Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00043 007261 12258046 na godz. na dobę w sumie
Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie - ebook/pdf
Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 96
Wydawca: Sensus Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-283-0752-0 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> psychologia i filozofia >> psychologia >> uwodzenie
Porównaj ceny (książka, ebook (-20%), audiobook).

Mentalne gierki w bierki

Gimnastyka w służbie kreatywności

Nie musisz być geniuszem, by zdobyć się na kreatywność! Możesz łatwo wyćwiczyć dowolny rodzaj aktywności umysłowej, a twórcze myślenie nie stanowi tu wyjątku. Twój mózg z pewnością zaskoczy Cię swoimi możliwościami, jeśli tylko dasz mu szansę. Naucz się uwalniać swój twórczy potencjał, popuść wodze fantazji i pokaż wszystkim, jak piękny masz umysł.

Jak to się robi?
To mała książeczka o wielkich możliwościach. Składa się z ćwiczeń usprawniających kondycję umysłową. Zawiera łamigłówki o różnym stopniu trudności, w tym zagadki liczbowe, zadania rozwijające myślenie przestrzenne oraz zadania poprawiające spostrzegawczość i zdolność kojarzenia. Dostarczą Ci one niekonwencjonalnych bodźców pobudzających umysł. Pokażą również, jak wykorzystać jego siłę w pracy, nauce oraz codziennym życiu.

Do zapamiętania:

Przeczytaj także:
Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających logiczne myślenie
Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających myślenie lateralne

W zestawie TANIEJ >>

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

1 – 3 minuty • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność spis treści 1 – 3 minuty wprowadzenie Jak myśleć kreatywnie ŁAtWe łamigłówki Rozgrzewka śreDNiO trUDNe łamigłówki Trening trUDNe łamigłówki Wysiłek wyzwanie odpowiedzi Zalecana lektura i bibliografia Notatki O autorze 6 11 29 49 67 73 92 93 96 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 5 2010-03-18 18:56:57 Poleć książkęKup książkę 1 – 3 minuty ŁAtWe łamigłówki na kreatywne MYśLeNie Łamigłówki z pierwszej części książki stanowią rozgrzewkę dla Twojej kreatywności. Umiejętność myślenia obrazami jest jej kluczowym elementem, dlatego mają one za zada- nie rozwijać Twoje umiejętności obserwacji i wizualizacji. Oglądaj je bardzo uważnie i wypatruj także tego, czego nie widać na pierwszy rzut oka. Staraj się podchodzić do prob- lemów ze świeżym spojrzeniem i z nietypowych punktów widzenia. Nie bój się brać pod uwagę tego, co niemożliwe, i starannie rozpatruj wyzwania. Wykrocz poza utarte ścieżki i sam siebie zaskocz. 1111 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 11 2010-03-18 18:56:59 Poleć książkęKup książkę 1 – 2 minuty BAGietKOWA BONANZA Krzysztof, piekarz z Francji, pedałował przez przepiękną wioskę z koszem świeżych bagietek, nucąc przy tym „Marsyliankę”. Zatrzymała go jedna z jego najlepszych klientek, Brygida, która kupiła połowę jego wypieków i dodatko- wo pół bagietki. Następny był ksiądz, który zrobił to samo — kupił połowę zapasów Krzysztofa plus pół bagietki. W końcu młody chłopak, Wincenty, złożył takie samo zamówienie — połowę wypieków Krzysztofa plus pół bagietki. Krzysztof był zachwycony — sprzedał wszystkie bagietki i żadnej nie musiał przełamywać. Czy potrafisz wyjaśnić, jak to możliwe, oraz określić, ile bagietek miał Krzysztof na początku? WsKAZÓWKA jak myśleć Przelicz wszystko, lecz myśl kreatywnie o liczbach pojawiających się w łamigłówce. Ł a m i g Ł ó w k a 1 . R o z g R z e w k a 12 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 12 2010-03-18 18:56:59 Poleć książkęKup książkę 1 – 2 minuty pUŁKOWNiK OLiWier Który z czterech portretów pułkownika Oliwiera w ramce po prawej, oznaczonych literami A – D, powinien znaleźć się na pustym miejscu z pytaj- nikiem? A B C D ? Pomyśl o tym, jak zmienia się wygląd twarzy pułkownika. WsKAZÓWKA jak myśleć Ł a m i g Ł ó w k a 2 . R o z g R z e w k a 13 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 13 2010-03-18 18:57:01 Poleć książkęKup książkę 1 – 2 minuty ścieŻKA trÓJeK Jak u Ciebie z liczeniem w pamięci? Czy potrafisz znaleźć drogę z dowol- nego kwadratu w górnym rzędzie do dowolnego kwadratu w dolnym, przechodząc wyłącznie przez liczby podzielne przez trzy? Ukośne ruchy są zabronione. WsKAZÓWKA jak myśleć Jeśli suma cyfr danej liczby jest podzielna przez trzy, to liczba także jest podzielna przez trzy. Ł a m i g Ł ó w k a 3 . R o z g R z e w k a 14 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 14 2010-03-18 18:57:01 Poleć książkęKup książkę 1 – 2 minuty LiterOWA KOstKA DO GrY Jeśli poskładasz siatkę znajdującą się poniżej w sześcian, uzyskasz jedną z kostek oznaczonych literami A – E. Którą? WsKAZÓWKA jak myśleć Pomyśl, jakie litery znajdą się na sąsiednich polach gotowej kostki. Gdy rozwiążesz tę łamigłówkę, spróbuj wymyślić jakąś ciekawą grę, do której potrzebny będzie zestaw kostek z literami. Ł a m i g Ł ó w k a 4 . R o z g R z e w k a 15 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 15 2010-03-18 18:57:01 Poleć książkęKup książkę 1 – 2 minuty NieZWYKŁA WAZA Jedna z waz jest inna niż pozostałe. Czy potrafisz ją wskazać? Umiejętność skupienia uwagi i szybkiego dostrzegania różnic stanowi kluczowy aspekt każdego sposobu myślenia. WsKAZÓWKA jak myśleć Przyjrzyj się uważnie — a potem jeszcze raz. Możesz też spróbować policzyć gwiazdki. Ł a m i g Ł ó w k a 5 . R o z g R z e w k a 16 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 16 2010-03-18 18:57:02 Poleć książkęKup książkę 1 – 2 minuty FiGUrY pANi KOZŁOWsKieJ 1 Ośmioletni uczniowie pani Kozłowskiej potrafią bardzo dokładnie wycinać nożyczkami różne figury. Pani Kozłowska trzyma ich dzieła w szufladzie biurka. Gdy zbliżała się wywiadówka, postanowiła pokazać rodzicom doko- nania ich dzieci, lecz nie chciała, żeby jakakolwiek figura się powtarzała. Kiedy wysunęła szufladę, zobaczyła to, co na rysunku poniżej. Czy potrafisz pomóc jej znaleźć jedną figurę, która się powtarza? WsKAZÓWKA jak myśleć Aby rozwiązać tę łamigłówkę i zmieścić się w czasie, musisz mieć bystry wzrok, ponieważ niektóre figury nakładają się na inne. Ł a m i g Ł ó w k a 6 . R o z g R z e w k a 17 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 17 2010-03-18 18:57:02 Poleć książkęKup książkę 1 – 2 minuty ADAM cZUJe piZZĘ Adam pojechał z rodzicami na wieś, gdzie zwiedzał z nimi ogromny dwór z labiryntem w ogrodzie. Gdy jego rodzice weszli do labiryntu, on biegał jeszcze z psem między drzewami. W końcu także wszedł do środka. Czy potrafisz pomóc mu znaleźć przejście z lewego górnego wejścia do wyj- ścia po prawej stronie na dole? Chciałby przejść jak najszybciej, ponieważ naprzeciw wyjścia znajduje się knajpa dla turystów, z której dochodzi zapach smakowitej pizzy, dlatego musisz znaleźć najkrótszą trasę. WsKAZÓWKA jak myśleć Przechodząc przez pierwszy labirynt w tej książce, możesz pomóc sobie ołówkiem, zamiast polegać wyłącznie na swoim wzroku. Ł a m i g Ł ó w k a 7 . R o z g R z e w k a 18 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 18 2010-03-18 18:57:02 Poleć książkęKup książkę Więcej czasu sUDOKU Z FiGUrAMi 1 Czy potrafisz tak wypełnić diagram, żeby w każdym rzędzie i w każdej kolumnie znajdowały się wszystkie z sześciu figur? Ta łamigłówka rządzi się tymi samymi regułami co zwykłe sudoku, lecz cyfry zostały zastąpione sześ- cioma różnymi figurami. WsKAZÓWKA jak myśleć Zacznij od przeanalizowania rzędów i kolumn, aby znaleźć miejsca, w których brakująca figura jest oczywista. Ł a m i g Ł ó w k a 8 . R o z g R z e w k a 19 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 19 2010-03-18 18:57:02 Poleć książkęKup książkę 1 – 2 minuty prOBLeMAtYcZNY ZeGAreK Zegarek Darka śpieszy o cztery minuty w ciągu godziny. Darek nastawił go o 11 rano. Teraz jest 16.15. Którą godzinę pokazuje jego zegarek? cZAs prAsOWANiA Małgosia nie znosi prasować, ale odkryła, że ta praca jest nawet znośna, jeśli prasuje przez dziesięć minut, potem robi pięć minut przerwy, po czym pra- suje przez dziesięć minut i znowu robi pięć minut przerwy — itd. Wczoraj prasowała łącznie przez dwie godziny (nie licząc przerw). Zaczęła o 11.15. O której skończyła? Ł a m i g Ł ó w k i 9 . i 1 0 . R o z g R z e w k a 20 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 20 2010-03-18 18:57:02 Poleć książkęKup książkę 1 – 2 minuty ściANA Z DOMiNA Damian chciał przetestować swojego brata Dawida i zbudował ścianę z domina, po czym zakrył siedem kości. Czy potrafisz pomóc Dawidowi umieścić brakujące kości we właściwych miejscach? Pamiętaj o tym, że Damian wyznaczył następujące reguły: po pierwsze, każde cztery liczby oczek w pionie (a także dwie liczby oczek w pionowych liniach po obu brze- gach ściany) muszą w sumie dawać osiem; po drugie, suma oczek w drugim poziomym rzędzie musi wynosić siedemnaście; po trzecie, suma oczek w trzecim poziomym rzędzie musi wynosić pięć. WsKAZÓWKA jak myśleć Kiedy będziesz już pewny pozycji jakiejś kości, zaznacz ją, aby nie umieścić jej na ścianie po raz drugi. Ł a m i g Ł ó w k a 1 1 . R o z g R z e w k a 21 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 21 2010-03-18 18:57:03 Poleć książkęKup książkę Więcej czasu WĘŻe i DrABiNY W trakcie podróży koleją Sylwia i Augustyn postanowili zagrać w węże i dra- biny. Musieli jednak obmyślić specjalną wersję gry, bo mieli tylko planszę, bez pionków i kostki. Poprosili więc kolegę, Stefana, aby wyobraził sobie, że rzucają kostką, i zapisał wyniki. Stefan zaplanował całą grę i stwierdził, że dla ich umiejętności myślenia najlepiej będzie, gdy zagrają w wyobraźni, bez użycia pionków. Niestety, gra skończyła się zażartą kłótnią, która zniszczyła spokój innych podróżnych, ponieważ Sylwia i Augustyn nie potrafili dojść do porozumienia w kwestii tego, kto wygrał. Czy potrafisz im pomóc w określeniu zwycięzcy? Oto reguły i rzuty wyzna- czone przez Stefana. Augustyn w pierwszym ruchu wyrzuca szóstkę, więc przesuwa swój pionek na pole numer sześć. Po jego ruchu kolejne ruchy Sylwii wypadają zgod- nie z sekwencją 6, 4, 2, 5, 3, 1, więc najpierw przesuwa swój pionek na pole numer sześć, potem na pole numer dziesięć itd. Ruchy Augustyna po pierwszym rzucie były zgodne z sekwencją 2, 4, 6, 1, 3, 5, więc w drugim ruchu przesunął się na pole numer osiem, w trzecim na pole dwanaście itd. Przestrzegali też normalnych reguł gry: za każdym razem, gdy pionek wylą- duje na kwadracie z dolną częścią drabiny, należy go przesunąć (w wyob- raźni) na najwyższy szczebel; natomiast gdy wyląduje na kwadracie z głową węża, zostaje przesunięty do jego ogona. Gra toczy się dopóty, dopóki jedna z osób nie dotrze do pola numer sto. Ł a m i g Ł ó w k a 1 2 . R o z g R z e w k a 22 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 22 2010-03-18 18:57:03 Poleć książkęKup książkę 1 – 3 minuty Ł a m i g Ł ó w k a 1 2 . R o z g R z e w k a Ta łamigłówka jest oznaczona ikoną „Więcej czasu”, ponieważ będziesz się musiał trochę natrudzić, zanim ją rozwiążesz. Najlepiej, jeśli — jak Sylwia i Augustyn — będziesz wykonywał poszczególne ruchy w wyobraźni, lecz nawet gdy posłużysz się normalnymi pionkami, łamigłówka stanowi świetne ćwiczenie pamięci oraz umiejętności wizualizacji. 23 WsKAZÓWKA jak myśleć Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 23 2010-03-18 18:57:03 Poleć książkęKup książkę 1 – 2 minuty piĘć rÓŻNic Aleksander uwielbia swój motor. Oto pięć rysunków przedstawiających go na motocyklu, które tworzą nieco zmodyfikowaną łamigłówkę typu „znajdź różnicę”. Twoje zadanie nie polega na znalezieniu jednego rysunku, który nie pasuje — w tej wersji każdy rysunek Aleksandra ma jeden szczegół, który różni go od pozostałych. Czy potrafisz znaleźć te różnice? WsKAZÓWKA jak myśleć Zacznij od przyjrzenia się dwóm rysunkom motocykli, aby Twój umysł i oczy miały czas na przyswojenie sobie różnych elementów obrazu. Ł a m i g Ł ó w k a 1 3 . R o z g R z e w k a 24 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 24 2010-03-18 18:57:04 Poleć książkęKup książkę 1 – 2 minuty cAŁA NAprZÓD Anna rysowała pociąg z lokomotywą w książeczce Cała naprzód, którą napisała wspólnie z siostrą, Marią. Gdy Maria poprosiła ją o dwa identyczne rysunki, Anna jeden dokładnie skopiowała. Niestety, nagle upuściła cały plik rysunków. Czy potrafisz pomóc jej znaleźć dwa takie same? WsKAZÓWKA jak myśleć Dobrym punktem wyjścia jest wykluczenie tych obrazków, które są w oczywisty sposób różne, a następnie skupienie się na tych, których różnice są bardziej subtelne. W ten sposób nie będziesz przytłoczony ilością obrazków. Ł a m i g Ł ó w k a 1 4 . R o z g R z e w k a 25 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 25 2010-03-18 18:57:04 Poleć książkęKup książkę 1 – 2 minuty GrA W OKrĘtY 1 To pierwsza w tej książce z serii łamigłówek opartych na popularnej grze w okręty, znanej przynajmniej od czasów pierwszej wojny światowej. W naszej wersji liczby z boku i pod spodem siatki wskazują ilość zajętych sąsiadujących ze sobą pól w danej kolumnie lub danym rzędzie. Czy potrafisz zapełnić siatkę tak, by znalazły się na niej trzy krążowniki, trzy okręty i trzy boje zgodnie z poszczególnymi liczbami? a j o B t ę r k O i k n w o ż ą r K WsKAZÓWKA jak myśleć Pomyśl o tym, na ile sposobów możesz zająć cztery sąsiadujące pola za pomocą dostępnych obiektów. Ł a m i g Ł ó w k a 1 5 . R o z g R z e w k a 26 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 26 2010-03-18 18:57:05 Poleć książkęKup książkę 1 – 2 minuty FiGUrY pANi KOZŁOWsKieJ 2 Pani Kozłowska jest wciąż zajęta przygotowaniami do wywiadówki (zobacz łamigłówkę 6). W drugiej szufladzie znalazła koła, kwadraty, trójkąty i gwiaz- dy, które zostały wycięte przez dzieci podczas kreatywnej lekcji matematyki. Tym razem kolega pani Kozłowskiej, pan Rybicki, poprosił ją o przedzielenie szuflady dwoma cienkimi patyczkami, jednym sięgającym od góry do dołu, a drugim z lewego boku na prawy. W każdej z powstałych czterech stref powinny znaleźć się cztery różne czarne figury (gwiazda, koło, trójkąt i kwa- drat) oraz cztery różne białe figury (gwiazda, koło, trójkąt i kwadrat). Jak pani Kozłowska podzieliła szufladę? WsKAZÓWKA jak myśleć Skup się najpierw na figurach, na przykład kwadratach, i spróbuj stworzyć cztery strefy, tak aby każda zawierała jedną figurę. Ł a m i g Ł ó w k a 1 6 . R o z g R z e w k a 27 Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie.indd 27 2010-03-18 18:57:05 Poleć książkęKup książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających twórcze myślenie
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: