Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00337 008232 15950263 na godz. na dobę w sumie
Might  Magic IX: Writ of Fate - poradnik do gry - ebook/pdf
Might Magic IX: Writ of Fate - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 94
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> rpg
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Writ of Fate to dziewiąta cześć jednej z najpopularniejszych serii cRPG rozgrywająca się w fantastycznym świecie Might & Magic. Fabuła toczy się w innym rejonie tego samego świata co w Heroes of Might & Magic IV.

Spis treści:
-Parę uwag na dobry początek
-Profesje i umiejętności
-Lista dostępnych czarów
-Wyspa Popiołów
-Sturmford
-Drangheim
-Guberland
-Thronheim
-Frosgard
-Thjorgard
-Lindisfarne
-Yorwick
-Po wykonaniu zadań dla jarlów
-Arslegard

Informacja o grze

W dziewiątej część kultowego cRPG z serii Might & Magic poznamy zupełnie nowe fantastyczne krainy, jak zwykle podążając swą drużyną od przygody do przygody.

Gra Might & Magic IX: Writ of Fate, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2002 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Might Magic IX Writ of Fate autor: Janusz „Solnica” Burda (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Might Magic IX: Write of Fate – Porad nik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Parę uwag na dobry początek _____________________________________________ 3 Profesje/Umiejętności ___________________________________________________ 6 Lista dostępnych czarów _________________________________________________ 7 01 - WYSPA POPIOŁÓW _________________________________________________ 16 Ruiny Verhoffina ____________________________________________________ 18 02 - STURMFORD ______________________________________________________ 19 Miasto Sturmford ____________________________________________________ 20 Buraczany Raj ______________________________________________________ 23 Twierdza Anskram ___________________________________________________ 25 03 - DRANGHEIM ______________________________________________________ 27 Miasto Drangheim ___________________________________________________ 28 Więzienie Drangheim _________________________________________________ 31 Dom Klusa _________________________________________________________ 34 Otchłań Śmierci _____________________________________________________ 35 04 - GUBERLAND ______________________________________________________ 37 Miasto Guberland ____________________________________________________ 39 Zamek Dooka _______________________________________________________ 41 Świątynia Gęga _____________________________________________________ 42 05 - THRONHEIM ______________________________________________________ 43 Miasto Thronheim ___________________________________________________ 45 Tunel _____________________________________________________________ 47 Iventa Storca _______________________________________________________ 48 Przełęcz ___________________________________________________________ 49 06 - FROSGARD _______________________________________________________ 50 Miasto Frosgard _____________________________________________________ 52 Loch Tajemnic ______________________________________________________ 55 Zniszczona Świątynia _________________________________________________ 58 Fort Yanmira _______________________________________________________ 60 07 - THJORGARD ______________________________________________________ 61 Miasto Thjorgard ____________________________________________________ 63 Kopalnia Thjoradu ___________________________________________________ 66 Sala Ćwiczeń _______________________________________________________ 68 08 - LINDISFARNE _____________________________________________________ 70 Akademia Ta’Sar ____________________________________________________ 72 Klasztor Lindisfarne __________________________________________________ 73 09 - YORWICK ________________________________________________________ 75 Pracownia Czarodzieja ________________________________________________ 76 Pracownia Lisza _____________________________________________________ 77 10 - PO WYKONANIU ZADAŃ DLA JARLÓW __________________________________ 80 Mroczne przejście ___________________________________________________ 81 11 - ARSLEGARD ______________________________________________________ 83 Łaźnia_____________________________________________________________ 85 Dwór Bogów________________________________________________________ 87 Świat Umarłych _____________________________________________________ 88 Tysiąc Strachów _____________________________________________________ 90 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Might Magic IX: Write of Fate – Poradnik GRY-OnLine Parę uwag na dobry początek Główną część niniejszego poradnika stanowić będą opisy kolejnych lokacji dostępnych w grze (oprócz pierwszej - Ravensford, która ma charakter czysto treningowy i jedynym zadaniem, które trzeba na niej wykonać jest dotarcie do znajdującej się na północy przystani), dołączyłem również trochę własnych uwag, listę dostępnych w grze czarów oraz tabelę klasy postaci/umiejętności, która powinna ułatwić stworzenie drużyny waszych marzeń. W porównaniu do poprzednich części serii, w Might and Magic IX część elementów została zmieniona. Postaram się wymienić i w skrócie opisać zauważone przeze mnie zmiany w stosunku do poprzednich części bądź inne charakterystyczne i rzutujące na grywalność elementy. + Niemal wszyscy nauczyciele (oprócz nielicznych stojących w kilku domach) nie stoją już w jednym miejscu, lecz poruszają się po pewnym obszarze. Na mapach zaznaczyłem, więc jedynie orientacyjne ich położenie. Uwaga: Nauczyciele mogą wchodzić do pomieszczeń, jeżeli więc na mapie zaznaczyłem, iż któregoś z nich można znaleźć na ulicy to nie oznacza to, iż nie znajduje się on w którymś z stojących nieopodal domów. + Latanie - o nim trzeba zapomnieć gdyż w Might and Magic IX tego czaru nie uświadczymy. + Beczki i skrzynie - ich zawartość jest losowa i to, że ja znajdę w danym miejscu beczkę dodającą do mocy nie oznacza, iż ktoś inny nie znajdzie w tym miejscu beczki dodającej np. do wytrzymałości. kolor czerwona biała żółta zielona niebieska purpurowa zielona z „bąbelkami” bonus +2 do mocy +2 szczęścia +2 celności +2 wytrzymałości +2 magii +2 szybkości zatruta + Czar Portal do Miasta - znane z poprzednich części gry fontanny, z których trzeba się było się napić, aby móc później korzystać z tego czaru i przenieść się do danego miasta zastąpione zostały ołtarzami, które tym razem trzeba oczyścić (kliknąć na nich). + System Czarów - teraz, aby użyć któregoś z czarów trzeba posiadać określone zdolności przynajmniej w dwóch szkołach magii z czterech dostępnych: Magia Żywiołów, Magia Ducha, Magia Ciemności i Magia Światła. + Zachowany został system Ekspert/Mistrz/Arcymistrz, jednak, aby móc awansować nie wystarczy już tylko odpowiednia ilość punktów (4/7/10) przydzielona danej umiejętności. Trzeba również wykonać wcześniej odpowiednią promocję np. z Nowicjusza na Uczonego. Strona: 3 www.gry-online.pl Might Magic IX: Write of Fate – Poradnik GRY-OnLine Uwaga: wykonując nieodpowiednią promocję na zawsze zamkniemy sobie możliwość przejścia na wyższy stopień w danej umiejętności np. Łowca nie może być Arcymistrzem w posługiwaniu się zbroją. + Promocje - polegają na ogół na odnalezieniu odpowiedniej osoby i wykonaniu dla niej jednego lub większej ilości zadań. Grę możemy rozpocząć jako Wojownik lub Nowicjusz a później awansować kolejno na: + Wybór rasy do profesji nie mam aż tak dużego wpływu, ale zawsze jest to kilka dodatkowych punktów. Wykorzystanie jednego punktu premii do zwiększenia statystyki umieszczonej w poniższej tabeli w rubryce „Plus” powoduje jej zwiększenie o 2, natomiast, aby zwiększyć statystykę umieszczoną w rubryce Minus należy zużyć aż 2 punkty premii. Rasa Plus Krasnolud wytrzymałość Elf Półork Człowiek celność moc brak Minus magia wytrzymałość szybkość brak + Upływ czasu w Might and Magic IX jest (pory dnia i nocy, ośmiogodzinny odpoczynek, itp.) jednak nie ma on tak jak w poprzednich częściach wpływu na rozgrywkę (poza tym, iż na samym końcu otrzymujemy „laurkę” z wyświetlonym czasem, w jakim udało nam się skończyć grę). Jest to bardzo dużym ułatwieniem, gdyż w chodząc w posiadanie czaru Boska Interwencja stajemy się niemal nieśmiertelni, możemy go używać wielokrotnie gdyż nie powoduje on starzenia się naszych bohaterów a tym samym obniżenia z wiekiem ich parametrów. + Bardzo ważną umiejętnością, który powinno się rozwijać jest Rozbrajanie - część przedmiotów potrzebnych do zakończenia gry (klucze do drzwi, itp.) umieszczona została w czarnych (najtrudniejszych do otwarcia) skrzyniach, i je MUSIMY otworzyć i PRZEŻYĆ. + Różne ceny szkolenia - szkolcie się tam gdzie najtaniej czyli np. na czarnym rynku w Thjorgard (można się tam niestety szkolić jedynie do 25 poziomu) (ale broń boże u głównego trenera w Thjorgard) lub we Frosgard - prawie tak tanio jak na czarnym rynku (do Frosgard dostaniecie się zapewne na nieco późniejszym etapie gry ale można tam trenować się już do samego końca) Strona: 4 www.gry-online.pl Might Magic IX: Write of Fate – Poradnik GRY-OnLine identyfikować samemu + Brak gotówki - warto zbierać wszystko, co pozostawią po sobie potwory lub znajdziemy w Identyfikacja skrzyniach, przedmiotów) i następnie sprzedawać kupcom używając do tego postaci posiadającej najwyższą umiejętność Kupiectwo. Kasy na szkolenie i tak nam kiedyś zabraknie jednak w tym przypadku będzie to już na samym końcu, kiedy nie będziemy jej już tak bardzo potrzebować (Ja miałem z tym kłopoty dopiero w okolicy poziomu 58+). (odpowiednio wysoka umiejętność + dostępne w grze mikstury leczące są bardzo słabe, przydatne, wskazane jest więc posiadanie w drużynie chociaż jednego uzdrowiciela. + podobnie jak w poprzednich częściach, w początkowej fazie gry bardzo przydaje się zdolność rażenia z daleka najlepiej Łuk. Czary ofensywne w tym stadium nie są zbyt efektywne - są po prostu za słabe. + opłaca się rozwijać umiejętność Identyfikacja przedmiotów, gdyż z powodu niezbyt dużej ilości gotówki, jaką będziemy posiadać nie warto jej wydawać na rozpoznawanie przedmiotów u kupców. + znacznie przyspieszone zostało odradzanie się potworów + statyczne mapy - zrezygnowano z generowanych na bieżąco map, od razu widzimy cała mapę (ale nie możemy jej przesuwać) wraz z zaznaczonymi na niej wszystkimi tajnymi schowkami, itp. (w kilku przypadkach tajne jaskinie, itp. nie są zaznaczone, nie pojawią się na mapie nawet wtedy, gdy do nich wejdziemy) + ekwipunek został sprowadzony do listy przedmiotów, jego pojemność dla każdej z postaci jest bardzo duża, ale nie nieograniczona. Strona: 5 www.gry-online.pl Might Magic IX: Write of Fate – Poradnik GRY-OnLine Profesje/Umiejętności Na podstawie zamieszczonej poniżej tabeli będziecie mogli zaplanować sobie skład swojej drużyny tak, aby poszczególni członkowie drużyny mogli nauczyć się konkretnych umiejętności na odpowiednim poziomie wtajemniczenia (Ekspert/Mistrz/Arcymistrz) M a g L i s z Ł o w c a P a l a d y n Z a b ó j c a G l a d i a t o r U z d r o w i c i e l - AM AM E AM E N E AM M M E AM M AM - AM E E N E N E M AM E M M M AM E AM E M AM M E M M E N - - E N N N N - N E - E - E N - E - N E - M E E N - E N M E M M E E - E K a p ł a n - M M - - D r u i d - E E - - M AM M M N AM E E E E E AM M E E M M E M Broń sieczna Łuk Maczuga Włócznia Broń miotana Nieuzbrojony Zbroja Uniki Tarcza Władanie bronią Kulturystyka Rozbrajanie Ident. przedmiotów Ident. wrogów Uczenie się Medytacja Kupiectwo Percepcja W o j o w n i k E E N E N N E N E N N E E N N - E E Naprawa przedmiotów N Magia Żywiołów Magia Ducha Magia Światła Magia Ciemności - - - - N o w i c j u s z - N N - - - N N - - - N E N N N E E N E N E N N a j e m n i k E E N E N N E E E E E E E N E - E E N - - - - K r z y ż o w i e c E E E E N N E E E E E E E E E N E E N N N N - U c z o n y - N N - N - N N - N N E E E E E E E N E N E E M AM M AM N E AM M E M E AM M E AM E M M M E M E E AM M AM AM M E AM AM AM M E E N M E E E N AM E E E E M N AM AM M M E E E AM AM E AM E AM - E AM E E N E AM M - - - - M E E N - E N E E E E N E E E N M E M - M M E - - - - - - niedostępne, N - Normalny, E - Ekspert, M - Mistrz, AM - Arcymistrz Strona: 6 www.gry-online.pl Might Magic IX: Write of Fate – Poradnik GRY-OnLine Lista dostępnych czarów Lista dostępnych w grze czarów, ich wymagania co do biegłości w poszczególnych szkołach magii oraz krótkie opisy. A u r a Ż y w i o ł ó w Magia Żywiołów - Ekspert Magia Ducha - Podstawowy Powoduje wytworzenie wokół postaci pola ochronnego, które dodatkowo poraża atakujących ich przeciwników. B ł o g o s ł a w i e ń s t w o Magia Światła - Podstawowy Magia Ducha - Podstawowy Błogosławieństwo zwiększa szansę postaci na trafienie przeciwnika w walce. Dodatkowo, zdejmuje Klątwę rzuconą na tym samym poziomie. B o s k a I n t e r w e n c j a Magia Światła - Arcymistrz Magia Ducha - Ekspert Magia Żywiołów - Podstawowy Raz dziennie można przywołać potęgę bogów, którzy przywracają członkom drużyny wszystkie utracone Punkty Życia oraz Punkty Magii. Ponadto, zaklęcie kończy działanie wszystkich negatywnych zaklęć. C h o r o b a Magia Ciemności - Ekspert Magia Żywiołów - Podstawowy Zaklęcie to powoduje stan choroby u przeciwnika. Ten zaś, do momentu wyleczenia za pomocą czaru lub eliksiru, regularnie będzie tracić Punkty Życia. D e s z c z M e t e o r y t ó w Magia Żywiołów - Mistrz Magia Światła - Ekspert Przyzywa deszcz płonących kamieni, które uderzają w cel i teren wokół niego. Dlatego też lepiej jest oddalić się od pola jego rażenia. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Might Magic IX: Writ of Fate - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: