Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00060 005607 13260372 na godz. na dobę w sumie
Minecraft. Crafting, czary i świetna zabawa - książka
Minecraft. Crafting, czary i świetna zabawa - książka
Autor: , Liczba stron: 104
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-9852-3 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> digital lifestyle >> inne
Porównaj ceny (książka, ebook (-25%), audiobook).

Minecraft – włącz się do gry i zostań mistrzem!

Minecraft to niezależna gra komputerowa, która mimo stosunkowo ubogiej szaty graficznej przebojem wdarła się na rynek i w bardzo krótkim czasie podbiła serca milinów użytkowników komputerów, smartfonów i konsol. Minecraft zawdzięcza swoją popularność między innymi powszechnej dostępności na różnych platformach systemowych, najważniejszymi i najbardziej docenianymi jej cechami są ponadprzeciętna grywalność, niemal całkowity brak ograniczeń narzucanych przez środowisko oraz niesamowita elastyczność zabawy, którą bez trudu można odpowiednio dopasować do wieku, predyspozycji i preferencji gracza.


Jeśli chcesz szybko rozpocząć swoją przygodę z Minecraftem, dowiedzieć się jak zainstalować i skonfigurować grę, a także sprawnie się w niej poruszać, sięgnij po książkę „Minecraft. Crafting, czary i świetna zabawa”. Krok po kroku wprowadzi Cię ona w świat najpopularniejszej gry ostatnich lat, przedstawiając sposoby prowadzenia rozgrywki, od podstaw ucząc budowania własnego świata, przedstawiając przydatne skróty i wskazówki oraz doradzając, jak rozbudować środowisko za pomocą modyfikacji, skórek i zasobów. Lektura pomoże Ci rozwinąć Twoje umiejętności, zdobyć niezbędne doświadczenie i zaangażować się w zaawansowane rozgrywki z innymi użytkownikami. Jeśli chcesz zostać świadomym graczem, trudno o lepszy wybór!

Uwolnij swoją kreatywność z Minecraftem!

 

W książce została opisana oficjalna wersja Minecrafta 1.7.9 (maj 2014). Może nieznacznie różnić się od innych wersji - są tu nowe postacie, nowe bloki, nowe przepisy craftingu, jednak nie powinno to mieć zbyt dużego wpływu na samą rozgrywkę.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Redaktor prowadzący: Michał Mrowiec Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://helion.pl/user/opinie/minecr Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. ISBN: 978-83-246-9852-3 Copyright © Helion 2014 Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność 3 Spis treści Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 7 1 Zaczynamy przygodę z Minecraftem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Wymagania sprzętowe i platformy systemowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 Pobieranie plików . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 Instalacja i konfiguracja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 Wersja darmowa kontra wersja płatna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 2 Stawiamy pierwsze kroki w świecie Minecrafta . . . . . . . . . . . . . . . . 21 Rozpoczynamy rozgrywkę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22 Poruszanie się i nawigowanie w świecie Minecrafta . . . . . . . . . . . . . . . 24 Najważniejsze elementy gry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27 3 Przykładowy scenariusz gry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55 Dzień pierwszy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56 Dzień drugi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Dzień trzeci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 Dzień czwarty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63 4 Kolejne kroki w świecie Minecrafta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 Zaklinanie przedmiotów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68 Wytapianie w piecu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71 Mechanizmy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73 5 Minecraft jest nudny? Poznaj więc modyfikacje! . . . . . . . . . . . . . . . 77 Wgrywanie skórek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78 Paczki zasobów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81 Modyfikacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 6 Dodatek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91 Komendy i polecenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92 Tryb jedno- i wieloosobowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92 Portal Netheru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99 Skorowidz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 Kup książkęPoleć książkę Kup książkęPoleć książkę 3Przykładowy scenariusz gry Kup książkęPoleć książkę 56 3. przykładowy scenariusz gry Minecraft nie zna granic i ograniczeń, a to, jak będzie wyglądać rozgrywka, zależy wyłącznie od Twojej pomysłowości i kreatywności. Pamiętaj, że już sam wybór jednego z dostępnych trybów gry nakreśla pewne scenariusze, które możesz pociągnąć i rozwinąć wedle własnego uznania. Mając na uwadze to, że dopiero zaczynasz swoją przygodę z Minecraftem, uznaliśmy, że dobrym pomysłem będzie przygotowanie przykładowego scenariusza gry, który pozwoli Ci wykorzystać w praktyce część zdobytej do tej pory wiedzy. Nasz scenariusz opiera się na rozgrywce w trybie Survival i poprowadzi Cię krok po kroku przez pierwsze godziny zabawy. Dzień pierwszy Pierwszą rzeczą, jaką musisz zrobić po rozpoczęciu rozgrywki, jest zdobycie drewna, stworzenie podstawowych narzę- dzi oraz przetrwanie nocy. Zadań do wy- konania jest całkiem sporo, a czasu mało. To, w jaki sposób zdobyć drewno, szczegó- łowo opisaliśmy w poprzednim rozdziale. Dlatego teraz w skrócie przypomnijmy, że musisz podejść do drzewa i zacząć ude- rzać jego pień rękoma. Po chwili wypadnie pierwsza kostka drewna. Na początku powinieneś zdobyć przynajmniej pięć kawałków drewna. Jeżeli jednak dasz radę, uzbieraj więcej drewna, bo przyda się ono do dodatkowych działań. Po pozyskaniu odpowiedniej ilości drewna musisz stworzyć stół do craftingu. Szczegółowy opis tego działania również znajdziesz w poprzednim rozdzia- le, a w ramach szybkiego przypomnienia podpowiem, że musisz nacisnąć klawisz E, a następnie w każdym z czterech pól ustawić po jednej desce. Gotowy stół do craftingu przenieś do paska ekwipunku, tak by móc z niego korzystać. Twoje dalsze działania powinny skupić się na zadbaniu o schronienie. Tutaj możliwości jest naprawdę sporo. My proponujemy, abyś poszukał wygodnego miejsca w okolicy punktu, w którym rozpocząłeś grę. Dzięki temu w przypad- ku śmierci i ponownego odrodzenia bez trudu znajdziesz swój dom. Dobrym pomysłem na ulokowanie schronienia są skały, które możemy wydobywać za pomocą kilofa. Taki wybór daje również szansę na znalezienie węgla, ponie- waż to jego naturalne środowisko występowania. Doba w Minecrafcie trwa 20 minut . 10 minut zajmuje dzień, 7 minut noc, a reszta czasu to zachód i wschód słońca . Noc jest okresem, kiedy jesteś szczególnie narażony na ataki mobów i możesz zginąć . Podczas dnia możesz poruszać się bezpiecznie . Do określania pory dnia w miejscach, gdzie nie widać słońca, przydaje się zegarek, którzy możesz wytworzyć z czterech sztabek złota i proszku z czerwonego kamienia . Kup książkęPoleć książkę 3. przykładowy scenariusz gry 57 Rysunek 3.1. Budowa domu wolno stojącego w okolicy skał Rysunek 3.2. Budowa domu wolno stojącego w okolicy skał — inna perspektywa Do budowy schronienia potrzebu- jemy narzędzi. Dlatego powinie- neś stworzyć przynajmniej kilof drewniany (pamiętaj, że ten ro- dzaj narzędzia szybko się zużywa i może być potrzeba stworzenia go na nowo). Do przekopania się przez ewentualne warstwy ziemi użyj rąk, a do niszczenia skały wykorzystaj kilof. Na tym etapie gry wydrążone pomieszczenie nie musi być zbyt duże. Pamiętaj jednak o tym, że wejście do domu nie może być większe niż 2 bloki na 1 blok — dwa bloki wysokości i jeden szerokości. Jeżeli podczas kopania swojego nowego lokum zdobędziesz jakieś bloki (np. kamień), to możesz spróbować je wykorzy- stać do zrobienia narzędzi. To przyśpieszy cały proces kopania. Poza tym zdobyte bloki możesz ustawić, budując w ten sposób ściany. Wystarczy, że na pasku ekwipunku wybierzesz blok, któ- ry chcesz postawić, a następnie wskażesz miejsce przeznaczenia i naciśniesz prawy przycisk myszy. Blok wypadnie z ręki gra- cza i pojawi się w miejscu, które wskaza- łeś. W ten sposób możesz układać wiele bloków obok siebie i tworzyć budowle. Dzień drugi Po przetrwaniu pierwszej nocy musisz bezwzględnie zadbać o pożywienie. W tym celu zacznij zwiedzać okolicę i szukaj zwierząt: krów, świń, kurcza- ków. Zwykle byty zwierzęce błąkają się w okolicy i bez trudu na nie natrafisz. Pamiętaj, by nie oddalać się zbyt daleko od domu podczas poszukiwania pokarmu, bo możesz mieć problem z odnalezieniem drogi powrotnej. Jeżeli z jakichś powodów nie udało Ci się zbudować domu i nie masz gdzie się schować, możesz spróbować wykopać dziurę w ziemi i schować się w niej . Dziura może mieć wymia- ry 2 na 2 bloki i głębokość do trzech bloków . Pamiętaj jednak, że takie schronienie poprawi Twoje szanse na przetrwanie, ale nie zagwa- rantuje całkowitego bezpieczeństwa . Kup książkęPoleć książkę 58 3. przykładowy scenariusz gry Rysunek 3.3. Po zabiciu krowy uzyskamy surową wołowinę Rysunek 3.4. Grzyby po przetworzeniu mogą być doskonałym pokarmem Po napotkaniu na swojej dro- dze zwierzęcia możesz je zabić. W tym celu podejdź do niego, ustaw celownik na obiekcie i naciśnij lewy przycisk myszy. Zwierzę zaświeci na czerwono i odskoczy. Musisz je gonić i po- nownie uderzać. Po kilku ciosach zwierzę zginie i wypadnie z niego kawałek mięsa. Na przykład po zabiciu krowy uzyskasz surową wołowinę. Wołowina będzie pod- skakiwać kilka centymetrów nad ziemią i by ją podnieść, musisz w nią wejść — rysunek 3.3. Powinieneś zebrać większą ilość jedzenia, bo to pozwoli Ci zająć się kolejnym zadaniem. Pamiętaj, że możesz jeszcze polować na kurczaki oraz świnie. Natomiast zabicie owcy nie przysporzy Ci pokarmu. Poza mięsem możesz zbierać również owoce i runo leśne. Po znalezieniu odpowiedniego obiektu musisz do niego podejść, wskazać celownikiem, wcisnąć i przytrzymać lewy przycisk myszy, tak jakbyś chciał niszczyć inne bloki (rysunek 3.4). Po chwi- li dany owoc lub grzyb zniknie i wyskoczy z niego odpowiedni bonus, który możesz zabrać do swojego ekwipunku. Konsumpcja zdobytego mięsa jest dość prosta. Musisz na pasku ekwipunku oznaczyć mięso (robi się to za pomocą rolki myszy), a następnie wcisnąć i przytrzymać prawy przycisk myszy. Postać zacznie jeść mięso, a na ekranie będą wyskakiwać czerwone kropki. Po zjedzeniu kawałka mięsa pasek głodu zostanie uzupełniony o liczbę punktów, która zależy od danego pokarmu. Rysunek 3.5. Konsumpcja mięsa Kup książkęPoleć książkę 3. przykładowy scenariusz gry 59 Jedzenie może regenerować również pasek życia gracza . W pierwszej kolejności musisz zjeść tyle pokarmu, aby uzupełnić w stu pro- centach pasek głodu . Następnie musisz dalej jeść . Każdy spożyty pokarm przekłada się na regenerację paska życia . Powinieneś pamiętać, że konsumpcja przetworzonego mięsa (np. pieczonego) daje więcej punktów i pozwala szybciej się regenerować. Do przetworzenia jedzenia potrzebujesz stołu do craftingu lub pieca w zależności od tego, co chcesz uzyskać. Po zadbaniu o zapasy powinieneś wrócić do domu. Jeżeli masz jeszcze czas, możesz go wykorzystać na ulepszanie swojego schronienia. W przypadku braku czasu kolejne zadania możesz wykonać następnego dnia. Powinieneś zadbać o to, aby w domu pojawiły się następujące elementy: • stół do craftingu, • łóżko, • drzwi. Zakładamy, że stół do craftingu już posiadasz. Pozostaje go tylko umieścić wewnątrz domu. Jeżeli stół stoi na zewnętrz, musisz go rozbić tak jak inne bloki, podnieść i ponownie ułożyć w nowym miejscu. Kolejnym ważnym elementem, jaki musi znaleźć się w Twoim domu, jest łóżko. Dzięki temu meblowi w przypadku śmierci i odrodzenia znajdziesz się w swoim domu i nie będziesz musiał go szukać. Pamiętaj jednak, że najpierw musisz przespać się w swoim łóżku przynajmniej jeden raz. Drugą bardzo ważną cechą łóżka jest to, że możesz się w nim położyć wraz z nastaniem nocy. Dzięki temu noc szybko mija i zaczyna się znowu dzień. Do wytworzenia łóżka potrzebujemy trzech sztuk desek oraz trzech sztuk wełny. Po wytworzeniu łóżka musisz je ustawić w swoim domu. Omawia- ny mebel zajmuje obszar dwóch bloków. Dlatego musisz mieć odpowiedniej wielkość domek. W przypadku gdy nie masz gdzie postawić łóżka, koniecznie dobu- duj do swojego domu sypialnię i tam ustaw łóżko. Na rysunku 3.6 przedstawiliśmy widok fragmen- tu domu z ustawionym łóżkiem. Rysunek 3.6. Łóżko wewnątrz domu Kup książkęPoleć książkę 60 3. przykładowy scenariusz gry Aby przespać się w łóżku, wystarczy do niego podejść, wskazać celownikiem i przycisnąć prawy przycisk myszy. Po chwili automatycznie wstaniesz z łóż- ka, a za oknem będzie świtać. Po wytworzeniu łóżka pora zabrać się za zabezpie- czenie domu. Tutaj kluczowym elementem są drzwi, które będą chroniły dom przed najazdem mobów. W grze występują dwa rodzaje drzwi — drewniane oraz żelazne. Różnią się one wytrzymałością na wybuchy oraz sposobem otwierania. Do wytworzenia drzwi potrze- bujemy sześciu desek lub sześciu sztabek żelaza. Gotowe drzwi mają wymiar 2 blo- ki na 1 blok i możemy je umieścić w otworze w ścianie naszego domu o takich samych wymia- rach (rysunek 3.7). Wystarczy wskazać otwór celownikiem, na pasku ekwipunku wybrać drzwi i kliknąć prawym przyciskiem myszy. Zamontowane drewniane drzwi otwieramy prawym przyciskiem myszy. Wystarczy wskazać celownikiem drzwi i kliknąć. Ponowne kliknięcie otwar- tych drzwi prawym przyciskiem myszy zamyka je. Dzień trzeci Po wyczerpującym drugim dniu warto zacząć od uzupełnienia wyposażenia domu. Proponujemy, abyś w pierwszej kolejności zbudował piec. Dzięki temu zdobyte wcześniej jedzenie będziesz mógł wykorzystać bardziej efektownie. Piec przyda się również podczas wytapiania innych materiałów. Do budowy pieca potrzebny jest bruk. Możesz go zdobyć, rozbijając bloki kamienia za pomocą kilofa. Gotowy piec powinieneś ustawić w swoim domu. Możesz go postawić obok stołu do craftingu (ry- sunek 3.8). Z czasem dobrym pomysłem może być Rysunek 3.7. Ściana z zamontowanymi drzwiami W przypadku drzwi stalowych do ich otwie- rania i zamykania konieczny jest specjalny mechanizm, o którym nieco więcej napisaliśmy w kolejnym rozdziale niniejszej książki . Kup książkęPoleć książkę 3. przykładowy scenariusz gry 61 Rysunek 3.8. Wnętrze domu wyposażone w piec zbudowanie oddzielnego po- mieszczenia, w którym będziesz przechowywał stół craftingowy oraz piec. Jednak na początku gry nie jest to najważniejsze. Skoro udało się wytworzyć piec, to teraz przyszła pora na prze- tworzenie zebranego wcześniej mięsa. W tym celu podejdź do pieca, wskaż go celownikiem i kliknij prawym przyciskiem myszy. Na ekranie monitora wyskoczy nowe okno, w którym w górnej części znajdziesz trzy pola (rysu- nek 3.9). Po lewej stronie masz pola wejścia, a po prawej pole wyjścia. Do pieca wkładamy opał (np. drewno, węgiel) oraz przedmiot do przetworzenia (np. surowe mięso). Po przetworzeniu mięsa należy gotowy produkt przeciągnąć z pola wyjścia do ekwi- punku. Proponujemy, abyś przygotował więcej przetworzonego mięsa, ponieważ przyda się podczas kolejnych dni i dalszych wypraw. Następnym zadaniem, jakie Cię czeka w trze- cim dniu rozgrywki, jest zapoznanie się z oko- licą i poszukiwanie minerałów. Zanim jednak wyruszysz, warto zadbać o to, abyś w prosty sposób mógł wrócić do domu. Proponujemy, abyś w pobliżu domu zbudował wysoką wieżę. Możesz do tego wykorzystać dowolny materiał, jaki posiadasz (np. kostkę lub ziemię). Na pasku ekwi- punku wybierz odpowiedni blok, następnie wskaż celownikiem grunt pod swoimi stopami i zacznij ustawiać bloki. Możesz również ustawiać bloki pod swoimi stopami. Jednak aby było to możliwe, musisz naciskać klawisz spacji, aby podskakiwać, i jednocześnie klikać prawym przyciskiem myszy. Wieża będzie powstawała pod Twoimi stopami, a Ty zawsze będziesz na jej szczycie. Niestety zejście z wysokiej wieży może skończyć się śmiercią. Jeżeli jednak spałeś już w swoim łóżku, to odrodzisz się w swoim domu, a posiadane w ekwipunku przedmioty znajdziesz obok podnóża wieży. Na rysunku 3.10 przestawiliśmy widok naszej wieży z pewnej odległości. Rysunek 3.9. Przetwarzanie mięsa Kup książkęPoleć książkę 62 3. przykładowy scenariusz gry Rysunek 3.10. Wieża lub wysoka budowla pozwala łatwo odszukać drogę powrotną do domu Po oznaczeniu domu możesz wyruszyć na poszukiwanie mine- rałów. Pamiętaj jednak, aby przed wyprawą uzupełnić niezbędne narzędzia. Postaraj się o jak naj- lepsze narzędzia, bo dzięki temu będziesz mógł sprawnie pozyski- wać minerały. Oddalając się od domu, szukaj gór, bo tam najłatwiej o potrzeb- ne Ci rzeczy. Za cel postaw sobie zdobycie węgla, który pozwoli sprawniej korzystać z pieca. Dodatkowo szukaj rudy żelaza, która umożliwi wytopienie szta- bek żelaza, a te z kolei przydadzą się do tworzenia broni i lepszych narzędzi. Na rysunku 3.11 zamieś- ciliśmy widok góry i za pomocą strzałki oznaczyliśmy rudę węgla. Po znalezieniu złóż postaraj się je wydobyć w jak największej ilości. Miej jednak na uwadze to, że ogranicza Cię czas oraz narzędzia. Dlatego zostaw sobie margines czasu na bezpieczny powrót do domu. Aby nie tracić czasu, po powrocie do domu możesz się przespać w łóżku, a następnie zabierz się do pra- cy i spróbuj przygotować oświetlenie do domu. Do wytworzenia pochodni wykorzystaj patyki oraz węgiel. Gotowe pochodnie możesz umieścić w domu na ścianie. Dzięki temu nocą będziesz miał jasno w po- mieszczeniach. Pochodnie możesz również wykorzystać na zewnętrz m.in. do oświetlenia otoczenia lub do oznaczania drogi powrotnej do domu podczas nocnych wycieczek. Pochodnie świetnie nadają się również do oświetlania jaskiń oraz kopalni. Rysunek 3.11. Złoża rudy węgla często są widoczne na powierzchni Kup książkęPoleć książkę 3. przykładowy scenariusz gry 63 Warto, aby w Twoim domu znalazła się skrzy- nia na przedmioty . Powinieneś w niej trzymać swoje narzędzia i broń (warto mieć niewielki zapas) . Musisz bowiem wiedzieć, że w przy- padku śmierci od gracza odpadają wszystkie przedmioty, które w danej chwili miał przy sobie . Przedmioty te leżą w miejscu śmierci i jeżeli jest ono inne niż punkt odrodzenia, to możesz je utracić bezpowrotnie . Bardzo często w przypadku śmierci w miejscach od- dalonych od domu możesz mieć problem z po- nownym dotarciem w to miejsce . Korzystanie ze skrzyni na przedmioty pozwoli Ci zachować przedmioty, które tam trzymasz . Innymi słowy: po odrodzeniu masz w skrzyni to, co tam schowałeś, i możesz z tego skorzystać . Po dniu pełnym wrażeń możesz zająć się wytwarzaniem broni, która przyda się w dalszej części rozgrywki i zapewni Ci bezpieczeństwo przed mobami. Receptury pozwalające na wytworzenie poszczególnych rodzajów broni znajdziesz w poprzednim rozdziale, w sekcji „Broń”. Jeżeli w swoich zbiorach posiadasz bloki, które można przetopić na inne materiały (np. rudę żelaza), to przed rozpoczęciem wytwarzania broni zapoznaj się z następnym rozdzia- łem i poznaj, w jaki sposób korzystać z pieca. Dzień czwarty Kolejne dni rozgrywki będą stawiały przed Tobą nowe wyzwania. Będziesz musiał oddalać się coraz dalej w celu poszuki- wania potrzebnych minerałów, będziesz wytwarzał bardziej zaawansowane narzędzia oraz będziesz szukać nowych źródeł pożywienia. Pamiętaj więc o tym, by do każdej wyprawy odpowiednio się przygotować. Miej przy sobie zawsze za- pas jedzenia, broń i niezbędne narzędzia. Zadbaj również o oznaczenie swojej sie- dziby i koniecznie skorzystaj z łóżka, aby w przypadku śmierci wrócić bezpośrednio do domu. Zwiedzając świat Minecrafta, nie zawsze dasz radę wrócić na czas do domu i bę- dziesz zmuszony radzić sobie w terenie. Często będziesz musiał walczyć z mobami i tutaj zawsze pamiętaj, że broń może Ci znacznie pomóc i poprawić Twoje szanse na wygraną (rysunek 3.12). Możesz również posiadać kilka domów i w nich chować się na noc, aby uniknąć kontaktu z inny- mi bytami grasującymi w grze. Grając, pamiętaj, że każdy kolejny dzień to nowe wyzwania, które tak naprawdę zależą wyłącznie od Twojej pomysłowości. Buduj pola, uprawiaj rośliny, rozbudo- wuj dom, szukaj coraz bardziej wymyślnych bloków i przetwa- rzaj je. Rysunek 3.12. Do walki z mobami zawsze staraj się stawać odpowiednio uzbrojony Kup książkęPoleć książkę 64 3. przykładowy scenariusz gry Na kolejnych rysunkach (od 3.13 do 3.16) przestawiliśmy kilka przykładów tego, jak może wyglądać Twoja rozgrywka. Rysunek 3.13. Prosty dom na odludziu Rysunek 3.14. Dom z ogrodem i ucywilizowanym otoczeniem Kup książkęPoleć książkę 3. przykładowy scenariusz gry 65 Rysunek 3.15. Przykładowe wnętrze domu Rysunek 3.16. Minecraft to nie tylko pojedyncze budynki, ale i całe miasta Kup książkęPoleć książkę Kup książkęPoleć książkę Skorowidz A atak, 24 atrament, 48 B bagno, 33, 41 ban, 24, 95 barwnik, 30 biblioteka, 69, 70 biom, 31, 32, 33 grzybowy, 38 neutralny, 33 śnieżny, 33 umiarkowany, 33 zimny, 33 blok, 27, 28 gliny, 32, 72 niszczenie, 24, 27 roślinny, 27, 32, 33 stawianie, 24 trwały, 27, 28, 29, 30, 31 brak dostępu do serwera, Patrz: ban brama, 26 broń, 50, 63 bruk, 28, 47, 60, 68, 72 z mchem, 31 budowla, 23, 57 buty, 51 byt, 34, 35 gracza, Patrz: gracz C cegła, 72 chleb, 53 chmury, 26 ciastko, 53 crafting, 28, 31, 35, 39, 43, 53, 68 stół, Patrz: stół do craftingu creeper, 39 cukier, 32, 53 czaszka szkieletu, 42 D dąb, 43 deska, 43 deszcz, 33 drewno, 30, 43, 56 diament, 47, 68, Patrz też: ruda diamentu doświadczenie, 68, 69 kula, 69 punkty, 69 dębu, 72 gatunek, 30 drzewo, 27, 33 dąb, Patrz: dąb drzwi, 59, 60 drewniane, 60 stalowe, 60, 73 żelazne, Patrz: drzwi stalowe dynia, 32, 53, 54 hełm, Patrz: hełm z dyni plantacja, 54 dzień, 56 dziura w ziemi, 57 dźwięk, 15 dżungla, 31, 33 E ekwipunek, 43, 92 Ender, 34, 42 enderman, 32, 38, 39 G ghast, 41 glina, 32, 33, 54, 72 golem żelazny, 39 gracz, 34, 78 utwardzona, 32, 72 nieśmiertelny, 23 odrodzenie, 25 pod wodą, 35 wygląd, 34, 78 grzybnia, 32 grzyby, 27, 31, 32, 33, 35, 38 gwiazda Netheru, 42 H hełm, 51 z dyni, 32, 39 I instalacja, 9, 10, 11 J jabłko złote, 42 jajka, 37, 53 jaskinia, 27, 28, 31, 49 jasnogłaz, 34, 74 Java, 8, 84 jedzenie, Patrz: pokarm K kabel, 31 kaktus, 31, 39 kamień, 27, 28, 47, 68, 72, 73 czerwony, 47, Patrz też: proszek czerwony, ruda czerwonego kamienia kamień kresu, 34 kierunki świata, 26 kilof, 29, 31, 43, 47 diamentowy, 31, 32, 47 drewniany, 47, 57 jedwabny dotyk, 68, 73 kamienny, 29, 30, 47 złoty, 47 żelazny, 31, 32, 47 klawiatura, 25 komenda /gamemode 0, 92 /gamemode 1, 92 /gamemode creative, 92 /gamemode survival, 92 /help, 92 /kill, 23, 92 /time set day, 92 /time set night, 92 z ramką portalu, 34 kompas, 34, 49 konsola PlayStation, 8, 9 Xbox, 8, 9 koń, 36 koordynata, 26 kopalnia, 52 kostka lawy, Patrz: lawa kostka kość, 36, 41, 54 mączka, 54 kot, 36 krem magmowy, 40 krowa, 37, 38, 49 Kup książkęPoleć książkę 102 kryształ kresu, 42 krzemień, 29, 49, 50, 96 krzesiwo, 49, 96 krzew uschnięty, 30 książka, 54, 68 kula doświadczenia, Patrz: doświadczenie kula kurczak, 37, 40, 49, 73 kurzy jeździec, 40 kwarc, 72 kwiaty, 27, 30, 33 L lampa, 74, 74 latarnia magiczna, 42 launcher, 14 lawa, 28, 29, 33, 49 kostka, 40 lazuryt, 47, Patrz też: ruda lazurytu linia wschód – zachód, 26 liście, 30 logowanie, 13 lokomotywa, 52 lód, 31 Ł łopata, 28, 29, 31, 32, 47 jedwabny dotyk, 32 łosoś, 73 łódź, 43, 52 łóżko, 35, 40, 59 łuk, 37, 39, 41, 50 wzmocniony, 42 zaklęty, 48, M marchewka, 48 mechanizm, 73 miecz, 40, 41, 42, 50 diamentowy, 39 z funkcją pogromu umarłych, 42 mięso, 35, 37, 53, 58, Patrz też: schab, wołowina pieczenie, 61 zgniłe, 40 chroniąca przed ogniem, 40 lecznicza, 41 mikstura Minecraft Forge, 86 miska, 38 mleko, 37, 38, 49, 53 mob, 27, 32, 36 agresywny, 39 creeper, 36 łapanie, 48 neutralny, 38 o trzech głowach, Patrz: wither pasywny, 37 przyciąganie, 48 przyjazny, 36 spawner, 42 zabity przez oswojonego wilka, 36 modyfikacja, 84, 88 motyka, 47 multiplayer, Patrz: tryb wieloosobowy muł, 36 mur ze śniegu, 26 mysz, 24 N narzędzia, 47, 57, 62 nasiona, 53 nawigacja, 24, 25, 26 Nether, 31, 34, 74, 96 gwiazda, Patrz: gwiazda Netheru nić, 39, 48, 50 noc, 56 nożyce, 32, 37, 48 O obsydian, 31, 68, 69 oceany, Patrz: zbiornik wodny ocelot, 36, 37, 38 odrodzenie, Patrz: gracz odrodzenie ogień, 49 osioł, 36 owca, 37 owoce, 35 P paczka zasobów, 81 pająk, 38, 41, 42, 48 oko, 39 skorowidz pajęczyna, 48 pancerz, 51 papier, 32, 54, 68 pasek ekwipunku, 56 głodu, 35, 49, 58 perła kresu, 39 piasek, 29, 47, 72 dusz, 34, 42 piec, 52, 53, 59, 60, 68, 71, 72 piekło, 31 pióra, 37, 50 pistolet, 41 placek z dyni, 53 plaża, 33 plecak z ekwipunkiem, 23, 24 płytka naciskowa, 73, 74 pnącze, 32 pochodnia, 26, 53, 62 poemat, 42 pojazd, 43 pokarm, 35, 53, 57 portal do piekła, Patrz: Nether powietrze, 28 poziom trudności, 15 pożywienie, Patrz: pokarm prawo grawitacji, 29 proszek czerwony, 72, 74 przełącznik, 74, 75 pustynia, 33 puszcza, 33 R ramka, 54 Raspberry Pi, 8 rejestracja, 12, 13 ruda czerwonego kamienia, 31, 72, Patrz też: kamień czerwony diamentu, 31, 68, Patrz też: diament kwarcu, 34, 72 lazurytu, 30, Patrz też: lazuryt szmaragdu, 32, 72, Patrz też: szmaragd węgla, 72 złota, 29, 30, 72 żelaza, 29, 62, 72, 73, Patrz też: żelazo ryba, 35, 36, 38, 48, 73 Kup książkęPoleć książkę 103 ziemniak, 73 złoto, 29, 47, 72 zombie, 37, 40, 42 zupa grzybowa, 38 zwierzęta, 27 Ż żelazo, 47, 72, 96, Patrz też: ruda żelaza żwir, 29, 47, 49 skorowidz macierzysta, 23, 28, 41 S schab, 37, 73, Patrz też: mięso siedziba, 25, 56, 63 siekiera, 48 siodło, 48 skała, 27 skóra, 54 skórka, 78 skrzynia na przedmioty, 63 slime, 41 smoka kresu, 34, 41, 42 spawn, 25, 49 spodnie, 51 stół do craftingu, 43, 44, 45, 56, 59 do zaklęć, 31, 68, 69, 70 rzemieślniczy, 45, 71, 74 strzała, 37, 40, 41, 50 surowce, 54 system Linux, 8, 9 Mac OS X, 8, 9 Windows, 8, 9, 17 szkielet, 40, 42 szkło, 72 szmaragd, 37, Patrz też: ruda szmaragdu Ś śnieg, 26, 31, 33, 47, 72 świat mur, 26 druga strona, 23 tworzenie, 22, 23 światło słoneczne, 40, 41 świnia, 37, 38, 49 osiodłana, 37, 48 tworzenie, 42 T tory, 52 totem, 41 trawa, 27, 28, 30, 53 tryb Creative, 23, 28, 92 Hardcore, 24 jednoosobowy, 92 kreatywny, Patrz: tryb Creative przetrwania, Patrz: tryb Survival Przetrwanie, 22 Survival, 24 wieloosobowy, 92, 93 zmiana, 22, 23, 92 trzcina cukrowa, 32, 53, 68 tunel, 23, 49 twierdza, 34 W wagonik, 43, 52 wełna, 37 wersja, 8, 84 darmowa, 14, 16 demo, 14, 16 językowa, 15, 16 płatna, 16, 17, 22 drzewny, 72 wędka, 41, 48 węgiel, 29, 47, 54, 56, 62, 72 wiadro, 29, 37, 38, 49 wiedźma, 40 wieśniak, 37, 40 dziecko, 40 wieża, 40, 61 obsydianowa, 42 wilk, 36, 38 agresywny, 38 dziki, 38 oswojony, 36, 38, Patrz też: pies wióry, 43 wither, 41 woda, 28, 39, 49 wołowina, 58, 73, Patrz też: mięso wschód słońca, 56 wytapianie, 29, 71 Z zachód słońca, 56 zaklęcie, 68 stół, Patrz: stół do zaklęć zaklinanie przedmiotów, 68, 70 zbiornik wodny, 27, 29, 32, 33 zboże, 53 zbroja, 37, 39, 42, 50, 51, 52 odporna na wybuchy, 42 zegarek, 34, 49 ziemia, 28, 47 Kup książkęPoleć książkę Kup książkęPoleć książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Minecraft. Crafting, czary i świetna zabawa
Autor:
,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: