis przejścia - Prolog
-Prologue
-Hunter*
-Opis przejścia - Rozdział 1
-Chase Exhibition*
-Chase
-Opis przejścia - Rozdział 2
-Riga*
-Lost Tunnel
-Bridge
-Lost Catacombs
-Market*
-Dead City 1* (1)
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 60

Informacja o grze

Metro 2033 to gra akcji/ FPS, zawierająca liczne elementy charakterystyczne dla survival horroru i RPG. Akcja toczy się w niedalekiej przyszłości, w czasach po nuklearnej apokalipsie, która zrównała z Ziemią większość miast i skaziła całą Ziemię. Ocaleni

Gra Metro 2033, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS3, Xbox 360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Metro 2033 autor: Jacek „Stranger” Hałas (c) 2010 GRY-OnLine S.A. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. Producent 4A Games, Wydawca THQ Inc., Wydawca PL CD Projekt należą do ich prawowitych właścicieli. Metro 2033 – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie __________________________________________________ 3  Porady ogólne __________________________________________________ 4  Prolog ________________________________________________________ 7  Prologue ___________________________________________________________________ 7  Hunter* ___________________________________________________________________ 11  Rozdział 1 ____________________________________________________ 14  Exhibition* ________________________________________________________________ 14  Chase _____________________________________________________________________ 18  Rozdział 2 ____________________________________________________ 21  Riga* _____________________________________________________________________ 21  Lost Tunnel ________________________________________________________________ 28  Bridge ____________________________________________________________________ 34  Lost Catacombs ____________________________________________________________ 39  Market* ___________________________________________________________________ 43  Dead City 1* _______________________________________________________________ 50  Dead City 2 ________________________________________________________________ 64  Rozdział 3 ____________________________________________________ 70  Dry _______________________________________________________________________ 70  Ghosts* ___________________________________________________________________ 77  Anomaly __________________________________________________________________ 82  Cursed* ___________________________________________________________________ 86  Armory ___________________________________________________________________ 92  Rozdział 4 ____________________________________________________ 97  Front Line* ________________________________________________________________ 97  Trolley Combat ____________________________________________________________ 115  Depot* ___________________________________________________________________ 121  Defense* _________________________________________________________________ 127  Child* ___________________________________________________________________ 135  Outpost __________________________________________________________________ 143  Black Station* ____________________________________________________________ 152  Rozdział 5 ___________________________________________________ 165  Polis _____________________________________________________________________ 165  Alley _____________________________________________________________________ 166  Library ___________________________________________________________________ 170  Depository _______________________________________________________________ 175  Archives _________________________________________________________________ 181  Driving to Sparta* _________________________________________________________ 187  Rozdział 6 ___________________________________________________ 188  Dark Star* _______________________________________________________________ 188  Dungeon _________________________________________________________________ 190  Cave _____________________________________________________________________ 193  D6 _______________________________________________________________________ 200  Biomass __________________________________________________________________ 208  Separation _______________________________________________________________ 213  Rozdział 7 ___________________________________________________ 214  Tower ___________________________________________________________________ 214  Top ______________________________________________________________________ 218  Zakończenia __________________________________________________ 229  Handlarze ____________________________________________________ 231  Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2010 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Metro 2033 – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Poradnik do gry Metro 2033 zawiera przede wszystkim bardzo szczegółowy opis przejścia prologu oraz siedmiu rozdziałów gry, pomagając w sprawnej eliminacji przeciwników, rozwiązywaniu celów misji, odnajdywaniu różnorakich sekretów i odblokowaniu wszystkich zakończeń. Oprócz tego w znalazło się tu miejsce dla licznych wskazówek związanych z najważniejszymi elementami rozgrywki (m.in. walka, wyposażenie, handlarze). Kolorem zielonym oznaczone zostały zwykłe przedmioty (m.in. bronie, standardowa amunicja, apteczki, filtry). Kolorem pomarańczowym oznaczone zostały miejsca pozyskiwania złotej amunicji, pełniącej w grze między innymi rolę waluty. Kolor niebieski użyty został do odwoływania się do znajdujących się w poradniku zdjęć. #1 oznacza, że dany fragment tekstu związany jest z pierwszym zdjęciem, a #2 – z drugim zdjęciem. Gwiazdki (*) przy nazwach poziomów oznaczają, że w trakcie danego etapu podejmuje się decyzje mające wpływ na zakończenie gry. Więcej informacji na ten temat znajduje się w sekcji Zakończenia i proponowałbym ją przejrzeć jeszcze przed rozpoczęciem gry (rozdział ten pozbawiony jest spoilerów). Jacek „Stranger” Hałas Strona: 3 Metro 2033 – Poradnik GRY-OnLine Porady ogólne Z Ł O T A A M U N I C J A Bardzo ważną rolę w grze spełnia rzadki rodzaj amunicji, określanej w tym poradniku mianem złotej. O tym, że udało Ci się podnieść lub otrzymać złotą amunicję możesz się przekonać słysząc charakterystyczny dźwięk brzęku monet i widząc zmieniającą się wartość nad standardowym paskiem amunicji (prawy dolny róg ekranu). Złota amunicja może być wykorzystywana na dwa sposoby. Zdecydowanie bardziej interesujący wariant zakłada używanie jej w formie waluty. Zakupów dokonuje się w wybranych lokacjach w trakcie gry – są to głównie stacje kolejowe, w których spotkasz jedynie sojuszników. Możesz wybierać pomiędzy trzema głównymi kategoriami nadających się do zakupienia przedmiotów – bronią, amunicją i dodatkowym wyposażeniem (m.in. apteczki i filtry do maski przeciwgazowej). Alternatywą jest montowanie złotej amunicji w broniach automatycznych. Na ten wariant radziłbym się zdecydowanie dopiero w końcówce gry, a więc wtedy gdy nie będą Ci już potrzebne żadne przedmioty ze sklepów. Pozyskiwane fundusze dobrze byłoby przeznaczać przede wszystkim na zakup amunicji do najczęściej używanych broni, bo nigdy nie będziesz jej miał pod dostatkiem. Zakup elementów dodatkowego wyposażenia powinien być uzależniony od Twoich aktualnych potrzeb. Jeśli zaś chodzi o bronie, w początkowej fazie zabawy nie radziłbym nic kupować, bo wiele dobrych giwer odnajdziesz bezpośrednio w trakcie gry. Dopiero w późniejszych etapach warto zdecydować się na zakup jednej lub dwóch doskonałych broni, które pozostaną już w Twoim inwentarzu do samego końca. Złotą amunicję odnajduje się głównie w trakcie eksploracji kolejnych plansz, choć może ona też być przekazywana głównemu bohaterowi przez postaci niezależne. Strona: 4 Metro 2033 – Poradnik GRY-OnLine Z W Y K Ł A A M U N I C J A Jak już wcześniej wspomniałem, zwykłej amunicji zawsze będzie Ci brakowało, w rezultacie czego ważne jest pamiętanie o kilku ważnych sprawach. Przeciwnicy w Metro 2033 są znacznie bardziej wytrzymali od tych spotykanych w większości innych gier, w rezultacie czego niemal zawsze opłacalne jest celowanie w ich głowy (niezależnie czy są to żołnierze czy potwory). Sprawi to, że do wyeliminowania pojedynczego celu potrzebnych Ci będzie jedynie kilka pocisków, a nie kilkanaście czy kilkadziesiąt. W szczególności polecam korzystać z różnych odmian rewolwerów, które wyróżniają się doskonałą skutecznością przy przeprowadzaniu tego typu ataków. Nie zapominaj o dokładnej eksploracji plansz, jak również ciał poległych wrogów oraz sojuszników. Dodatkowo przed każdą nową wyprawą dobrze byłoby zakupić dodatkową amunicję do najczęściej wykorzystywanych broni od lokalnych handlarzy. S K R A D A N I E S I Ę Pozostawanie w ukryciu możliwe jest tylko w kilku misjach gry, a konkretnie w tych, w których jest dużo nieoświetlonych miejsc, główna postać dysponuje większym polem działania, a przeciwnikami są zwykli żołnierze. Generalnie mechanizm ten nienajlepiej funkcjonuje i jeśli masz zamiar się skradać to musisz pamiętać o tym żeby zdecydowanie unikać atakowania przeciwników z ukrycia. Pojedyncze strzały w głowę zazwyczaj kończą się niepowodzeniem, przez co cała okolica zostaje zaalarmowana, zaś używanie noża jest obarczone dużą dozą ryzyka. Rezultat tego wszystkiego jest taki, że powinieneś skupiać się jedynie na pozostawaniu w ukryciu i okazjonalnym niszczeniu źródeł światła. Pomocny może się tu okazać noktowizor, dzięki któremu nie będziesz musiał przemieszczać się na oślep ani ryzykować odkrycia swojej pozycji. W trakcie skradania się nie warto atakować napotykanych wrogów (nawet z zaskoczenia). Strona: 5 Metro 2033 – Poradnik GRY-OnLine M A S K I P R Z E C I W G A Z O W E Korzystanie z maski przeciwgazowej jest wymagane w trakcie rozgrywania wszystkich poziomów na powierzchni oraz podczas badania zamkniętych pomieszczeń wypełnionych trującym gazem. Do poprawnego funkcjonowania maski potrzebne są filtry, aczkolwiek nie powinieneś się raczej znaleźć w sytuacji ich całkowitego wyczerpania, zwłaszcza że w trakcie tych etapów odnajdziesz ich więcej niż zazwyczaj. Filtry można ponadto sobie dokupić od handlarzy, choć nie powinno to być konieczne (wyjątek to stacja Market i jeden z celów misji). Możliwa jest również wymiana całej maski przeciwgazowej i na takie posunięcie warto się decydować jeżeli w wyniku ataków sił wroga pojawiły się na niej utrudniające eksplorację rysy i pęknięcia. Nowe maski odnajdziesz w wielu różnych miejscach i musisz przytrzymać klawisz akcji żeby dokonać pomyślnej zamiany. L E C Z E N I E P O S T A C I W grze obecny jest znany z innych strzelanin system autoleczenia, przy czym sprawdza się on jedynie w przypadku prostszych potyczek. Za każdym razem gdy stajesz do walk z potężniejszymi przeciwnikami (zwłaszcza z mutantami) miej w pogotowiu dodatkowe strzykawki, dzięki którym będziesz mógł wyratować główną postać od pewnej śmierci. Na szczęście po drodze odnajdziesz mnóstwo medykamentów, tak więc kupowanie środków leczniczych od handlarzy nie powinno być konieczne. P U Ł A P K I W niektórych misjach dodatkowym utrudnieniem mogą być także pułapki. Generalnie obiekty te można podzielić na dwie grupy, a mianowicie na pułapki służące do powiadamiania wrogów o Twojej obecności oraz na takie, które mogą Cię zabić. W tym pierwszym przypadku musisz w szczególności uważać na rozwieszone na linkach puszki i na odłamki szkła, powoli przemieszczając się i pomagając sobie latarką lub noktowizorem. Jeśli zaś chodzi o pułapki o działaniu ofensywnym, w zależności od ich wersji będziesz mógł je rozbroić lub jedynie nad nimi przeskoczyć. Niektóre pułapki można rozbroić, ale nad wieloma trzeba niestety przeskakiwać lub je omijać. Strona: 6 Metro 2033 – Poradnik GRY-OnLine Prolog P r o l o g u e Opis: Zaczekaj aż główny bohater wyjdzie po drabinie na górę, a następnie zbliż się do dużej bramy #1. Po wysłuchaniu krótkiej instrukcji podejdź do znajdującego się po prawej stronie zaworu #2. Najpierw będziesz musiał jedynie wcisnąć klawisz akcji (domyślnie E), ale już za chwilę przytrzymać ten klawisz na kilka sekund by brama mogła się dostatecznie podnieść. Wciśnij i przytrzymaj klawisz kucania (domyślnie CTRL), tak by przejść pod częściowo podniesioną bramą. Po znalezieniu się w długim korytarzu #1 zainteresuj się obiektami znajdującymi się po lewej stronie. W skrzyni odnajdziesz nową broń #2 (w celu dokonania zamiany broni musisz przytrzymać klawisz akcji – jest to opcjonalne), a w szafkach filtry do maski przeciwgazowej, apteczki i dużo amunicji. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Metro 2033 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: