Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00253 004520 14836824 na godz. na dobę w sumie
NOWE MEDIA pod redakcją Eryka Mistewicza Kwartalnik 2/2012 - ebook/pdf
NOWE MEDIA pod redakcją Eryka Mistewicza Kwartalnik 2/2012 - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 224
Wydawca: Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON Język publikacji: polski
ISBN: 9788376807300 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> e-biznes
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Ludzie reklamy, marketingu, PR przyznają: wszystko, co poznaliśmy dotąd, już nie działa.

Na rynku prasowym ukazuje się drugie wydanie kwartalnika Nowe Media. To specjalistyczne pismo poświecone komunikacji społecznej, zmianom na rynku mediów, technikom marketingu i Public Relations, procesom selekcji i przyswajania informacji, psychologii poznawczej i wspomagania edukacji. Wydanie papierowe drugiego wydania Nowych Mediów liczy 224 strony. Poza wersją papierową zostały także przygotowane wersje we wszystkich formatach publikacji elektronicznych, także na Kindle i tablety.

W drugim wydaniu 'Nowych Mediów' m.in.: Steve Jobs, Michał Kleiber, Eryk Mistewicz, Piotr Legutko, Piotr Gabryel, Marek Magierowski, Michał Kobosko, Jan Cieński, Howard Owens, Juliusz Braun, Wojciech Pawlak, Anna Kalczyńska, Piotr Kraśko, Michał Pol, Kataryna, Piotr VaGla Waglowski, Jean-Paul Oury, Edi Pyrek, Seth Godin, Piotr Wereśniak, Paweł Nowacki, Karolina Woźniacka, Ralph Talmont, Justyna Łukasik, Dawid Piaskowski, Michał Boni, Wayne Visser, Tomasz Białek, Jean-Marie Bockel.


Sprawdź również pierwsze wydanie Nowych Mediów>>



Eryk Mistewicz - polski doradca polityczny, twórca strategii marketingu narracyjnego. Studiował zarządzanie kryzysowe i marketing polityczny w Ecole Supérieure des Sciences Commerciale d...Angers we Francji. Laureat najważniejszej nagrody polskich mediów - Polskiego Pulitzera, Nagrody Głównej SDP. W latach 1998 i 1999 obserwator Międzynarodowego Festiwalu Reklamy 'Cannes Lions' w Cannes. Pracuje z osobami publicznymi, firmami, instytucjami i partiami politycznymi w Polsce i we Francji. Promuje na polskim rynku komunikacyjne narzędzia świata 2.0. Stale współpracuje z miesięcznikiem 'Forbes', tygodnikiem 'Uważam Rze', dziennikiem 'Rzeczpospolita', komentuje w TVN24, TVP, Polsat News. Jego komentarze i analizy strategii komunikacyjnych znajdziemy także w 'Le Monde', 'L'Express', 'Financial Times', 'Le Point', 'La Croix', 'L'Atlantico'. W roku 2010 napisał - wspólnie z Michałem Karnowskim - książkę pt. Anatomia władzy o zmianach w świecie mediów, marketingu, PR i polityki.

www.marketingnarracyjny.pl

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Witamy w Nowych Mediach Najtrudniejsze w opisaniu świata mediów jest przekonanie dziennikarzy do ściągnięcia masek, odrzucenie przez nich przekonania, że jakoś to będzie, że nie powinni dotykać zawodowego tabu. Sami coraz częściej używają Flipboardów, Pulse, Zite i innych aplikacji niebędących już wła- ściwie aplikacjami, ale nowoczesnymi gazetami. Gazetami bez redakcji, bez dziennikarzy. Zasysającymi treści (tzw. content) z serwisów społecznościowych, z wpisów aktorów wyda- rzeń na serwisach społecznościowych, z dostępnych na zasadzie Common Creative publikacji ekspertów. Sami nie sięgają już po papierowe gazety, nie włączają wiadomości telewizyjnych, nie wyczekują na poranne rozmowy w radio. O tym, co ważne, dowiadują się na swoich smart- fonach, z Twittera, z kanałów RSS. Jeśli coś się wydarzy, do czegoś dojdą, coś odkryją, na- tychmiast sięgają po Twitter. Wiedzą, że tam są wszyscy, o których warto mówić. Gdy jednak pytam, czy napiszą o tym tekst, o tym że dotychczasowe redakcje i dotychczasowe dzienni- karstwo trzyma się już li tylko „sznurkiem wiązane”, mówią, że dopóki ich pracodawca, ich redakcja płaci im marnie bo marnie, ale płaci, nie będą o tym mówili. Ich redakcje. Jeszcze niedawno ich redakcje liczyły dwa tysiące osób w całym kraju, z oddzia- łami we wszystkich większych miastach, liczącymi po kilkudziesięciu etatowych pracowni- ków. Dziś „centrala” to 40–50 osób, a nie dwa tysiące. I zredukowane ośrodki terenowe do dwóch dziennikarzy na pół etatu każdy. Jeden w Gdańsku, jeśli coś wydarzy się na wybrzeżu i nie będzie można wziąć o tym tekstu z jakiejś agencji albo – choć już też coraz rzadziej – „wy- dzwonić” z Warszawy, a drugi korespondent terenowy na Śląsku, obsługujący jednocześnie Kraków. Ale ich dni są także policzone. Po co właściwie dziennikarze w terenie, jeśli firmy same przysyłają informacje, a sieć, Internet, Twitter, Facebook dostarczają informacji bez ko- nieczności ruszania się zza biurka? Życie polityki zaś relacjonuje we wszystkich jej barwach TVN24, stacja włączona we wszystkich redakcjach i ministerstwach non stop, na okrągło, całą dobę. Wydarzenia „w polskim interiorze” są ważne, o ile zdarzą się w pobliżu ośrodka telewizyjnego, jednego z tych w stanie permanentnej likwidacji, bądź akurat przejeżdżającego wozu trans- misyjnego TVN24. Duże wypadki i naprawdę wielkie tragedie są wyjątkiem zmuszającym wydawców do zmiany programu. Choć też najchętniej, bo jest to najtańsze, „wpięliby” sygnał transmisji z posiedzenia Sejmu. Jasno też wyrażają oczekiwania co do polityków: mają się wziąć za łby, ma być gorąco, ma trzymać napięcie, utrzymywać widzów przed ekranami. Do najbliższego wykolejenia się cysterny. N O W E M E D I A 5 Nie ma już zawodowych dziennikarzy ogólnopolskich mediów w terenie, likwidowane są pla- cówki zagraniczne. Z redakcji zagranicznych, kilka lat temu ośmiu czy dziewięciu, pozostała jedna, w mieście nazywanym „Bruksela–Paryż–Londyn”, choć gdy byłoby trzeba to potrafiąca obsługiwać także wydarzenia w Madrycie i Bonn. O ile trzeba by było. Ale przecież nie trzeba. A na pewno nie ma na to pieniędzy. Centrum informacji telewizyjnych, do niedawna centrum życia polityki mieszczące siedziby TAI, Wiadomości TVP, Panoramy, TVP Info – właśnie idzie pod młotek. Największe redak- cje prasowe są przez wydawców kumulowane na jednym piętrze, niczym chorzy na szpital- nym korytarzu. Niskodochodowi, niepotrzebni, problematyczni, niepogodzeni z odchodzącym światem jak chorzy ze swoją chorobą, niosący kłopoty, wkrótce zapewne zbiorowe wnioski sądowe wobec wydawców zmuszonych dziś do produkowania – za jakie to grzechy! – tego samego a nawet więcej, bo do wydawania „papierowego pisma” doszło jeszcze prowadzenie portalu informacyjnego i zarabianie pieniędzy organizacją konferencji, szkoleń, tworzeniem rankingów chętnie kupowanych przez firmy i kubków, równie chętnie kupowanych przez czytelników. A wkrótce organizacja i studia telewizyjnego, bo współczesne media mają być kombinatem produkującym informacje i opinie na wszystkie z możliwych nośników. Za jakie grzechy! Widziałem, jak polskie media obsługiwały najważniejszy dla wyborów Europy wyścig prezy- dencki we Francji. I byłem przerażony. Towarzysząc szefowi MSZ Radosławowi Sikorskiemu w jego europejskiej wyprawie, zadawałem sobie pytanie, dlaczego dziennikarze nie pytają o tezy jego wystąpienia, lecz o jego poranny wpis na Twitterze o tym, że w hotelu, w którym się zatrzymał, nie mógł obejrzeć polskiej telewizji. Nie widzę powodu, aby w „Nowych Mediach” uczciwie nie fotografować, nie opisywać, w jaki sposób dogorywa stary system, stare media, media 1.0, jak na różne sposoby próbują przejść na stronę świata 2.0. Czasami to forsowane przez zarządy, prezesów, wydawców drogi doni- kąd, czasami zaś refleksja, jaka informacja jest warta uwagi odbiorców, co opisuje w tym wy- daniu Jan Cieński, szef warszawskiego biura Financial Times . Obserwujemy też, jak media znajdują ratunek w wyostrzaniu swego oblicza ideowego, podkręconej do maksimum wyrazi- stości politycznej, jak w wojnie „moherów” z „lemingami” ginie dziennikarstwo, by odwołać się do interesującego tekstu Piotra Legutki. Opisujemy, jak zanika dziennikarstwo – czwarta władza (polecam świetną analizę Piotra Gabryela). Ale też zastanawiamy się, czy aby na pewno obiektywizm mediów jest cechą wrodzoną dziennikarstwa (Marek Magierowski). Rozpoczynamy jednak od bloku o kreatywności, od Credo Steve’a Jobsa – najważniejszego, najczęściej cytowanego i omawianego tekstu ukazującego sposób myślenia charyzmatyczne- go współzałożyciela Apple. Tekstu, który powinien być „wykuwany na blachę” przez wszyst- kich specjalizujących się w masowej komunikacji, tworzących aplikacje, start’upy, poszuku- jących swego miejsca w świecie nowych mediów. Pierwszym z serii komentarzy do tekstu Steve’a Jobsa jest warty szczególnej uwagi artykuł prof. Michała Kleibera o kreatywności Polaków. 6 N O W E M E D I A Bez kreatywności trudno mówić o sukcesie w mediach, o czym przekonują, przedstawiając swoją receptę na dobry tygodnik – Michał Kobosko, szef „Wprost”, i na oglądaną, ciekawą telewizję publiczną – Juliusz Braun, szef TVP. Redaktor „Wprost” upatruje przyszłość dla tych tygodników, które nie staną się „informacyjnym fastfoodem”, zaś szef Telewizji Polskiej jako kierunek wskazuje serial „Czas honoru” mający nie tylko niezłe wyniki oglądalności, ale rów- nież aktywne młodzieżowe fankluby, oczywiście w sieci. A więc jakość. Jakość dziennikarstwa, jakość przekazu, jakość mediów. To przyciąga wciąż młodych ludzi do tego zawodu. Tak, przyciąga mimo upadających, zamykanych redakcji i zwolnień. Fenomen projektu Junior Media przybliża Paweł Nowacki z Grupy Polskapresse. Howard Owens radzi, aby gdy media tradycyjne zamykają swój dostęp (jak w Polsce w pro- jekcie Piano) – wykorzystać tę szansę i… wejść na ich miejsce. Podobną szansę w zmianie na rynku mediów upatruje Wojciech Pawlak, który pisze o tym, jak każdy z nas może stać się indywidualną stacją telewizyjną. Wojciech Pawlak kierował TVP2, dziś tworzy projekt telewi- zyjny Popler. Chciałbym, aby „Nowe Media” niosły bardzo konkretną wiedzę o szansach, jakie daje naszym horyzontom poznania rozwój nowych środków komunikacji masowej. Jak demokratyzują one przestrzeń publiczną, mimo anonimowości uczestników tej sceny. O tym piszą najsłynniejsza polska blogerka Kataryna, Piotr Vagla Waglowski i Jean-Paul Oury. W natłoku wydarzeń, faktów, informacji, koncepcji i aplikacji najważniejszy dla nas jest i za- wsze pozostanie człowiek. To jemu podporządkowana powinna być technologia, technika. To on jest najlepszym filtrem sprawnych, dobrych pomysłów, odsiewając te, które nie mają przyszłości. Nie są i nie będą więc „Nowe Media” kolejnym pismem o technologiach, ale o człowieku i jego potrzebach. Stanowić mają w swym założeniu „paliwo dla mózgu” dla tych, którzy chcą sprawniej się komunikować, wyprzedzając w działaniach epokę, niezależnie czy w marketingu, w PR, w edukacji, czy w mediach; którzy chcą poznać najciekawsze sposoby skutecznej komunikacji, drogi i trendy. Trudno wyobrazić sobie już tradycyjne dziennikarstwo bez serwisów społecznościowych, bez Twittera, Facebooka. Po okresie dystansu, a nawet wyśmiewania, niezauważania społecz- ności sieci, dziś zaczynają one stanowić element naturalny świata 1.0. Pisze o tym Anna Kalczyńska z TVN24, a punktem wyjścia jest oczywiście dyskusja na temat projektu stacji kodeksu dziennikarzy w sieciach społecznościowych, pierwszego takiego dokumentu w Pol- sce. Trudno wyobrazić sobie już dziś najważniejsze imprezy sportowe, takie jak Euro 2012 czy Igrzyska w Londynie, bez relacji sportowców, dziennikarzy, trenerów, widzów w serwisach społecznościowych. O pierwszych Socialympics – Michał Pol. A o tym, dlaczego Twitter jest jej indywidualnym medium – Karolina Woźniacki, jedna z najlepszych tenisistek. N O W E M E D I A 7 Trudno też wyobrazić sobie kampanię wyborczą prowadzoną inaczej niż – jak pisze o wyścigu do Białego Domu Piotr Kraśko – „kampania 28 milionów lajków”. Komunikacja to być albo nie być nie tylko w czasie wyborów, ale też w okresie sprawowa- nia władzy, a szczególnie: wprowadzania najważniejszych reform, o czym przekonują Michał Boni, Julio Salazar Moreno i Jelena Wenduta. Widoczne jest to najbardziej w kryzysie, gdy wszelkie reformy są mniej popularne. Ciekawa to dyskusja dla wszystkich zainteresowanych marketingiem politycznym. W marketingu politycznym, ale nie tylko przecież tam, w każdym działaniu komunikacyjnym ważna jest odpowiedzialność słowa, odpowiedzialność działań. Pisze o tym w kontekście sie- ci 2.0 i nowych mediów Wayne Visser, najbardziej znany ekspert odpowiedzialnego biznesu. „Nowe Media” to uważne poławianie trendów nowej komunikacji, odsiewanie tego, co ważne; analizowanie i wskazywanie kierunków. Choćby w grafizacji komunikacji masowej, odcho- dzenia od słów na rzecz obrazów. Nie bez powodu przecież operujący słowem Twitter został w Stanach Zjednoczonych wyprzedzony – w udziale w rynku społeczności – przez Instagram, społeczność operującą fotografiami. Inną społeczność obrazów, Pinterest, opisuje dla nas Ju- styna Łukasik, najbardziej aktywna popularyzatorka tego serwisu w Polsce. O sposobach budowania społeczności w sieci piszą także Ralph Talmont, organizator TEDx Warsaw i Da- wid Piaskowski, tworzący arcyciekawą społeczność czytających książki, wzajemnie je sobie polecających. O potrzebie zaangażowania – guru marketingu Seth Godin. Dyskusje o wolności w sieci coraz częściej kończą się na magicznym słowie „cyberdefence”. Poprosiłem dwóch najwybitniejszych ekspertów specjalizujących się w zgłębianiu tego tema- tu – dr. Tomasza Białka i Jeana-Marie Bockela, byłego ministra obrony Francji, o przygoto- wanie kompendium wiedzy, która będzie dla czytelników użyteczna, która będzie porządko- wała coraz bardziej nabrzmiewający w debacie publicznej temat. „Nowe Media” to kwartalnik pogłębionej analizy zmiany w świecie komunikacji masowej. Stąd teksty najlepszych autorów wychodzące daleko ponad tu i teraz, w swym zamyśle futu- rologiczne, inspirujące, zmuszające do zmiany paradygmatów. Edi Pyrek proponuje więc na naszych łamach „Strategię 4.0” – ważny tekst dla wszystkich marketingowców i PR-owców, zaś Piotr Wereśniak, autor najbardziej chwytliwych scenariuszy, z „M jak Miłość”, „Złotopol- skimi”, „Kilerem”, „Na dobre i na złe” na czele, pisze o tym, jak skutecznie się komunikować. Tytuł artykułu, budzący moją zrozumiałą sympatię: „Pochwała narracji”. Podobnie jak w pierwszym wydaniu, autorem wszystkich grafik także i tego wydania „No- wych Mediów” jest Fabien Clairefond, najbardziej znana dziś kreska pism opinii we Francji, na stałe ilustrator kolumn opiniotwótrczych „Le Figaro”. Stale dopracowujemy stronę edytor- ską. Dążąc do perfekcji, chcemy bowiem, aby „Nowe Media” były „proste i piękne” – to kolejne nawiązanie do Steve’a Jobsa. 8 N O W E M E D I A Łączymy światy. Stąd nasz kwartalnik ukazuje się jednocześnie w wersji papierowej, 224- stronnicowej, w klasycznym wydaniu. Ale także poprzez stronę wydawcy przygotowali- śmy wersję e-bookową, na Kindle i tablety. Podobnie jak w moich wcześniejszych książkach, pierwszych książkach z użyciem QR kodów (system Mobiletag), także i w „Nowych Mediach” znajdziemy na początku artykułów kody prowadzące do ciekawych zasobów: multimediów, infografik, dodatkowych tekstów, biografii lub stron autorów artykułów. „Nowe Media” wchodzą na uniwersytety, na wydziały dziennikarstwa, politologii, psycholo- gii społecznej, do ośrodków kształcących marketingowców, PR-owców, specjalistów edukacji. Pracujemy nad propozycjami wspólnych działań dla szkół wyższych. Już dziś jednak dzię- kuję za szczególnie dobre przyjęcie w tym środowisku. To dobrze, bowiem gdzie jak nie tam mają wykuwać się koncepty skutecznej komunikacji; gdzie jak nie tam powstawać będą kadry „dziennikarstwa przyszłości”; a może – wciąż mam taką nadzieję – to tam pojawi się polski Steve Jobs? Dziękuję za wszystkie uwagi Czytelników – przesyłane tradycyjną pocztą, w e-mailach, jak i te przekazywane poprzez Twitter czy przy okazji spotkań. Każdy list jest dokładnie czytany, za każdy serdecznie dziękuję. Zapraszam do lektury. Eryk Mistewicz TWITTER http://www.twitter.com/nowe_media Rekomendujemy tu najciekawsze wydarzenia, opinie, informacje świata nowych mediów. Rozmawiamy z Czytelnikami. Prosimy tą drogą o opinie, sugestie. Informujemy o pracach nad kolejnymi wydaniami „Nowych Mediów”. Najszybsze narzędzie w sieci do zorientowania się, co słychać w „Nowych Mediach”. FACEBOOK https://www.facebook.com/kwartalnikNoweMedia Wszystkie najpotrzebniejsze naszym Czytelnikom informacje dotyczące kolejnych wydań „Nowych Mediów”, recenzje, informacje. Także zdjęcia, treści wideo oraz informacje ze świata komunikacji masowej. PINTEREST http://pinterest.com/nowemedia Zdjęcia z prac redakcji, portrety naszych Autorów, nastrój towarzyszący nam przy wydawaniu kwartalnika. Infografiki ze świata nowych mediów. Dzięki Pinterestowi najszybciej możemy się zorientować, kogo przeczytamy w najnowszych wydaniach pisma i jak przebiega praca redakcyjna. Kontakt z redakcją także bardziej konwencjonalny: Nowe Media, Wydawnictwo Operon, ul. Hutnicza 3, 81-212 Gdynia mail: nowemedia@operon.pl tel. 58 679 00 97 www.operon.pl/nowemedia QR code generated on http://qrcode.littleidiot.be N O W E M E D I A 9 więcejinformacji kliknij
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

NOWE MEDIA pod redakcją Eryka Mistewicza Kwartalnik 2/2012
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: