Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00564 013042 16917080 na godz. na dobę w sumie
NHL 2004 - poradnik do gry - ebook/pdf
NHL 2004 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 57
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> sportowe
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Obszerny poradnik do sportowej gry NHL 2004, który pomoże wam odnaleźć się w świecie profesjonalnej amerykańsko-kanadyjskiej ligi hokejowej i sięgnąć po najwyższe zdobycze pucharowe.

Skrócona wersja spisu treści:
-Dynasty Mode - Setup
-Dynasty Mode - Opcje Rules
-Wybór Generalnego Managera
-Wybór Generalnego Managera - Personel
-Wybór Generalnego Managera - Udogodnienia
-Fantasy Draft
-Główny ekran gry
-Główny ekran gry - Options
-Główny ekran gry - Biuro
-Główny ekran gry - Poziom drużyny
-Główny ekran gry - Upgrades
-Główny ekran gry - Dobór zawodników
-Główny ekran gry - Ustawianie formacji
-Taktyki trenerskie
-Taktyki trenerskie - Strategie ofensywne
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 27

Informacja o grze

Kolejna wersja rozwojowa słynnej hokejowej serii zapoczątkowuj przez korporację Electronic Arts Inc. w roku 1994. Tradycyjnie już autorzy dołożyli wszelkich starań, by gra jak najwierniej odpowiadała rzeczywistości.

Gra NHL 2004, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier sportowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformach: PC, GCN, PS2, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry NHL 2004 autor: Robert „Rothon” Karwowski (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. NHL 2004 – Poradni k GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Dynasty Mode - Definiowanie ustawień generalnych____________________________ 3 Zakładka Setup ______________________________________________________ 4 Opcje Rules _________________________________________________________ 6 Wybór Generalnego Managera_____________________________________________ 8 Grupa Staff (Personel) ________________________________________________ 10 Grupa Facilities (Udogodnienia)_________________________________________ 11 Fantasy Draft _______________________________________________________ 12 Główny ekran gry______________________________________________________ 15 Options____________________________________________________________ 16 Biuro _____________________________________________________________ 19 Poziom drużyny _____________________________________________________ 20 Upgrades __________________________________________________________ 22 Dobór zawodników i ustawianie formacji _________________________________ 24 Taktyki trenerskie _____________________________________________________ 31 Strategie ofensywne _________________________________________________ 32 Strategie defensywne ________________________________________________ 35 Strategie gry w przewadze ____________________________________________ 37 Strategie gry w osłabieniu _____________________________________________ 40 Quick Play Strategy __________________________________________________ 43 Finanse _____________________________________________________________ 44 Mecz________________________________________________________________ 46 Zasady i triki _________________________________________________________ 48 Gra w defensywie____________________________________________________ 48 Gra ofensywna - jak strzelić bramkę _____________________________________ 50 Bójki______________________________________________________________ 51 Między spotkaniami __________________________________________________ 51 Trening _____________________________________________________________ 52 Wymiany, zakupy i kontrakty ____________________________________________ 54 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl NHL 2004 – Poradnik GRY-OnLine Dynasty Mode - Definiowanie ustawień generalnych Decyzja o wyborze trybu gry „Dynasty” to natychmiastowe przejście do pierwszego panelu z ustawieniami generalnymi. Panel zawiera zakładki SETUP oraz RULES (podstawowe zasady). Mimo, iż nie ma tu zawartych szczególnie niezrozumiałych opcji na chwilę zatrzymamy się w tym panelu. Strona: 3 www.gry-online.pl NHL 2004 – Poradnik GRY-OnLine Z a k ł a d k a S e t u p Dynasty Name. Wiadomo, podajemy przyjazną sobie nazwę dynastii, którą będziemy tworzyć. Dla odróżnienia od wszystkich innych, które dotąd w naszej grze powstały lub powstaną dopiero w przyszłości. Skill Level (poziom trudności). Do dyspozycji mamy w kolejności wzrastającego stopnia trudności poziom Bigginer, Easy, Medium, Difficult. Uwaga: poradnik opracowany jest dla poziomu Difficult. Są tu jednak proponowane rozwiązania „zgodne w dół”, czyli stosowanie ich dla poziomów łatwiejszych sprawdzi się w stopniu co najmniej takim samym jak dla najtrudniejszego. Period Length (długość trwania tercji). Szalenie istotny parametr (szerzej o wpływie długości tercji na wynik spotkania w dalszej części poradnika). Od kilku edycji serii NHL zegar meczowy podczas gry wskazuje aktualny czas gry w przedziale malejącym od 20 do 0 (czyli zgodnie z rzeczywistym zwyczajem ligi). Jednak w czasie rzeczywistym tercja nie musi trwać 20 minut. Możemy ją pozostawić na takim poziomie lub dowolnie skrócić. W takim wypadku meczowe minuty będą biegły odpowiednio szybciej (z pewnymi wyjątkami, które opisane będą w dalszych rozdziałach poradnika). Praktyka wskazuje, że gracze ustawiają te długości bardzo różnie, w zależności od własnych upodobań. Z obserwacji Jednak najczęściej są to długości 10 minut lub 7 minut. Te właśnie wielkości wydają się w efekcie dawać rozstrzygnięcia spotkań na poziomie najbardziej zbliżonym do rzeczywistych spotkań NHL. Starting Roster (początkowy skład drużyn). W zależności od naszego wyboru możemy rozpocząć sezon zasadniczy: • Ze składem Default (domyślny skład). Jest to rzeczywisty skład drużyn ligi NHL, ostatni znany twórcom przed wydaniem gry. Są oczywiście różnice w stosunku do tego w jakich barwach wystąpili poszczególni gracze w początku sezonu, ale kluczowi zawodnicy dla każdej z ekip są w składach umieszczeni. • Ze składem Current (aktualny). Jest to skład Default uwzględniający obejmujący także dołączonych do składu zawodników stworzonych przez nas (wielu graczy siebie samego tworzy i dokłada do składu). • Ze składem ustalonym w tzw. Fantasy Draft. Wrócimy jeszcze do tego i opowiem trochę szerzej o tym sposobie ustalania składów. Season Lenght (długość trwania sezonu). W trybie ‘Dynasty’ jest to wielkość stała - 82 spotkania, bo tyle wynosi rzeczywista długość sezonu zasadniczego w lidze NHL. W przypadku, gdy zdecydujemy się na grę w trybie „Season” będziemy mieli możliwość zmiany długości sezonu zasadniczego. Do wyboru będą cykle: Long (82 spotkania), Medium (58 spotkań), Short (29 spotkań). Referee Type (typ sędziowania). W trybie ‘Dynasty’ opcja stała (NHL). Jak wiadomo zasady i przepisy gry w hokeja różne są w NHL w stosunku do hokeja światowego. Sprawa dotyczy choćby tzw. odłożonego spalonego lub niedozwolonego uwolnienia (objaśnienie podstawowych pojęć hokejowych na końcu poradnika), które w NHL gwizdane jest w momencie dotknięcia krążka przez zawodnika, gdy w innych krajach odgwizdane jest już w momencie przejścia krążka przez linie bramkową. Typ sędziowania pozwala na stosowanie w czasie naszej gry zasad jednych lub drugich – do wyboru NHL lub International. Uwaga: opcja Auto spowoduje automatyczne dostosowanie typu sędziowania w zależności od wybranej później ligi (odpowiednio NHL lub europejska). Arena Type (rodzaj lodowiska). W trybie ‘Dynasty’ opcja stała (NHL). Generalnie rzecz tyczy wymiarów lodu. Lodowiska w lidze NHL są mniejsze niż choćby w Europie. Tutaj mamy możliwość ustawienia wariantu NHL / International / Auto, analogicznie jak w przypadku Referee Type. CPU Trading (wymiany zawodników dokonywane przez komputer). ON – dopuszczalne (z udziałem naszych zawodników, po akceptacji oczywiście), OFF – wyłączone, nie spodziewajmy się więc propozycji wymiany graczy oferowanych przez inne drużyny w trakcie trwania rozgrywek ligi. Strona: 4 www.gry-online.pl NHL 2004 – Poradnik GRY-OnLine Playoff Rounds (rundy playoff). Zasada w lidze NHL jest jedna: obowiązuje system best of seven, czyli gra do czterech zwycięstw w serii w każdej rundzie. Możemy jednak wprowadzić modyfikacje i zdecydować się na: • 1 game – jeden mecz w każdej rundzie • best of 3 – do 2 zwycięstw, maksymalnie 3 mecze w każdej rundzie • best of 5 – do 3 zwycięstw, maksymalnie 5 spotkań w każdej rundzie • best of 7 – do 4 zwycięstw, maksymalnie 7 spotkań w każdej rundzie formułę All-Star Game Format (sposób rozgrywania meczu gwiazd). W lidze NHL począwszy od sezonu 1997 - 1998 zmieniono rozgrywania meczu gwiazd. Wcześniejsze pojedynki reprezentantów Konferencji Wschodniej i Zachodniej zastąpiono meczem Ameryka Północna kontra reszta Świata. W sezonie 2002/2003 powrócono do systemu Wschód – Zachód i w bieżącym roku nadal liga pozostaje przy tym rozwiązaniu. W NHL 2004 mamy możliwość rozgrywania meczu gwiazd w trybie jednym albo drugim. Sprawą niewyjaśnioną do dziś jest problem: po co zadawać sobie w ogóle trud i definiować mecz gwiazd, skoro meczu tego rozegrać w NHL 2004 nie można? Można go jedynie symulować. Pozostawmy jednak ten problem badaczom i przejdźmy do zakładki RULES. Strona: 5 www.gry-online.pl NHL 2004 – Poradnik GRY-OnLine O p c j e R u l e s Penalties (kary). Częstotliwość kar odgwizdywanych w meczu, czyli innymi słowy surowość sędziowania. Ustawienie zależne od naszych preferencji: czy lubimy często grac w przewadze/osłabieniu, czy mniej. Istotnym jest, że NHL 2004 charakteryzuje się tym, iż drużyna kierowana przez gracza zwykle ma jedną z najwyższych (jeżeli nie najwyższą) w lidze skuteczność gry w przewadze (Power Play) oraz jest najsłabsza w grze w osłabieniu (Penality Killing). Wniosek jest więc taki, że w zasadzie efekt zmian w poziomie Penalities zawsze się zneutralizuje (więcej gier w przewadze - więcej strzelimy, ale jednocześnie więcej gier w osłabieniu – więcej stracimy). Proponuje więc rozstrzygnąć indywidualnie, czy wolimy rozgrywkę w składach równych (i taktyki w związku z tym stosowane) czy nie. Dla realizmu gry w odniesieniu do NHL poziom 2 Penalties wydaje się optymalny. Injuries (kontuzje graczy). ON włączone, OFF wyłączone. W trybie Dynastii parametr stały ON. Uwaga: praktyka wielu graczy wskazuje, że w NHL 2004 niezmiernie rzadko przytrafiają się zawodnikom kontuzje lub choroby podczas ‘ręcznego’ rozgrywania meczu. Natomiast z bardzo dużym prawdopodobieństwem stanie się inaczej podczas symulowania spotkań. Często po kilku kolejno symulowanych meczach brakuje zawodników do gry w podstawowej dwudziestce. Szczególnie przy krótkiej ławce (waiver). Dlatego w sytuacji, gdy nie chcemy rozgrywać wszystkich spotkań samodzielnie zalecam dokładne sprawdzanie po każdym spotkaniu, jaka jest kondycja naszych graczy. Offsides (spalone na linii niebieskiej). ON włączone, OFF wyłączone. Icing (niedozwolone uwolnienia). ON włączone, OFF wyłączone. Strona: 6 www.gry-online.pl NHL 2004 – Poradnik GRY-OnLine 2 Line Pass (podania przez dwie linie, czyli spalone na linii czerwonej). ON włączone, OFF wyłączone. Wszystkie trzy zasady są w rzeczywistej lidze NHL obowiązujące, zatem chcąc uczynić rozgrywkę bardziej zbliżoną do realizmu, wszystkie opcje pozostawiamy włączone. OT Loss (porażka w dogrywce). W sezonie zasadniczym NHL obowiązuje przepis, iż przy remisie w regularnym czasie gry zarządza się 5 minutową dogrywkę (Over Time), a drużyny bez względu na wynik po dogrywce otrzymują zawsze minimum 1 punkt (ewentualny zwycięzca dogrywki dostaje 2 punkty, przegrany ma i tak zagwarantowany ten 1). Tę zasadę możemy utrzymać wybierając opcje One Point (1 punkt za porażkę w dogrywce przyznawany przegrywającemu) lub zmienić na No Points (przegrywający nie otrzymuje punktu). Tie Break. Od kilku sezonów w NHL stosuje się przepis, iż w przypadku remisu po trzech tercjach spotkania rozgrywana jest jedna 5 minutowa dogrywka przeprowadzana w składach 4 na 4 zawodników. Obowiązuje zasada tzw. „nagłej śmierci” lub „złotej bramki”, czyli strzelenie gola automatycznie kończy spotkanie. Z tego powodu domyślnie wybraną opcją będzie właśnie Single OT (4 on 4). Inne dostępne warianty rozgrywania dogrywek są następujące: • Continuous OT: dogrywki rozgrywamy do uzyskania rozstrzygnięcia, czyli zwycięzca zawsze musi być wyłoniony (system analogiczny do przyjętego w Playoff, w sezonie zasadniczym dopuszczalne są remisy). • Shootout: rzuty karne decydują o rozstrzygnięciu (do pierwszego obronionego rzutu karnego). • OT and shootout: dogrywka i rzuty karne. • Single OT (4 on 4): jedna dogrywka w składach 4 zawodników na 4 (obowiązuje zasada „nagłej śmierci”). • Single OT (5 on 5): jedna dogrywka w składach 5 zawodników na 5 (obowiązuje zasada „nagłej śmierci”). Chcąc zachować grę zgodną z zasadami przyjętymi w NHL decydujemy się na wariant Single OT (4 on 4). (kara Minor Penalty indywidualna). Wybieramy sposób zakończenia odbywania kary indywidualnej nałożonej na zawodnika. Ends on Goal – kara kończy się w momencie zdobycia bramki przez przeciwnika. To zasada obowiązująca w NHL i tak proponuję pozostawić. Istnieje jednak możliwość ustawienia sobie wariantu, w którym bez względu na zdarzenia na lodzie (utrata bramki przez własny zespół podczas gry w osłabieniu) zawodnik odbywa karę w pełnym wymiarze. Służy do tego opcja Full Length (pełna długość). Hero Rating. Najlepsi gracze w lidze posiadają tzw. hero rating, czyli zdolność do skuteczniejszej gry (celniej strzelają, trudniej odebrać im krążek, trudniej ich przewrócić, są szybsi, wolniej się męczą itp.). Taka cecha ujawnia się pod koniec spotkania w sezonie zasadniczym (ostatnie 10 minut czasu gry) oraz podczas trwania całego meczu w fazie Playoff. Poznać ten fakt możemy po żółtej gwiazdce, która pokazuje się obok zawodnika. Wspomniane zdolności możemy uruchomić (ON) lub wyłączyć (OFF). Uwaga: dotyczyć to będzie wszystkich dobrych graczy, zarówno naszej drużyny jak i zawodników drużyn przeciwnych. W sumie więc my posiadać będziemy skuteczniejszych hokeistów, ale i przeciwnik dysponował będzie lepszym potencjałem. Praktyka wskazuje, że grający w NHL 2004 mimo wszystko chwalą sobie Hero Rating (dodaje to mimo wszystko dramatyzmu w spotkaniach i powoduje, że warto grać do samego końca) i zwykle opcja pozostaje na ON. Zakończyliśmy definiowanie ogólnych zasad gry, przechodzimy zatem do kolejnego okna, będzie nim wybór Generalnego Managera klubu. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

NHL 2004 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: