Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00363 008353 15950384 na godz. na dobę w sumie
Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry - ebook/pdf
Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 51
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> symulatory
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do Microsoft Flight Simulator X to przede wszystkim szczegółowe opisy dwóch przelotów. Wyjaśniają one kroczek po kroczku, jak przygotować maszynę do startu, oderwać się od ziemi, dolecieć do miejsca przeznaczenia oraz jak wylądować.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-[Mooney Bravo] Kokpit
-[Mooney Bravo] Przygotowanie do lotu
-[Mooney Bravo] Pozwolenie na lot
-[Mooney Bravo] Uruchomienie silnika
-[Mooney Bravo] Kołowanie
-[Mooney Bravo] Wznoszenie
-[Mooney Bravo] Przelot
-[Mooney Bravo] Przygotowanie do lądowania
-[Mooney Bravo] Lądowanie
-[Mooney Bravo] Parkowanie
-[Boeing 737-800] Wybór samolotu
-[Boeing 737-800] Planowanie trasy
-[Boeing 737-800] Pogoda i paliwo
-[Boeing 737-800] Przygotowanie do lotu
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 23

Informacja o grze

Microsoft Flight Simulator X stanowi kolejną wersję zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnego symulatora cywilnych maszyn latających, przeznaczonego dla komputerów osobistych klasy PC. Na niniejszą odsłonę użytkownicy czekali trzy lata, gdyż premiera Micro

Gra Microsoft Flight Simulator X, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku symulatorów. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Microsoft Flight Simulator X autorzy: Bartosz „Konraf” Rutkowski Krzysztof „Rzemyk” Rzemiński (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Microsoft Flight Simulator X – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Przykładowy lot samolotem Mooney Bravo na trasie Kraków Balice - Praga Ruzyne ___ 4 Kokpit______________________________________________________________ 4 Panel główny ________________________________________________________ 4 Panel radia i autopilota ________________________________________________ 5 Panel oświetlenia_____________________________________________________ 6 Przygotowanie do lotu _________________________________________________ 7 Wybór samolotu... ____________________________________________________ 7 Wytyczenie trasy i sprawdzenie pogody... __________________________________ 7 Przelot _____________________________________________________________ 9 Wsiadamy do samolotu..._______________________________________________ 9 Pora na uruchomienie silnika... _________________________________________ 12 Kołowanie...________________________________________________________ 13 Pora wznieść się w powietrze... _________________________________________ 14 Przygotowanie do lądowania... _________________________________________ 18 Lądowanie... _______________________________________________________ 22 Przykładowy lot samolotem Boeing 737-800 na trasie Warszawa EPWA – Malmo ESMS 25 Nawigacja ___________________________________________________________ 45 Nawigacja na radiolatarnie NDB (Non Directional Beacon) ____________________ 45 Nawigacja na radiolatarnie VOR (VHF Omnidirectional Range) _________________ 46 Nawigacja na radiolatarnie VOR/DME(VHF Omnidirectional Range) _____________ 47 System ILS (Instrumental Landing System) _______________________________ 47 System GPS (Global Positioning System)__________________________________ 48 Słowniczek pojęć ______________________________________________________ 49 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2006 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Microsoft Flight Simulator X – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Poradnik do Flight Simulatora X to przede wszystkim szczegółowe opisy dwóch przelotów. Wyjaśniają one kroczek po kroczku, jak przygotować maszynę do startu, oderwać się od ziemi, dolecieć do miejsca przeznaczenia z poszanowaniem panujących w powietrzu praw oraz ja wylądować w jednym kawałku. Serdecznie zapraszamy. Bartosz „Konraf” Rutkowski Krzysztof „Rzemyk” Rzemiński Uwaga! Opisane loty były pisane pod początkujących pilotów, więc miały sporo uproszczeń, nie zostały opisane niektóre procedury, niektóre rzeczy zostały pominięte. Dodatkowo, niemal pewne jest to, że niektóre polecenia ATC będą się różnić podczas Twojego przelotu, w takim przypadku należy się stosować do poleceń komputerowego kontrolera, a nie trzymać się sztywno tego poradnika. Strona: 3 Microsoft Flight Simulator X – Poradnik GRY-OnLine Przykładowy lot samolotem Mooney Bravo na trasie Kraków Balice - Praga Ruzyne W pierwszej części poradnika opiszę przygotowania do lotu i sam przelot pomiędzy lotniskami w Krakowie (o kodzie EPKK) i Pradze (o kodzie LKPR). K o k p i t Zacznę od opisania kokpitu Mooney Bravo. Nie różni się on wiele od kokpitów pozostałych małych maszyn we Flight Simulatorze, jeśli znacie go z poprzedniej wersji symulatora, to możecie pominąć ten opis. P a n e l g ł ó w n y Główny panel Na głównym panelu możemy wyróżnić: 1 – wyłącznik alternatora 2 – wyłącznik baterii 3 – wyłącznik awioniki 5 – kontrolka hamulców 6 – kontrolka ostrzeżeń aerodynamicznych 7 – przełącznik trybu nawigacji (NAV i GPS) 4 – starter 8 – zegar 9 – włącznik autopilota 10 – włącznik Flight 11 – kontrolki markerów 12 – wyświetlacz DME Director 13 – panel zastawów wysokości autopilota 14 – wskaźnik NAV2 15 – wskaźnik przepływu 16 – prędkościomierz paliwa 17 – przechyłomierz 18 – wybór zbiornika paliwa 19 – sztuczny horyzont 20 – wskaźnik HSI 21 – wybór dajnika 22 – odladzanie śmigła 23 – ogrzewanie rurki 24 – pompa paliwa ciśnienia Pitote’a 25 – przełącznik trymera 26 – wysokościomierz 27 – wariometr steru poziomego 28 – wskaźnik położenia klap chłodzenia silnika Strona: 4 Microsoft Flight Simulator X – Poradnik GRY-OnLine 29 – przełącznik położenia 30 – przełącznik klap 31 – cięgno przepustnicy 32 – cięgno skoku śmigła klap chłodzenia silnika 33 – cięgno składu mieszanki 34 – kompas 35 – dźwignia podwozia 36 – wskaźnik trymu steru poziomego 37 – wskaźnik wychylenia 38 – wskaźnik ciśnienia 39 – obrotomierz śmigła 40 – wskaźnik trymu steru klap powietrza w gaźniku 41 - przełącznik trymera 42 – wskaźniki ilości paliwa steru pionowego pionowego P a n e l r a d i a i a u t o p i l o t a Panel radia i autopilota Na panelu włączanym kombinacją Shift + 2 mamy: 1 – przełączniki audio, którymi możemy włączać i wyłączać nasłuch poszczególnych radiostacji i pomocy radionawigacyjnych; 2 – sekcja COMM1, czyli radiostacji VHF1, po lewej stronie mamy aktualną częstotliwość, po prawej częstotliwość zapasową, wprowadzać możemy tylko wartość zapasową, możemy je zamieniać za pomocą przycisku ze strzałkami. 3 – sekcja NAV1, czyli radiostacji strojącej się do nadajników VOR, częstotliwości ustawiamy jak w przypadku COMM1; Strona: 5 Microsoft Flight Simulator X – Poradnik GRY-OnLine 4 – sekcja COMM2, czyli radiostacji VHF2, ustawienia jak w przypadku COMM1; 5 – sekcja NAV2, tak jak sekcja NAV1; 6 – wskaźnik DME, na którym po lewej odczytamy odległość do radiolatarni w milach morskich, po prawej naszą prędkość względem radiolatarni. Przełącznikiem R1 i R2 przełączamy źródło sygnału – odpowiednio NAV1 i NAV2; 7 – panel transpondera, za pomocą cyfr wpisujemy odpowiedni kod otrzymany od kontrolera; 8 – panel autopilota, w którym możemy ustawić żądaną wysokość ALT, prędkość pionową VS, którą możemy regulować przyciskami UP i DN, włączać autopilota przyciskiem AP, włączać tryby HDG, NAV, APR, REV, ALT. Tryby pracy autopilota: HDG – podążanie samolotu za wskaźnikiem kierunku HDG; HDG – podążanie samolotu za wskaźnikiem kursu NAV; APR – podążanie samolotu za wskaźnikami podejścia ILS; REV – wykonanie podejścia typu back-course, w Polsce nie praktykowane; ALT – zmiana i utrzymywanie wysokości. P a n e l o ś w i e t l e n i a Przełączniki oświetlenia 1 – światła Beacon 2 – światła kołowania 3 – światła stroboskopowe 4 – światła rozpoznawcze 5 – światła lądowania 6 – światła nawigacyjne Światła Beacon włączamy przed włączeniem silnika, gasimy po jego wyłączeniu. Światła kołowania włączamy do kołowania i startu. Światła lądowania włączamy do startu i do lądowania. Światła stroboskopowe włączamy przy wjeździe na pas, wyłączamy dopiero po jego opuszczeniu. Światła rozpoznawcze i nawigacyjne powinniśmy mieć włączone cały czas. Strona: 6 Microsoft Flight Simulator X – Poradnik GRY-OnLine P r z y g o t o w a n i e d o l o t u W ramach przygotowania do lotu wybierzemy samolot, zatankujemy go, wytyczymy trasę, oraz wczytamy pogodę z internetu. W y b ó r s a m o l o t u . . . Naszą maszyną podczas tego lotu będzie jednosilnikowy Mooney Bravo z klasycznymi przyrządami. W menu Free Flight klikamy na Current Aircraft, tam wybieramy samolot z dowolnym malowaniem. Po naciśnięciu przycisku Details możemy zmienić rejestrację samolotu, w naszym przypadku będzie to SP-GOL. W y t y c z e n i e t r a s y i s p r a w d z e n i e p o g o d y . . . Po powrocie do głównego menu klikamy na Flight Planner, tam utworzymy plan lotu. Jako lotnisko, z którego będziemy startować (Departure) wybieramy Kraków Balice (kod EPKK), stanowisko Parking 6. Jako lotnisko docelowe wybieramy Pragę Ruzyne (kod LPKR), następnie wybieramy lot na zasadach IFR, oraz nawigację VOR-to-VOR, klikamy na Find Route. Wygenerowana trasa wiedzie z lotniska przez dwie radiolatarnie OTA (o częstotliwości 117.45) i VLM (o częstotliwości 114.30) do lotniska docelowego. Widoczna trasa lotu. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: