Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00392 006336 13601952 na godz. na dobę w sumie
Mężczyzna od A do Z. Wydanie III rozszerzone - książka
Mężczyzna od A do Z. Wydanie III rozszerzone - książka
Autor: Liczba stron: 272
Wydawca: Sensus Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-3148-3 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> psychologia i filozofia >> psychologia >> uwodzenie
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Książka jest wznowieniem 'Mężczyzna od A do Z. Wydanie III rozszerzone'

Najprawdopodobniej najlepszy poradnik o mężczyznach, napisany przez faceta z myślą o kobietach!

Facet, jaki jest, każdy widzi

Czy zrozumienie mężczyzny rzeczywiście jest Ci potrzebne do szczęścia? Zresztą czego tu nie rozumieć? Nic nadzwyczajnego - chodząca góra mięśni, głowa w chmurach, przepełniona nieustającymi myślami o seksie, a pod względem emocjonalnym wieczne dziecko...

STOP! Drogie koleżanki, posługiwanie się stereotypami to droga donikąd!

Chcesz wiedzieć, co NAPRAWDĘ działa na mężczyzn? Masz ochotę nauczyć się ich uwodzić, rozkochiwać w sobie, sprawiać, by jedli Ci z ręki? Po przeczytaniu tej książki poczujesz się tak, jakby ktoś wreszcie zdjął Ci klapki z oczu. Zobaczysz męski świat w zupełnie nowym świetle. Dowiesz się też, jak przejąć pełną kontrolę nad swoim związkiem. Już nigdy nie będziesz musiała głowić się, o co chodzi Twojemu partnerowi!

To książka, na którą czekałaś całe życie!

...i nie ma w tym cienia przesady. To poradnik z prawdziwego zdarzenia, zdradzający sekrety męskiej natury, które Cię zaskoczą, a czasem i zaszokują. Pozwoli Ci zrozumieć mężczyznę, jego zachowania, oczekiwania i potrzeby. Kryje w sobie jeszcze jedną słodką tajemnicę:

Da Ci coś, czego nie znajdziesz w innych poradnikach!

Sprawi, że lepiej zrozumiesz samą siebie, rozwiniesz swoją kobiecość, nabierzesz pewności siebie i zaczniesz być postrzegana jako fascynująca, godna pożądania i piękna - bez względu na wiek czy wygląd! Tysiące zachwyconych kobiet, które przeczytały pierwsze wydanie książki, nie mogą się mylić!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Idź do Przykładowy rozdział Spis treści Katalog książek Nowości Bestsellery Bestsellery Nowe książki Zamów drukowany katalog Zapowiedzi Twój koszyk Twój koszyk Dodaj do koszyka Dodaj do koszyka Cennik i informacje Cennik i informacje Zamów cennik Zamów cennik Zamów informacje Zamów informacje o nowościach o nowościach Wydawnictwo Helion SA 44-100 Gliwice tel. 032 230 98 63 e-mail: sensus@sensus.pl Mężczyzna od A do Z. Wydanie III rozszerzone Autor: Piotr Mart ISBN: 978-83-246-3148-3 Format: A5, stron: 272 Najprawdopodobniej najlepszy poradnik o mężczyznach, napisany przez faceta z myślą o kobietach! • Uwodzenie poprzez mimikę, ruch i dotyk • Sztuka perfekcyjnej komunikacji z mężczyzną • Mistrzowskie zrozumienie męskich emocji • Postępowanie z trudnymi mężczyznami • Seks i erotyzm — cała prawda o męskich potrzebach Facet, jaki jest, każdy widzi Czy zrozumienie mężczyzny rzeczywiście jest Ci potrzebne do szczęścia? Zresztą czego tu nie rozumieć? Nic nadzwyczajnego — chodząca góra mięśni, głowa w chmurach, przepełniona nieustającymi myślami o seksie, a pod względem emocjonalnym wieczne dziecko… STOP! Drogie koleżanki, posługiwanie się stereotypami to droga donikąd! Chcesz wiedzieć, co NAPRAWDĘ działa na mężczyzn? Masz ochotę nauczyć się ich uwodzić, rozkochiwać w sobie, sprawiać, by jedli Ci z ręki? Po przeczytaniu tej książki poczujesz się tak, jakby ktoś wreszcie zdjął Ci klapki z oczu. Zobaczysz męski świat w zupełnie nowym świetle. Dowiesz się też, jak przejąć pełną kontrolę nad swoim związkiem. Już nigdy nie będziesz musiała głowić się, o co chodzi Twojemu partnerowi! To książka, na którą czekałaś całe życie! …i nie ma w tym cienia przesady. To poradnik z prawdziwego zdarzenia, zdradzający sekrety męskiej natury, które Cię zaskoczą, a czasem i zaszokują. Pozwoli Ci zrozumieć mężczyznę, jego zachowania, oczekiwania i potrzeby. Kryje w sobie jeszcze jedną słodką tajemnicę: Da Ci coś, czego nie znajdziesz w innych poradnikach! Sprawi, że lepiej zrozumiesz samą siebie, rozwiniesz swoją kobiecość, nabierzesz pewności siebie i zaczniesz być postrzegana jako fascynująca, godna pożądania i piękna — bez względu na wiek czy wygląd! Tysiące zachwyconych kobiet, które przeczytały pierwsze wydanie książki, nie mogą się mylić! Spis treści Wstęp ................................................................................. 17 Wprowadzenie ................................................................... 19 Rozdział 1. Uwodzenie ......................................................................... 23 Czym jest uwodzenie? ........................................................... 23 Jak zastosować tę wiedzę w praktyce? .............................. 24 Zacznij od treningu odwagi .............................................. 25 Ćwiczenia budujące odwagę ............................................ 25 Obrazy .................................................................................. 27 „Spontaniczność planowana” ................................................ 27 Przykład pierwszy: „Fontanna” ......................................... 29 Przykład drugi: „W kroplach deszczu” .............................. 29 Przykład trzeci: „Kwiat we włosach” ................................. 29 Przykład czwarty: „Gra w koszykówkę” ............................ 29 Przykład piąty: „Kolacja” .................................................. 30 Przykład szósty: „Gwieździste niebo” ............................... 30 Przykład siódmy: „Syrena” ............................................... 31 Przykład ósmy: „Kup mi kotka” ........................................ 31 Kiedy powinnaś być infantylna? ........................................ 33 Jak tworzyć obrazy do „spontaniczności planowanej”? ..... 33 Ile czasu to zajmuje? ........................................................ 34 Czy wzrokowiec oczekuje od Ciebie powagi? ................... 35 My gruboskórni...... ............................................................. 35 Mimika twarzy a uwodzenie ................................................. 36 Ćwiczenie pierwsze ......................................................... 36 Ćwiczenie drugie ............................................................. 37 Ćwiczenie trzecie ............................................................. 37 Trening magnetycznego spojrzenia ................................... 37 Ćwiczenie „Latający komar” ............................................. 38 Pokaż mu język ................................................................ 39 Mężczyzna od A do Z Jak przytulać, by uwodzić? .................................................... 39 Sposób pierwszy .............................................................. 39 Sposób drugi ................................................................... 40 Sposób trzeci ................................................................... 40 Rzeczy, które sprawiają, że skuteczniej uwodzisz .................. 40 Pocałunek ........................................................................ 40 Nakrycie głowy ................................................................ 41 Twoja zmienność ............................................................. 41 Zmień swój styl ................................................................ 42 Zostań jego fotomodelką! ................................................ 42 Natura uwodzenia ................................................................ 43 Kiedy kobieta powinna dać się uwieść? ............................ 43 O zdobywaniu kobiety jeszcze więcej .............................. 44 Czy każdy mężczyzna wymaga uwiedzenia? ..................... 44 Jaki jest ideał kobiety? ........................................................... 45 Ćwiczenie ........................................................................ 46 Nadaj ramy swojemu uśmiechowi .................................... 47 Wyraź swoją radość, gdy go widzisz ................................. 48 Czy kobiecy uśmiech to dla mężczyzny tylko uśmiech? ..... 48 Tańcz, kiedy tylko możesz ................................................ 49 Jak się poruszać, by przyciągać męskie spojrzenia? ................ 49 Hipnotyczny efekt ............................................................ 51 Jak stać się bardziej kobiecą, pożądaną przez tłumy mężczyzn? ...................................... 51 Im bardziej widoczne, tym lepiej ...................................... 52 Kolory a styl ..................................................................... 52 Ciemne kolory na dole, jasne na górze ............................. 54 Kobieta, która przyciąga uwagę większości mężczyzn ............ 54 Jaki jest idealny wizerunek kobiety według mężczyzny? .... 55 Jaki wniosek płynie z tego dla Ciebie? .............................. 55 Kiedy Twoje podejście sprawia, że mężczyzna postrzega Cię jako kobietę atrakcyjną? ..........56 Doceń urodę innych kobiet .............................................. 57 Spójrz i Ty ........................................................................ 58 Nie miej kompleksów przed zakochanym mężczyzną ....... 58 Powiedz, jaki masz kompleks, a ja Ci udowodnię, że to zaleta? .................................... 59 6 Spis treści Sztuka intrygowania mężczyzny ............................................ 59 Kiedy zaczynasz intrygować, uwodzisz ................................... 59 Stań się jedną wielką tajemnicą ........................................ 59 Bądź bardziej niedostępna niż dostępna ........................... 60 Odnajdź swoja pasję ........................................................ 60 Uwaga dotycząca pochlebnych opinii .............................. 60 Baw się swoimi włosami ................................................... 61 Szacunek do własnych preferencji i domaganie się szacunku od mężczyzny jest atrakcyjne dla mężczyzny ......61 Czym jest miłość? .................................................................. 62 Odseparuj go ................................................................... 62 Miłość wzbudzana za pomocą obrazów ........................... 63 Miłość przywoływana za pomocą skojarzeń ...................... 64 Miłość utrwalana za pomocą wspomnień ......................... 64 Rzeczy, które koniecznie musisz wiedzieć o wzrokowcach .... 64 Jaki płynie z tego praktyczny wniosek? ............................. 65 Więc co w końcu uwodzi mężczyznę: emocje czy obrazy? ......66 Przykład dotyczący uwodzenia negatywnymi emocjami ..... 66 Gdy obrazy uwodzą mężczyznę ....................................... 66 Jego wyobraźnia to Twój sprzymierzeniec ......................... 67 Czy przez żołądek do serca? ............................................ 67 Zanim przejdziemy do kolejnego rozdziału ........................... 68 Nie przysługuj mu się ....................................................... 68 Nie chwal go bez potrzeby ............................................... 69 Nie bądź na każdy jego dzwonek ..................................... 69 Nie rozgraniczaj seksu i miłości ........................................ 70 Kiedy kończy się etap uwodzenia? ........................................ 70 Etap pierwszy uwodzenia ................................................. 70 Etap drugi uwodzenia ...................................................... 71 Etap trzeci uwodzenia ...................................................... 72 Rozdział 2. Zrozumieć mężczyznę ........................................................ 73 Jak działa wyobraźnia wzrokowca? ........................................ 73 Jak czuje kobieta, a jak odczuwa mężczyzna? ................... 74 Wyciągnij dla siebie odpowiednie wnioski ........................ 75 Symbole w miłości ................................................................ 75 Jak mężczyźni rozumieją symbole? ................................... 75 Nie wysyłaj sprzecznych sygnałów .................................... 77 7 Mężczyzna od A do Z Kiedy mężczyzna kocha kobietę? ..................................... 77 „Zupa grzybowa”, czyli dlaczego mężczyźni nie kierują się uczuciami? .............................................. 78 Psychika mężczyzny .............................................................. 79 Dlaczego mężczyzna jest słabszy psychicznie? .................. 80 Skąd bierze się pozorna siła męskiej psychiki? ................... 80 Dlaczego mężczyźni udają? .............................................. 81 Dlaczego udajemy twardzieli? .......................................... 82 Jak rodzi się lenistwo? ...................................................... 82 Czy mężczyźni są leniwi? ................................................. 83 Dlaczego mężczyźni nie mają cierpliwości? ...................... 83 Gdy monotonia uspokaja ................................................. 84 Dlaczego mężczyzna obraża się, jednak na krótko? .......... 84 Potrzeby męskiej psychiki ..................................................... 85 Potrzeba bycia potrzebnym a psychologia komunikacji ..... 85 Potrzeba akceptacji .......................................................... 86 Potrzeba bycia docenionym ............................................. 86 Instynkt opiekuńczy mężczyzny ............................................ 86 Kiedy tonął Titanic ........................................................... 86 Twoja niezwykła, kobieca broń ........................................ 87 Błąd, jakiego powinnaś się wystrzegać! ............................. 87 Jak radzić sobie z męską agresją? ........................................... 88 Typy agresji ...................................................................... 88 Jak zapobiegać agresji? ..................................................... 88 Agresja instrumentalna ..................................................... 89 Agresja frustracyjna .......................................................... 90 Agresja naśladowcza ........................................................ 91 Nie używaj zwrotu „nie denerwuj się” .............................. 91 Agresja jako wymuszenie szacunku ................................... 92 Agresja, którą wywołuje strach ......................................... 92 Czym jest agresja ukierunkowana? ................................... 93 Agresja w wyniku sugestii ................................................. 93 Agresja w wyniku braku akceptacji ................................... 94 Zazdrość agresywna jako negatywny obraz .............................. 94 Moje osobiste doświadczenia z kobiecą zazdrością ........... 95 Kiedy powinnaś być zazdrosna: kiedy zerka na inne kobiety czy gdy nagle przestaje to robić? ................................... 96 Zazdrość i zaborczość pozytywna .......................................... 96 8 Spis treści Rzeczy, jakie zapewne chciałabyś wiedzieć o mężczyznach ......98 Dlaczego mężczyzna wstydzi się spytać o drogę? .............. 98 Jakie prezenty chciałby dostawać mężczyzna? .................. 99 Dlaczego mężczyzna nie pamięta o rocznicach? ............... 99 Praktyczne rozwiązanie, by pamiętał .............................. 100 Dlaczego mężczyźni boją się kobiet atrakcyjnych? .......... 100 Rozdział 3. Życie we dwoje ................................................................ 101 Mężczyzna jako przywódca stada ........................................ 101 Silna kobieta i silny mężczyzna ....................................... 102 Najczęstszy scenariusz, gdy dochodzi do zakłócenia przywództwa ................... 102 Scenariusz I ................................................................... 103 Scenariusz II .................................................................. 103 Czy jesteś typem przywódcy? ......................................... 104 Negatywne obrazy .............................................................. 104 Kiedy kobieta staje się przyjacielem mężczyzny? ................. 105 Gra w przetrwanie związku ................................................. 106 Jak mężczyzna rozumie miłość? ........................................... 108 Czym jest szacunek dla mężczyzny? ............................... 109 Co się stanie, kiedy mężczyzna nie jest szanowany? ........ 110 Co jest dla mężczyzny ważne w miłości? ............................. 110 Przemoc w rodzinie ....................................................... 111 Jak powrócić do dobrych relacji z mężem po kryzysie? ........ 111 Czego nie powinnaś robić lub co powinnaś przestać robić? ....113 Zacznij na nowo go podziwiać ....................................... 114 Afirmacje pozytywne ...................................................... 114 Dlaczego mężczyzna...? ...................................................... 118 Dlaczego kobieta potrzebuje być przytulana, a mężczyzna dotykany? ............................................... 118 Dlaczego mężczyźni są „bałaganiarzami”? ...................... 118 Cele mężczyzny .................................................................. 119 O czym mężczyzna chciałby Ci powiedzieć, ale się wstydzi? ......120 Dbaj o siebie .................................................................. 121 Jak mówić mężczyźnie „kocham cię”? ................................. 121 Słowa, które dla mężczyzny znaczą więcej niż „kocham cię” .................................. 122 „Jesteś moim bohaterem!” ............................................. 123 Najlepszy moment na... ................................................. 123 9 Mężczyzna od A do Z Jak wychować sobie mężczyznę? ......................................... 124 Dlaczego tak nie postępować? ....................................... 124 Etap I Nie oskarżaj, a wzbudź w nim poczucie winy ....... 125 Nie możesz unikać kontaktu fizycznego .......................... 125 Etap II Powiedz mu, co Cię trapi .................................... 126 Etap III Pozwól mu sobie pomóc .................................... 126 Etap IV Wzmocnienie pozytywne ................................... 126 Przykład pozytywny ....................................................... 128 Prośby ........................................................................... 128 Stopniowanie ................................................................ 128 Wzmocnienie pozytywne ............................................... 129 Zasada niekonkurowania z mężczyzną ................................ 129 Zacznij od rozpoznania .................................................. 129 Namów go, by upiekł ciasto ........................................... 130 Nie konkuruj z nim także słownie ................................... 130 Kiedy wsparcie okazuje się konkurencją ......................... 131 Dlaczego mężczyzna Ci nie pomaga? .................................. 132 Jak osiągnąć pomyślność finansową z mężczyzną-wzrokowcem? ............................................. 135 Pozwól mu poczuć się mężczyzną ....................................... 137 Rozdział 4. Sztuka perfekcyjnej komunikacji z mężczyzną .................. 139 Tajemnice skutecznej komunikacji w związku ........................ 139 By skutecznie komunikować się z mężczyzną, musisz zostać... „egoistką” .......................................... 139 Przyznaj mu rację .......................................................... 140 By go przekonać do swojego zdania, użyj słowa „ale” ..... 141 By kłótnia przynosiła komunikacyjne korzyści ................. 142 Naucz się zamieniać negatywne emocje w pozytywne ........ 143 Dlaczego przestaje Ci mówić, o co mu chodzi? .............. 144 Dlaczego powinnaś być ostrożna w tym, o co go oskarżasz? ...................................................... 145 Dlaczego mężczyźni nie słuchają? ....................................... 145 Mężczyzna potrzebuje słów podziwu, a kobieta słów uwielbienia .......................................... 145 Wzrokowiec zapomina, ale nie wybacza ............................. 146 Mów otwarcie, czego potrzebujesz ................................ 147 Dlatego też... ................................................................. 147 Dlaczego mężczyzna nie czyta między wierszami? .......... 147 10 Spis treści Dlaczego on nie czyta w Twoich myślach? ..................... 148 Dlatego też... ................................................................. 148 Dlaczego powinnaś od razu mówić, co Ci się nie podoba? .................................................. 148 Psychologia komunikacji ................................................ 149 Magiczny zwrot: „Czy mi pomożesz?” ............................ 150 Stopniowanie misji ......................................................... 151 Niezwykły przypadek telepatycznej komunikacji ............. 151 Co mężczyzna chce powiedzieć, gdy mówi .................... 152 Rozdział 5. Zrozumieć męskie emocje ................................................ 155 Najważniejszy rozdział tej książki ........................................ 155 Emocjonalne różnice ...................................................... 155 Jakie zachowania kobiety przyczyniają się do zwiększenia poziomu negatywnych emocji u mężczyzny? .................... 156 Nieustanna krytyka .............................................................. 157 Jakie zachowania kobiety przyczyniają się do spadku poziomu negatywnych emocji? ....................... 157 Jak zachowuje się mężczyzna, gdy jego negatywne emocje przekraczają „punkt krytyczny” ..................................... 158 Jakie zadanie stoi przed Tobą .............................................. 158 Gdy mężczyzna jest agresywny jak lew ........................... 159 A teraz, proszę, zastanów się ......................................... 160 Kiedy kobieta „rzuca cień” ............................................. 160 Kiedy kobieta „traci liście” .............................................. 160 Studium przypadku ............................................................. 161 Scenariusz I — negatywny: kiedy kobieta przemawia językiem emocji ................... 162 Scenariusz II — pozytywny: kiedy kobieta przemawia językiem uczuć ..................... 162 Dlaczego to przede wszystkim kobieta powinna uczyć się panować nad emocjami? .................... 163 Niezwykły eksperyment psychologiczny .............................. 164 Agresywnych zachowań musimy się nauczyć .................. 165 Agresja to często przejaw słabości i rozpaczy ....................... 165 Jakiego wsparcia potrzebuje Twój partner? ..................... 166 Kobieta wymaga wsparcia uczuciowego ......................... 166 Mężczyzna wymaga wsparcia emocjonalnego ................. 166 Dlaczego dotyk działa także na mężczyzn? .......................... 167 11 Mężczyzna od A do Z Gra w uwalnianie od negatywnych emocji .......................... 167 Punktacja ...................................................................... 170 Czynniki zewnętrzne wpływające na zmianę punktacji ........ 170 Ważna uwaga dotycząca dotyku ......................................... 171 Studium przypadku: „Agresywny mężczyzna” ................. 171 Twoje emocje, gdy rodzi się dziecko ............................... 172 Uprzedź go, mówiąc mu, co go czeka ................................. 173 Rozdział 6. Uwodzenie na odległość ................................................... 175 Jak rozmawiać przez telefon? .............................................. 175 Jakie obrazy są atrakcyjne dla mężczyzny? ........................... 176 Zabierz go we „wspólną podróż” ................................... 176 Wspominaj ......................................................................... 176 Wzmocnienie pozytywne .................................................... 177 Jak uwieść mężczyznę na odległość? ................................... 177 Wykorzystuj każdą okazję .............................................. 178 Używaj aktywnych słów ................................................. 178 Nagraj film ze sobą w roli głównej .................................. 178 Jak utrzymać miłość mężczyzny na odległość? ..................... 179 Jak go pocieszyć na odległość? ....................................... 179 Rozdział 7. Seks i erotyzm .................................................................. 181 Geneza skojarzeń ................................................................ 181 Cała prawda na temat męskich potrzeb, czyli jak zostać najlepszą kochanką .......................................................... 182 Kiedy iść z nim do łóżka? .................................................... 182 Obrazy tworzone automatycznie ......................................... 183 Spontaniczność w seksie ................................................ 183 Spontaniczność planowana w seksie i erotyzmie ............. 184 Przykłady spontaniczności planowanej w seksie i erotyzmie .................................................... 184 Efekt Pawłowa a orgazm ................................................ 189 Bielizna a atrakcyjne obrazy ........................................... 190 Magia przedmiotów ....................................................... 191 Depilacja intymnych części ciała .................................... 192 Punkt „G” u mężczyzny ................................................. 192 Fellatio a potrzeby męskiego ciała .................................. 193 Potrzeby męskiego ciała ................................................. 194 Uwodzenie zapachem ................................................... 195 12 Spis treści Wzmocnienie pozytywne a zapach ..................................... 196 Kiedy i dlaczego mężczyzna dopuszcza się zdrady? ............. 197 Powód pierwszy: brak obrazów ...................................... 197 Powód drugi: budowanie negatywnych obrazów ............ 197 Powód trzeci: brak wsparcia emocjonalnego .................. 197 Rozdział 8. Trudni mężczyźni ............................................................. 199 Mężczyzna „Piotruś Pan” .................................................... 199 Uczucia ......................................................................... 200 Racjonalne myślenie ...................................................... 200 Emocje .......................................................................... 200 Idealna partnerka dla „Piotrusia Pana” ............................ 201 Jak go otworzyć na uczucia? .......................................... 201 Jak przemówić mu do rozsądku? .................................... 202 Podsumowanie .............................................................. 202 Mężczyzna „Pan Piotr” ........................................................ 202 Co różni „Pana Piotra” od „Piotrusia Pana”? ................... 203 Jaki zawód wykonuje „Pan Piotr”? .................................. 204 Jakiej partnerki szuka „Pan Piotr”? .................................. 204 Co uwodzi „Pana Piotra”? .............................................. 204 Co zniechęca „Pana Piotra” w kobiecym zachowaniu? .........205 Podsumowanie ............................................................... 205 Zestawienie cech „Pana Piotra” i „Piotrusia Pana” ............... 206 Mężczyzna-słuchowiec ....................................................... 206 Kim jest słuchowiec? ...................................................... 206 Eksperyment .................................................................. 207 O słuchowcach ogólnie ................................................. 207 Jak rozpoznać słuchowca? ............................................. 209 Zmysły u słuchowca ....................................................... 211 Racjonalne myślenie u słuchowca ................................... 212 Jak rozpoznać typ słuchowca? ........................................ 212 Uwodzenie słuchowca ................................................... 213 Aktywne słowa u słuchowca ........................................... 213 Emocje u słuchowca ...................................................... 214 Jakiej kobiety poszukuje słuchowiec? ............................. 214 Słuchowiec jako przywódca? .......................................... 214 Wyobraźnia przestrzenna u słuchowca ........................... 215 Podsumowanie .............................................................. 215 Czy każdy muzyk jest słuchowcem? ............................... 215 13 Mężczyzna od A do Z Jak sprawdzić, która półkula mózgowa jest u Ciebie i u Twojego partnera dominująca? .................................... 217 A jeśli ta książka nie przypadła Ci do gustu? ........................ 218 Możesz być też kobietą uczuciową ..................................... 218 Zestawienie cech wzrokowca i słuchowca ........................... 219 Zestawienie cech słuchowca typu A i typu B ....................... 220 Rozdział 9. Studia przypadków ........................................................... 221 Przypadek 1. Dlaczego on ciągle pyta mnie: „Za co mnie kochasz?”. To mnie tak irytuje! ..........................221 Przypadek 2. Kiedy mężczyzna jest dużo młodszy ....................221 Przypadek 3. Dlaczego on zaczął rozmowę o naszej wspólnej przyszłości, szybko przestał i już nie wraca do tego tematu? .....................222 Przypadek 4. Zapach malin .......................................................223 Przypadek 5. Kiedy mężczyznę pochłania praca .......................223 Kiedy mężczyzna traci pracę lub zarabia mniej niż kobieta .............................................224 Przypadek 6. Kiedy mężczyzna staje się obojętny ......................224 Przypadek 7. Dlaczego on tak chętnie pomaga obcym, a w domu nawet nie kiwnie palcem? .....................................225 Przypadek 8. Jak rozmawiać z mężczyzną, który jest chorobliwie zazdrosny? ............................................226 Przypadek 9. Dlaczego on się przy mnie nudzi? ........................227 Przypadek 10. Czyja to wina, że się kłócimy? ............................229 Przypadek 11. Jak przekonać go do „posiadania dziecka” .........231 Przypadek 12. Kiedy kobieta nie rozpoznaje przygnębienia u mężczyzny? ..........................232 Przypadek 13. Gdy kobieta i mężczyzna są słuchowcami .........233 Przypadek 14. Jak sprawić, by on o niej zapomniał? ..................235 Przypadek 15. Dlaczego on wypomina mi brak inteligencji? .....236 Rozdział 10. Na zakończenie ................................................................ 237 Petycja w imieniu mężczyzn ............................................... 237 Rozdział 11. Zakończenie ..............................................................................239 14 Spis treści bonusy ........................................................................... 239 a Uwodzenie SMS-em ...................................................... 239 Obrazy budujące szacunek i wzmacniające męskie ego ...... 239 Mówienie „kocham cię”, „uwielbiam”, „lubię” ............... 240 Wzmocnienie pozytywne ............................................... 242 Obrazy erotyczne .......................................................... 243 Obrazy erotyczne — skojarzenia .................................... 244 Sentymentalne ............................................................... 244 Z poczuciem humoru ..................................................... 245 Obrazy typu rodzina ...................................................... 245 Obrazy typu narzeczeństwo, ślub, podróż poślubna ....... 245 Obrazy erotyczne z poczuciem humoru ......................... 246 Wspomnienia ................................................................ 246 Potrzeba bycia potrzebnym ............................................ 247 Potrzeba bycia docenionym ........................................... 247 Potrzeba bycia akceptowanym ....................................... 248 Zazdrość i zaborczość pozytywna ................................... 249 Odseparuj go ................................................................. 249 b Kiedy kobieta jest „obrażalska” ...................................... 250 Powód? ......................................................................... 250 Rozwiązanie .................................................................. 251 c Jak pocieszyć mężczyznę? .............................................. 252 Kiedy zobaczysz jego przygnębienie, jak zareagujesz? ......... 253 Kiedy mężczyzna jest poirytowany ...................................... 253 d Jak skutecznie pocieszyć nie tylko mężczyznę? .............. 254 Powiedz, by uniósł głowę do góry ....................................... 256 Ważna uwaga ................................................................ 257 e Czym jest ego? ............................................................... 257 Jak zrozumieć męskie ego? .................................................. 257 Czym zatem ego nie jest? ............................................... 258 Kiedy wpływanie na ego będzie skuteczne? ........................ 258 Kiedy i gdzie rysować jego obraz (ego)? .......................... 259 Gdy obrazy mężczyzny są sprzeczne ................................... 259 Jak krytykować, by nie naruszać męskiego ego? ................... 259 Niebezpieczeństwa ............................................................. 260 Przymiotnik ma większą moc niż przysłówek ....................... 261 15 Mężczyzna od A do Z Problem alkoholizmu i biernych alkoholików ...................... 261 Jeśli jesteś rodzicem chłopca ............................................... 262 Zastosowanie męskiego ego w praktyce .............................. 263 Pragnę Ci coś udowodnić .................................................... 263 f Czego tak naprawdę pragnie mężczyzna? ...................... 264 To emocje odróżniają nas od rzeczy .................................... 266 Najważniejszy zmysł w uwalnianiu od nadmiaru negatywnych emocji .............. 267 Drugi ważny zmysł u mężczyzny ......................................... 267 Wzrokowiec ........................................................................ 268 Słuchowiec ......................................................................... 268 O autorze ......................................................................... 269 Zdobądź książkę z dedykacją! .......................................... 270 16 Rozdział 1. Uwodzenie CZYM JEST UWODZENIE? Czy można kogoś kochać i być w nim zakochanym? A jeśli można, to jak to jest możliwe? Kiedy kochamy, a kiedy jesteśmy zakochani? I czy można być tylko zako- chanym, ale w gruncie rzeczy nie kochać? Otóż można być i zakochanym, i kochać. Można także kochać i nie być zakochanym, a nawet nienawidzić daną osobę, jednocześnie ją kochając. Dzieje się tak, ponieważ za miłość odpowiedzialne są uczucia, a za stan zakochania emocje. Uczucia — to tak naprawdę tylko pięć zmysłów: dotyk, słuch, powonienie, smak i wzrok. Kiedy odczuwasz zimno, to jest to uczucie: czujesz zimno. Kiedy odczuwasz ciepło, to także jest to uczucie: czujesz wtedy ciepło. To wła- śnie dzięki uczuciom możemy kochać. Jednak sposób, w jaki kochają kobieta i mężczyzna, jest bardzo różny. U kobiety najbardziej aktywne zmysły (uczucia) to dotyk, smak, słuch i powonienie. To dzięki tym czterem zmysłom kobieta wie, że kocha bądź nie. Natomiast u mężczyzny najbardziej aktywnym zmy- słem (uczuciem) jest wzrok. Mężczyzna (wzrokowiec) kocha dzięki zmysłowi wzroku. To między innymi dzięki przewadze czterech aktywnych zmysłów kobieta z reguły mocniej kocha. Jest to też zrozumiałe z punktu widzenia natury — gdyby nie łatwość kobiety do obdarzania miłością potomstwa, szybko by się zniechęcała, biorąc pod uwagę trudy wychowywania własnych dzieci. Jeśli zaś matka nie miałaby cierpliwości przy wychowywaniu swego potomstwa, przetrwanie całego gatunku byłoby zagrożone. Emocje — to dziesiątki złożonych odczuć, jakie możemy odbierać za pomocą aktywnych zmysłów. To właśnie emocje uwodzą zarówno kobiety, jak i męż- czyzn. Do emocji możemy zaliczyć takie odczucia, jak szczęście, poczucie Mężczyzna od A do Z bezpieczeństwa, strach, złość, zaskoczenie, zdziwienie, podniecenie i wiele, wiele innych. Emocje są zazwyczaj bardzo nietrwałe. To dlatego stan zakochania zwykle mija zdecydowanie szybciej niż miłość. Jeśli emocje i miłość można do czegoś porównać, to miłość byłaby jak jednolicie i długo tlący się płomień świecy, a zakochanie jak eksplozja, która szybko wygasa. Można także zakochać się w konkretnej osobie (emocje), ale nigdy jej nie pokochać (uczucia). Różnice w tym, jak postrzega rzeczywistość kobieta, a jak mężczyzna, najlepiej ukazać na przykładzie. Wybierz się w swej wyobraźni z mężczyzną (wzrokowcem) do opuszczonego domu, w którym straszy. Wchodząc do takiego domu, Ty jako kobieta mogłabyś poczuć przeciąg — mroźny wiatr na swej skórze, który odczułabyś jako zimno — i byłoby to uczucie. Jednak za sprawą zimna, jakie odczułabyś, mogłabyś poczuć także strach i byłaby to już emocja. Odczuwanie zimna to uczucie, strach to emocja. Natomiast mężczyzna, który przebywałby razem z Tobą w tym samym po- mieszczeniu, nie mając tak wrażliwej skóry jak Ty, najprawdopodobniej nie poczułby ani zimna (uczucia), ani — za jego sprawą — strachu (emocji). Jednak gdyby w danym momencie ujrzał zjawę, wtedy najprawdopodobniej za sprawą swojego zmysłu wzroku poczułby strach, który oczywiście byłby emocją. Strach spotęgowałby jego doznania dzięki adrenalinie, jaką jego organizm zacząłby wydzielać, co spowodowałoby, że wszystkie jego zmysły stałyby się bardziej wrażliwe. Całkiem możliwe, że emocję, jaką jest strach, zacząłby wówczas odczuwać większością swoich zmysłów, w tym także dotykiem. JAK ZASTOSOWAĆ TĘ WIEDZĘ W PRAKTYCE? Jednym z najbardziej obrazowych zastosowań, a jednocześnie bardzo prak- tycznych, jest seks. Kobieta, która w pierwszej kolejności wpływa na męski zmysł wzroku, na przykład prezentując się mężczyźnie w uwodzicielskiej bieliźnie, sprawia, że jego ciało zaczyna wytwarzać adrenalinę, przez co jego pozostałe zmysły stają się bardziej pobudzone (wrażliwe). Kobieta, która nie jest świadoma tej wiedzy, gdy idzie z mężczyzną do łóżka, w minimalnym stopniu oddziałuje na jego zmysł wzroku, a skupia się bardziej na jego znacz- nie mniej aktywnych zmysłach, co sprawia, że dla mężczyzny seks staje się czy- sto mechaniczny, ponieważ większość z jego zmysłów nie zostaje pobudzona. Kiedy zmysł wzroku zostaje u mężczyzny pobudzony, ten może otworzyć się i na resztę zmysłów, przez co jego doznania zostają zintensyfikowane. 22 Uwodzenie ZACZNIJ OD TRENINGU ODWAGI By uwieść jakiegokolwiek mężczyznę — wiesz doskonale — trzeba posiadać odwagę, choćby po to, by móc spojrzeć w oczy temu, którego chciałabyś uwieść. W końcu w jakiś sposób musisz dać mu znać, że jesteś nim zaintere- sowana — wtedy jest o wiele łatwiej, a i mężczyzna czuje się bardziej śmiały. Możesz być bardzo atrakcyjną kobietą, ale jeśli jesteś nieśmiała, to Twoja uroda będzie działać tak, że żaden sensowny mężczyzna nie zainteresuje się Tobą. Zwyczajnie będzie się bał — nie tyle Ciebie, co Twojej urody. Jedyni mężczyźni, jacy będą Cię zaczepiać, to tacy, których akurat radzę Ci unikać. By poznać Prawdziwych Mężczyzn, musisz, tak czy owak, wykazać się odro- biną odwagi. Poniżej przedstawiam niezwykle skuteczne ćwiczenie, które pomoże Ci roz- winąć odwagę do niespotykanych do tej pory rozmiarów. To ćwiczenie wy- próbowały już dziesiątki nieśmiałych kobiet, wypróbowałem je także i ja. ĆWICZENIA BUDUJĄCE ODWAGĘ Etap pierwszy: Mówienie ludziom „dzień dobry”. Zacznij mówić dzień dobry przypadkowo napotkanym przechodniom. Jeśli jesteś osobą wyjątkowo nieśmiałą, to zapewne przyjdzie Ci to z wielkim tru- dem. Pamiętaj jednak, że ani nikt Cię nie ugryzie, ani nawet źle o Tobie nie pomyśli. Ludzie będą zastanawiać się tylko, skąd Cię znają, i będzie im głupio, że nie poznali Cię odpowiednio wcześniej i byli zmuszeni odpowiedzieć Ci dzień dobry tuż za Twoimi plecami, kiedy już Cię minęli. Kiedy mówienie dzień dobry (nawet gdy ktoś nie odpowiada) nie sprawia Ci już najmniejszego problemu, przejdź do następnego etapu. Zacznij mówić cześć przypadkowo spotykanym mężczyznom w Twoim wieku. Na początek proponuję Ci wybrać mężczyzn, którzy nie są w Twoim typie. Wtedy będziesz mniej onieśmielona niż na widok przystojnego mężczyzny. Zapewniam Cię, że jest to wyjątkowe ćwiczenie. Nie obawiaj się niczego. Kiedy już poradzisz sobie i z tym, przejdź do następnego etapu: zacznij mówić cześć mężczyznom, którzy Ci się podobają. Na początek staraj się to robić w taki sposób, jakbyś go znała. Kiedy prze- chodzi obok Ciebie, powiedz mu cześć i idź dalej, nie czekając na odpowiedź. 23 Mężczyzna od A do Z Zrób to w taki sposób, by on myślał, że się znacie. Wprowadź go w zakłopota- nie, że Cię nie rozpoznał, by odpowiednio wcześniej odpowiedzieć Ci tym samym. Nie zapomnij także o głębokim spojrzeniu i zniewalającym uśmiechu. Kiedy opanujesz już mówienie cześć mężczyznom, którzy Ci się podobają, przejdź do następnego etapu budowania swojej odwagi. Jest to etap mówienia cześć, kiedy się nie poruszasz. Gdy jedziesz autobusem, stoisz na przystanku bądź w kolejce, jesteś na basenie i wszędzie tam, gdzie — gdy powiesz cześć — on będzie wiedział, że się nie znacie. Spójrz mężczyźnie w oczy, delikatnie się uśmiechnij i powiedz mu cześć. Nie przejmuj się, jeśli się zdarzy, że Ci nie odpowie. Całkiem możliwe, że jest jeszcze bardziej nieśmiały niż Ty. Zresztą na tym etapie nikt już Ci nie zarzuci, że jesteś (bądź byłaś) osobą nieśmiałą. Teraz, jeśli chcesz, możesz zadać mu jakieś pytanie, tak by rozpocząć kon- wersację. Jeśli nie masz czasu na rozmowę, bo akurat czekacie na przystanku na autobus, to daj mu do zrozumienia, że chcesz się z nim umówić. Jeśli jest mało domyślny, spytaj go wprost, czy ma telefon, a wtedy Ty daj mu swój nu- mer i powiedz: Jak chcesz, to zadzwoń, może wybierzemy się na kawę? Następny etap rozwoju odwagi to pytanie o godzinę. Kiedy widzisz męż- czyznę, który Ci się podoba, podejdź do niego i spytaj o godzinę. Gdy Ci odpowie, podziękuj i ładnie się uśmiechnij. Nie ma nic bardziej zachęcają- cego do rozwoju znajomości jak kobiecy uśmiech. O tym zresztą dowiesz się w dalszej części tej książki. Ostatni etap — można powiedzieć: dla osób zaawansowanych — to pytanie mężczyzny o godzinę, kiedy masz zegarek na ręku. Nie można jaśniej dać komuś do zrozumienia, że jesteś nim zainteresowana. Trzeba być komplet- nym matołem (przepraszam za wyrażenie, ale nikt mi nie mówił, że w tej książce muszę być nadzwyczaj poprawny), by tego nie zrozumieć. Zatem... Podejdź do niego i spytaj o godzinę. Uśmiechnij się ładnie i zachęcająco, a odchodząc, możesz dorzucić: ...A zegarek? Zepsuł się. ;) To wszystko w temacie treningu odwagi. Wbrew pozorom jest to bardzo łatwe, ponieważ zaczynasz od najprostszego ćwiczenia i gdy zyskujesz odwagę, po- suwasz się dalej. Kiedy dojdziesz do ostatniego etapu i przejdziesz go po- zytywnie — nie tylko staniesz się niezwykle odważna, ale i świat mężczyzn stanie przed Tobą otworem. Miej też na uwadze to, że odważna kobieta jest wysoko ceniona wśród mężczyzn. 24 Uwodzenie A wiesz dlaczego? Właśnie: emocje! Kobieca odwaga wzbudza silną emocję, jaką jest zaskoczenie. Dlatego tak ważne jest, byś w kontaktach z mężczyznami była odważna. OBRAZY Zapewne słyszałaś powiedzenie: „Jeden obraz jest wart tysiące słów”. Oczywiście, że słyszałaś. Musisz także wiedzieć, że to zdanie doskonale pa- suje do nas, mężczyzn. Jeden obraz dla nas, mężczyzn, jest wart tysiące wy- powiedzianych słów. Obraz dla nas, mężczyzn, jest tak cenny, bo zdecy- dowana część z nas jest wzrokowcami. Tutaj przypominają mi się listy od Czytelniczek, które pisały coś w rodzaju: Teraz dopiero zrozumiałam, co oznacza pojecie »wzrokowiec«, bo niby wszystkie o tym wiemy, ale nie wiemy, co z tego wynika... No właśnie. Wszystkie kobiety doskonale zdają sobie sprawę z tego, że męż- czyźni to wzrokowcy, ale większość nie ma zielonego pojęcia, co z tego wynika. A co z tego wynika? Wynika z tego tyle, że mężczyzna-wzrokowiec postrzega świat przez pryzmat obrazów. Także Ciebie postrzega w kategorii obrazów, jakie świadomie bądź nieświadomie tworzysz w jego umyśle. Ta książka ma na celu nauczyć Cię kontrolować i tworzyć pozytywne obrazy w umyśle mężczyzny, tak by nie tylko go uwieść, ale i przyczynić się do poprawy Twoich relacji z mężczyzną. Co więcej, czytając dalej, dowiesz się, jak wiele niewybaczalnych błędów popełnia kobieta, zupełnie nieświadomie tworząc w umyśle mężczyzny obrazy o zabarwieniu negatywnym. Kiedy skończysz czytać tę książkę, będziesz po- trafiła tworzyć w umyśle mężczyzny obrazy pozytywne zupełnie świadomie — i świadomie będziesz unikać obrazów negatywnych. Wszystko po to, by zapanować nad mężczyzną w taki sposób, jaki sobie życzysz. „SPONTANICZNOŚĆ PLANOWANA” Kiedy zdałem sobie sprawę z tego, jaki arsenał wyciągają kobiety przeciwko nam (niewinnym), mężczyznom, nie tylko spodobało mi się to, ale i zapragną- łem tych wrażeń znacznie więcej! Odkryłem, że kobiety stosują coś, co nazwa- łem „spontanicznością planowaną”, zupełnie świadomie i z premedytacją. 25 Mężczyzna od A do Z Posłuż się „spontanicznością planowaną”, a zobaczysz, że nie będzie wzro- kowca, którego nie dałoby się uwieść. Czym jest „spontaniczność planowana”? To rodzaj spontaniczności, który jest z góry przemyślany. Z punktu widzenia mężczyzny wygląda to jak prawdziwa spontaniczność i wywiera na nim pozytywny efekt. „Spontaniczność planowana” przeznaczona jest głównie dla kobiet-słuchowców, którym z trudem przychodzi bycie osobą spontaniczną, a które chciałyby uwo- dzić i wywierać pozytywny wpływ na mężczyznę. „Spontaniczność planowana” tworzy konkretne obrazy w umyśle mężczyzny, które mogą być zapamiętane na dziesiątki lat. Książka ta nie byłaby kompletna (jako poradnik), gdybym nie przedstawił Ci konkretnych przykładów spontaniczności, które mogą być atrakcyjne z punktu widzenia mężczyzny. Zapoznaj się z poniższymi przykładami. Wiedz, że duża część z nich została z ogromnym powodzeniem sprawdzona przez rzesze kobiet. Zanim jednak przejdę do konkretnych przykładów, odpowiem Ci na pytanie, które być może chciałabyś zadać, a mianowicie... Dlaczego mężczyzna nie może Cię kochać taką, jaka jesteś? Spotkałem się z tego typu zarzutami i muszę Ci powiedzieć jedno: jesteśmy różni. Każdy z nas ma inne potrzeby: kobiety inne, a mężczyźni inne. Podczas gdy kobieta oczekuje od mężczyzny kwiatów na urodziny, a nie na przykład zestawu do majsterkowania czy mikrofali, to mężczyzna może oczekiwać, że zadbasz o jego potrzeby, a na początek zadbasz o to, by najpierw dowiedzieć się, jakie one są. Tylko w ten sposób — gdy każda ze stron zadba o potrzeby swojej drugiej połówki — związek może być trwały i satysfakcjonujący. Przykładów, jakie za chwilę przytoczę, nie traktuj także jako rodzaju manipu- lacji mężczyznami. Nie ma niczego złego w tym, że dostarczasz mężczyźnie obrazów i związanych z nimi emocji, jakich on potrzebuje. Wierz mi, nawet gdy powiesz mu, że robisz coś z pełną premedytacją, to i tak będzie Ci wdzięczny tylko za to, że to robisz. My po prostu tego potrzebujemy, tak jak kobiety potrzebują przytulania czy kwiatów jako symbolu miłości. 26 Uwodzenie PRZYKŁAD PIERWSZY: „FONTANNA” Wyobraź sobie, że idziecie na spacer. Spacer planujesz w ten sposób, by na Waszej drodze napotkać czynną fontannę. Kiedy na horyzoncie pojawia się fontanna, prosisz go, by zrobił Ci przy niej zdjęcie. Niespodziewanie jednak zdejmujesz buty i wchodzisz do fontanny. Chlapiesz go wodą, zachowujesz się niczym mała dziewczynka nad brzegiem morza. Jesteś radosna i uśmiech- nięta. Chcesz utrwalić w jego umyśle właśnie taki obraz: radosnej kobiety ba- wiącej się w fontannie. PRZYKŁAD DRUGI: „W KROPLACH DESZCZU” Jest lato, wychodzicie na spacer. Nagle zaczyna padać przyjemny, ciepły deszcz. Jednak za Twoją namową nie kryjecie się przed nim. Pozwalasz, by deszcz zmoczył Was oboje. Unosisz dłonie, delektując się każdą kroplą. Na koniec zdejmujesz buty i zaliczasz wszystkie napotkane kałuże. Cieszysz się. Chcesz, by zapamiętał właśnie taki obraz: Ciebie radosnej, bawiącej się w kroplach padającego deszczu. PRZYKŁAD TRZECI: „KWIAT WE WŁOSACH” Wyobraź sobie siebie z nim na spacerze, podczas którego przechodzicie obok kwiaciarni. Nagle zatrzymujesz się i wąchasz kwiaty — dajesz mu jasno do zrozumienia, by kupił Ci jeden z nich. Wpinasz go sobie we włosy. Pro- mieniejesz szczęściem — właśnie taki obraz chcesz utrwalić w jego umyśle: uśmiechniętej kobiety z kwiatem we włosach. PRZYKŁAD CZWARTY: „GRA W KOSZYKÓWKĘ” Zaplanuj z nim wspólną zabawę — może to być gra w koszykówkę, w bad- mintona, wspólne wyjście na rolki, rower, basen — ogólnie wszystko o cha- rakterze sportowym. Ubierz się odpowiednio. Mężczyzna rzadko ma okazję zobaczyć kobietę w stroju sportowym. W trakcie zabawy zaplanuj wiele „nie- przewidzianych” sytuacji, jak niewinny pocałunek, który w gruncie rzeczy będzie wykonany z pełną premedytacją. Możesz na przykład wziąć jego dłoń i przyłożyć do swojego brzuszka, mówiąc: „Zobacz, ile dzisiaj schudłam”. Kontakt fizyczny między Wami wyda mu się zupełnie naturalny. Obrazy, jakie dzięki temu utrwalisz w jego umyśle, będą bezcenne. 27 Mężczyzna od A do Z PRZYKŁAD PIĄTY: „KOLACJA” Pokaż mu, że lubisz tańczyć. Zaproś go na kolację do siebie. Gdy dzwoni do drzwi, Ty właśnie kończysz gotować. Jesteś ubrana dość swobodnie: masz krótką spódniczkę i podkoszulek na ramiączkach (załóżmy, że jest lato). Gotujesz, słuchając muzyki. Gdy w radiu puszczają Twój ulubiony kawałek, Ty powoli zaczynasz tańczyć w rytm muzyki, zmysłowo poruszając biodrami. Spoglądasz na niego i widzisz uśmiech na jego twarzy. Podchodzisz, by zatańczyć przy nim, odwracasz się do niego tyłem, tak by mógł spojrzeć na ruchy Twych bioder... Nie wstydź się przy nim tańczyć. Nawet jeśli nie jesteś zawodową tancerką, z pewnością umiesz poruszać biodrami, a już samo to bardzo mu się spodoba. Niby bardzo spontaniczne, ale wiesz dobrze, że wszystko zaplanowałaś. Mu- zyka w radiu była muzyką z płyty CD, strój, kolacja... Pamiętaj, to, co się liczy, to obrazy, jakie musisz utrwalić w umyśle mężczyzny. Ważne jest, by były to chwile wyjątkowe, które będą mu się kojarzyć wyłącznie z Twoją osobą. Doskonale nadaje się do tego spontaniczność, nawet jeśli będzie zaplanowana. Zresztą to nie będzie miało znaczenia, bo efekt, jaki dzięki temu osiągniesz, będzie znakomity. Pamiętaj: mężczyźni są wzrokowcami — wobec tego obrazy mają dla nich decydujące znaczenie. Oto kolejne przykłady. PRZYKŁAD SZÓSTY: „GWIEŹDZISTE NIEBO” Wyobraź sobie, że wychodzicie na spacer późnym wieczorem bądź nocą. Nad Wami rozpościera się gwieździste niebo. Prosisz go, by pooglądał z Tobą gwiazdy. Zwracasz się do niego słowami: Wiesz, mam ochotę pooglądać z tobą gwiazdy. Chodź, położymy się tutaj na trawie... Kiedy się położycie, możesz zacząć komentować widok, jaki się przed Wami roztacza. Możesz go zapytać, czy wie, jaka gwiazda znajduje się najbliżej naszego Słońca, a jeśli nie będzie wiedział, to powiedz mu, że jest nią Alfa Centaura i znajduje się w odległości 4,3 lat świetlnych. (Nie ma to jak zrobić na mężczyźnie dobre wrażenie). Nagle wstań i usiądź mu na biodrach, łapiąc jego dłonie w nadgarstkach. Możesz to skomentować słowami: „No to w końcu 28 Uwodzenie cię mam”. Możesz go pocałować w sposób, jaki zapragniesz. Następnie możesz powiedzieć coś podobnego do tego: Oj, przepraszam, całkowicie zapomnia- łam, że zasłaniam ci widok na gwiazdy. Ponownie połóż się obok niego. Teraz możesz wziąć jego dłoń i trzymać ją w swojej. Po krótkiej przerwie możesz powiedzieć tak: Myślałam, że to powiesz. On najprawdopodobniej odpowie: Co takiego? Wtedy powiedz: ...że jestem jedyną gwiazdą, na jaką chcesz patrzeć — przez ciebie jestem ciągle zazdrosna. Dalszy rozwój sytuacji będzie już zależał wyłącznie od Was. PRZYKŁAD SIÓDMY: „SYRENA” Wyobraź sobie, że Twój mężczyzna siedzi przed komputerem bądź ogląda telewizję. Ty postanawiasz go oderwać od tego zajęcia, które nie za bardzo można nazwać zajęciem. W kuchni włączasz płytę z nagranym odgłosem syreny pożarowej i walisz mocno w drzwi pokoju, krzycząc: Kochanie, pali się! Kiedy on wstaje od komputera lub telewizora i biegnie sprawdzić, co i gdzie się pali, Ty rzucasz mu się na szyję i zaczynasz go całować. On, zaniepokojony, przez uścisk Twoich ust pyta dość niewyraźnie: Gdzie się pali? A Ty odpowia- dasz: A, tamto, może zaczekać. Mam tutaj ciekawsze zajęcie. Pamiętaj, by się przy tym uśmiechać, tak by się zorientował, że nic się nie pali, bo inaczej nie będzie w stanie skupić się na Twoich pocałunkach. Później możesz jeszcze wypróbować ten chwyt kilka razy, jednak pewnie w końcu to raczej Ty bę- dziesz musiała do niego podbiegać. Wiedz jednak, że dzięki temu oderwie się od swych nudnych czynności i skupi bardziej na Tobie. Ten przykład ma też jeszcze inny pozytywny wydźwięk, polegający na skojarzeniu. O tym dowiesz się jednak w jednym z następnych podrozdziałów. Oto ostatni przykład, który może wydać Ci się bardzo kontrowersyjny. Jednak gdy przeczytasz komentarz znajdujący się tuż poniżej, zdasz sobie sprawę, dlaczego obraz infantylnej kobiety jest tak bardzo atrakcyjny dla mężczy- zny. Atrakcyjny pod warunkiem że na co dzień jesteś poważna, bo akurat Twoje stanowisko tego wymaga. PRZYKŁAD ÓSMY: „KUP MI KOTKA” Siedzisz sobie ze swoim mężczyzną w pokoju i nagle się odzywasz: — Kochanie, kupisz mi małego kotka? — A po co ci kot? — zapyta Twój mężczyzna. 29 Mężczyzna od A do Z — Żeby było weselej. Będzie robił „miau”, pił śmiesznie mleczko, ocierał się o nogi i robił siku i kupkę, gdzie popadnie, a Ty będziesz miał ten zaszczyt po nim sprzątać — odpowiadasz mu. Zwłaszcza ostatni argument o kupie go przekona. — Kochanie, zgódź się! — mówisz — To prawie tak, jakbyśmy mieli dziecko. W tym momencie możesz przestać go namawiać — to był tylko wstęp do wła- ściwej części. Po kilku godzinach bądź na drugi dzień wlewasz sobie trochę mleka do płyt- kiego talerza. Następnie wchodzisz do pokoju i mówisz: — Skarbie, chodź szybko, pokażę Ci, czego się nauczyłam! On idzie za Tobą do kuchni, a tam czeka talerz z mlekiem. Mówisz: Zobacz, czego się nauczyłam i zaczynasz pić mleko w sposób, w jaki robią to kotki. Nachylasz się nad talerzem i głośno mlaskasz, pijąc mleko samym języ- kiem. Następnie prostujesz się. Mleko cieknie Ci po brodzie, a Ty się do niego uśmiechasz najszerzej, jak potrafisz. Oblizujesz się w taki sam sposób, jak robią to kotki. Zataczasz swoim językiem koła wokół ust, zlizując część mleka z brody, dodajesz miau i nadal się uśmiechasz. Możesz teraz przechylić dodat- kowo głowę. Mówisz: — Widzisz, jaka jestem zdolna? Założę się, że Ty tak nie potrafisz! Teraz musisz go zmusić, by spróbował pić mleko w ten sam sposób jak Ty. Wejdź mu na ambicję, mówiąc, że on akurat tego nie potrafi. Kiedy w końcu pochyli się nad talerzem, Ty zrób to samo i zacznijcie pić mleko razem — jak dwa małe kotki. Jak się już wyprostuje, pocałuj go bardzo namiętnie. Od tej pory mleko będzie mu smakowało zupełnie inaczej. Wieczorem, ale i nie tylko, możesz mu powiedzieć przed snem „miau”. Od tego dnia, kiedykolwiek powiesz mu „miau” lub obliżesz usta tak jak robi to kotek, przywołasz w jego umyśle ten obraz — gdy pijesz mleko z talerzyka niczym mały kotek. Oczywiście możesz uznać ten przykład za bardzo infantylny. Możesz go wręcz uznać za głupi i niedorzeczny. Jednak czytając dalej, zrozumiesz, dlaczego mężczyznę pociąga infantylność u kobiet? 30 Uwodzenie Infantylność u kobiet jest tak pociągająca ze względu na naturę przywódcy, jaka drzemie w większości mężczyzn. Naturą przywódcy jest opiekowanie się stadem, a w tym wypadku kobietą i rodziną. Im bardziej jesteś bezbronna, tym bardziej on pragnie się Tobą zaopiekować — tym bardziej on ma możliwość sprawdzić się w roli przywódcy. KIEDY POWINNAŚ BYĆ INFANTYLNA? Kiedy Twoje stanowisko może negatywnie wpłynąć na Twój związek z męż- czyzną? Wtedy, gdy Twoja praca wymaga kierowania ludźmi. Jeśli jesteś dyrektorką, nauczycielką bądź jeśli zajmujesz jakiekolwiek stanowisko kierownicze, to musisz być świadoma, że może to wpływać negatywnie na Wasze relacje. Być może już nabrałaś nawyków i kiedy wracasz do domu, przy wejściu przypominasz wojskowego dowódcę, który chciałby rzec: — Baczność! Co macie mi do powiedzenia, żołnierzu? Haaaa? Proszę natych- miast zdać mi tutaj raport, jak przebiegała wasza służba, kiedy mnie nie było?! A on patrzy się na Ciebie błagalnym wzrokiem i chciałby Ci powiedzieć, składając dłonie w modlitewnym geście: — Teraz ja, teraz ja. Daj mi trochę porządzić. Proszę! Możesz o tym nie wiedzieć, ale Twoje zachowanie (w dużej mierze ze względu na Twoje stanowisko) zaczyna przypominać zachowanie przywódcy. Z drugiej strony oczekujesz od mężczyzny opieki — jako od przywódcy stada. Musisz się zdecydować, kim właściwie chcesz być, jaką rolę chcesz pełnić w stadzie. Więcej o roli przywódcy i członka stada dowiesz się w jednym z dalszych roz- działów. Na ten czas musisz zapamiętać, że nie możesz odgrywać dwóch ról jednocześnie: członka i przywódcy. Będzie Ci przy tym pomocna infantylność, która pomoże mężczyźnie rozpoznać w Tobie „bezbronną kobietę” (my wie- my, jak jest), którą on może się zaopiekować. JAK TWORZYĆ OBRAZY DO „SPONTANICZNOŚCI PLANOWANEJ”? Tworzenie obrazów, za pomocą których mogłabyś uwodzić mężczyznę, wymaga pewnego rodzaju kreatywności. Możesz się jej nauczyć. Nie jest to aż takie skomplikowane. Ważne, byś poznała pewne zasady, a pomysły z cza- sem same zaczną napływać Ci do głowy. 31 Mężczyzna od A do Z Podstawową zasadą kreatywności — tej, której Ty będziesz akurat potrze- bowała — jest kojarzenie. Na czym polega kojarzenie? Pozwól, że zade- monstruję Ci to na przykładzie. Weźmy dwa słowa, na przykład: mleko i kot. Co może z tego powstać? Zobacz ostatni przykład spontaniczności planowanej. Teraz weź następne dwa słowa: truskawkowe konfitury i masaż. A co jeśli zaserwujesz mężczyźnie masaż z użyciem truskawkowych konfitur? Myślisz, że zapamięta to lepiej niż zwykły masaż przy użyciu tradycyjnego olejku? Jeśli odważysz mu się zaproponować coś takiego i wykonasz to, to jak myślisz, z czym będą mu się kojarzyły truskawki? By stworzyć jakiś atrakcyjny obraz, często musisz wybrać bardzo przypadkowe słowa — nawet do tego stopnia, że poszukasz ich w słowniku, otwierając dwie (bądź więcej) zupełnie przypadkowe strony. Wtedy taki obraz może być rzeczywiście atrakcyjny i niepowtarzalny. Na koniec proponuję Ci pewne ćwiczenie. Postaraj się stworzyć scenariusze do spontaniczności planowanej ze słów: • Zabawa w chowanego, opaska na oczy i pocałunek. • Taniec, muzyka i hipermarket. • Przymierzalnia i męski garnitur. • Sklep meblowy i sypialne łoże. • Śnieg i konkurencja. • Jadalne farby i kwiaty. • Karty do gry i poker. • Pistolety na wodę i domowa wojna. • Gra i masaż. Pamiętaj, że kiedy bierzesz często zupełnie przypadkowe słowa i starasz się połączyć je w jakąś ciekawą historię, to mobilizujesz swój umysł do myślenia. O wiele trudniej jest wymyślić cokolwiek, kiedy tylko zadajesz sobie pytanie: Co by tutaj zrobić ciekawego, aby mu sprawić przyjemność? ILE CZASU TO ZAJMUJE? Zapewne zastanawiasz się, ile czasu pochłania stworzenie jednego obrazu, jaki mogłabyś zastosować, by skutecznie uwodzić nim mężczyznę? W moim przy- padku na każdy obraz „spontaniczności planowanej”, jaki tutaj przytoczyłem, poświęciłem jeden dzień. Począwszy od szukania odrębnych słów, które połączyłem w skojarzenie, a później w konkretną historię. Na początku może 32 Uwodzenie Ci to zająć więcej czasu, jednak praktyka czyni mistrza i z czasem możesz się spodziewać coraz większej liczby atrakcyjnych pomysłów w coraz krótszym czasie. Nie zniechęcaj się na początku, bo, jak sama się przekonasz, warto zaistnieć w męskiej wyobraźni jako spontaniczna kobieta! To tyle, jeśli chodzi o tworzenie przykładów „spontaniczności planowanej” we własnym zakresie. Życzę Ci powodzenia. CZY WZROKOWIEC OCZEKUJE OD CIEBIE POWAGI? Po pierwszym wydaniu tej książki spotykałem się często z zarzutami doty- czącymi przykładów „spontaniczności planowanej”: że nie są one odpo- wiednie do wieku i stanowiska każdej kobiety. Jeśli masz wątpliwości, czy zamieszczone w tej książce przykłady są dla Ciebie odpowiednie, to od razu chciałbym je rozwiać: wszystkie przykłady są odpowiednie dla mężczyzny- wzrokowca, niezależnie od wieku. Zastanów się chwilę: czym nastoletnia ko- bieta jest w stanie uwieść dojrzałego mężczyznę-wzrokowca? Czy naprawdę myślisz, że powagą? Wiedz, że nigdy nie mówiłem, że powinnaś wykazać się niepowagą w sprawach poważnych. Przykładowo nigdy nie powiedziałbym, byś zamknęła oczy, prowadząc auto, a do tego byś puściła kierownicę, ryzy- kując życiem swoim i pasażerów, tylko po to, by wzbudzić w nim silne emocje. NIE! Rzecz w tym, byś była niepoważna w sprawach, które nie wymagają powagi, i byś zachowała powagę w sprawach, które jej wymagają. Wtedy w istocie będziesz atrakcyjną partnerką dla mężczyzny-wzrokowca. I nigdy nie pomyśli on, że zrobiłaś coś głupiego, gdy się specjalnie wygłupisz w spra- wach zupełnie niewymagających powagi. Tymczasem wiele kobiet sądzi, że atrakcyjna kobieta to taka, która zachowuje powagę, oglądając ze swoim partnerem komedię i mówiąc: „Ależ ten film jest głupi i niepoważny”. Pamię- taj: nie mądrość i powaga kobiety uwodzą mężczyznę, a jej spontaniczność i bardzo często dziewczęce zachowanie. A mądrość ewentualnie może budzić podziw i fascynację, ale nigdy nie uwiedzie żadnego mężczyzny. MY, GRUBOSKÓRNI...... Mężczyzna ma grubszą skórę, a do tego jest ona mniej wrażliwa na dotyk. Naukowe źródła podają, że u mężczyzny wrażenia, jakie odbiera on poprzez skórę, są blisko siedmiokrotnie słabsze niż te, które odbiera kobieta. Większość kobiet, będąc nieświadoma tego faktu, traktuje mężczyznę tak, jak same chciałyby być traktowane, i dziwi się, że to ani nie skutkuje, ani nie sprawia większej przyjemności ich partnerom. 33 Mężczyzna od A do Z U mężczyzny zmysł wzroku przejmuje funkcje zmysłu dotyku, a dodatkowo — co istotne — ma zasadnicze znaczenie. Pamiętaj o tym! Powrócę do tego jeszcze wiele razy w dalszej części niniejszej książki. MIMIKA TWARZY A UWODZENIE Największym niepowodzeniem kobiety przy uwodzeniu mężczyzny jest mo- ment, gdy facet zamyka oczy i nie jest w stanie przypomnieć sobie jej twarzy. A samą twarz o wiele łatwiej zapamiętać, kiedy jest w ruchu (mimika), kiedy coś wyraża i jest zmienna. Niech Twoja twarz zawsze coś wyraża. Kiedy mówisz, kiedy coś opowiadasz, staraj się podkreślać słowa odpowiednią mimiką. Jeśli masz duże oczy, mo- żesz je bardziej rozszerzyć, podkreślając wagę wymawianych słów. Jeśli Twoim atutem są ładne, długie rzęsy, to możesz dodatkowo zmysłowo nimi zatrze- potać. Masz ładne usta? Opowiadając coś, zwęź je, tak jakbyś chciała go pocałować. Dotknij swoich policzków, kiedy coś opowiadasz — na przy- kład coś, co Cię przeraziło. Nie opowiadaj jak wykładowca na uczelni, bo po kilku minutach zaśnie... No chyba że to na dobranoc. Podnieś głos albo mów przez chwilę szeptem. Zobacz dwa filmy wideo, jakie znalazłem w internecie. Przedstawiają one ko- bietę, która mimikę i sztukę gestykulacji opanowała do perfekcji: www.martpiotr.com/filmy Stworzyłem także kilka ćwiczeń, które pomogą Ci doskonalić gestykulację i mimikę twarzy. ĆWICZENIE PIERWSZE Przygotuj sobie jakiś ciekawy tekst. Może to być tekst o czymś, co Cię intere- suje — tak by mogło to być tematem do rozmowy. Napisz go i wydrukuj. Gdy masz już gotowy tekst, przyklej go sobie do lustra i zerkając
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Mężczyzna od A do Z. Wydanie III rozszerzone
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: