Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00360 007254 13464367 na godz. na dobę w sumie
Mowa i rozwój a zaburzenia. Teoria i praktyka logopedyczna - ebook/pdf
Mowa i rozwój a zaburzenia. Teoria i praktyka logopedyczna - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 300
Wydawca: Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej Język publikacji: polski
ISBN: 978-8-3649-2790-4 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> edukacja >> pedagogika
Porównaj ceny (książka, ebook (-20%), audiobook).
Logopedia jest nauką interdyscyplinarną, w której spotykają się nie tylko różne dyscypliny wiedzy, ale różne metodologie i interpretacje . Nie wystarcza ich wyliczanie, jako elementów składowych, ale przede wszystkim staranie się o to, by było to zetknięcie się tych licznych dziedzin i metodologii w sposób harmonizujący różnorodnością, a nawet odmiennością. Mowa – jej twórczy proces rozwoju, jest niebywale trudnym zjawiskiem dla mózgu człowieka, dlatego już od samego początku jego tworzenia, mogą krystalizować się różnego rodzaju patologie powstawania aktu mówionego. W dalszym toku rozwoju mowy, w tak rozumianej pragmalingwistyce istotne jest uwzględnianie tego, co zachodzi pomiędzy podmiotami mówiącymi i różnymi czynnikami należącymi do sytuacji mówienia takimi jak: role społeczne, cechy osobowościowe, akty woli, usposobienia ludzi wraz z ich emocjami i przeżyciami, ale również powstające wypowiedzi werbalne podmiotów mówiących realizowane w akcie mówienia. Perspektywa badawcza tego procesu powstaje zatem jako część lingwistyczno-komunikacyjna, która powinna być rozumiana przede wszystkim jako istota opisu systemu, tworzenia myśli i wypowiedzi, tak rozumianego procesu funkcji komunikacyjnych jako analizy kształtowania językowego, będącą formą porozumiewania się między ludźmi. Powstała książka posiada taki właśnie charakter. Ukazano w niej wybrane aspekty wiedzy logopedycznej, którą otrzymują studiujące osoby na tym kierunku studiów jakim jest logopedia czy neurologopedia.
Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

SpiS treści Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 Michał Bitniok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 Poprawne wspomaganie i stymulowanie procesów myślenia, mowy, emocji i spostrzegania u dzieci w kontekście uwarunkowań rozwojowych Anna Drozd . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23 Mowa bezdźwięczna – powstawanie, wywoływanie i zaburzenia Katarzyna płusa-czyż . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63 Szereg głosek syczących [s, z, c, ʒ] w literaturze przedmiotu i praktyce Anna Waszut . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109 Szereg głosek szumiących [š] [ž] [č] [ǯ] w literaturze przedmiotu i praktyce Anita palarczyk . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173 Szereg głosek ciszących [ś, ź, ć, ʒ́] w literaturze przedmiotu i praktyce Dominika Szklorz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219 Głoska [r] w literaturze przedmiotu i praktyce Kinga czakon, Weronika Łacek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273 Gammacyzm, kappacym, lambdacyzm O redaktorze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 299 5
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Mowa i rozwój a zaburzenia. Teoria i praktyka logopedyczna
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: