Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00067 005938 15941234 na godz. na dobę w sumie
NHL 2002 - poradnik do gry - ebook/pdf
NHL 2002 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 37
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> sportowe
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

NHL 2002 to najnowsza odsłona hokeja na lodzie wydana przez Electronic Arts. Obejmij pieczę nad jedną z prawdziwych drużyn i zdobądź mistrzostwo ligi.

Spis treści:
-Wybór Drużyny
-Linie zawodników, charakterystyki zawodnika
-Ustawienie i linie drużyny, oblicznie średniej Power Play i Penalty
-Uchwyt kija, Linie ataku, obrony, penalty kill i hero
-Efekty zmian, uwagi końcowe
-Strategie ofensywne podczas gry w równowadze - Offensive Zone Strategies
-Strategie gry stosowane podczas gry w przewadze - Power Play
-Strategie defensywne podczas gry w równowadze - Defensive Zone Strategies
-Strategie stosowane podczas gry w osłabieniu - Penalty Kill
-Alfabetyczny wykaz przewinień - Penalty Box
-Terminologia

Informacja o grze

Nowa adaptacja znanej serii sportowej NHL zawiera wszystkie licencjonowane zespoły ligi NHL w sezonie 2002 oraz zwiększoną ilość trybów gry z możliwością przeglądania pomeczowych skrótów z profesjonalnym kometarzem.

Gra NHL 2002, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier sportowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2001 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry NHL 2002 autor: Leszek „Leo987” Baczyński (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. NHL 2002 – Poradni k GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wybór drużyny_________________________________________________________ 3 Linie zawodników ______________________________________________________ 5 Charakterystyki zawodnika _______________________________________________ 6 Ustawienie drużyny _____________________________________________________ 8 Linie drużyny __________________________________________________________ 9 Obliczanie średniej Power Play i Penalty ____________________________________ 10 Uchwyt kija przez zawodnika, Linie ataku, obrony, penalty kill i hero______________ 12 Linie ataku i obrony ____________________________________________________ 12 Linie power play ______________________________________________________ 13 Linie penalty kill ______________________________________________________ 14 Hero line i pozostałe ___________________________________________________ 14 Efekty zmian _________________________________________________________ 15 Uwagi końcowe _______________________________________________________ 16 Podsumowanie________________________________________________________ 17 Strategie ofensywne podczas gry w równowadze - Offensive Zone Strategies _______ 17 1. TRIANGLE - TRÓJKĄT _______________________________________________ 17 2. POSITIONAL - ATAK POZYCYJNY ______________________________________ 18 3. FUNNEL - LEJEK ___________________________________________________ 18 4. BEHIND THE NET - ZA BRAMKĄ _______________________________________ 19 5. CRASH THE NET - ROZBIJ BRAMKĘ/SIATKĘ ______________________________ 20 6. COMBINATION - ATAK KOMBINOWANY _________________________________ 20 Strategie gry stosowane podczas gry w przewadze - Power Play _________________ 21 1. SHOOTING - STRZELANIE____________________________________________ 21 2. UMBRELLA - PARASOL ______________________________________________ 22 3. OVERLOAD - SKRÓCENIE/ZAGĘSZCZENIE POLA GRY _______________________ 22 4. COMBINATION POWER PLAY - KOMBINOWANA GRA W PRZEWADZE __________ 23 Strategie defensywne podczas gry w równowadze - Defensive Zone Strategies ______ 24 1. TIGH POINT HIGH _________________________________________________ 24 2. TIGH POINT LOW __________________________________________________ 24 3. STAGGERED HIGH _________________________________________________ 25 4. STAGGERED LOW __________________________________________________ 25 5. COLLAPSING HIGH _________________________________________________ 26 6. COLLAPSING LOW _________________________________________________ 26 Strategie stosowane podczas gry w osłabieniu - Penalty Kill ____________________ 27 1. PASSIVE BOX - PASYWNY KWADRAT ( PUDEŁKO ) ________________________ 27 2. LARGE BOX - DUŻY KWADRAT ( PUDEŁKO ) _____________________________ 27 3. DIAMOND - DIAMENT_______________________________________________ 28 4. COMBINATION - KOMBINOWANA OBRONA W OSŁABIENIU__________________ 29 WYWIERANIE NACISKU - PREASSURE ____________________________________ 29 Alfabetyczny wykaz przewinień - Penalty Box ________________________________ 30 Terminologia _________________________________________________________ 32 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl NHL 2002 – Poradnik GRY-OnLine Wybór drużyny Znajdziecie tu kilka uwag dotyczących wyboru drużyny i parametrów ją opisujących, a także wpływu osobistych cech zawodników na te parametry, oraz sposoby optymalnego ustawienia składu, tak by wyeliminować słabe punkty drużyny. W grze dostępnych jest 30 drużyn tworzących ligę NHL oraz 20 zespołów narodowych reprezentujących poszczególne kraje. Kiedy już zdecydowaliśmy jaki wariant gry nas interesuje pora wybrać drużynę, którą będziemy prowadzić w sezonie regularnym, rozgrywkach Play-off czy turnieju. Jaką drużynę wybrać, by zapewnić sobie zwycięstwo? Tak prawdę mówiąc wybór drużyny nie ma najmniejszego znaczenia, gdyż każda z nich w równym stopniu może okazać się najlepszą. Oczywiście istnieje podział na drużyny bardzo silne, średnie i ostatecznie słabe (tzw. dawcy punktów ), jednakże dzieje się tak za sprawą ustawień początkowych dokonanych przez autorów programu. Działają oni bowiem w zgodzie z rzeczywistością i umieszczają w grze oryginalne składy prawdziwych drużyn ligi NHL. Zastanówmy się nad tym, co decyduje o sile zespołu? Oczywiście o sile zespołu decydują grający w niej zawodnicy (a dokładniej ich parametry). Wynika z tego, że jeżeli z drużyny silnej odejdą lub zostaną wymienieni najlepsi jej zawodnicy to parametry charakteryzujące drużynę ulegną zmianie i stanie się ona słabsza. Jeżeli natomiast drużyna słaba zakupi zawodnika o wysokich umiejętnościach to siła jej wzrośnie. Tak więc najważniejsi są pojedynczy zawodnicy i ich charakterystyki. W drugiej kolejności ich ustawienie w poszczególnych i ostatecznie zastosowana strategia trenerska, determinująca ich zachowanie na lodzie. formacjach Prześledźmy jak to wygląda w praktyce. Jako przykład wybrałem drużynę Colorado Avalanche, z uwagi na to, że to ona została mistrzem w minionym sezonie NHL (czyli potencjalnie należy do grupy najsilniejszych). Znajdujemy się w menu LEAGUE SETUP. Jak widać na rysunku pierwszy mecz drużyna Colorado zagra przeciwko Pittsburgh Penguins. Przejdźmy ekran dalej i zobaczmy parametry drużyny. W tym celu klikamy LPM na prawej strzałce umieszczonej na dolnej listwie ekranu. Strona: 3 www.gry-online.pl NHL 2002 – Poradnik GRY-OnLine Znajdujemy się obecnie w GAME SETUP. Widzimy tu porównanie zespołów w kilku kategoriach. Dla naszych drużyn przedstawia się to następująco: DRUŻYNA PARAMETR DRUŻYNA COLORADO VS PITTSBURGH 84 79 81 84 86 93 OVERALL SCORING DEFENCE CHECKING POWERPLAY GOALTENDING 80 77 76 79 86 82 (cid:131) OVERALL (to ta duża cyfra oznaczona białym kolorem obok logo - określa ogólną wartość siły drużyny), (cid:131) SCORING - parametr określający ogólną wartość zdobywania punktów przez zespół (cid:131) DEFENSE - parametr określający ogólną wartość zdolności obronnych drużyny (cid:131) CHECKING - parametr określający ogólną wartość w zdolności powstrzymywania zawodników drużyny przeciwnej, (cid:131) POWERPLAY - parametr określający siłę drużyny podczas gry w przewadze (cid:131) GOALTENDING - parametr określający potencjał drużyny do zdobywania bramek. Co to oznacza w praktyce? Oznacza to, że drużyna Colorado zdecydowanie ma większy potencjał w zdobywaniu bramek (goaltending 93:82), posiada lepszą obronę (defensive 81:76 i checking 84:79) oraz nieznacznie Strona: 4 www.gry-online.pl NHL 2002 – Poradnik GRY-OnLine dominuje w zdobywaniu punktów (scoring 79:77). Jeżeli chodzi o grę w przewadze szanse dla obu drużyn są równe (powerplay 86:86). Porównanie ogólne w oparciu o parametr overall to 84:80. Czy drużyna z Pittsburgha skazana jest więc na porażkę? Niekoniecznie. Jak wspomniałem wcześniej parametry drużyny są wynikiem parametrów zawodników i odpowiedniego ustawienia ich w liniach ofensywnych i defensywnych. Przejdźmy zatem do menu drużyny i spróbujmy zobaczyć jak ustawieni są zawodnicy. Wybieramy z dolnej listwy COACH OPTIONS (OPCJE TRENERSKIE), a po ukazaniu się małego menu klikamy na EDIT LINES (EDYTUJ USTAWIENIE DRUŻYNY). Linie zawodników Rysunek poniżej przedstawia ustawienie zawodników w poszczególnych liniach. Na ekranie widzimy 12 zawodników ustawionych w trzech kolumnach pionowych i czterech rzędach poziomych. Kolumny oznaczają ustawienie zawodników ze względu na pozycję zajmowaną na lodowisku i są to kolejno od lewej: kolumna lewoskrzydłowych, kolumna środkowych i kolumna prawoskrzydłowych. Rzędy natomiast określają skład poszczególnych linii ataku i zawodników je tworzących. Po prawej stronie każdej takiej linii znajduje się skrót oznaczający jej ważność w zespole. Czyli: SC1 (first scoring line) - pierwsza linia ataku (to najlepsi zawodnicy posiadający często status gwiazdy o kluczowym znaczeniu dla drużyny), SC2 (second scoring line) - druga linia ataku (to zawodnicy równie dobrzy jak ci grający w pierwszej linii, pełniący funkcję jej zmienników), CH1 (first checking line) - trzecia linia ataku (a pierwsza linia pełniąca funkcje powstrzymujące i wspierająca defensywę). To zawodnicy posiadający dobre parametry przydatne w obronie, używani często do powstrzymywania rywali kiedy trzeba utrzymać wynik, a dwie pierwsze linie są już lekko zmęczone, CH2 (second checking line) - czwarta linia ataku ( a druga linia pełniąca funkcje powstrzymujące i wspierająca defensywę. Linia najsłabiej wyszkolonych zawodników, pełniących funkcje podobne do linii trzeciej. Tworzona przez graczy agresywnych i często używających pięści. Strona: 5 www.gry-online.pl NHL 2002 – Poradnik GRY-OnLine Ich celem jest wybicie z rytmu drużyny rywala, który uzyskał dominującą przewagę podczas meczu, a także eliminowanie z gry najlepszych jej graczy. W żargonie kibiców często określana jako Czwarta - nienażarta z uwagi na fakt, że zawodnicy ją tworzący grają przez bardzo krótki okres czasu podczas trwania meczu i bardzo spragnieni są gry. Jak więc widzimy zawodnicy tworzący poszczególne linie pełnią określone zadania. Czy jednak zostali ustawieni właściwie na swoich pozycjach? By się o tym przekonać musimy poznać dokładnie parametry pojedynczego zawodnika. Oto i one. Charakterystyki zawodnika Każdy z zawodników charakteryzowany jest przez następujące parametry: (cid:131) OVERALL - ogólna wartość zawodnika (cid:131) SPEED - szybkość jazdy na łyżwach (cid:131) AGILITY - zwinność/zręczność (cid:131) ENDURANCE - wytrzymałość/odporność na zmęczenie (cid:131) HERO - status bohatera (cid:131) PASSING - zdolność podawania krążka do kolegów (cid:131) POTENTIAL - potencjał (cid:131) AGGRESSIVENESS - agresywność/ostrość w grze (cid:131) ACCELERATION - przyspieszenie (cid:131) BALANCE - zdolność utrzymywania równowagi/kontroli nad ruchami (cid:131) SHOT POWER - siła strzału (cid:131) SHOT ACCURACY - dokładność/celność strzałów (cid:131) DEKING - umiejętność wykonywania zwodów i uników (cid:131) HANDEYE - zdolność snajperska (cid:131) FACEOFF - zdolność wygrywania wznowień (cid:131) CHECKING - zdolność powstrzymywania rywala (cid:131) TOUGHNESS - twardość, odporność na kontuzje oraz jeszcze jeden bardzo ważny parametr (znajdujący się na innym ekranie) (cid:131) LEFT/RIGHT - parametr określający w której ręce zawodnik trzyma kij. Strona: 6 www.gry-online.pl NHL 2002 – Poradnik GRY-OnLine Zobaczmy parametry zawodnika, który zdaniem komputera jest najbardziej przydatny dla zespołu. Jest nim Joe Sakic - wartość overall wynosi 94. Czy aby na pewno? Sprawdźmy to. W tym celu opuśćmy na chwilę menu EDIT LINES, powróćmy do opcji trenerskich (COACH OPTIONS) i wybierzmy z nich VIEW ROSTERS, czyli tabelę zawierającą porównanie wszystkich parametrów naszych zawodników. Zmieńmy jeszcze tylko w prawym górnym rogu opcję ALL TEAMS na COLORADO i gotowe. Dla przykładu wybierzmy trzech zawodników posiadających najwyższą wartość OVERALL. Tabela ułatwi porównanie. PARAMETR J. SAKIC P. FORSBERG R. BLAKE OVERALL SPEED AGILITY ENDURANCE HERO PASSING POTENTIAL AGGRESSIVENESS ACCELERATION BALANCE SHOT POWER SHOT ACCURACY DECKING HANDEYE FACEOFF CHECKING TOUGHNESS 94 94 98 98 98 96 55 88 97 90 93 95 96 93 90 53 50 93 98 98 96 90 95 65 87 97 99 94 95 98 95 78 80 80 89 93 93 99 94 93 60 93 93 95 97 85 84 84 50 92 85 LEFT/RIGHT LEFT LEFT RIGHT ŚREDNIA 86,5 90,3 86,9 ŚREDNIA POWER PLAY 94,9 94,3 ŚREDNIA PENALTY KILL 83,4 89 84,4 87,3 Jak widać klasyfikacja pod względem OVERALL przedstawia się następująco: 1. SAKIC - 94 2. FORSBERG - 93 3. BLAKE - 89 Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

NHL 2002 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: