Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00215 006363 18983696 na godz. na dobę w sumie
Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce. Wydanie 2 rozszerzone - książka
Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce. Wydanie 2 rozszerzone - książka
Autor: , Liczba stron: 216
Wydawca: Onepress Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-283-3451-9 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> kompetencje osobiste
Porównaj ceny (książka, ebook (-35%), audiobook).

Każdego dnia tysiące z nas stają przed dylematem. Podnieść rękę? Powiedzieć coś publicznie? Zabrać głos w dyskusji, zgłosić się do referatu, zgodzić się i prezentować? Tysiące osób występują publicznie w pracy, w czasie studiów, na kongresach.

Jak się do tego skutecznie przygotować? Gdzie szukać inspiracji? To ważne pytania, szczególnie kiedy zdasz sobie sprawę, że podobno więcej ludzi boi się wystąpień publicznych niż śmierci.


Agata Rzędowska - trenerka i publicystka gospodarcza, na co dzień z pasją pisze o innowacjach i nowych technologiach, znajdując w nich miejsce dla człowieka. W pracy trenera wykorzystuje doświadczenia teatralne. 'Skuteczne narzędzie pracy, jakim jest głos, oddech i celowe wykorzystanie technologii, to klucz do udanej prezentacji. W tej kolejności'.

Jerzy Rzędowski - trener wystąpień publicznych, historyk, mówca. Szkolił niemal wszystkie grupy zawodowe. Menedżerowie, sprzedawcy, politycy, duchowni, lekarze, nauczyciele i trenerzy (oraz wielu innych) uczą się od Jerzego, jak mówić publicznie. 'Czy każdy może być porywającym mówcą? Nie! Tak samo jak nie każdy zostanie kierowcą rajdowym. Jednak tak jak w życiu każdemu potrzebne jest prawo jazdy, tak każdy, kto pracuje z ludźmi, powinien się nauczyć dobrze prezentować'.

 

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

• Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność SPIS TREŚCI 9 Czy możesz zostać doskonałym mówcą? 13 Część I Pięć umiejętności doskonałego mówcy 15 16 18 24 26 34 39 44 48 55 56 65 70 77 78 82 86 91 92 96 105 106 112 Umiejętność nr 1. Profesjonalne Przygotowanie Do kogo mówić? Po co mówić? — czyli Główny Przekaz Co mówić? Jak mówić? Dlaczego tylko niektórzy mówcy nie narzekają na głos Jak wygląda profesjonalista O mowie ciała — trochę inaczej Trema (dlaczego na końcu?) Umiejętność nr 2. Przyciągające Rozpoczęcie „Tak po prostu wyjść i zacząć” Kont(r)akt z grupą Wcześniej poznaj miejsce Umiejętność nr 3. Przejrzysty Przekaz Jak napisać konspekt wystąpienia? Lejek perswazyjny Konspekt — wskazówki techniczne Umiejętność nr 4. Perswazyjny Język Zmysły Ale dlaczego by nie spróbować strzelić sobie w stopę? Umiejętność nr 5. Porywające Zakończenie Co dalej, czyli jak odpowiadać na pytania Sześć mocnych zakończeń 4 MÓWCA DOSKONAŁY. Wystąpienia publiczne w praktycePoleć książkęKup książkę 119 Część II Najczęściej stosowane rodzaje wystąpień biznesowych — porady 120 120 121 122 122 123 124 125 125 126 126 127 128 129 130 130 131 131 132 133 133 134 134 135 135 136 136 137 A. Prezentacja handlowa Opis sytuacji Profesjonalne Przygotowanie Przyciągające Rozpoczęcie Przejrzysty Przekaz Perswazyjny Język Porywające Zakończenie B. Prezentacja idei Opis sytuacji Profesjonalne Przygotowanie Przyciągające Rozpoczęcie Przejrzysty Przekaz Perswazyjny Język Porywające Zakończenie C. Deklaracja polityki Opis sytuacji Profesjonalne Przygotowanie Przyciągające Rozpoczęcie Przejrzysty Przekaz Perswazyjny Język Porywające Zakończenie D. Raport Opis sytuacji Profesjonalne Przygotowanie Przyciągające Rozpoczęcie Przejrzysty Przekaz Perswazyjny Język Porywające Zakończenie I S P S T R E Ś C I 5 Poleć książkęKup książkę 138 138 139 140 140 141 143 144 144 145 145 146 148 149 150 150 151 151 152 153 153 155 159 161 162 164 167 168 171 E. Wykład (prezentacja szkoleniowa) Opis sytuacji Profesjonalne Przygotowanie Przyciągające Rozpoczęcie Przejrzysty Przekaz Perswazyjny Język Porywające Zakończenie F. Przemówienie kryzysowe Opis sytuacji Profesjonalne Przygotowanie Przyciągające Rozpoczęcie Przejrzysty Przekaz Perswazyjny Język Porywające Zakończenie G. Testimonial (świadectwo) Opis sytuacji Profesjonalne Przygotowanie Przyciągające Rozpoczęcie Przejrzysty Przekaz Perswazyjny Język Porywające Zakończenie Część III Coraz bliżej doskonałości w publicznym mówieniu Storytelling, czyli jak opowiadać historie Jak ułożyć dobrą historię? Kto? — czyli bohater Po co? — czyli walka z przeciwnikiem Gdzie? — czyli „okoliczności przyrody” Przedstaw się jak bohater Siła metafory 6 MÓWCA DOSKONAŁY. Wystąpienia publiczne w praktycePoleć książkęKup książkę 174 175 178 182 188 189 193 196 198 203 Prosto i po polsku, czyli język mówcy doskonałego Język pisany a język mówiony Wyrzuć żargon — mów prosto i po polsku Jak mówić o liczbach? Narzędzia mówcy doskonałego Metoda ZORRO — czyli co zrobić, gdy masz mało czasu Wystąpienia w mediach Prezentacja (naprawdę) multimedialna Stary dobry flipchart Czego boją się kiepscy mówcy (a co wielcy — po mistrzowsku wykorzystują) 209 Co może się teraz zmienić w Twoim życiu i w Twojej pracy? 7 Poleć książkęKup książkę CZĘŚĆ II NAJCZĘŚCIEJ STOSOWANE RODZAJE WYSTĄPIEŃ BIZNESOWYCH — PORADY 119 Poleć książkęKup książkę A. PREZENTACJA HANDLOWA OPIS SYTUACJI Sprzedajesz produkt — towar lub usługę. Twoimi słuchaczami są osoby decydujące o zakupie — klienci (ustal, czy kupują dla siebie samych, czy dla innej firmy, którą tylko reprezentują — to ma wpływ na motywy zakupu). Twój cel: sprzedaż produktu klientowi. Uwaga — sprzedaż, a nie przekazanie informacji o produk- cie, rozbawienie publiczności czy cokolwiek innego! 120 Poleć książkęKup książkę PROFESJONALNE PRZYGOTOWANIE prezentacja handlowa wymaga odpowiedniego nastawienia psy- chicznego. pierwsza podstawowa sprawa, o której zapomina większość han- dlowców — każda transakcja jest dwustronna: • sprzedawca ma produkt i potrzebuje pieniędzy; • klient ma pieniądze i potrzebuje korzyści płynących z pro- duktu. Nie jest tak, że jedna strona jest absolutnym panem sytuacji, a dru- ga żebrze o łaskę. Gdyby obie strony nie potrzebowały czegoś, nie doszłoby do spotkania — bo niby dlaczego miałyby poświęcać na darmo swój czas? Klient spotkał się ze sprzedawcą, a zatem liczy na dobry interes, liczy na to, że skorzysta. chce skorzystać. pragnie skorzystać! druga sprawa to dziwny wstyd wielu handlowców — wstyd, że sprzedają. Tak! przychodzi do nas albo dzwoni wielu pracowników różnych firm, żeby zachęcić nas do zakupu, ale niewielu z nich otwarcie Sprzedaje. Same firmy unikają słowa „sprzedawca”, zastępując je różnymi „przedstawicielami handlowymi”, „kon- sultantami”, „menedżerami do spraw kluczowych klientów” itd. wiele razy spotykamy się z wyuczonymi na jakichś dziwnych szko- leniach wstępami typu „ja tylko chcę pokazać, nic nie sprzedaję”. wiele razy widzimy i słyszymy popłoch, gdy pytamy wprost: „co pan/pani chce nam sprzedać?”. Nie wiemy, może według szefów takich firm magiczna zmiana słowa „sprzedawca” na „konsultant” zmiękczy klienta zmęczonego nadmiarem akwizytorów? być może tak jest, ale u nas sprzedawca, który wstydzi się sprzedawania, jest od początku spalony. Nic już nam nie sprzeda/nie pokaże/ nie skonsultuje, jakkolwiek chciałby to nazwać. Nie można być wiarygodnym, wstydząc się swojej pracy. C z ę ś ć I I N a j c z ę ś c i e j S T o S o w a N e r o d z a j e w y S T ą p i e ń b i z N e S o w y c h — p o r a d y 121 Poleć książkęKup książkę dlaczego piszemy o rzeczach tak oczywistych? wielu sprzedawców przegrywa na starcie, ponieważ rozpoczyna z pozycji przegrywa- jącego, samemu się na niej ustawiając. Masz dobry produkt! Masz coś, czego potrzebują Twoi słucha- cze! Możesz spełnić ich oczekiwania i marzenia! jesteś świetnym Sprzedawcą! z takim nastawieniem przygotowuj się do prezen- tacji handlowej. PRZYCIĄGAJĄCE ROZPOCZĘCIE co może się dziać w głowie osoby przychodzącej na prezentację handlową? jakie mogą tam rodzić się pytania? • co ja z tego będę miał? • czy można im zaufać? • dlaczego miałbym wybrać ich, a nie konkurencję? zastanów się — jakie jeszcze pytania miałbyś, zjawiając się jako klient na prezentacji handlowej? początek prezentacji musi dawać odpowiedź na te pytania albo obietnicę odpowiedzi w czasie tego samego spotkania. PRZEJRZYSTY PRZEKAZ prezentację handlową najłatwiej zbudować na podstawie mo- delu „lejka perswazyjnego”: kontakt, potrzeby, korzyści, pytania i zamknięcie, ponieważ „lejek” został zaczerpnięty właśnie ze sprzedaży. Drogi Kliencie — znam i rozumiem Twoje potrzeby (za- pytaj o nie, nazwij je), dlatego daję Ci produkt, który je zaspokoi i przyniesie Ci pożądane korzyści (też je nazwij) — tak najkrócej 122 MÓWCA DOSKONAŁY. Wystąpienia publiczne w praktycePoleć książkęKup książkę można streścić ten rodzaj wystąpienia. Główny przekaz możesz zbudować według wzoru: „[produkt X] sprawi, że [tu wstaw najbardziej oczekiwaną korzyść lub rozwiązanie najbardziej palącego problemu klienta]”. PERSWAZYJNY JĘZYK Na nasze decyzje (na przykład o kupieniu czegoś) wpływa wiele czynników. wśród nich szczególnie ważne są: • podstawa przekonania (autorytet wewnętrzny czy zewnętrzny), • rodzaj motywacji (dążenie czy unikanie). osoby o autorytecie wewnętrznym mówią „ja sam wiem najlepiej, co jest dobre”, natomiast osoby o autorytecie zewnętrznym opiera- ją się przy podejmowaniu decyzji na zdaniu innych ludzi (wynikach badań, statystykach, opiniach użytkowników produktu). z kolei osoby nastawione na „dążenie” chcą osiągnąć jakieś pozytywne cele (odnieść korzyści, zarobić), a osoby nastawione na „unikanie” chcą, zgodnie z nazwą, uniknąć jakichś przykrości (nie stracić). jeśli nie znasz słuchaczy, załóż, że w audytorium masz reprezen- tantów wszystkich czterech grup (autorytet wewnętrzny, autorytet zewnętrzny, dążenie, unikanie) oraz ludzi będących gdzieś po- środku. Każdy z nich musi więc znaleźć w prezentacji argumenty dla siebie: • autorytet wewnętrzny: nie będę Państwa namawiał; Państwo są fachowcami; sami Państwo zdecydują…; C z ę ś ć I I N a j c z ę ś c i e j S T o S o w a N e r o d z a j e w y S T ą p i e ń b i z N e S o w y c h — p o r a d y 123 Poleć książkęKup książkę • autorytet zewnętrzny: badania dowodzą…; w TV mówili…; Kowalska poleca…; większość kupuje…; • dążenie: osiągniesz…; skorzystasz…; • unikanie: unikniesz…; pozbędziesz się problemu z… Kluczowe jest zbudowanie pozytywnych skojarzeń między tym, co sprzedajesz, a tym, co zebrani uważają za dobre, właściwe i miłe. dlatego pozwól, by słuchacze nie tylko wysłuchali, co masz im do powiedzenia, ale również zobaczyli i poczuli (doświadczyli). jeśli sprzedajesz jakiś materialny produkt — niech słuchacze go obejrzą i dotkną. PORYWAJĄCE ZAKOŃCZENIE im częściej mówisz o korzyściach, tym lepiej, więc w zakończeniu powtórz, jakie korzyści odniosą klienci kupujący produkt. dobrym sposobem zakończenia (zaczerpniętym zresztą z praktyki rozmów handlowych) jest „rachunek zysków i strat” opisany w podrozdzia- le „Sześć mocnych zakończeń”. po wystąpieniu koniecznie zapisz wnioski dla siebie: co się udało, co się nie udało, co zrobiłbyś inaczej. 124 MÓWCA DOSKONAŁY. Wystąpienia publiczne w praktycePoleć książkęKup książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce. Wydanie 2 rozszerzone
Autor:
,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: